Dobra wiadomość dla fanów japońskich horrorów – reżyser Takashi Shimizu, znany w Polsce przede wszystkim jako autor dwóch części „Klątwy” (The Grudge), zaangażował się w produkcję nowego survival horroru nawiązującego do swoich filmów. Powstaje on z myślą o konsoli Wii.
Dobra wiadomość dla fanów japońskich horrorów – reżyser Takashi Shimizu, znany w Polsce przede wszystkim jako autor dwóch części „Klątwy” (The Grudge), zaangażował się w produkcję nowego survival horroru nawiązującego do swoich filmów. Powstaje on z myślą o konsoli Wii.

Przeglądając materiały promocyjne, od razu można zauważyć, że gra mocno nawiązuje do dwóch innych popularnych japońskich serii – Silent Hill i, mniej w Polsce znanego, Fatal Frame . Bardzo podobnie wygląda design – brudne tekstury, podobna gra świateł, podobny gameplay (eksploracja przy pomocy nunchucka i sterowanie wiimotem-latarką). Co ważne – gra prezentuje się w akcji znacznie bardziej przerażająco, niż może to wyglądać na screenach. Sprawdzić to możecie, oglądając japoński trailer gry.

Wydawcą gry na rynki europejskie będzie Rising Star Games, odpowiedzialny za wiele popularnych japońskich tytułów, między innymi hitowego No More Heroes . Informacja nie jest jeszcze zupełnie pewna, ale gra ma zostać ukazana światu w tym roku na London Movie Comic Media Expo. Trzymamy kciuki.

Seria filmów Takashiego Shimizu obejmuje jak do tej pory trzy części oryginalnej japońskiej wersji, znanej jako Ju-on (2000, 2001, 2003), a także dwa remake’i wyprodukowane przy współpracy amerykańskiej, zatytułowane The Grudge (2004) i The Grudge 2 (2006). Ich polska premiera odbyła się w roku 2004 (Klątwa) i 2007 (Klątwa 2). Filmy, razem z dwoma innymi tytułami utrzymanymi w podobnej konwencji (The Ring – Krąg i Dark Water), utworzyły swoistego rodzaju trylogię, która odniosła olbrzymi sukces kasowy i zapewniła sobie niezliczone rzesze fanów, także w Polsce.

Autor: Przemysław Bartula
W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.