Jak radził sobie CD Projekt w 2006 roku

Firma CD Projekt właśnie ogłosiła swoje wyniki finansowe za rok 2006. Z przesłanych danych wynika, że firma uzyskała łączne przychody przekraczające 84 miliony złotych, co jest wartością o 56% lepszą niż w roku 2005.

Przemysław Bartula

Firma CD Projekt właśnie ogłosiła swoje wyniki finansowe za rok 2006. Z przesłanych danych wynika, że firma uzyskała łączne przychody przekraczające 84 miliony złotych, co jest wartością o 56% lepszą niż w roku 2005. Należy dodać, że jest to wynik całej grupy CDP, czyli oddziału polskiego, czeskiego i węgierskiego.

Firma pochwaliła się również, iż w roku ubiegłym sprzedała ponad 2 miliony 350 tysięcy pudełek z grami. Najlepiej sprzedającą się grą była piąta część serii Heroes of Might and Magic, którą nabyło 58 tysięcy osób. Jeżeli chodzi o wypracowany przez CD Projekt zysk, to niestety ta wartość nie znalazła się w oficjalnej informacji o wynikach finansowych. Na nasze pytanie skierowane do przedstawiciela firmy otrzymaliśmy odpowiedź, iż na razie nie ma zgody zarządu firmy na ujawnianie tej wartości.

Co się tyczy planów firmy na rok 2007, to szczegóły mają zostać wkrótce ujawnione. Pewne jest, że jedną z najważniejszych rzeczy dla CDP jest premiera gry Wiedźmin. Poniżej wypowiedź Michała Kicińskiego związana z tym tematem:

Rok 2007 będzie dla nas wyjątkowy również z innego powodu. Światło dzienne ujrzy nasze ukochane dziecko, gra Wiedźmin, nad którą pracujemy na maksymalnych obrotach już ponad 3 lata. Premiera gry będzie dla nas szczególnym wydarzeniem i choć jeszcze nie wystartowała kampania promocyjna, przygotowania do premiery idą pełną parą. Przygotowania te są o tyle specyficzne, że po raz pierwszy w historii firmy, dotyczą wszystkich światowych rynków. Choć premiera odbędzie się równolegle na całym świecie, to właśnie nasz rodzimy rynek ma dla nas szczególne znaczenie, co podkreślimy m.in. jakością wydania polskiej wersji gry”.

Podobało się?

0

Przemysław Bartula

Autor: Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2007-02-18
14:44

zanonimizowany6329 Generał

👎

Soulcatcher -----> nasówa ??? Panie adminie! słownik do ręki !!! Wstyd!

Komentarz: zanonimizowany6329
2007-02-18
14:47

Gregor Eisenhorn Senator

Gregor Eisenhorn

LEM to przede wszystkim niekończące się obsuwy i całkowity brak pewności co do wydania gry w terminie.

Komentarz: Gregor Eisenhorn
2007-02-18
15:00

Zemun Generał

😍

Soulcatcher --> "Może ich nie widać i nie słychac tak bardzo ale jak sie popatrzy po grach to wniosek nasUwa się sam"

Mogę zapytać, o jakim wniosku mówisz? Bo mnie się jeden nasunął, ale zapewne zgoła odmienny od Twojego. Szkoda, że ponad połowa z tytułów EA to tak naprawdę tasiemce z odcinka na odcinek coraz gorsze.

"EA które po cichutku sobie pracują wydają świetne gry"

hehehe, dobry żart :D. Z całej listy, którą wkleiłeś może wyłuskam garstkę tytułów godnych polecenia reszta to średniaki. Pod względem jakości gier CDP, zjadł EA i LEM jeszcze na starcie.

Komentarz: Zemun
2007-02-22
22:32

zanonimizowany345946 Legionista


Witam, wyjaśnię parę spraw co do których były wątpliwości. Otoż wynik 58.000 Homm5 dotyczy tylko Polski. Razem z Czechami i Słowacją było by to sporo więcej (nie znam dokładnej cyfry, ale tam też padł lokalny rekord). Odnośnie Homma5 to dziś będzie około 60.000 szt. :) Co do poziomu tego wyniku. Jest to naprawdę bardzo duża ilość jak na premierową edycję. Mieliśmy dużo hitów i żaden nawet nie zbliżył się do takiego wyniku (najbliżej był Gothic3). Z tego co się orientuje gry konkurencji też się nie zbliżyły (nawet do Gothica3;)

Co do działalności na Węgrzech, to rzeczywiście może być zamiesznie, bo już tam działamy, choć jeszcze oficjalnie nie wystartowaliśmy. Kontrakty podpisujemy od jakiegoś czasu, gry lokalizujemy też (tam nikt prawie tego nie robi:) i na wiosnę posypią się pierwsze premiery. Wkrótce też otwarcie oficjalne biura. Będziemy informować:)

Co do zysku, to nie podajemy go dlatego, że będzie on znany po zamknięciu roku obrachunkowego w kwietniu. A poza tym chyba nigdy się tym nie chwaliliśmy, kto chce znać, wie jak to można sprawdzić:) ...w każdym razie z prognoz wynika, że oczywiście zysk będzie.

Oczywiście planowane koszty stworzenia Wiedźmina (ponad 19mln pln) nawet dla firmy o tak dużych obrotach i zdrowych wynikach są znaczące. Stąd duża waga jaką przykładamy do tej gry i do jej premiery.

Pozdr.

Komentarz: zanonimizowany345946
2007-02-22
22:46

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

Mike_CDPR ---> jakoś tak głupio żebyś pisał jako junior, wyślij proszę emaila ze swojego firmowego emaila do naszego człowieka od PR i napisz w nim ksywkę do której mam być przypisany odpowiedni stopnień (ta albo inna) wtedy nikt nie będzie miał wątpliwości że ktoś się pod ciebie podszywa.

Komentarz: Soulcatcher

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl