Instalacja gier na PlayStation 3 wyjaśniona
Jednym z największych zaskoczeń w przypadku gier wydawanych na PlayStation 3 okazała się być konieczność instalowania części danych na dysk twardy konsoli. Z funkcji tej korzystała m.in. czwarta odsłona cyklu Devil May Cry. Skąd w ogóle taki pomysł i co jest głównym powodem jego zastosowania? Odpowiedź na to pytanie starały się znaleźć redakcje serwisu 1up oraz bloga MTV Multiplayer.
Jednym z największych zaskoczeń w przypadku gier wydawanych na PlayStation 3 okazała się być konieczność instalowania części danych na dysk twardy konsoli. Z funkcji tej korzystała m.in. czwarta odsłona cyklu Devil May Cry. Skąd w ogóle taki pomysł i co jest głównym powodem jego zastosowania? Odpowiedź na to pytanie starały się znaleźć redakcje serwisu 1up oraz bloga MTV Multiplayer.
W wyniku przeprowadzanego śledztwa dowiodły one, że problemem nie jest tak naprawdę prędkość odczytu formatu Blu-ray przez napędy, lecz różnice w tym względzie pomiędzy Blu-ray a DVD. Jakie? Oddajmy głos Patrickowi Klepekowi, szefowi newsroomu serwisu 1up: „Naturalnym jest, że wewnętrzne warstwy nośników pozwalają na inna prędkość odczytu niż zewnętrzne [wiąże się to z mniejszym obwodem warstw wewnętrznych – przyp. red.]. O ile napędy DVD są w stanie odczytywać dane z różną prędkością, o tyle napędy Blu-ray robią to wyłącznie ze stałą prędkością. Połączenie tego faktu z ogromną pojemnością płyt Blu-ray oraz tym, że niektóre firmy po prostu przerzucają dane nagrane wcześniej na płytę DVD na nośnik Blu-ray, owocuje dłuższymi czasami ładowania danych ”.
Konkludując – deweloperzy powinni optymalizować dane pod kątem Blu-ray, jednakże bardzo często nie robią tego. Stąd konieczność instalowania części danych na dysk twardy konsoli. Jak pokazały jednak niektóre pozycje, choćby wydany ostatnio Dark Sector, poradzenie sobie z tym problemem nie jest trudne. Gra jest bowiem identyczna w przypadku Xboksa 360 i PlayStation 3 (również pod względem czasu ładowania poziomów). Innym wyjściem jest pozostawienie graczom możliwości wyboru instalacji lub rezygnacji z niej, co zaoferowali twórcy Unreal Tournament III. Narzucona instalacja nie jest więc, jak doskonale widać, jedynym wyjściem.
Komentarze czytelników
zanonimizowany431140 Legend
Nie mogl. Gry na PS3 sa wydawane na plytach BD i wydawanie ich na innym [w sensie: 'gorszym'] nosniku byloby bledem z punktu widzenia marketingu [promowanie nowego napedu/nosnika].
Co do predkosci DVD - no wlasnie, co to za bajki? Nie po to wypycha sie w grach na x360 content gry na brzeg plyty, by miec wolniejszy odczyt...
Bajki.
zanonimizowany357742 Generał
"Jeśli dobrze pamiętam z fizyki, to prędkość kątowa na brzegu krążka jest o wiele większa niż po wewnętrznej stronie" - to tak samo jak z przerzutkami w rowerze ;)
TeadyBeeR Legend

Szkoda, ze xbox nie oferuje takiej opcji.
Nigdy nie lubilem jak mi sie cos w napedzie kreci. :)
Lukxxx Generał
chyba liniowa (przy takiej samej prędkości kątowej)
zanonimizowany533042 Konsul
Niech będzie powszwchne rozwiązanie jak w UT 3 i po problemie.