Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 marca 2009, 09:55

autor: Jiker

GDC - najciekawsze wieści z konferencji Nintendo

Dzień drugi Game Developers Conference przyniósł kilka interesujących informacji i wydarzeń. Do grona tych drugich z pewnością aspirować mogła konferencja japońskiego koncernu Nintendo, w trakcie której jego szefostwo, na czele z prezesem Saturo Iwatą, przekazało kilka nowych wieści o aktualnych planach producenta i wydawcy.

Dzień drugi Game Developers Conference przyniósł kilka interesujących informacji i wydarzeń. Do grona tych drugich z pewnością aspirować mogła konferencja japońskiego koncernu Nintendo, w trakcie której jego szefostwo, na czele z prezesem Saturo Iwatą, przekazało kilka nowych wieści o aktualnych planach producenta i wydawcy.

Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że na całym świecie Nintendo zdołało sprzedać już pięćdziesiąt milionów egzemplarzy Nintendo Wii. Ten niesamowity wynik osiągnięty został w zaledwie dwa lata i cztery miesiące obecności konsoli na rynku, co czyni z niej klasę samą w sobie. Platforma bez większych problemów poradziła sobie z pozostałymi systemami najnowszej generacji, choć znajdą się zapewne osoby twierdzące, że bardzo ciężko porównywać ją z konsolami Microsoftu i Sony, nakierowanymi na nieco innych odbiorców.

GDC - najciekawsze wieści z konferencji Nintendo - ilustracja #1

Kolejnym tematem poruszonym w trakcie konferencji była kwestia najnowszej aktualizacji systemu Wii (wersja 4.0). Wprowadziła ona przede wszystkim obsługę dla kart SDHC, co oznacza, że Wii odczyta teraz do 32 GB danych. Na takowej karcie można chociażby zapisywać gry zakupione i pobrane z WiiWare oraz Virtual Console. Dotąd niemożliwe było jednak uruchamianie tychże tytułów (konieczne było skopiowanie ich na wewnętrzną pamięć flash konsoli). Aktualizacja zmienia postać rzeczy. Z karty uruchomimy teraz wszystkie gry ściągnięte z sieciowych serwisów Nintendo.

GDC - najciekawsze wieści z konferencji Nintendo - ilustracja #2

Kontynuujemy kwestię Wii i serwisu WiiWare. Otóż, już niedługo w jego ofercie pojawi się konwersja komórkowej kontynuacji czwartej odsłony cyklu Final Fantasy – noszącej podtytuł The After Years. Square Enix pracuje również nad sequelem Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King, który będzie nosić tytuł FFCC: My Life as a Darklord. Produkcja, podobnie jak poprzednia odsłona, będzie łączyć w sobie elementy japońskiej RPG oraz strategii ekonomicznej, a naszym zadaniem będzie odbudowanie mrocznego imperium i jego obrona przed falami wrogów. Dokonamy tego przy pomocy magicznym kryształów, odgrywających główną rolę w cyklu Crystal Chronicles.

GDC - najciekawsze wieści z konferencji Nintendo - ilustracja #3

 

W ofercie WiiWare niebawem opublikowana zostanie także produkcja, której rozgrywka polegać będzie na uprawianiu wspinaczki ściankowej. Rock and Roll Climber wymagać będzie od gracza posiadania Wii Balance Board – maty, stanowiącej nieodłączną część hitowego Wii Fit. Kontrola wirtualnej postaci odbywać się będzie zarówno przy wykorzystaniu Wiimote’a i Nunchucka (odpowiadających za ruch rąk), jak i maty, która będzie odpowiadać za sterowanie kończynami dolnymi bohatera. Rozgrywka utrzymana zostanie w rockandrollowej stylistyce, a każdorazowe zwycięstwo uwiecznione zostanie odegraniem przez kontrolowaną postać gitarowej solówki.

GDC - najciekawsze wieści z konferencji Nintendo - ilustracja #4

Fanów Virtual Console ucieszyła zapewne informacja, że do grona platform wspieranych przez usługę dołączyły właśnie automaty arcade. Aktualnie wśród udostępnionych tytułów znalazły się Gaplus, Mappy, The Tower of Druaga oraz Starforce. Z uwagi na fakt, że są to produkcje wiekowe i niezbyt zaawansowane graficznie, ich cena ustalona została na poziomie 500 punktów Wii. W przyszłości dołączy do nich m.in. Space Harrier.

Wiadomość tę kończymy informacją o nowej odsłonie cyklu WarioWare. Snapped!, bo taki nosi ona podtytuł, zostanie wydane wyłącznie na najnowszą wersję konsoli Nintendo DS, mianowicie DSi. Wynika to z faktu, że grę będziemy kontrolować głównie poprzez wykorzystanie kamer cyfrowych, stanowiących integralną część DSi. W skład produkcji wejdzie kilka mini-gier, w ramach których doświadczymy standardowych atrakcji parku rozrywki. Produkcja zostanie wydana w drugiej połowie bieżącego roku, najprawdopodobniej na nowym rodzaju kartridża, przygotowywanego z myślą o DSi (choć konsola wspiera także dotychczasowe). Będzie on oferować znacznie więcej możliwości, aniżeli standardowy nośnik wykorzystywany w poprzednich wersjach NDS-a. Jedną z dodatkowych funkcji ma być np. opcja robienia zdjęć przy pomocy kamery DSi i wykorzystywania ich w charakterze tekstur.

Najważniejszą informacją przedstawioną w trakcie konferencji była jednak zapowiedź nowej gry z cyklu The Legend of Zelda na konsolę Nintendo DS – Spirit Tracks. Wiadomości, z uwagi na jej ważność, poświęciliśmy oddzielnego newsa.