Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
press release NIBRIS team Press Release 12 czerwca 2006, 13:06

Fabuła gry Raid over the River

Polska grupa developerska Nibris, znana między innymi z planów realizacji gotyckiego horroru Sadness na konsole Nintendo Wii uchyliła rąbka fabuły gry. Przypomnijmy, że Raid over the River DS jest przedstawicielem gatunku Vertical Shotter i jest pierwszą częścią serii (druga ma by realizowana na platformę Nintendo Wii).

(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta / wydawcy / dystrybutora produktu i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)

Polska grupa developerska Nibris, znana między innymi z planów realizacji gotyckiego horroru Sadness na konsole Nintendo Wii uchyliła rąbka fabuły gry. Przypomnijmy, że Raid over the River DS jest przedstawicielem gatunku Vertical Shotter i jest pierwszą częścią serii (druga ma by realizowana na platformę Nintendo Wii).

Fabuła gry Raid over the River  - ilustracja #1

Jest to tytuł który zmieni dotychczasowe spojrzenie na gatunek shottera jako bezmyślnej gry zręcznościowej sprawdzającej jedynie szybkość palców gracza. Jest to tytuł który pokaże jak wielki, niewykorzystany do tej pory potencjał tkwi w tym gatunku. Jest to w końcu gra, która poprzez odwołania do klasyki gatunku, nowatorskie rozwiązania autorskie oraz rozbudowana warstwę fabularna sprawi iż kontakt z tą gra będzie doświadczeniem wyjątkowym w swoim rodzaju – twierdzi Marek Okoń, game designer ROTR DS.

Scenariusz jak na przedstawiciela tego gatunku jest faktycznie bardzo rozbudowany i rozgrywa się na przestrzeni niemal 3000 lat; obejmuje zasięgiem naszych działań 6 wymiarów pokrewnych Ziemi oraz stawia bohaterów przed wyborami których konsekwencje będziemy musieli ponieść.

Fabuła gry Raid over the River  - ilustracja #2

Wszystko zaczyna się gdy archeolodzy odkrywają w Peru artefakt nieznanego pochodzenia. Zapisana w nim wiedza umożliwia podróże w czasie – jednak dość specyficzne. Zgodnie z teorią Deutscha-Everetta opisująca predygmat temporalystki podróże w własna linie czasowa są niemożliwe. Możemy jednak udać się w przeszłość/przyszłość Ziemi z innego wymiaru, obserwować jak tam potoczyła się historia ludzkości. Dzięki tym sensacyjnym odkryciom powstaje TARPA – Temporal Advanced Research Projects Agency której zadanie polega na badaniu innych wymiarów, oraz zapobieganiu zagrożeń z nich płynących.

W grze wcielamy się w agentkę Carrie Collins (29 lat) która jest pilotem w powietrznej grupie uderzeniowej oddziałów szybkiego reagowania TARPY. Akcja gry rozpoczyna się w momencie gdy na Ziemi otwiera się Tunel z którego wylatują jednostki zwiadowcze z innego wymiaru czasowego. Fabuła oscyluje wokół sil zmieniających w bliżej nam nieznanym celu linie czasowe innych światów.

W czasie naszych misji będziemy zmuszeni do precyzyjnego wykonywania poleconych nam żądań, zawierania nieoczekiwanych sojuszów oraz dokonywania wyborów które zaważą na przyszłości naszej bohaterki jak i losach wszystkich wymiarów.

Planowana data wydania gry to pierwsze półrocze 2007.