Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 27 sierpnia 2002, 09:04

Europa - mega rynkiem rozrywki elektronicznej

Do tej pory europejski przemysł zajmujący się rozrywką multimedialną i grami traktowany był po „macoszemu”. Wystarczy popatrzeć choćby na premiery kolejnych konsol Sony PlayStation, Sony PlayStation 2 czy Nintendo's GameCube – wszystkie miały miejsce sporo po premierach na rynku japońskim i amerykańskim. Jednak w niedługim czasie sytuacja to może ulec diametralnej zmianie. Jak donosi European Leisure Software Publishers Association (ELSPA) do 2005 roku europejski przemysł związany z grami wzrośnie o około 5000%!!!

Do tej pory europejski przemysł zajmujący się rozrywką multimedialną i grami traktowany był po „macoszemu”. Wystarczy popatrzeć choćby na premiery kolejnych konsol Sony PlayStation, Sony PlayStation 2 czy Nintendo's GameCube – wszystkie miały miejsce sporo po premierach na rynku japońskim i amerykańskim. Jednak w niedługim czasie sytuacja to może ulec diametralnej zmianie. Jak donosi European Leisure Software Publishers Association (ELSPA) do 2005 roku europejski przemysł związany z grami wzrośnie o około 5000%!!!

Przewiduje się, że w przeciągu kilku lat tempo wzrostu będzie naprawdę ogromne, a najlepiej przedstawia to suma jaką konsumenci wydali na gry i urządzenia z tym związane w 2001 roku - 127 milionów Euro, i jaką mają wydać w roku 2006 - 6,5 miliarda Euro. Ten wzrost związany jest nie tylko z konsolami nowej generacji (choć i te mają tu swój spory udział rzędu 2,5 miliarda Euro w 2006 roku), lecz także z coraz prężniej rozwijającą się telefonią komórkową (przewidywany wzrost udziału z 70 milionów Euro w 2001 roku do 2,2 miliardów w 2006 roku), specjalnymi konsolami do gier wykorzystującymi tunery telewizji kablowej i tym podobnymi urządzeniami.

Szczegóły znajdziecie tutaj.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej