Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 stycznia 2007, 09:11

Dwa razy więcej Obliviona na PlayStation 3

Technologia Blu-ray sprawiła kłopot firmie Bethesda Softworks, która od dłuższego czasu przygotowuje konwersję gry The Elder Scrolls IV: Oblivion dla konsoli PlayStation 3. Autorom programu przeszkadzała przede wszystkim mała prędkość napędu, dlatego postanowili pozbyć się problemu doładowywania z krążka kolejnych elementów w bardzo interesujący sposób.

Technologia Blu-ray sprawiła kłopot firmie Bethesda Softworks, która od dłuższego czasu przygotowuje konwersję gry The Elder Scrolls IV: Oblivion dla konsoli PlayStation 3. Autorom programu przeszkadzała przede wszystkim mała prędkość napędu, dlatego postanowili pozbyć się problemu doładowywania z krążka kolejnych elementów w bardzo interesujący sposób.

Dwa razy więcej Obliviona na PlayStation 3 - ilustracja #1

Todd Howard (producent wykonawczy The Elder Scrolls IV: Oblivion) zdradził na łamach magazynu Electronic Gaming Monthly, że pracownicy jego firmy zdecydowali się zdublować dane na płycie, dzięki czemu konsola może je szybciej znaleźć i załadować. Jak widać z powyższego przykładu, duża pojemność nośnika Blu-ray (25 GB w przypadku krążków jednowarstwowych) jest już przez twórców gier efektywnie wykorzystywana.

Nadal nieznana jest data premiery gry. Amerykańskie sklepy internetowe EB Games i Gamestop sugerują, że program pojawi się na tamtejszym rynku pod koniec lutego, inne źródła wskazują marzec. Wiadomo już, że w pełnej wersji programu na konsolę PlayStation 3 zaimplementowany zostanie dodatek Knights of the Nine i – być może – Shivering Isles. Spekuluje się, że właśnie to ostatnie rozszerzenie w głównej mierze wpłynęło na opóźnienie premiery konwersji Obliviona. Pierwotnie zakładano, że gra będzie tzw. tytułem startowym dla konsoli firmy Sony. Z planów tych nic jednak nie wyszło.

Poniżej znajdziecie najnowsze obrazki z gry The Elder Scrolls IV: Oblivion, które zostały opublikowane przedwczoraj przez twórców programu:

Dwa razy więcej Obliviona na PlayStation 3 - ilustracja #2
Dwa razy więcej Obliviona na PlayStation 3 - ilustracja #3
Dwa razy więcej Obliviona na PlayStation 3 - ilustracja #4
Dwa razy więcej Obliviona na PlayStation 3 - ilustracja #5

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej