Coraz więcej reklam w grach?
Firma Ubisoft poinformowała o podpisaniu umowy z Down Under Ingame Advertising (DUIA), której przedmiotem jest opracowanie umieszczania w grach reklam i promocji. Oczywiście spowodowało to dość burzliwą dyskusję na tematy z tym związane - gracze zastanawiają się czy posunięcie takie doprowadzi do obniżenia cen gier oraz czy proces tworzenia gry nie wydłuży się.
Maciej Myrcha
Firma Ubisoft poinformowała o podpisaniu umowy z Down Under Ingame Advertising (DUIA), której przedmiotem jest opracowanie umieszczania w grach reklam i promocji. Oczywiście spowodowało to dość burzliwą dyskusję na tematy z tym związane - gracze zastanawiają się czy posunięcie takie doprowadzi do obniżenia cen gier oraz czy proces tworzenia gry nie wydłuży się.
Down Under Ingame Advertising jest bardzo zadowolona z podpisania takiego porozumienia. Jak powiedział prezes firmy, Andrew Hooke, w reklama w grze to już nie tylko umieszczenie logo albo nazwy na jakimś obiekcie. Reklamy w grach wymagają poświęcenia im większej uwagi zarówno ze strony wydawców jak i reklamodawców, tak aby cele obu tych grup zostały osiągnięte - czyli aby gracz skorzystał zarówno z gry i z reklam. Według pana Hooke gry Ubisoftu są doskonałym materiałem dla reklam.
Ciekawe w jakim modnym wdzianku wystąpi przykładowo Prince of Persia?
Komentarze czytelników
Psycho_Mantis Senator

[Edit and Add]
SULIK ---> Jakos mi sie nie wydaje... Oni po prostu chcą jeszcze więcej zarobić.
[/]
zanonimizowany18650 Senator
Taa, a teraz Rayman będzie wcinał hotdogi z MacDonalda i zbierał podpaski ze skrzydełkami - moim zdaniem takie reklamy mogą poważnie zepsuć klimat gier, miejmy nadzieję, iż będą stosowane z głową i umiarem.
zanonimizowany23125 Legend
I bardzo dobrze ! Moim zdaniem już tylko książki powinny się przed zamieszczaniem reklam bronić, choć przeciwko takim kartonowym reklamówkom nie mam nic przeciwko.
Jak dla mnie reklamy w grach są dopuszczalne. Ale przede wszystkim zakładając obniżkę cen.
Tak jak mówi Sulik - jeśli tylko obniża to cenę, to jestem za. A co ważne pirat nie będzie raczej wycinał kodu źródłowego gry, a tym samym nawet ktoś, kto nie kupił oryginału będzie potencjalnym odbiorcą reklamy.
zanonimizowany18650 Senator
Paszczak --------> Taa, grasz w aliena, a tu reklama proszku do prania, zaiste klimatyczny dodatek :D, nie jestem przeciwny samym reklamom, ale znając życie - twórcy nie pomyślą, iż predator ze znaczkiem coca coli może naruszać estetykę.
zanonimizowany23125 Legend
DeV@sT@toR---->
Alien może i nie, ale w takich grach jak GTA byłby to raczej dodatek in plus :P
Zresztą np. telenowela w Max Payne'nie nie popusła klimatu, choć mogłoby się wydawać, że tak będzie. Kwestia wyczucia.