Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lipca 2002, 09:54

Coraz droższe gry na PC

Amerykańscy analitycy są zgodni w przewidywaniach – gry na PC będą coraz droższe. Nie jest to niestety najmilsza wiadomość dla graczy, i choć bezpośrednio dotyczy rynku amerykańskiego, to z pewnością znajdzie odzwierciedlenie również w cenach gier w Polsce.

Amerykańscy analitycy są zgodni w przewidywaniach – gry na PC będą coraz droższe. Nie jest to niestety najmilsza wiadomość dla graczy, i choć bezpośrednio dotyczy rynku amerykańskiego, to z pewnością znajdzie odzwierciedlenie również w cenach gier w Polsce.

Oznacza to w najbliższej perspektywie całkowite zahamowanie, a być może nawet odwrócenie widocznego od kilku lat trendu spadkowego cen gier w Polsce. Według Arcadia Investment Corp. średnie ceny gier PC w USA wciągu ostatniego roku wzrosły o 10%. Co gorsza, będąca do tej pory niepisaną normą granica 50$ została ostatnio przekroczona, najpierw przez Infogrames, które ustaliło cenę sugerowaną Neverwinter Nights na 55$, a chwilę później przez Blizzard, który sprzedaje Warcraft III po 60$. Według analityków to dopiero początek podwyżek.

Producenci tłumaczą wzrost cen coraz bardziej rozbudowaną i zaawansowaną zawartością, jaką oferują graczom nowe tytuły, jednak wiadomo że tak naprawdę chodzi o koszty – budżety gier przekraczają często 5 milionów $, a coraz częściej nawet 10 milionów $. W związku z tym wzrost cen jest według analityków nieunikniony, z tym że będzie dotyczył wyłącznie tytułów z „extraklasy”, pozycje z klas „budżet” i „śmiecioware” nadal będą tanieć. Dodając do tego postępujące obniżki cen gier na konsole kształtuje się obraz rynku zupełnie odwrotny do tego który mamy w Polsce – tanie gry na konsole i drogie na PC. Ciekawe czy nasi dystrybutorzy będą potrafili się oprzeć światowym trendom, czy też taka sytuacja zawita również do Polski.