Cisza nt. Haze przerwana zapowiedzią edycji dla PS3. Co z wersją dla PC i X360?

Od prezentacji FPS-a pt. Haze podczas targów E3 2006 minął już prawie dokładnie rok. Ostatnimi czasy na temat tego wspólnego dzieła Free Radical Design (bastion twórców TimeSplitters) i Ubisoft Entertainment było cicho, ale najnowszy numer czasopisma Independent PlayStation Magazine przyniósł obszerną zapowiedź wersji dla PlayStation 3.

Radosław Grabowski

Komentarze

Od prezentacji FPS-a pt. Haze podczas targów E3 2006 minął już prawie dokładnie rok. Ostatnimi czasy na temat tego wspólnego dzieła Free Radical Design (bastion twórców TimeSplitters) i Ubisoft Entertainment było cicho, ale najnowszy numer czasopisma Independent PlayStation Magazine przyniósł obszerną zapowiedź wersji dla PlayStation 3.

Cisza nt. Haze przerwana zapowiedzią edycji dla PS3. Co z wersją dla PC i X360? - ilustracja #1

Według pierwotnego planu, niniejsza gra powinna powstawać jeszcze z myślą o platformie PC oraz Xbox 360. Na oficjalnej stronie pod adresem www.hazegame.com widnieje jednak wyłącznie logo PS3, co może wprawiać posiadaczy komputerów osobistych i "trzystasześćdziesiątek" w pewien niepokój. Ostateczny kształt sytuacji poznamy pewnikiem w drugiej połowie bieżącego roku, gdyż wtedy nastąpić ma premiera "Mgiełki".

Wracając jednakże do artykułu ze wspomnianego magazynu, przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, iż projekt Haze przeszedł sporą metamorfozę w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Zmiany zawierają się nie tylko w udoskonaleniu oprawy wizualnej, gdyż dotyczą także charakterystyki zabawy.

Fundament fabuły pozostał właściwie nietknięty, więc wcielimy się w postać futurystycznego żołnierza, walczącego w imię globalnego koncernu Mantel Corporation z południowoamerykańskimi rebeliantami, zrzeszonymi w organizacji o nazwie Ręka Obietnicy. Protagonista ma nosić jednak imię Shane, a nie Jackie (nazwisko Carpenter nie uległo zmianie). Będziemy poznawać historię głównego bohatera, rozłożoną na trzy wirtualne dni i przedstawioną cały czas z perspektywy pierwszej osoby bez typowych scenek przerwynikowych i ekranów ładowania.

W trybie single player Shane wraz z trzema towarzyszami broni, kontrolowanymi przez Sztuczną Inteligencję, korzystać ma z wielu rozmaitych typów pukawek i militarnych pojazdów terenowych oraz posiadać specjalną zbroję, wstrzykującą do jego organizmu substancję nazwaną Nektarem. Ten owoc eksperymentów naukowców z Mantel Corporation będzie dawać mu unikalne zdolności – np. przewidywanie wrogiego ataku, zwiększenie celności i ujawnienie przeciwników ukrytych w cieniu. Używanie Nektaru wiązać się ma z ryzykiem przedawkowania, powodującego chwilową utratę kontroli nad postacią. Ponadto skafander czasami będzie się psuć, wywołując u bohatera halucynacje.

Mocną stroną Haze ma być tryb multiplayer, pozwalający nie tylko na deathmatchowanie, ale również chociażby na czteroosobową kooperację w kampanii. Będzie to możliwe za pośrednictwem Internetu oraz w sieci lokalnej i na podzielonym ekranie. Za generowanie grafiki odpowiadać ma engine, opracowany specjalnie na tę okazję przez Free Radical Design i nie ustępujący w niczym przykładowo technologii Unreal Engine 3.0. PlayStation 3 będzie wyświetlać oprawę wizualną ze stałą prędkością trzydziestu klatek na sekundę, gdyż według developerów pułap dwukrotnie wyższy (uznawany powszechnie za standard idealnie płynnej animacji) nie jest ich dziełu potrzebny.

5.5

GRYOnline

5.8

Gracze

OCEŃ
Oceny

Metroid Prime Pinball w końcu pojawi się w Europie

Następny
Metroid Prime Pinball w końcu pojawi się w Europie

Amazon obniża cenę PlayStation Portable

Poprzedni
Amazon obniża cenę PlayStation Portable

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl