Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
press release CDP.pl Press Release 14 lutego 2007, 13:18

CD Projekt podsumowuje 2006 rok

(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta / wydawcy / dystrybutora produktu i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)

CD Projekt ogłosił wyniki za rok 2006. Największy polski wydawca gier komputerowych uzyskał łączne przychody przekraczające 84 mln złotych. Jest to 56% wzrost względem roku 2005. Firma sprzedała ponad 2 miliony 350 tysięcy pudełek z grami! Największym bestsellerem roku 2006 była gra Heroes of Might and Magic V, której sprzedaż w roku 2006 osiągnęła ilość 58 000 egzemplarzy.

Miniony rok skomentował jeden z szefów CD Projekt - Michał Kiciński:

"Wbrew bardzo dobrym wynikom liczbowym, nie mogę powiedzieć abyśmy byli w pełni usatysfakcjonowani z tego jak minął rok 2006. Przede wszystkim za ogromnym wzrostem obrotów za wolno poszły działania zwiększające nasze wewnętrzne moce produkcyjne. Powodów oczywiście było wiele, jednak globalnie można powiedzieć, że nie ustrzegliśmy się pewnych błędów.

Zrobimy wszystko aby nie dopuścić więcej do takich sytuacji w przyszłości. Tym bardziej, że nasza branża jest bardzo wymagająca zarówno jeśli chodzi o naszych klientów, których potrzeby w pełni rozumiemy, jak i otoczenie w jakim funkcjonujemy. Oczywiście nie zabrakło również sukcesów. Premiera HoMMV pobiła wszelkie polskie rekordy sprzedaży, nie tak wiele wyprzedzając Gothica 3, który po perypetiach z datą premiery stał się kolejnym bestsellerem. Udało nam się również rozwinąć ideę Edycji Kolekcjonerskich, których jakość spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Cały czas rozwijany był tez serwis gram.pl, nad którym ostatnie prace widać w postaci nowych funkcji gramsajtów i gramirca. Dużym sukcesem było też rozpoczęcie dystrybucji Xbox 360 i to nie tylko samych gier ale również konsol i akcesoriów".

Michał Kiciński opowiedział również o planach firmy w roku 2007:

"Rok 2007 ma szansę stać się jednym z przełomowych momentów w rozwoju firmy. Pracujemy bardzo intensywnie nad poprawieniem organizacji jednocześnie planując dalszy bardzo intensywny rozwój. Ważne jednak, że będziemy go realizować tak, aby utrzymać najwyższą jakość oferowanych produktów i usług. Stąd bardzo szeroka akcja naboru nowych osób. O postępach w realizacji naszych planów będziemy informować na bieżąco. Sądzę, że nowe projekty i usprawnienia będą bardzo miłymi niespodziankami dla naszych klientów. Tym bardziej, że zgodnie już z naszą tradycją, część z nich będzie miała naprawdę nowatorski charakter. Mam nadzieję, że nasze działania przyczynią się do zwiększenia zadowolenia naszych klientów oraz dalszego rozwoju polskiego rynku elektronicznej rozrywki. Rok 2007 będzie dla nas wyjątkowy również z innego powodu. Światło dzienne ujrzy nasze ukochane dziecko, gra Wiedźmin, nad którą pracujemy na maksymalnych obrotach już ponad 3 lata. Premiera gry będzie dla nas szczególnym wydarzeniem i choć jeszcze nie wystartowała kampania promocyjna, przygotowania do premiery idą pełną parą. Przygotowania te są o tyle specyficzne, że po raz pierwszy w historii firmy, dotyczą wszystkich światowych rynków. Choć premiera odbędzie się równolegle na całym świecie, to właśnie nasz rodzimy rynek ma dla nas szczególne znaczenie, co podkreślimy m.in. jakością wydania polskiej wersji gry".