3D Realms żegna fanów. Pracownicy ujawniają fotki z Duke Nukem Forever
Na oficjalnej stronie internetowej 3D Realms pojawiła się bardzo krótka informacja pożegnalna oraz zdjęcie pracowników. Jakiś czas później Joe Siegler, wieloletni webmaster firmy, poinformował, że fotka została zrobiona całkiem niedawno. W sieci pojawiły się również liczne grafiki koncepcyjne oraz obrazki związane z ostatnim dużym projektem studia, czyli tworzonym ponad 12 lat Duke Nukem Forever.
Szymon Liebert
Na oficjalnej stronie internetowej 3D Realms pojawiła się bardzo krótka informacja pożegnalna oraz zdjęcie pracowników. Jakiś czas później Joe Siegler, wieloletni webmaster firmy, poinformował, że fotka została zrobiona całkiem niedawno. W sieci pojawiły się również liczne grafiki koncepcyjne oraz obrazki związane z ostatnim dużym projektem studia, czyli tworzonym ponad 12 lat Duke Nukem Forever.
Joe Siegler napisał, że zdjęcie zostało wykonane tuż przed wycieczką pracowników do kina na najnowszą odsłonę Star Treka. Autor przedstawił wszystkie osoby pojawiające się na fotce i ujawnił jedną z tajnych do tej pory stron 3D Realms, dostępną wcześniej tylko dla wewnętrznej załogi. Przedstawiono na niej dokładnie wszystkich zatrudnionych w firmie ze wskazaniem na pełnione w niej funkcje.
Na łamach wciąż działającego forum webmaster 3D Realms odpowiedział także wczoraj na kilka kwestii i ataków pod adresem firmy. Zauważył on, że dla jej pracowników najważniejszą kwestią jest nie Duke Nukem Forever, ale utrata pracy i stabilizacji życiowej. Siegler poprosił więc fanów o skupianie się na prawdziwych problemach, a nie tylko na grze, która przecież ma tu drugorzędne znaczenie.
Osoby siedzące od lewej do prawej: Chris Cummings, Randy Forsyth, David Riegel, Pat Jones, Pete Knepley, Jay Brushwood, Dave Ratti, George Broussard, Allen Blum, Chris DeSimone, Brian Hook (różowy krawat), Scott MacLean, Rob "MacGuvyer" Faison, Andrew "Sonic" Kershner, Bryan Turner, Steve Blackburn, pies Kaiser. Osoby stojące od lewej do prawej: Brian Lawson, John Pollard, James Houska, Andrew Baker, Eric Von Rothkirch, Chris Skelton, Gary Buchanan, Kevin Green, Joe Siegler, Rick Huenick, Chris Smith, Ben "Too Happy" Eoff, Trammell "T-ray" Isaac, David Carter, Bryan Brewer, Layne Johnson, Brad Jacobs, John Anderson.
Tymczasem w sieci pojawiło się kilka materiałów graficznych z Duke Nukem Forever. Część z nich zaprezentował na swoim blogu Tramell Ray Isaac, jeden z twórców pracujących nad tytułem. Kolejne fotki opublikował Layne Johnson – prawdopodobnie zostały one jednak zdjęte. Wiele z nich możecie obejrzeć na niektórych serwisach oraz poniżej. Dlaczego właściwie firma nagle została zamknięta?
Jeden z serwisów przedstawił domniemaną historię upadku 3D Realms. Według niej Scott Miller miałby zrezygnować z inwestowania kolejnych pieniędzy w studio i przekazać dowodzenie George’owi Broussardowi. Broussard miałby natomiast odwiedzić kilka firm (np. id oraz Epic) i prosić o 5 milionów dolarów na dokończenie dzieła. Według plotek, Take-Two zaproponowało 30 milionów dolarów za wykupienie marki Duke Nukem, na co jednak nie przystano. Nie wiemy, na ile te domysły są prawdziwe.
Jeśli rzeczywiście taki był rozwój wydarzeń, to może Duke Nukem Forever, nad którym prace zbliżały się podobno ku końcowi, zostanie w jakiś sposób uratowany. Autorzy opisanej powyżej historii sugerują, że firma została zamknięta, ale twórcy tacy jak Broussard będą próbowali dokończyć swoje dzieło. Wciąż czekamy na dalsze komentarze – niestety Twitter George’a Broussarda milczy od kilku dni.
Więcej:Steam ułatwia kupowanie gier w zestawach. Można w ten sposób trochę oszczędzić
Komentarze czytelników
zanonimizowany202544 Legionista
Widze ze klopoty masz z czytaniem ze zrozumieniem wiec jeszcze raz ci pokaze czym sie zajmowala firma jako taka:
Developer
* 1996 – Duke Nukem 3D
* 1997 – Shadow Warrior
Publisher/producer
* 1995 – Terminal Velocity – Terminal Reality
* 1997 – Duke Nukem 64 – Eurocom
* 1997 – Duke Nukem: Total Meltdown – Aardvark Software
* 1998 – Duke Nukem: Time to Kill – N-Space
* 1999 – Duke Nukem: Zero Hour – Eurocom
* 1999 – Duke Nukem (Game Boy Color) – Torus Games
* 2000 – Duke Nukem: Land of the Babes – N-Space
* 2001 – Max Payne – Remedy Entertainment
* 2002 – Duke Nukem: Manhattan Project – ARUSH Entertainment/Sunstorm Interactive
* 2003 – Duke Nukem Advance – Torus Games
* 2003 – Max Payne 2: The Fall of Max Payne – Remedy Entertainment
* 2004 – Duke Nukem Mobile – Machine Works Northwest/Tapwave
* 2005 – Duke Nukem Mobile II: Bikini Project – Machine Works Northwest
* 2005 – Duke Nukem Mobile 3D – Machine Works Northwest
* 2006 – Prey – Human Head Studios
* 2008 – Duke Nukem 3D (Xbox Live Arcade)
czyli glownie produkcja nadzorowaniem innych teamow deweloperskich ktore robily np maxpayne 1,2 prey
W tych czasach rownie dobrze mogli wcale nie miec programistow czy grafikow(tak przynajmniej mysle) Mogli miec kogos kto robil dnf ale moglo sie okazywac ze gra jest slaba ze sie nie sprawdzili ludzie ze nie ma kasy na jej robienie i projekt mogl byc zawieszany,wywalany doi kosza. Napewno nie bylo tak ze jakis zespol pisal gre 12 lat a nawet 6. W koncu zebrali kase zatrudnili ludzi pare lat temu i zaczli pisac to co pokazuja teraz. Ten kod i grafika rownie dobrze moga miec 2-3 lata imo.
zanonimizowany26519 Generał
Bullzeye_NEO akurat graficy ,programisci ,animatorzy maja skilla co widac ,wiec nie beda mieli zadnego problemu z znalezieniem pracy. To kogo powinienes obwiniac to tych na samej gorze ,bo tak iszaraczek jak programista to niewiele moze . Oni tylko robia to co im kaza .
Vercingetorix ja tam widze sporo ludzi z starej gwardii . Swoj devteam to mieli caly czas zaczynali od silnikcza q2 na ktorym smigal pierwszy build dnf ,potem na silniczku unreal na tkorym pokazano najbardziej miesisty trailer . W takich firemkach jest dosc czesta rotacja i mnie to wcale nie dziwi ,ze wiekszosc to swierzaki w tej firmie .
kys Pretorianin

Krótki filmik z gry http://www.gametrailers.com/player/usermovies/316675.html
zanonimizowany624581 Senator
szkoda żeby taki świetny tytuł się zmarnował. I z uwagi na to że był robiony 12 lat. Szkoda by było żeby ludzie robiący Duka prze te 12 lat stracili tylko czas przez to że firmę zamknięto.