Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 25 czerwca 2003, 08:15

34 pracowników zwolnionych - cięcia budżetowe w oddziałach Microsoftu zajmujących się Xboxem

Na początku tego miesiąca informowaliśmy, iż do Internetu przedostał się poufny e-mail pochodzący od samego Steva Ballmera, piastującego stanowisko CEO (Chief Executive Officer) w firmie Microsoft. W korespondencji tej mowa była o przyszłości koncernu oraz o działaniach mających na celu zmniejszenie strat finansowych, które m.in. przynosi dział zajmujący się rozwojem konsoli Xbox. Wówczas stwierdzono też, że zwolnienie pracowników to ostateczność, a jak dziś donosi raport Nikkei BizTech, w japońskim oddziale dystrybucyjnym Xboxa, wyżej wspomnianą „ostateczność” wprowadzono w życie.

Na początku tego miesiąca informowaliśmy, iż do Internetu przedostał się poufny e-mail pochodzący od samego Steva Ballmera, piastującego stanowisko CEO (Chief Executive Officer) w firmie Microsoft. W korespondencji tej mowa była o przyszłości koncernu oraz o działaniach mających na celu zmniejszenie strat finansowych, które m.in. przynosi dział zajmujący się rozwojem konsoli Xbox. Wówczas stwierdzono też, że zwolnienie pracowników to ostateczność, a jak dziś donosi raport Nikkei BizTech, w japońskim oddziale dystrybucyjnym Xboxa, wyżej wspomnianą „ostateczność” wprowadzono w życie.

Jak mówi raport zwolniono 34 osoby z około 200 osobowej kadry pracowniczej. Powodem są ekstremalnie niezadowalające wyniki sprzedaży konsoli. Na dodatek zwolnienie miało bardzo drastyczny i niestosowny przebieg, zwłaszcza biorąc pod uwagę japońskie standardy. Osoby zwolnione czuły się jak kryminaliści, wind i wyjść pilnowali ochroniarze, a do toalety można było wejść tylko w towarzystwie osoby nadal zatrudnionej w firmie. To taki mały skandal kulturowy, który na pewno nie przyczyni się do zwiększenia popularności konsoli i firmy w kraju Kwitnącej Wiśni.

A co do samych wniosków związanych z faktem zwolnień, to widać, że nawet tak potężna firma jak Microsoft zaczyna odczuwać braki finansowe spowodowane nieustannym inwestowaniem w Xboxa.

Szczegóły znajdziecie na serwisie MCV.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej