Telefony komórkowe coraz mocniejsze w dziedzinie grafiki trójwymiarowej

Technologia PowerVR, służąca do generowania realistycznej trójwymiarowej oprawy wizualnej, znana jest posiadaczom komputerów osobistych klasy PC od 1996 roku. Wtedy zadebiutowały pierwsze karty graficzne z wbudowanymi procesorami, wykorzystującymi rzeczony system. Z kolei druga linia chipów stała się m.in. jednym z hardware’owych fundamentów słynnej stacjonarnej konsoli Dreamcast ze stajni japońskiej korporacji Sega. Natomiast następnym etapem mają być kieszonkowe platformy elektroniczno-rozrywkowe.

futurebeat.pl

Radosław Grabowski

Technologia PowerVR, służąca do generowania realistycznej trójwymiarowej oprawy wizualnej, znana jest posiadaczom komputerów osobistych klasy PC od 1996 roku. Wtedy zadebiutowały pierwsze karty graficzne z wbudowanymi procesorami, wykorzystującymi rzeczony system. Z kolei druga linia chipów stała się m.in. jednym z hardware’owych fundamentów słynnej stacjonarnej konsoli Dreamcast ze stajni japońskiej korporacji Sega. Natomiast następnym etapem mają być kieszonkowe platformy elektroniczno-rozrywkowe.

Koreański koncern Samsung uzyskał właśnie od firm ARM i Imagination Technologies licencję na zaimplementowanie w nowoczesnych telefonach komórkowych osprzętu spod znaku PowerVR MBX, dołączając tym samym do Hitachi i Sharp. Spowoduje to, że mobilne aparaty będą oferować znakomitej jakości obraz przestrzenny, renderowany w czasie rzeczywistym przy niewielkim zużyciu energii.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl