16. Gry Logiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 16. Najpopularniejsze gry z gatunku logiczne na platformę PC.
Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
World Series of Poker
Logiczne 25 sierpnia 2005
Pozycja przygotowana z myślą o zapalonych miłośnikach gier hazardowych. Program przenosi nas w realia największych światowych mistrzostw w pokera, przyciągających tysiące zawodników oraz miliony widzów - tytułowych World Series of Poker.
Przygody Prosiaczka Kwika: Zaginiony świat
Logiczne 12 marca 2001
Kolejna odsłona programu z prosiaczkiem Kwikiem w roli głównej. Nasz sympatyczny bohater wraz ze swoim przyjacielem Kwakiem właśnie odpoczywają po zabawie, gdy nagle zrywa się dziwny wir i przenosi ich do tajemniczego Zaginionego Świata.
Cartoon Maker 2: Zróbmy Film
Logiczne 20 listopada 2003
Sequel Cartoon Makera, bardzo udanego, przeznaczonego dla dzieci, programu do robienia prostych filmów animowanych. W porównaniu z poprzedniczką ta część oferuje nowe zestawy teł, postaci, obiektów, dźwięków i muzyki, itd.
Bridge It
Logiczne 3 października 2003
Czwarta (po Bridge Builder, Pontifex i The Bridge Construction Set) i jak dotychczas najlepsza część serii gier, w których stajesz przed niezwykle trudnym i skomplikowanym zadaniem inżynierskim, polegającym na wybudowaniu nowoczesnego mostu.
Metropolis Card Club
Logiczne 26 maja 2001
Zestaw gier karcianych opartych o interface MS Windows, wzbogacający dostępną tam kolekcję o cztery gry hazardowe znane z największych światowych kasyn.
Lemmings: The Official Companion
Logiczne 13 czerwca 1993
The Official Companion to tak naprawdę tytuł świetnego poradnika do gry Lemmings, zawierającego dokładne rozwiązania wszystkich etapów, a który został opublikowany przez firmę Prima Publishing w 1993. W ramach bonusu, do książki dodano specjalną dyskietkę, na której znalazło się kilkanaście unikatowych plansz, przygotowanych specjalnie na tę okazję przez autorów programu.
Dyktando z Piratami
Logiczne 23 kwietnia 2002
Edukacyjna gra przeznaczona dla najmłodszych graczy do nauki poprawnego pisania, autorstwa firmy MarkSoft. Oprócz samych tytułowych dyktand mamy tu wątek fabularny opowiadający historię piratów, którzy poszukują ukrytego skarbu zaznaczonego gdzieś na starej mapce. Pomóż piratom przejść przez dyktanda i odsłonić całą mapę, aby mogli zdobyć cenne klejnoty!
Beat Up A Millionaire 2
Logiczne 5 kwietnia 2002
Beat Up A Millionaire 2 to druga edycja przebojowej parodii znanego teleturnieju zawierająca całkiem nowe pytania. Gracze odpowiadają na pytania z różnych dziedzin wiedzy (geografia, przyroda) i kultury masowej (telewizja, gry komputerowe).
Pocahontas
Logiczne 20 grudnia 2006
Pocahontas jest kolejną pozycją z serii programów edukacyjnych, wydawanych przez firmę Aidem Media. Grę tę przeznaczono przede wszystkim dla dzieci w wieku przedszkolnym lub dopiero co rozpoczynających swoją edukację. Jej integralną część stanowią liczne, rozwijające kreatywność oraz ćwiczące pamięć i spostrzegawczość zadania, zaserwowane pod postacią niezapomnianej przygody.
Klub Zabaw Przedszkolaka: Lis i Niedźwiedź
Logiczne 19 lipca 2007
Kolejna produkcja przygotowana przez firmę Aidem Media z myślą o najmłodszych. Gra została dostosowana do poziomu intelektualnego dziecka w wieku 4-8 lat i zawiera pięć zabaw wspomagających tok edukacji przedszkolnej, stymulujących rozwój umysłowy oraz twórcze myślenie, ćwiczących pamięć, spostrzegawczość i refleks.
Gabi Uczy: Literki
Logiczne 23 września 2003
Gabi Uczy: Literki to kolejny program edukacyjny dla dzieci w wieku od 3 do 7 lat, z wesołą mrówką Gabi w roli gospodarza. Dzięki tej produkcji maluchy uczą się liter, całego abecadła, a także poznają brzmienie i zapis głosek oraz prostych słów.
Junior 10: Świat szachów
Logiczne 12 maja 2006
Junior 10: Świat szachów to rozbudowany symulator gry w szachy, za którego powstanie odpowiada dwóch izraelskich programistów – Amir Ban oraz Shaw Bushinsky.
Fritz 11 Szachowy arcymistrz
Logiczne 30 listopada 2007
Fritz 11 to kolejna odsłona popularnej serii symulatorów szachowych, która jest opracowywana przez dwóch niemieckich programistów, Fransa Morscha i Mathiasa Feista. Cykl ten od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem sympatyków gry w szachy i jest uważany za jeden z najlepszych. Trudno się temu zresztą dziwić – to właśnie Fritz w 2006 roku pokonał arcymistrza Władimira Kramnika.
Kubusiowe Przedszkole Starszaki
Logiczne 19 kwietnia 2004
„Kubusiowe przedszkole Starszaki” to trzecia gra z nowej serii gier Dinsney Interactive, przeprowadzającej dziecko przez kolejne etapy rozwoju.
Loco-Commotion: Zabawkowe pociągi
Logiczne 20 października 2001
Gra logiczno-familijna, w której zadaniem graczy jest naprawienie uszkodzonych tras kolejowych i bezpieczne przeprowadzenie miniaturowego pociągu z punktu początkowego do końcowego.
Boston Bomb Club
Logiczne 21 czerwca 1991
Boston Bomb Club to gra logiczna, wyprodukowana przez specjalizującą się na ogół w poważnych produkcjach RPG, firmę Silmarils. Program pozwala wcielić się w członka elitarnego stowarzyszenia wynalazców, którzy pod koniec XIX wieku opracowali nowy sposób na zabicie wolnego czasu podczas pobytu w klubie.
Aura: Fate of the Ages
Logiczne 25 czerwca 2004
Aura: Fate of the Ages to gra przygodowo-logiczna, przenosząca nas do fantastycznej krainy, gdzie główny bohater, czyli Ty, staje przed trudnym zadaniem odnalezienia czterech magicznych pierścieni.
The Lemmings Chronicles
Logiczne 6 kwietnia 1994
Próba stworzenia czegoś nowego z oklepanego już nieco tematu. Lemingi przeżyły metamorfozę wizualną, ponadto zabrano im dotychczasowe umiejętności a wprowadzono elementy charakterystyczne dla gier przygodowych, np. podnoszenie przedmiotów i wykorzystywanie ich w określonym miejscu.
Operation
Logiczne 13 lutego 2001
Gra umożliwiająca naszym maluchom wczucie się w rolę lekarza, walkę z niebezpiecznymi wirusami oraz przeprowadzanie skomplikowanych zabiegów na żywych pacjentach.
Przygody Prosiaczka Kwika: Tajemnice ludzkiego ciała
Logiczne 10 lutego 2001
Przygody Prosiaczka Kwika: Tajemnice ludzkiego ciała to skierowana do młodych odbiorców gra edukacyjna z zagadkami logicznymi. Tytułowy bohater wybiera się w podróż po ludzkim ciele. Gracz ma za zadanie pomóc mu rozwiązywać różnego rodzaju quizy i łamigłówki z tym związane. Producent gry - firma Data Sun - dołożył starań, by przekazywana wiedza miała atrakcyjną formę i szybko zapadała w pamięć.
Earthcore: Shattered Elements
Logiczne prace wstrzymane
Gra karciana, opracowana przez niezależne polskie studio Tequila Games. Gracz trafia do klasycznego świata fantasy i bierze udział w pojedynkach z wykorzystaniem własnoręcznie skomponowanej talii.
Chess
Logiczne 31 grudnia 1981
Pierwszy komputerowy symulator szachowy, wydany na PC w grudniu 1981 roku. Oprawa gry stworzona została w całości przy użyciu znaków ASCII, a obsługa ogranicza się do wpisywania komend bezpośrednio z klawiatury.
101 Ways to Die
Logiczne 18 marca 2016
Brutalna, choć zrealizowana z dużym przymrużeniem oka gra logiczno-platformowa autorstwa niezależnego brytyjskiego studia Four Door Lemon. Wcielamy się w rolę asystenta szalonego profesora Splattunfudera, który u schyłku kariery postanowił poświęcić się stworzeniu nietypowego poradnika, opisującego 101 sposobów umierania.
Tricky Towers
Logiczne 2 sierpnia 2016
Przygotowana przez holenderskie studio WeirdBeard gra logiczno-zręcznościowa, będąca rozwinięciem jego poprzedniej produkcji o nazwie 99 Bricks Wizard Academy. Gra Tricky Towers to kolejna wariacja na temat klasycznego Tetrisa, a zadaniem graczy jest tu układanie spadających z góry kolorowych klocków. Te jednak po dopasowaniu nie znikają, ale tworzą wieżę, a naszym celem jest zbudowanie możliwie jak najwyższej konstrukcji.