10. Gry Logiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 10. Najpopularniejsze gry z gatunku logiczne na platformę PC.
Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Hugo: Magiczny Napój
Logiczne 16 lipca 2002
Magiczny Napój to gra pomagająca w nauce biologii. Składa się z ośmiu minigier, które trzeba ukończyć wszystkieby aby odwrócić zaklęcie czarownicy Scylli rzucone na nieostrożne dzieci.

Deep Fritz 7
Logiczne 2 października 2001
Deep Fritz 7 to kolejna edycja najlepszego obecnie programu szachowego na świecie, mało powiedzieć, że w 2001 roku program z tej linii wygrał międzynarodowe mistrzostwa programów szachowych w Hiszpanii.

Lost Words: Angielski dla dzieci
Logiczne 21 listopada 2002
Gra edukacyjna dedykowana najmłodszym użytkownikom komputerów. Została tak zaprojektowana i wykonana, by przykuć uwagę dzieci, zainteresować je swą zawartością i przy okazji zapoznać z podstawami języka angielskiego.

Matematyczne przygody myszki Mia
Logiczne 17 grudnia 2002
Gra edukacyjna przeznaczona dla najmłodszych graczy. Dziecko podążając interesującą fabułą rozwiązuje zadania matematyczne i rozmaite zagadki logiczne oraz ćwiczy spostrzegawczość.

Roller Coaster World
Logiczne 12 maja 2003
Gra, w której główną atrakcją jest możliwość konstruowania, a następne testowania ogromnych kolejek górskich (tak zwanych RollerCoasterów).

Pontifex
Logiczne 23 października 2001
Bardzo przyjemna i wymagająca technicznego myślenia gra, która w swoim czasie zdobyła sporą rzeszę zagorzałych fanów. Jest to duży sukces biorąc pod uwagę to, że tematem tej produkcji jest, na pozór nudna, budowa mostów, i to w bardzo realistycznym tego słowa znaczeniu.

Szachy: Walka z terrorem
Logiczne 14 stycznia 2008
Zabawne podejście do gry szachowej. W kolejnych pojedynkach walczymy z największymi tyranami znanymi ludzkości. Dodatkowo, pionki i figury znajdujące się na szachownicy to karykatury polityków oraz złoczyńców. Dzięki temu w „bitwach” mogą spotkać się takie postacie jak Tony Blair, Saddam Husajn, Kim Dzong Il oraz George Bush. Twórcy postarali się też o zabawne plansze, w tym np. kryjówkę Osamy ben Ladena.

The Fish Fillets II
Logiczne 6 marca 2007
The Fish Fillets II czeskiego studia Altar Games to przedstawiciel rodziny gier logicznych. Rozgrywka polega na pokonywaniu kolejnych plansz wypełnionych pułapkami i łamigłówkami ale dla urozmaicenia zabawy autorzy stworzyli historyjkę nadającą większy sens naszym poczynaniom.

Królik Bystrzak dla Drugoklasisty: Misja na Ser-io
Logiczne 4 maja 2004
Kolejna odsłona z serii gier z „Królikiem Bystrzakiem” w roli głównej, dedykowana graczom podejmującym naukę w drugiej klasie szkoły podstawowej (dzieci od 8 lat).

Atomówki: Atak klonów straszliwego Mojo Jojo
Logiczne 16 stycznia 2004
Gra edukacyjna zrealizowana przez specjalistów z firmy Riverdeep z myślą o dzieciach w wieku szkolnym (uczniowie szkół podstawowych). Jak wskazuje sam tytuł, bohaterkami są Atomówki, trzy małe dziewczynki o niewyobrażalnej mocy, które stawiają czoła różnym czarnym charakterom - tym zarazem jest to Mojo Jojo.

Yu-Gi-Oh! Power of Chaos: Joey the Passion
Logiczne 30 czerwca 2004
Trzecia komputerowa odsłona serii Yu-Gi-Oh! Power of Chaos firmy Konami, stanowiącej wirtualną adaptację popularnej gry karcianej oraz serialu anime o tym samym tytule. Produkcja o podtytule Joey the Passion rozbudowuje dotychczasowe zasady rozgrywki, dzięki wprowadzeniu ok. 800 całkiem nowych kart o różnych właściwościach, symbolizujących kreatury, obszary walki, zdarzenia itp.

Pasjanse
Logiczne 20 listopada 2004
Pasjanse to typowa gra dla miłośników karcianych rozgrywek dla jednego gracza. Różni się jednak od standardowego windowsowego pasjansa znacznie bardziej rozbudowanym interfejsem, różnymi rodzajami gry i wieloma opcjami.

Atomówki: Wielka potyczka z Księżniczką Chytruską
Logiczne 10 listopada 2004
Druga gra edukacyjna, którą stworzono z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów (dzieci w wieku od 6 do 10 lat). Głównymi bohaterami opisywanego programu są oczywiście trzy Atomówki: Bójka, Bajka i Brawurka - małe dziewczynki, posiadające niewyobrażalne moce i walczą z niebezpieczeństwami zagrażającymi miastu Townsvill.

Bolek i Lolek. Alfabet i nauka czytania
Logiczne 25 sierpnia 2005
Bolek i Lolek. Alfabet i nauka czytania to kolejna gra edukacyjna firmy Aidem Media, kierowana do najmłodszych użytkowników komputerów. Mogą po nią sięgnąć zarówno dzieci, które w ogóle nie znają jeszcze liter, jak i te maluchy, które poznały już cały alfabet, ale nie potrafią czytać.

Bolek i Lolek na tropie zaginionej księgi ortografii
Logiczne 10 października 2001
Na tropie zaginionej księgi ortografii to kolejna gra edukacyjna z Bolkiem i Lolkiem w rolach głównych. Opisywany tytuł stanowi zbiór czternastu ciekawych zabaw z ortografią, przeznaczonych dla użytkowników od siódmego roku życia.

Bolek i Lolek: Język angielski dla dzieci
Logiczne 27 listopada 2003
Bolek i Lolek: Język angielski dla dzieci to gra edukacyjna dla najmłodszych użytkowników komputera. Dzięki temu programowi, nasi milusińscy szybko i z łatwością przyswoją sobie trudne słówka czy zwroty w języku angielskim.

Król Maciuś Pierwszy. Przedszkole, zabawy z przyjaciółmi
Logiczne 1 sierpnia 2005
Król Maciuś Pierwszy. Przedszkole, zabawy z przyjaciółmi to już druga gra edukacyjna dla najmłodszych użytkowników komputera, która nawiązuje do popularnego, animowanego programu telewizyjnego „Królestwo Maciusia”. Opisywany tytuł stanowi pomoc dla dzieci w wieku przedszkolnym.

Video Strip Poker Supreme
Logiczne 12 lipca 2006
Video Strip Poker Supreme to nowa, odświeżona wersja gry logicznej o zabarwieniu erotycznym, która po raz pierwszy zadebiutowała w 2002 roku. Producentem programu jest polska firma Torquemada Games.

Królewna Śnieżka
Logiczne 5 grudnia 2005
Królewna Śnieżka to kolejna gra polskiej firmy Aidem Media, przygotowana z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów, która – jak zresztą wskazuje jej tytuł – nawiązuje do popularnej bajki o tym samym tytule.

Yu-Gi-Oh! Online
Logiczne 11 kwietnia 2005
Yu-Gi-Oh! Online to wyprodukowana przez firmę Konami sieciowa wersja popularnej gry karcianej na motywach serialu anime. Podobnie jak w niekomputerowym pierwowzorze, gracze dysponują taliami specjalnych kart, przy użyciu których toczą pojedynki z przeciwnikami. Twórcy zaimplementowali szereg funkcji społecznościowych, pozwalających m.in. wybrać rywala albo wymienić się kartami.

Atomix
Logiczne 10 listopada 1990
Skomplikowane w budowie labirynty kryją atomy popularnych pierwiastków, z których trzeba ułożyć określone z góry związki chemiczne, np. wodę, czy metan. Tak w wielkim skrócie przedstawiają się założenia produktu firmy SoftTouch o nazwie Atomix – wymagającej gry logicznej, próbującej połączyć rozrywkę z edukacją.

Królik Bystrzak dla Przedszkolaka: Po gwiazdkę z nieba
Logiczne 30 listopada 2003
Kolejny program z serii gier z „Królikiem Bystrzakiem”, dedykowany graczom właśnie rozpoczynającym lub kontynuującym naukę w przedszkolu (dzieci od 4 do 5 lat).

All Star Strip Poker
Logiczne 6 czerwca 2006
Stworzony przez studio Digital Red program o nazwie All Star Strip Poker to produkt reprezentujący gatunek gier logicznych o silnym zabarwieniu erotycznym. Tak jak w innych Strip Pokerach, także i tu należy doprowadzić do rozebrania partnerki poprzez sukcesywne odbieranie jej pieniędzy stawianych w trakcie rozgrywki w pokera.

Deal or No Deal
Logiczne 6 listopada 2006
Deal or No Deal to komputerowa adaptacja bijącego rekordy popularności teleturnieju znanego w Polsce jako „Grasz czy nie grasz”. Dzięki tej produkcji możemy poczuć się, jakbyśmy rzeczywiście uczestniczyli w turnieju. Jest w niej prowadzący, są i dziewczęta trzymające skrywające pieniądze walizki. Jest też wielka wygrana do zdobycia – niestety wirtualna.