Grand Theft Auto: San Andreas - poradnik do gry

Vehicle Mission (2) | Zadania dodatkowe w GTA San Andreas poradnik Grand Theft Auto: San Andreas

Paramedic

Zostać kierowcą ambulansu możesz na dwa sposoby - Vehicle Mission (2) | Zadania dodatkowe w GTA San Andreas - Grand Theft Auto: San Andreas - poradnik do gry

Zostać kierowcą ambulansu możesz na dwa sposoby. Pierwszy - złodziejski - polega na zwinięciu pojazdu sprzed szpitala, znajdującego się w każdym mieście. Drugi sposób - gangsterski - sprowadza się do naszpikowania ołowiem dowolnego przechodnia i poczekania, aż zjawi się po niego karetka na sygnale. Gdy się zjawi, wyrzuć kierowcę z szoferki ambulansu i sam zasiądź za kółkiem. Po wciśnięciu R3 zaczynasz trwający przez 12 poziomów etat kierowcy "erki". Numer poziomu odpowiada ilości ludzi oczekujących na pomoc (czyli na pierwszym poziomie masz uratować jedną osobę, na ostatnim - dwanaście).

Twoim zadaniem jest zabieranie z ulicy rannych ludzi (oznaczonych niebieskimi kropkami na mapie) i przetransportowanie ich do szpitala. W trakcie jazdy zwracaj uwagę na ilość wolnego miejsca w ambulansie (wskaźnik "seats free" na ekranie). Na wyższych poziomach nie dasz rady przewieźć na raz do szpitala wszystkich potrzebujących, dlatego będziesz musiał zrobić kilka kursów. Pamiętaj, że masz niewiele czasu na dowóz rannych (wskaźnik "time left"), na szczęście za każdego uratowanego pacjenta dostajesz 15-sekundowy bonus. Po zaliczeniu całości zadania "Paramedic", możesz kontynuować w przyszłości pracę kierowcy ambulansu.

Nagroda: wzrasta dwukrotnie twoja energia zyciowa, możesz zarabiać jako kierowca ambulansu

Fire Fighter

Aby pobawić się w strażaka, musisz zawładnąć wozem z armatką wodną i wcisnąć R3 - Vehicle Mission (2) | Zadania dodatkowe w GTA San Andreas - Grand Theft Auto: San Andreas - poradnik do gry

Aby pobawić się w strażaka, musisz zawładnąć wozem z armatką wodną i wcisnąć R3. Samochody strażackie znajdziesz zaparkowane przy remizach, zlokalizowanych w każdym większym mieście. Niekiedy pojawiają się również w miejscu, w którym wybucha pożar (wywołany choćby przez ciebie). Wystarczy przegonić kierowcę, zasiąść samemu za kierownicą wozu i już można jechać na akcję gaśniczą.

Każda misja strażacka zaczyna się od poinformowania cię o płonących gdzieś na ulicy samochodach. Zlokalizuj na mapie miejsce zdarzenia (oznaczone niebieską kropką) i udaj się tam na pełnym gazie. Gdy podjedziesz pod palący się wóz, skieruj strumień wody sikawki strażackiej na płomienie (sikawką sterujesz prawą gałką analogową i "kółkiem"). Z ugaszonego wraku wyskakują płonący ludzie, których również musisz ugasić. Uważaj na ich zachowanie, często uciekają w jakąś dziurę i trudno ich zlokalizować.

Jak w każdym zadaniu z cyklu Vehicle Mission, czas dojazdu na miejsce akcji i ugaszenia pożaru jest niezwykle wyśrubowany (wskaźnik "time left" na ekranie). Ważnym wskaźnikiem jest "fires", określający liczbę pozostałych do ugaszenia pożarów (samochodów i ludzi) w obrębie biężącego poziomu ("level"). Po pomyślnym zakończeniu akcji otrzymujesz nagrodę i... kolejne zlecenie. I tak przez 12 etapów. Twoje strażackie misje obejmują:

Level 1. Płonące pojazdy: 1 samochód. Płonący ludzie: brak

Level 2. Płonące pojazdy: 1 samochód. Płonący ludzie: 1 osoba

Level 3. Płonące pojazdy: 1 samochód. Płonący ludzie: 2 osoby

Level 4. Płonące pojazdy: 1 samochód. Płonący ludzie: 3 osoby

Level 5. Płonące pojazdy: 1 samochód. Płonący ludzie: 4 osoby

Level 6. Płonące pojazdy: 2 samochody. Płonący ludzie: 4 osoby

Level 7. Płonące pojazdy: 2 samochody. Płonący ludzie: 5 osób

Level 8. Płonące pojazdy: 2 samochody. Płonący ludzie: 6 osób

Level 9. Płonące pojazdy: 2 samochody. Płonący ludzie: 7 osób

Level 10. Płonące pojazdy: 2 samochody. Płonący ludzie: 8 osób

Level 11. Płonące pojazdy: 3 samochody. Płonący ludzie: 8 osób

Level 12. Płonące pojazdy: 3 samochody. Płonący ludzie: 9 osób

Nagroda za wykonanie misji: jesteś odporny na ogień, możesz zarabiać jako strażak

Freight Mission

Wszystkie duże miasta San Andreas połączone są linią kolejową, po której regularnie kursują pociągi - Vehicle Mission (2) | Zadania dodatkowe w GTA San Andreas - Grand Theft Auto: San Andreas - poradnik do gry

Wszystkie duże miasta San Andreas połączone są linią kolejową, po której regularnie kursują pociągi. Aby rozpocząć zadanie na kolei, udaj się na którąś ze stacji i poczekaj, aż coś nadjedzie. Gdy pociąg zatrzyma się na peronie, podbiegnij szybko do lokomotywy, wyrzuć motorniczego z kabiny i sam zajmij jego miejsce. Teraz po wciśnięciu R3 czeka cię szalona jazda wokół całego stanu, w trakcie której musisz dostarczyć towar w określone miejsce przed upłynięciem limitu czasowego.

Dostępne są dwa poziomy zabawy:

Level 1. Dowieź towar na czas do każdej z pięciu stacji kolejowych. Parametry jazdy to: "time" (limit czasowy zadania), "distance" (odległość dzieląca cię od celu) i "speed" (prędkość pociągu). Po dojechaniu i zatrzymaniu się na stacji docelowej, otrzymujesz zapłatę oraz bonus sekundowy, po czym ruszasz w dalszą drogę. Zadanie realizujesz w momencie, gdy po zrobieniu ogromnego koła powrócisz na stację wyjściową.

Level 2. Po zaliczeniu poziomu pierwszego wyjdź z pociągu, wejdź z powrotem i aktywuj od nowa rozgrywkę (R3). Cele i założenia misji pozostają te same, natomiast drastycznie obcięto czas na wykonanie dostaw. Jeśli pierwszy kurs nie pojedziesz mistrzowsko (z 15-to sekundowym bonusem), nie dojedziesz do końca. Na tym poziomie rzeczywiście powinieneś zapomnieć, że coś takiego jak hamulec istnieje.

Na każdym z poziomów gry musisz zatrzymać się na pięciu stacjach kolejowych: Unity Station, Market Station (Los Santos), Cranberry Station (San Fierro), Linden Station oraz Yellow Bell Station (Las Venturas) - Vehicle Mission (2) | Zadania dodatkowe w GTA San Andreas - Grand Theft Auto: San Andreas - poradnik do gry

Na każdym z poziomów gry musisz zatrzymać się na pięciu stacjach kolejowych: Unity Station, Market Station (Los Santos), Cranberry Station (San Fierro), Linden Station oraz Yellow Bell Station (Las Venturas). Samo sterowanie pociągiem jest bardzo proste: jednym przyciskiem dodajesz gazu, drugim wciskasz hamulec, prawym analogiem zmieniasz widoki. Problem polega na tym, by nie wchodzić w strome zakręty ze zbyt dużą szybkością, bo pociąg wypadnie z szyn i wykolei się. Bezpieczna prędkość na zagrożonych odcinkach to 35-37 mil/godz.

Innym, równie istotnym problemem jest trudność w precyzyjnym wyhamowaniu składu, by zatrzymał się dokładnie na stacji (lokomotywa ma stanąć na czerwonym znaczniku) - Vehicle Mission (2) | Zadania dodatkowe w GTA San Andreas - Grand Theft Auto: San Andreas - poradnik do gry

Innym, równie istotnym problemem jest trudność w precyzyjnym wyhamowaniu składu, by zatrzymał się dokładnie na stacji (lokomotywa ma stanąć na czerwonym znaczniku). Pociąg to kupa żelastwa, jest bezwładny jak diabli, dlatego musisz hamować dużo wcześniej, zanim zobaczysz stację na horyzoncie. W praktyce oznacza to włączenie hamulca 300-400 metrów przed przystankiem przy prędkościach pojazdu rzędu 40-45 mil/godz.

Nagroda za wykonanie misji: 50000$, możesz zarabiać przy przewozie towarów na kolei