Valhalla wita! Poradnik do Assassin's Creed Valhalla to solucja, porady i opis przejścia gry. Porady do takich elementów jak walka, sekrety, romanse, eksploracja i Drakkar. Opisujemy najważniejsze wybory Eivor, wymagania sprzętowe, opis sterowania i poradnik trofeowy.

Poniższy poradnik do Assassin's Creed Valhalla zawiera kompletny zbiór informacji o najnowszej odsłonie popularnego cyklu gier akcji. Skorzystanie z naszego poradnika pozwoli ci poznać wszystkie podstawowe mechaniki rozgrywki, ukończyć pomyślnie grę, znaleźć 100% sekretów oraz odblokować platynowe trofeum.

Pierwsza duża część to przewodnik po grze oraz rozdział FAQ. Dowiesz się o podstawach walki, skradania się, eksploracji, podróżowania statkiem, rozbudowywania osady czy rozwijania Eivora. W poradniku informujemy też m.in. o Zakonie Starożytnych, zmianie płci, najazdach, ważnych wyborach i romansach. Druga część poradnika to solucja, w której są opisy przejścia wszystkich głównych i pobocznych misji. W opisie przejścia gry poznasz istotne wybory oraz ich konsekwencje, a także dowiesz się jak pokonywać bossów.

Trzecia część poradnika w całości dotyczy sekretów i znajdziek. Dowiesz się m.in. gdzie można odnajdywać mapy skarbów, księgi wiedzy, unikalny sprzęt, Skarby Brytanii czy opcjonalne lokacje. Rozdział ten uzupełniony został o wysokiej jakości mapy atlasu świata, na których uwzględniliśmy wszystkie główne regiony gry - Norwegię, Anglię, Vinlandię i Asgard.

Kolejna część niniejszego poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla została w całości poświęcona pierwszemu dużemu dodatkowi Gniew Druidów. W osobnych rozdział opisujemy i wyjaśniamy jak zdobyć wszystkie sekrety i znajdźki, a także odpowiadamy na najważniejsze pytania związane z DLC Gniew Druidów. Ostatni rozdział tej części poradnika przeznaczyliśmy na solucję, gdzie w szczegółowy sposób opisujemy wszystkie główne zadania fabularne Assassin's Creed Valhalla Gniew Druidów.

W ostatniej części poradnika znajdziecie informacje na temat wszystkich mniejszych i darmowych DLC do gry Assassins' Creed Valhalla. W rozdziale Rzeczne Najazdy znajdziecie wszelkie istotne informacje na temat tego dodatku: rozbudowany rozdział FAQ, opis wszystkich sekretów, a także solucję.

AC Valhalla: Porady dla początkujących

Poniżej znajdziesz kilka najważniejszych podpowiedzi dla osób rozpoczynających po raz pierwszy kampanię w grze AC Valhalla:

  1. Możesz oddzielnie ustawiać poziom trudności dla walk, skradania się i eksploracji. Nie musisz wybierać tych samych ustawień dla wszystkich elementów gry. Jeśli np. tylko walki sprawiają ci kłopoty, to możesz obniżyć stopień trudności wyłącznie dla nich. Zmian poziomu trudności możesz dokonywać w dowolnym momencie gry.
  2. Oprócz zaliczania questów zajmuj się też wydarzeniami i badaj mapę. Pozwoli ci to szybciej pozyskiwać punkty doświadczenia i w konsekwencji szybciej otrzymywać punkty umiejętności. Są one potrzebne do zwiększania mocy Eivora na potrzeby badania trudniejszych regionów.
  3. Odnajduj jak najwięcej ksiąg wiedzy, które odblokowują nowe zdolności. Mogą one znacząco podnosić skuteczność Eivora w rozprawianiu się z przeciwnikami, w tym także z silniejszymi bossami czy legendarnymi zwierzętami.
  4. Ulepszaj na bieżąco ekwipunek głównego bohatera. Możesz tego dokonywać na dwa główne sposoby - podnosić jakość przedmiotów dzięki dostarczaniu sztabek kowalowi Gunnarowi z osady oraz wydając standardowe materiały do craftingu do kupowania kolejnych ulepszeń. Zwiększą się statystyki przedmiotów i uzyskasz dostęp do slotów run.
  5. Dobrze zaplanuj pierwsze budynki osady, gdyż materiały do budowy pozyskiwane dzięki najazdom na klasztory zdobywa się w ograniczonych ilościach. Polecamy jak najszybciej wybudować biuro Ukrytych, które odblokuje dostęp do rozbudowanego wątku polowania na członków Zakonu Starożytnych.
  6. Zapisuj stan gry przed każdym spotkaniem, bo mogą pojawiać się ważne wybory. W grze podejmuje się sporo decyzji. Oprócz małych wyborów czekają cię też istotne, których gra w żaden sposób nie wyróżnia na ekranie. Zły wybór może doprowadzić do śmierci NPC-a czy rozzłoszczenia rozmówcy. Sejwowanie gry zmniejszy ryzyko poważnej wpadki.

Po więcej podpowiedzi i wskazówek zajrzyj do osobnego rozdziału Porady na start.

AC Valhalla: Wszystkie misje główne

Główne zadania w grze wykonuje się w ramach niezależnych od siebie linii fabularnych, przy czym wszystkie questy z poniższego zestawienia opisu przejścia są obowiązkowe. Może się jedynie zmieniać kolejność ich zaliczania.

Prolog

  1. Prolog - wprowadzenie do kampanii

Rygjafylke

  1. Więzy Krwi
  2. Pomoc wyroczni
  3. Sprawy rodzinne
  4. Książę Marnotrawny
  5. Brutalna pobudka
  6. Okrutny los
  7. Prawo urodzenia
  8. Morze przeznaczenia

Ledecestrescire

  1. Szlakiem łabędzi
  2. Chłodne powitanie
  3. Zapuszczanie korzeni
  4. Synowie Ragnara
  5. Układy
  6. Mury Templebrough
  7. Plotki o Ledecestre
  8. Ciężar władzy
  9. Przechylenie szali
  10. Ścigany

Grantebridgescire

  1. Wielka Rozproszona Armia
  2. Zagubieni na mokradłach
  3. Odzyskana chwała
  4. Najazd na Earnningstone
  5. Bezbożny Ojciec
  6. Szturm na Ravensburg
  7. Odór zdrady
  8. Wyspa Ely

Wschodnia Anglia (East Anglia)

  1. Królotwórca
  2. Na miarę wikinga
  3. Triumfalny powrót
  4. Z mieczem w dłoni
  5. Gniew morza
  6. Zaślubiny

Oxenefordscire

  1. Podżeganie do buntu
  2. Pielgrzymka do Saint Albanes
  3. Krwawy kamień
  4. Ognista zasadzka
  5. Krok po kroku
  6. Z wizytą w Cyne Belle
  7. Kamień Sagi

Lunden

  1. Mury i cienie
  2. Strzała na celowniku
  3. Odrywanie pijawki
  4. Rozprawa ze Sternikiem

Sciropescire

  1. Trudy wojny
  2. Szlak zaopatrzeniowy
  3. Plądrowanie Wenlocan
  4. Krwawa droga do pokoju
  5. Zabójca Królów

Cent

  1. Gambit opata
  2. Marionetki i więźniowie
  3. Kto pociąga za sznurki
  4. Krwawe powitanie

Essexe

  1. Niezwykła propozycja
  2. Młodzieńcza miłość
  3. Dawne rany
  4. Porwana
  5. Zwroty akcji

Lincolnscire

  1. Szlachetna opieka
  2. Powrót do domu
  3. Pod nieobecność ealdormana
  4. Balsam na świeże rany
  5. Tan Lincoln
  6. Czas wyborów
  7. Deszcz mieczy w Anecastre

Southsexe

  1. Pogromca Południa
  2. Przybądź nieoczekiwanie
  3. Niech jedzą popiół
  4. Spalona ziemia
  5. Odcinanie zaopatrzenia
  6. Szturm na mury

Jorvik

  1. Gorące powitanie
  2. Podpalenie Żagwi
  3. Nawlec Igłę
  4. Skarbnik w opałach

Eurvicscire

  1. Wojna na północy
  2. Dwa ostrza honoru
  3. Droga do Hamartii
  4. Syn Jorvik
  5. Honor i pycha
  6. Krew i powinność
  7. Utracona chwała

Glowecestrescire

  1. Pierwsza noc Samhain
  2. Zagadki i wskazówki
  3. Skradziony król
  4. Zdradzona miłość
  5. Jak jagnię na rzeź
  6. Palenie wiklinowego olbrzyma

Snotinghamscire

  1. Starzy przyjaciele
  2. Ostatnie chwile beztroski
  3. Ostatnie szlify
  4. Pijani łupieżcy
  5. Krew i bogowie
  6. Pod skórą
  7. Pożegnania i scheda

Wincestre

  1. Szeryf z Wincestre
  2. Odcinanie Stryczka
  3. Wyrywanie Pióra
  4. Dobijanie Saksa

Hordafylke

  1. Tam, gdzie rodzą się legendy
  2. Stróż brata swego...

Hamtunscire

  1. Upadek królestwa
  2. Dzień święty

Krucza Przystań

  1. By służyć światłości
  2. Mapa sojuszy
  3. Nieproszeni goście
  4. Mądra przyjaciółka
  5. Czarne chmury
  6. W głąb siebie...
  7. Odwieczna rywalizacja
  8. Pochodnia w mroku
  9. Kłopoty piekarza
  10. Łowczyni
  11. Ktoś widział tego człowieka
  12. Tajemniczy nieznajomy
  13. Mały problem
  14. Krótka historia ukrytych
  15. Wiking do wynajęcia
  16. Oczekujące dostawy
  17. Niszczenie Zakonu
  18. Kuźnia i płomień
  19. List
  20. Ubogi Towarzysz Broni

Asgard

  1. Spojrzenie w przyszłość
  2. Obiecująca wyprawa
  3. Środki obrony
  4. Przyjęcie do rodziny
  5. Budowanie więzi
  6. Koci krok
  7. Wyrywanie korzenia
  8. Wielki finałł
  9. Okowy losu
  10. Oszukać przeznaczenie

Jotunheim

  1. Pani Żelaznego Lasu
  2. Zaginiony kocioł
  3. Dar z przeszłości
  4. Pamiętna uczta
  5. Cena mądrościi

Vinlandia

  1. Tereny łowieckie
  2. Łowca bestii
  3. Łowieckie trofea

AC Valhalla: Wszystkie misje poboczne

Opcjonalne zadania AC Valhalla nie są wymagane do ukończenia głównej fabuły, ale mogą mieć ciekawą zawartość i wiązać się z otrzymywaniem xp i cennych nagród. Poniżej znajdziesz zestawienie pobocznych questów oraz wydarzeń w świecie gry z naszej solucji:

Rygjafylke

  1. Wojownik chodzący we śnie
  2. Czarodziej w opałach
  3. W pogoni za honorem
  4. Złotousty zdrajca
  5. Werbowanie łupieżców
  6. Pod przymusem
  7. Nowa Anglia
  8. Stary człowiek i urwisko
  9. Grzebień mistrzów

Ledecestrescire

  1. Niedola skalda
  2. Ostatni jesienny liść
  3. Biała Dama z Tamworth
  4. Saga o półgłówkach - część 1
  5. Cuchnący wywar
  6. Siostry Topora
  7. Klub Miłośników Pięściarstwa
  8. Sos z Ledecestrescire
  9. Toast za bogactwo
  10. Los starego łupieżcy

Grantebridgescire

  1. Winchell bez szaty
  2. Degolas urodziwy
  3. Władca Norseksu
  4. Opowieść o kocich wojownikach
  5. Pięściarz
  6. Waśń stara jak świat
  7. Kult Świętego Guthlaka
  8. Lekarstwo na ból głowy
  9. Świętoszek
  10. Droga do Niebiańskiego Błękitu

Wschodnia Anglia (East Anglia)

  1. Zabawa w chowanego
  2. Krwawa danina za Edmunda
  3. Życiodajna krew
  4. Nieposłuszny wierzchowiec
  5. Przyjaciel Freyji
  6. Strzały Edmunda

Oxenefordscire

  1. Ostatni najazd
  2. Tęsknota
  3. Anachoretka
  4. Zgoda na łzy
  5. Na ratunek psu
  6. Lekcje wędkarstwa

Lunden

  1. Szatańska woń dziesięciny
  2. Spadające gwiazdy
  3. Wojna kolekcjonerów
  4. Ostatni lot wróbla Gyldana

Sciropescire

  1. Żarłoczna owca
  2. Marzenie Paoli
  3. Głos z zaświatów
  4. W szponach wiedźmy
  5. Otta, syn Sluggi
  6. Niewyobrażalny
  7. Władca wzgórza

Cent

  1. Klatka z kłów i pazurów
  2. Opowieść przekupnia relikwii
  3. Kamienny obłęd
  4. Świńska wyrocznia
  5. Bracia z wieży
  6. Podniebny złodziej
  7. Winifreda

Essexe

  1. Porwij mi męża
  2. Banshee
  3. Poetka zdolna inaczej
  4. Świnia o złotym nosie
  5. Osaczony diabeł
  6. Niechciany talent
  7. Matka
  8. Wielbiciel zagadek

Lincolnscire

  1. Saga o półgłówkach, część 2
  2. Pożegnalne miau
  3. Senne bezdroża
  4. Niecny bandyta
  5. Fałszywy ealdorman
  6. Król zasrajdziury
  7. Małe zwycięstwa

Southsexe

  1. Modlitwa mściciela
  2. Głaz płodności
  3. Pasterski pies
  4. Król Słomianego ludu
  5. Błędne ogniki
  6. Alisa po drugiej stronie groty
  7. Mały czarny rynek
  8. Aflanc Straszliwy

Jorvik

  1. Srebrnowłosy zrzęda
  2. By było cieplej na sercu
  3. Piekielnie zimna woda
  4. Mosty nienawiści

Eurvicscire

  1. W szponach sztuki
  2. Dzieje Cordibusa Żałosnego
  3. Zatopione nadzieje
  4. Boski królik
  5. Zdeptane marzenia
  6. Osada Jurthgard

Glowecestrescire

  1. Ciało
  2. Miłość w cieniu ula
  3. Róg Ragnara
  4. Pani jeziora
  5. Boski cud narodzin

Snotinghamscire

  1. Dziecięcy althing
  2. Legenda gór
  3. Kamienny olbrzym
  4. Serdeczne zaproszenie
  5. Wesoła kompania z Sherwood
  6. Skuteczne spopielenie

Wincestre

  1. Klejnot Aelfreda
  2. Asser
  3. Romeo i Aetheflaeda
  4. Mildburga Cudnonoga

Hordafylke

  1. Zrodzeni do walki
  2. Nowa iskra

Asgard

  1. Studnia Hel
  2. Szlachetne serca
  3. Skazany na Walhallę
  4. Strawa bogów
  5. Niedola Njorda
  6. Mleko, które wykarmiło ludzkość

Jotunheim

  1. Córki Aegira
  2. Głos z zaświatów
  3. Zabójcza arena
  4. Zimowe olbrzymy

Vinlandia

  1. Szybujący nielot
  2. Pomysłowi myśliwi
  3. Opowieść zmarłego

AC Valhalla: Wszystkie znajdźki i sekrety

W AC Valhalla na odkrycie czeka mnóstwo sekretów, do których zaliczają się m.in. mapy skarbów, księgi zdolności, czy unikalne elementy ekwipunku Eivora. Odnajdywanie znajdziek podzieliliśmy w poradniku według regionów / krain, w których są odnajdywane. Najważniejsze sekrety opisane też zostały na osobnych stronach. Przygotowaliśmy ponadto mapy atlasu świata pokazujące poszczególne terytoria i ich unikalne lokacje.

Znajdźki regionu Norwegia - Rygjafylke

  1. Mapa atlasu świata - Rygjafylke
  2. Karta niesione wiatrem
  3. Mapa skarbów
  4. Zagubiony drengr
  5. Muchomor
  6. Legendarne zwierzę
  7. Pyskówka
  8. Zdolności
  9. Wyposażenie

Znajdźki regionu Norwegia - Hordafylke

  1. Mapa atlasu świata - Hordafylke
  2. Karta niesiona wiatrem
  3. Zagubiony drengr
  4. Muchomor
  5. Legendarne zwierzę
  6. Anomalie Animusa
  7. Kopiec
  8. Zdolności
  9. Gungnir - jak zdobyć?

Znajdźki regionu Anglia - Ledecestrescire

  1. Mapa atlasu świata - Ledecestrescire
  2. Ołtarz ofiarny
  3. Anomalie Animusa
  4. Karta niesiona wiatrem
  5. Przeklęty symbol
  6. Fragment sagi Rigsogur
  7. Rzymski artefakt
  8. Mapa skarbów
  9. Muchomor
  10. Pyskówka
  11. Głazy
  12. Kopiec
  13. Zdolności
  14. Wyposażenie

Znajdźki regionu Anglia - Grantebridgescire

  1. Mapa atlasu świata - Grantebridgescire
  2. Mapa skarbów
  3. Pyskówka
  4. Córka Leriona
  5. Ołtarz ofiarny
  6. Karta niesiona wiatrem
  7. Przeklęty symbol
  8. Fragment sagi Rigsogur
  9. Rzymski artefakt
  10. Muchomor
  11. Głazy
  12. Zdolności
  13. Wyposażenie

Znajdźki regionu Anglia - Wschodnia Anglia

  1. Mapa atlasu świata - Wschodnia Anglia
  2. Mapa skarbów
  3. Pyskówka
  4. Córka Leriona
  5. Zagubiony drengr
  6. Skarby Brytanii
  7. Ołtarz ofiarny
  8. Karta niesiona wiatrem
  9. Przeklęty symbol
  10. Fragment sagi Rigsogur
  11. Rzymski artefakt
  12. Anomalie Animusa
  13. Legendarne zwierzę
  14. Muchomor
  15. Kopiec
  16. Głazy
  17. Zdolności
  18. Wyposażenie

Znajdźki regionu Anglia - Lunden

  1. Mapa atlasu świata - Lunden
  2. Pyskówka
  3. Karta niesiona wiatrem
  4. Wyposażenie

Znajdźki regionu Anglia - Oxenefordscire

  1. Mapa atlasu świata - Oxenefordscire
  2. Mapa skarbów
  3. Pyskówka
  4. Karta niesiona wiatrem
  5. Przeklęty symbol
  6. Fragment sagi Rigsogur
  7. Rzymski artefakt
  8. Anomalie Animusa
  9. Legendarne zwierzę
  10. Muchomor
  11. Zdolności
  12. Wyposażenie

Znajdźki regionu Anglia - Essexe

  1. Mapa atlasu świata - Essexe
  2. Mapa skarbów
  3. Pyskówka
  4. Karta niesiona wiatrem
  5. Przeklęty symbol
  6. Fragment sagi Rigsogur
  7. Ołtarz ofiarny
  8. Rzymski artefakt
  9. Skarby Brytanii
  10. Muchomor
  11. Zdolności
  12. Wyposażenie

Znajdźki regionu Anglia - Cent

  1. Mapa atlasu świata - Cent
  2. Pyskówka
  3. Karta niesiona wiatrem
  4. Przeklęty symbol
  5. Fragment sagi Rigsogur
  6. Rzymski artefakt
  7. Skarby Brytanii
  8. Głazy
  9. Muchomor
  10. Mapa skarbów
  11. Zdolności
  12. Wyposażenie

Znajdźki regionu Anglia - Suthsexe

  1. Mapa atlasu świata - Suthsexe
  2. Karta niesiona wiatrem
  3. Przeklęty symbol
  4. Anomalie Animusa
  5. Fragment sagi Rigsogur
  6. Rzymski artefakt
  7. Ołtarz ofiarny
  8. Legendarne zwierzę
  9. Skarby Brytanii
  10. Kopiec
  11. Muchomor
  12. Mapa skarbów
  13. Zdolności
  14. Wyposażenie

Znajdźki regionu Anglia - Lincolnscire

  1. Mapa atlasu świata - Lincolnscire
  2. Karta niesiona wiatrem
  3. Przeklęty symbol
  4. Anomalie Animusa
  5. Fragment sagi Rigsogur
  6. Rzymski artefakt
  7. Legendarne zwierzę
  8. Muchomor
  9. Mapa skarbów
  10. Zdolności
  11. Wyposażenie

Znajdźki regionu Anglia - Sciropescire

  1. Mapa atlasu świata - Sciropescire
  2. Karta niesiona wiatrem
  3. Mapa skarbów
  4. Muchomor
  5. Przeklęty symbol
  6. Rzymski artefakt
  7. Kopiec
  8. Głazy
  9. Ołtarz ofiarny
  10. Fragment sagi Rigsogur
  11. Pyskówka
  12. Legendarne zwierzę
  13. Anomalie Animusa
  14. Zdolności
  15. Wyposażenie

Znajdźki regionu Anglia - Jorvik

  1. Mapa atlasu świata - Jorvik
  2. Karta niesiona wiatrem
  3. Rzymski artefakt
  4. Pyskówka
  5. Mapa skarbów
  6. Zdolności
  7. Wyposażenie

Znajdźki regionu Anglia - Eurvicscire

  1. Mapa atlasu świata - Eurvicscire
  2. Karta niesiona wiatrem
  3. Przeklęty symbol
  4. Zagubiony drengr
  5. Anomalie Animusa
  6. Kopiec
  7. Rzymski artefakt
  8. Skarby Brytanii
  9. Pyskówka
  10. Głazy
  11. Legendarne zwierzę
  12. Muchomor
  13. Mapa skarbów
  14. Ołtarz ofiarny
  15. Zdolności
  16. Wyposażenie

Znajdźki regionu Anglia - Snotinghamscire

  1. Mapa atlasu świata - Snotinghamscire
  2. Karta niesiona wiatrem
  3. Przeklęty symbol
  4. Zagubiony drengr
  5. Fragment sagi Rigsogur
  6. Anomalie Animusa
  7. Kopiec
  8. Rzymski artefakt
  9. Skarby Brytanii
  10. Pyskówka
  11. Głazy
  12. Muchomor
  13. Mapa skarbów
  14. Ołtarz ofiarny
  15. Zdolności
  16. Wyposażenie

Znajdźki regionu Anglia - Glowecestrescire

  1. Mapa atlasu świata - Glowecestrescire
  2. Karta niesiona wiatrem
  3. Przeklęty symbol
  4. Kopiec
  5. Rzymski artefakt
  6. Głazy
  7. Muchomor
  8. Mapa skarbów
  9. Ołtarz ofiarny
  10. Zdolności
  11. Wyposażenie

Znajdźki regionu Anglia - Hamtunscire

  1. Mapa atlasu świata - Hamtunscire
  2. Karta niesiona wiatrem
  3. Przeklęty symbol
  4. Anomalie Animusa
  5. Kopiec
  6. Rzymski artefakt
  7. Skarby Brytanii
  8. Głazy
  9. Muchomor
  10. Mapa skarbów
  11. Pyskówka
  12. Legendarne zwierzę
  13. Wyposażenie

Znajdźki regionu Anglia - Wincestre

  1. Mapa atlasu świata - Wincestre
  2. Karta niesiona wiatrem
  3. Mapa skarbów
  4. Zdolności
  5. Wyposażenie

Znajdźki regionu Asgard

  1. Mapa atlasu świata - Asgard
  2. Kopiec
  3. Pyskówka
  4. Ołtarz ofiarny

Znajdźki regionu Vinlandia

  1. Mapa atlasu świata - Vinlandia
  2. Głazy
  3. Legendarne zwierzę
  4. Kopiec

Znajdźki regionu Jotunheim

  1. Mapa atlasu świata - Jotunheim
  2. Kopiec
  3. Pyskówka
  4. Ołtarz ofiarny
  5. Legendarne zwierzę

Biura asasynów

  1. Ratae Assassin Bureau
  2. Londinium Assassin Bureau
  3. Camulodunum Assassin Bureau
  4. Eboracum Assassin Bureau
  5. Temple of Ceres Assassin Bureau
  6. Venta Belgarum Assassin Bureau

Legendarne przedmioty

  1. Hełm Thora - jak zdobyć?
  2. Młot Thora, Mjolnir - jak zdobyć?
  3. Excalibur - jak zdobyć?

AC Valhalla: Zakon Starożytnych

  1. Magister 1 - Motyka
  2. Magister 2 - Lira
  3. Magister 3 - Narzędzie
  4. Magister 4 - Imadło
  5. Magister 5 - Kil
  6. Zeloci / Fanatycy
  7. Wielki Mistrz Zakonu Starożytnych - Ojciec (spojler)

AC Valhalla: Bossowie

W trakcie przechodzenia gry AC Valhalla możesz natrafiać na silnych bossów. Do walk z nimi może dochodzić w głównych i pobocznych misjach, a także po dotarciu do ich legowisk na mapie świata. Poniżej znajdziesz zestawienie wszystkich najważniejszych pojedynków z bossami. Dowiesz się gdzie przebywają bossowie, jakie mają ataki i jak ich pokonywać.

  1. Rikiwulf - to pierwszy główny boss gry
  2. Kjotve Okrutny - to drugi główny boss gry, walka z nim składa się z trzech dużych części
  3. Leofrith - to boss z misji fabularnej Ciężar władzy z Anglii
  4. Rued - to boss z misji fabularnej Gniew morza z Anglii
  5. Eadwyna
  6. Sternik
  7. Ivarr Bez Kości
  8. Fulke
  9. Faravid
  10. Modron
  11. Draugr Hemming
  12. Dag
  13. Konstruktor
  14. Suttungr
  15. Loki
  16. Fenrir
  17. Basim
  18. Goodwin

AC Valhalla: Romanse

Eivor może nawiązywać w grze AC Valhalla romanse i to niezależnie od tego czy grasz kobietą czy mężczyzną. Poniżej znajdziesz zestawienie wszystkich głównych romansów. W ich opisach dowiesz się z kim można romansować oraz jakie kroki są wymagane do pocałowania wybranka lub przespania się z nim/nią.

  1. Łowczyni Petra - kobieta pojawia się w Kruczej Przystani po wybudowaniu w osadzie chatki myśliwych
  2. Broder - to duński wojownik pojawiający się w głównej linii fabularnej w regionie Wschodnia Anglia
  3. Randvi - jest ona żoną Sigurda, przybranego brata głównego bohatera; Randvi od samego początku przybycia do Anglii przebywa w głównym budynku osady
  4. Estrid - jest ona żoną władcy regionu Essexe; Estrid żyje w nieudanym zaaranżowanym małżeństwie i pragnie uciec z powrotem w swoje rodzinne strony
  5. Tewdwr - to niedoszły ksiądz, którego spotyka się w linii fabularnej regionu Glowecestrescire
  6. Vili - to przyjaciel Eivora z dzieciństwa i syn jarla Hemmingsona ze Snotinghamscire
  7. Stigr - to ekspert od pyskówek z wioski Hemthorpe w Snotinghamscire

AC Valhalla Gniew Druidów: Wszystkie misje główne

Krucza Przystań

  1. Handel z Irlandią

Dublin

  1. Więzy krwi
  2. Na tropie Thorsteina
  3. Wsparcie dla Rathdown

Meath

  1. Flann, władca całej Irlandii
  2. Próba charakteru
  3. Działania wojenne
  4. Gromadzenie sił

Connacht

  1. Przyczółek w Connachcie
  2. Eliksir krwi
  3. W objęcia mgły
  4. Wyprawa na Północ

Ulster

  1. Zjednywanie królów
  2. Pod pozorem dyplomacji
  3. Koleje wojny
  4. A wężowi zguba...
  5. Cena zdrady

AC Valhalla Gniew Druidów: Wszystkie znajdźki i sekrety

Znajdźki regionu Dublina

  1. Mapa regionu Dublin
  2. Karta niesiona wiatrem
  3. Mapa ukrycia skarbu
  4. Kopiec
  5. Artefakt Ui Neilla
  6. Fragment Cyklu Irlandzkiego
  7. Ołtarz ofiarny
  8. Uczona księga (Zdolności)

Znajdźki regionu Connacht

  1. Mapa regionu Connacht
  2. Karta niesiona wiatrem
  3. Fragment Cyklu Irlandzkiego
  4. Kopiec
  5. Artefakt Ui Neilla
  6. Mapa ukrycia skarbu
  7. Ołtarz ofiarny
  8. Uczona księga (Zdolności)
  9. Legendarne zwierzę
  10. Wyposażenie
  11. Przeklęty symbol
  12. Zagubiony drengr
  13. Próby Morgany

Znajdźki regionu Meath

  1. Mapa regionu Meath
  2. Karta niesiona wiatrem
  3. Fragment Cyklu Irlandzkiego
  4. Kopiec
  5. Artefakt Ui Neilla
  6. Mapa ukrycia skarbu
  7. Ołtarz ofiarny
  8. Uczona księga (Zdolności)
  9. Wyposażenie
  10. Przeklęty symbol
  11. Próby Morgany

Znajdźki regionu Ulster

  1. Mapa regionu Ulster
  2. Karta niesiona wiatrem
  3. Fragment Cyklu Irlandzkiego
  4. Kopiec
  5. Artefakt Ui Neilla
  6. Mapa ukrycia skarbu
  7. Ołtarz ofiarny
  8. Uczone księgi (Zdolności)
  9. Wyposażenie
  10. Przeklęty symbol
  11. Próby Morgany
  12. Zagubiony drengr

AC Valhalla Rzeczne Najazdy: Wszystkie misje główne

  1. Rzeka do najechania
  2. Legenda Świętego Jerzego
  3. Dziedzictwa Świętego Jerzego
  4. Skarby rzeki Severn
  5. Skarby rzeki Exe
  6. Skarby rzeki Dee
  7. Miecz Świętego Jerzego

AC Valhalla Rzeczne Najazdy: Wszystkie sekrety i znajdźki

  1. Uczone księgi
  2. Zestaw Świętego Jerzego
  3. Tropy map rzecznych

AC Valhalla: Trofea i platyna

W Asssasin's Creed Valhalla do zdobycia jest 51 trofeów. Dotyczą one między innymi zaliczania głównych wątków fabularnych, przystępowania do różnorakich opcjonalnych aktywności (mini-gry, wydarzenia itp.), odnajdywania sekretów i znajdziek, czy eliminowania przeciwników na nietypowe sposoby.

Najbardziej czasochłonne jest trofeum wymuszające odkrycie 100% świata gry. Sprawia ono, że zdobycie platyny może ci zająć ponad 100 godzin. Po więcej szczegółów zajrzyj do naszego poradnika trofeowego.

AC Valhalla: Długość gry

Zaliczenie samej głównej fabuły AC Valhalla wymusza spędzenie z grą około 80 godzin. Zabawa w tym momencie zdecydowanie nie kończy się, gdyż na odkrycie, zbadanie i zaliczenie czeka też mnóstwo dodatkowej zawartości - możesz odkrywać lokacje z mapy i zaliczać powiązane z nimi aktywności, przystępować do różnorakich mini-gier i dodatkowych trybów (np. polowania na członków Zakonu Starożytnych), czy zająć się odnalezieniem kilkuset znajdziek.

Jeśli chcesz ukończyć Asssasin's Creed Valhalla w 100%, to na pewno trzeba spędzić z grą ponad 100 godzin. Po więcej informacji zajrzyj na stronę Długość gry.

AC Valhalla: Wymagania sprzętowe na PC

  1. System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  2. Procesor: AMD Ryzen 3 1200 3,1 GHz / Intel i5-4460 3,2 GHz lub lepszy
  3. Pamięć RAM: 8 GB (Dual-channel)
  4. Karta grafiki: AMD R9 380 / GeForce GTX 960 lub lepsza (4 GB VRAM)
  5. Miejsce na dysku twardym: 50 GB HDD (zalecany dysk SSD)
  6. Wymagane połączenie z Internetem

Powyższe wymagania pozwalają na uruchomienie gry w rozdzielczości 1080p, oraz na granie w niskich detalach i 30 klatkach sekundę. Wymagania dla innych ustawień graficznych gry znajdziesz na osobnej stronie Wymagania sprzętowe.

AC Valhalla: Krótko o grze

Assassin's Creed Valhalla to dwunasta główna część rozwijanej od 2007 roku serii sandboksów. Tytuł podąża ścieżką wytyczoną przez dwie poprzednie odsłony - Origins oraz Odyssey - i zalicza się do gatunku action RPG.

Akcja przedstawiona w produkcji dzieje się w IX-wiecznej Anglii. Podczas zabawy wcielisz się w przywódcę jednego z klanów wikingów - Eivora. Protagonista decyduje się znaleźć nowe miejsca do życia dla swojego ludu. Dlatego też wyprowadza go z Norwegii. Po przebyciu Morza Północnego przybijają oni do wybrzeża Wysp Brytyjskich. Tam okazuje się, że trafili w sam środek walki o tą bogatą w zasoby krainę.

Pod względem mechaniki rozgrywki, tytuł nie różni się znacznie od poprzednich dwóch odsłon cyklu. Podczas przygody trafisz do otwartego świata wypełnionego różnego rodzaju aktywnościami. Do najważniejszy z nich zaliczają się różnorodne misje oraz starcia z przeciwnikami. Wykonywanie kolejnych działań w grze spowoduje, że Eivor awansuje na wyższy poziom, co pozwoli Ci nabyć nowe umiejętności.

W produkcji nie zabrakło także nowości. Do największych z nich zaliczyć można rozbudowę własnej osady.

AC Valhalla: Edycje gry

Ubisoft przygotował cztery następujące edycje AC Valhalla:

Standard Edition

Edycja ta zawiera tylko kopię gry i wyceniona została 249 zł (PC) lub 289,90 zł (PS4, XONE).

Gold Edition

To wydanie zawiera podstawową wersję gry i przepustkę sezonową. Za tą edycję zapłacisz 399 zł (PC) lub 414,90 zł (PS4, XONE).

Ultimate Edition

To kosztujące 479 zł wydanie, oprócz kopii gry, zawiera:

  1. przepustkę sezonową;
  2. wyposażenie dla postaci (Berserker Gear Pack);
  3. elementy wystroju osady (Berserker Settlement Pack);
  4. elementy wystroju okrętu (Berserker Longship Pack);
  5. zestaw run do ulepszenia ekwipunku.

Collector's Edition

Najdroższa, kosztująca 859,90 zł, edycja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Najdroższa, kosztująca 859,90 zł, edycja. Można ją nabyć tylko za pośrednictwem Ubisoft Store. Wydanie to, oprócz kopii gry, zawiera:

  1. bonusy z Ultimate Edition;
  2. 30-centymetrową figurkę Eivor i jej drakkara;
  3. kolekcjonerskie opakowanie;
  4. steelbook;
  5. numerowany certyfikat autentyczności;
  6. 5-centymetrową statuetkę Eivora z jego krukiem i toporem;
  7. ekskluzywne litografie;
  8. soundtrack z gry.

AC Valhalla: Wersja polska

Gra Assassin's Creed Valhalla sprzedawana jest w polskiej kinowej wersji językowej. Na język polski przetłumaczone zostały wyłącznie napisy, zaś dubbing pozostał oryginalny angielski.

Informacje o Assassin's Creed Valhalla - poradnik do gry

Autorzy : Agnieszka Agnieszka Adamus Adamus, Jacek Stranger Hałas, Łukasz Qwert Telesiński, Natalia N.Tenn Fras, Radosław Wasik

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 9 listopada 2020, odwiedź Poradnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 9 listopada 2020, odwiedź Opis przejścia

Gniew druidów DLC

Ostatnia aktualizacja : 13 maja 2021, odwiedź Gniew druidów DLC

DLC

Ostatnia aktualizacja : 1 marca 2021, odwiedź DLC

Sekrety i znajdźki

Ostatnia aktualizacja : 9 listopada 2020, odwiedź Sekrety i znajdźki