League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

ADC (Attack Damage Carry) | Rola bohaterów w drużynie w League of Legends League of Legends poradnik, porady

ADC (Attack Damage Carry)

Głównym zadaniem takich postaci jest skupianie się na likwidowaniu ustalonych celów. Swoją siłę czerpią z przedmiotów zwiększających obrażenia zadawane podstawowymi atakami. Ponieważ atakują z dystansu, w czasie walki zawsze muszą dbać o odpowiednie pozycjonowanie, aby nie znaleźć się nagle na głównej linii ognia. Na początku rozgrywki ADC muszą być niesieni na barkach swojej drużyny, aby mogli spokojnie zbierać złoto na niezbędne przedmioty. Gdy to się stanie role całkowicie się odwracają i to ADC potrafi ponieść drużynę na zwycięstwa (stąd nazwa Carry - nieść, dźwigać).

Farma

Jedną z najważniejszych rzeczy do opanowania przez ADC jest umiejętność skutecznego farmienia. Chodzi tutaj o zdobywanie złota poprzez zadawanie ostatniego ciosu minionom lub stworom neutralnym. Złoto zdobyte w ten sposób jest znacznie ważniejsze od tego, które dostaje się za zabójstwa innych graczy. Nie można powiedzieć, że zabójstwa nie są potrzebne, ale są raczej miłym dodatkiem do regularnej farmy, która określana jest poprzez CS (Creep Score - ilość zabitych minionów i potworów neutralnych). Dobry ADC nie przepuści ani jednego stworka, choćby miał użyć do tego jednej ze swoich umiejętności. Wymaga to dużej praktyki i znajomości danej postaci.

DPS

Kolejną istotną sprawą jest DPS (Damage Per Second) ponieważ w późniejszej fazie rozgrywki ADC są zdolni do zadawania ogromnych obrażeń. Jeśli zginą, drużyna traci swoją siłę przebicia dlatego potrzebują bezustannej ochrony Tanków, Fighterów i Supportów. Z zza linii obrony mogą bezpiecznie skupić się na utrzymaniu się przy życiu i jednoczesnym eliminowaniu najważniejszychi najgroźniejszych celów: AD/AP Carry. Grając tego typu postacią warto wykształcić w sobie swego rodzaju szósty zmysł, który ostrzega przed zbliżającym się niebezpieczeństwem. Pomyśl, zanim zaatakujesz, aby samemu nie zginąć. Czasem lepiej jest odpuścić pogoń za przeciwnikiem z małą ilością zdrowia niż znaleźć się w sytuacji 1 na 3 na terenie wroga. Bezpieczeństwo przede wszystkim!

Dostosowywanie przedmiotów do sytuacji

Każdy zakup powinien być przemyślany, ale szczególnie dotyczy to ADC. Część przedmiotów pomoże w dalszej farmie i utrzymaniu się na linii (jak np. Wampiryczny Kostur), a inne (Zapał, Kilof, Wielki miecz) mogą mieć ogromny wpływ na przebieg walki drużynowej jeśli akurat przeciwnicy chcą zdobyć smoka. Ważną kwestią jest dostosowywanie własnej itemizacji do aktualnej sytuacji. Przykładowo, jeśli przeciwnicy kupili przedmioty dodające pancerz (jak np. Kamizelka Kolcza, Lodowcowy Całun) to warto rozważyć zainwestowanie złota w Ostatni Szept, aby nadal być w stanie zadawać spore obrażenia. Jeśli przeciwnicy ciągle skupiają się na ADC warto wtedy pomyśleć nad kupnem Anioła Stróża, aby pozostać w walce choćby trochę dłużej i zwiększyć szansę na wygraną. Równie istotną sprawą jest posiadanie chociażby jednego przedmiotu zapewniającego kradzież życia (jak np. Krwiopijec) ponieważ bez tego strasznie trudno jest utrzymać się przy życiu.

Współpraca z Supportem

Najlepszym przyjacielem każdego ADC jest Support. Miejscem tego duetu jest zazwyczaj dolna alejka ze względu na umiejscowienie smoka na mapie. Mając dodatkowych dwóch bohaterów w jego pobliżu znacznie łatwiej jest kontrolować ten obszar i reagować w razie potrzeby, jeśli np. przeciwna drużyna próbuje zdobyć przewagę poprzez zabicie smoka. ADC z Supportem powinni działać jako jedność, dobrze się rozumieć i uzupełniać. Support nie jest przysłowiową niańką, ale bardzo ważnym członkiem drużyny bez którego ADC mógłby nie przetrwać potyczek na linii. Szanuj swojego Supporta, a na pewno odwdzięczy się tym samym. Pamiętaj - w większości przypadków tylko na taką pomoc możesz liczyć.

Typowi ADC

Są to bohaterowie, którzy znaczną część obrażeń zadają poprzez podstawowy atak. Dysponują oczywiście umiejętnościami, ale używanie ich nie jest niezbędne, aby być skutecznym w walce. Przykładowi bohaterowie tego typu:

Casters ADC - ADC (Attack Damage Carry) | Rola bohaterów w drużynie w League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Casters ADC

Grupa championów, która w większej mierze korzysta z umiejętności jako podstawowego źródła obrażeń. Opanowanie ich mechaniki wymaga większej wprawy ze względu na konieczność wycelowania daną umiejętnością. Dobrym przykładem są:

1 - ADC (Attack Damage Carry) | Rola bohaterów w drużynie w League of Legends - League of Legends - poradnik do gry