Sposób gry | Hecarim | League of Legends
Aktualizacja:
Early Game
Początek gry Hecarimem w dżungli jest taki sam, jak w przypadku innych junglerów - musisz biegać między obozowiskami potworów, mordować je i przechodzić dalej, zbierając cenne złoto i doświadczenie. Gdy znajdziesz możliwość do zgankowania którejś alejki - gdy np. wróg strasznie przepycha miniony, bądź wiesz, że nie ma rozłożonych totemów wizji, bądź wróg nie ma możliwości ucieczki (brak lub wykorzystany Błysk, brak mobilności bohatera). Spróbuj przyczaić się na wroga i zaatakować go od strony jego wieży - w ten sposób możesz odrzucić go dzięki swojej szarży w kierunku swojego sojusznika, co zwiększy czas, w jakim będziecie swobodnie mogli go atakować. Uważaj tylko, by nie wbiec za bardzo pod wieżę. Nie bądź chciwy - spalenie wrogich czarów przywoływacza, czy zmuszenie go do powrotu do bazy (i strata złota i doświadczenia) jest tak samo skuteczne jak zabicie go, gdyż pozwoli twojemu sojusznikowi na wypracowaniu przewagi nad wrogiem.
Twój początek na dżungli zależy od tego, w którym miejscu zaczynasz. Jeśli jesteś w drużynie niebieskich ("na dole"0, zacznij od swojego red buffa, jeśli w fioletowych ("na górze") rozpocznij wędrówkę od blue buffa.
Trasa dla "niebieskich" powinna wyglądać tak:
- Zacznij od eliminacji czerwonego buffa -wezwij do pomocy sojuszników z dolnej alejki, by ułatwili ci zadanie. Gdy buff zejdzie poniżej 400 punktów zdrowia, użyj Porażenia, by wykończyć Jaszczura.
- Następnie udaj się do obozu z duchami - bez problemu powinieneś sobie z nimi poradzić, dzięki swoim umiejętnościom (Q i W) oraz atakom, wspomaganym przez obrażenia zadawane przez red buffa.
- W tym momencie udaj się do swojego blue buffa - warto rzucić totem wizji od strony rzeki, by być pewnym, że nie nadciąga stamtąd przeciwnik, pragnąc ukraść ci wzmocnienie. Gdy golem spadnie poniżej 500 punktów zdrowia, użyj Porażenia.
Trasa dla "fioletowych" :
- Zacznij od eliminacji niebieskiego buffa -wezwij do pomocy sojuszników z dolnej alejki, by ułatwili ci zadanie. Gdy buff zejdzie poniżej 400 punktów zdrowia, użyj Porażenia, by wykończyć Jaszczura.
- Następnie udaj się do obozu z duchami - omiń wilki, gdyż zadają one znacznie większe obrażenia od duchów, oferując tyle samo doświadczenia. Bez problemu powinieneś sobie z nimi poradzić, dzięki swoim umiejętnościom (Q i W) oraz atakom, wspomaganym przez obrażenia zadawane przez red buffa.
- W tym momencie udaj się do swojego red buffa - warto rzucić totem wizji od strony rzeki, by być pewnym, że nie nadciąga stamtąd przeciwnik, pragnąc ukraść ci wzmocnienie. Gdy golem spadnie poniżej 500 punktów zdrowia, użyj Porażenia.
Po tym wszystkim powinieneś wskoczyć na 3 poziom doświadczenia. Możesz albo dodać punkt do E i zdecydować się na gank, albo dorzucić go do Q/W i udać się najpierw na golemy, potem na wilki, a następnie na dużego ducha, by z 4 poziomem szykować się do natarcia na inną alejkę. Jeśli w czasie pierwszego czyszczenia dżungli zauważysz wrogiego junglera na twoim terenie, wezwij sojuszników i rozprawcie się z kozakiem, który chciał się wykazać.
Gdy zdobędziesz 1100 złota, wróć się do bazy po Płaszcz z Gór, Rubinowy Kryształ i Buty Szybkości.
Mid Game
W mid game powinieneś już mieć swój przedmiot dla junglera - Duch Pradawnego Golema. Razem z nim twoja skuteczność w dżungli znacznie się zwiększy, pozwalając ci szybciej czyścić obozowiska stworów, nie odnosząc przy tym żadnych obrażeń.
Twoja rola na tym etapie powinna być nastawiona na ciągłe nawiedzanie wrogów na alejkach (gankowanie) - posiadasz już wystarczającą ilość przedmiotów i na tyle rozwinięte umiejętności, by móc skutecznie uprzykrzać życie wrogom. Nie bądź jednak kozakiem i nie pchaj się pod wrogą wieżę - na ogół kończy się to bardzo źle i możesz w ten sposób utracić całą wypracowaną wcześniej przewagę.
Pamiętaj, by rozładowywać ładunki Ducha Pradawnego Golema i nie pozwolić, by długo "stał" na 80 ładunkach, gdyż tracisz wtedy cenne złoto. W mid game musisz cały czas pilnować smoka i być gotowym na inicjacje, gdyż wróg z pewnością będzie chciał go podkraść. Dobry moment na wymuszenie walki pod smokiem to taki, w którym wrogowie (lub jeden z nich) z dolnej, lub oponent ze środkowej wycofali się do bazy (lub nie żyją), a twoi sojusznicy są pod ręką - mając przewagę liczebną bez problemu zabijecie smoka. Pamiętaj, by trzymać Porażenie na ostatnią chwilę, gdy smok będzie w okolicach 600-700 punktów zdrowia.
Late Game
Faza gry, w której nacisk kładziony jest na team fighty, a nie na bierne farmienie na alejkach, czy w twoim przypadku w dżungli. Powinieneś być zawsze gotowy do walki i pamiętaj, by twoje umiejętności były gotowe i byś posiadał wymaganą ilość many, by być w stanie efektywnie walczyć. Nie ma nic gorszego niż wpaść w grupę wrogów bez many, lub z umiejętnościami w czasie odnowy...
Twoim zadaniem w late game jest inicjacja - wbrew temu co będą mówić inni, obrona twoich ADC / APC to nie twoja sprawa, gdyż Hecarim dużo skuteczniej działa jako inicjator, gdyż jest w stanie rozwalić szyk wroga w ciągu ułamku sekundy. Staraj się być cały czas wewnątrz grupy wrogów, by skupiać na sobie ich ogień, tak by twoi sojusznicy byli bezpieczni. Przedmioty sugerowane w tym poradniku bez problemu pozwolą ci wytrzymać kanonadę wrogich umiejętności i ataków, pozwalając zadawać przy tym dobre obrażenia.
W dalszym ciągu pamiętaj, by rozładowywać ładunki Ducha Pradawnego Golema i nie pozwolić, by długo "stał" na 80 ładunkach, gdyż tracisz wtedy cenne złoto. Late game to, oprócz walk drużynowych, walka o Barona. Przy tym stworze powinien być cały czas totem, tak by wróg nie był w stanie niepostrzeżenie ukraść wam ten skarb. Hecarim świetnie nadaje sie do nagłego wskakiwania między drużynę walczącą z Baronem i dezorganizowanie jej. Wlatując do zatoczki Nashora ze swoim ultimate, jesteś w stanie, z użyciem Porażenia, z łatwością ukraść ostatni atak, gdyż wróg nie będzie się ciebie spodziewał.
Jeśli walka o Barona / Smoka w late game nie ma szans na powodzenie, bo wróg jest silniejszy od was, możecie spróbować ukraść Smoka (jeśli wróg jest na Baronie - i odwrotnie), lub po prostu spróbować zniszczyć wieżę, czy Inhibitor(y). W ten sposób nie oddacie bez walki Barona, a bezsensowna śmierć podczas próby kradzieży go może kosztować was całą grę.
0
- League of Legends - poradnik do gry
- Wojownicy
- Hecarim - build i poradnik - LoL
- Hecarim - build i poradnik - LoL | Hecarim | League of Legends
- Opis bohatera | Hecarim | League of Legends
- Szybki start | Hecarim | League of Legends
- Specjalizacje/Masteries | Hecarim | League of Legends
- Nowe Runy - sezon 8 | Hecarim | League of Legends
- Umiejętności | Hecarim | League of Legends
- Przedmioty | Hecarim | League of Legends
- Sposób gry | Hecarim | League of Legends
- Gra przeciwko Hecarimowi | Hecarim | League of Legends
- Przeciwnicy w jungli | Hecarim | League of Legends
- Hecarim - build i poradnik - LoL
- Wojownicy
Komentarze czytelników
zanonimizowany979205 Junior
Męczy cię pobyt w "elohell"? Mamy na to radę!
Masz dosyć elo hell ?
Cchesz wybić się do dywizji na której ci zależy?
Zapraszamy do naszej oferty [link]
Oferujemy profesjonalny boosting na wysokim poziomie.
Serdecznie zapraszamy!
czopor Konsul
Dlaczego Polacy tutaj mają kupować abonament, żeby zobaczyć te poradniki, a te same poradniki po angielsku za darmo udostępniacie na http://guides.gamepressure.com/ ?
zanonimizowany425280 Legend
Jak patrzę na te niektóre guidy to aż się dziwię że wam nie wstyd takie coś publikować. Miałem coś popisać parę miesięcy temu, ale w końcu wyszło że się z tym nie pozbierałem.
Wgl ktoś kto ma o tej grze jakiekolwiek pojęcie zaglądał i sprawdzał te poradniki? Z takich kwiatków to choćby Nasus z dwoma itemami z Sheenem w finalbuildze + masterki 21/9, agresywny laner grający z 3xLSQ(lol, w jaki sposób zwiększając swój sustain i zmniejszając dmg zwiększasz swoją agresywność? jedno albo drugie, ten setup był(nie jest już aktualny bo wartosci run zmienily sie kilka patchow temu) dobry na adc ponieważ supporty z sustainem nie byly w mecie i na kilku topach jak Jax czy Aatrox aby zwiekszyc ich sustain w early i pomóc im osiągnać powerspike spokojniej), bardzo prymitywne buildy i zupełnie niedziałające np. Xin Zhao z toną wbudowanego dmg i 0 attack speedu, pomijam już to że jego statystyki bazowe są stosunkowo niskie i wystarczyłby jeden hard cecek żeby go rozjechali w lacie zanim byt dotarł do któregokolwiek z carry. Nie chce mi się nawet dalej tego przeglądać, a jestem pewien że jeszcze trochę bym tego znalazł.
Napiszcie do mnie na email: [email protected] żeby to jakoś ugadać i ew. potem się przerzucić na jakiegoś gadugadu żeby łatwiej poszło.
yadin Legend
Gry na DC kosztowaly ponad 250zl (House of Dead 2, Crazy Taxi) a mozna je bylo ukonczyc w jakies 40min. Oczywiscie sa gry rpg starczajace na kilkadziesiat godzin tak jak napisales. Tak samo jak mozesz kupic serial za 300zl i bawic sie ogladajac bite 40 godzin
mruczek42 Junior
Potrzebujesz RP? Zgarnij je w łatwy sposób:
nagroportal.pl/lolrp/1inxtw5/3
PS: Naprawdę dobre poradniki :)
Hypnotic Junior
Wspaniała gra drużynowa dzięki której można nauczyć się pracy w grupie. Jednak często przyjemność z gry psują toksyczni gracze.
Zapraszam na oddshoty z lola i innych gier, miłego oglądania. :)
[link]
zanonimizowany1128162 Pretorianin
Zajrzalem na Wasza strone, a ze nic ciekawego do przeczytania nie znalazłem trafilem tutaj. Z postaci które polecacie na start lepiej znam jedynie Warwicka (gram glownie jungle – top ) Wchodze czytam i okazuje się ze chyba jest jakiś inny Warwick niż tym którym gram:) Przede wszystkim to nie jest jungler dla poczatkujaych, dobry ww szuka 1vs1 na 3lvl, co często wiaze się z wchodzeniem do wrogiego lasu. Z jednej strony zazwyczaj ma swietne 2 vs 2 na topie ale na bocie ze względu na zestaw umiejetnosci ganki sa ryzykowne, co może zabolec. Ww chciałby mieć 1,5k przy pierwszym powrocie także od początku masz presje, bo trzeba dzialac. Itemizacja również wymaga znajomości gry i jest mocno zalezna od tego czy jesteś do przodu w zlocie oraz od rozpoznania silnych momentow kluczowych przeciwnikow. Co by się nie rozpisywać -> moim zdaniem bzdury piszecie. Az sobie przeczytam opisy innych postaci:)
Luna Belle Junior
Gram w osu od około miesiąca. Naprawde super gra! Warto kupic tablet XP-Pen Star G430S ( www.xp-pen.com/product/52.html ) . pióro jest lekkie a chęci do gry mi nie brakuje .
ligowiec radek 69 Junior
nie dziala na i4 z kolegami poniewaz tusk istnieje
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
