Po trzecie - Komunikacja | Pięć elementów zdobywania przewagi w LoL
Aktualizacja:
Po trzecie - Komunikacja
W League of Legends, podobnie jak w każdej grze zespołowej, ogromną rolę odgrywa komunikacja. Aby wygrać, Twoja drużyna musi współpracować. Twórcy oferują graczom dwa sposoby komunikacji - za pomocą chatu, oraz pingów. Używanie obu z nich zapewnia lepszą koordynację działań drużyny, pod warunkiem oczywiście że przestrzegamy prostej zasady: komunikując się z innymi graczami przekazujemy jedynie istotne dla gry informacje, takie jak:
- czas respawnu smoka, barona, buffów
- na kim skupiać się w trakcie walk drużynowych, jaką taktykę obrać
- ostrzeżenia
- prośby o pomoc
- informacje o tym, co nasz sojusznik zrobił źle (pod warunkiem, że jest to konstruktywna krytyka), porady dotyczące dalszej rozgrywki
- informacje o tym, co zamierzamy zrobić
Oczywiście nikt nie zabroni nam ucięcia sobie pogawędki na początku, bądź w trakcie gry. Jest to wręcz wskazane, gdyż rozluźnia nieco atmosferę. Pamiętaj też, by komunikować się wyłącznie w języku angielskim (chyba, że Twoja drużyna jest w całości złożona z graczów tej samej narodowości, której język znasz).
Grając w trybie PvP (a niekiedy nawet w meczach przeciw SI!), niejednokrotnie zetkniesz się z graczami, którzy odznaczać się będą negatywnym zachowaniem, szczególnie, jeśli ich drużyna będzie przegrywać. Będą oni winić za taki stan rzeczy swoich sojuszników, często ich przy tym obrażając. Tak dochodzi do zjawiska, z którego znana jest społeczność graczy League of Legends - do flame'u, czyli ostrej kłótni w której podstawowymi argumentami są nie do końca pozytywne epitety jakimi obrzucają się jej uczestnicy.
Jeśli sam jesteś graczem, który prowokuje flame, musisz zrozumieć, że to co robisz jest działaniem absolutnie bezproduktywnym, które dodatkowo zmniejsza szansę na zwycięstwo Twojej drużyny. Dlaczego?
1. Słaby gracz wcale nie będzie grał lepiej jeśli zaczniesz go obrażać. Jeśli jest wrażliwy na obelgi, nałożysz przez to na niego presję, która może spowodować, że częściej będzie podejmował złe decyzje, lub w ogóle zniechęci się do dalszej gry. A już na pewno nie wpadnie na to, co dokładnie robi źle.
2. Granie w League of Legends wymaga ciągłego skupienia na rozgrywce. Flame natomiast odwraca uwagę Twoją i Twoich sojuszników od istotniejszych w danej chwili ("i was typing" nie jest dobrym usprawiedliwieniem dla oddania fraga przeciwnikowi).
3. Prowokując kłótnie, obrażając innych graczy narażasz swoje konto na zawieszenie (więcej o tym dowiesz się z rozdziału poświęconemu systemowi karania graczy).
Oczywiście zdarzają się sytuacje, w których ciężko wymagać od kogokolwiek anielskiego spokoju (szczególnie, jeśli przegrywasz właśnie którąś z rzędu grę rankingową), warto jednak nie wylewać swoich frustracji na chacie. Pamiętaj, że każdemu może zdarzyć się kilka gorszych gier, nawet profesjonalni gracze miewają mecze, w których feedują.
Co robić kiedy jesteś świadkiem flame'u w Twojej drużynie? Najprościej jest zignorować sytuację i po prostu robić swoje - nie jest to wcale zła strategia, zawsze to jedna więcej osoba w teamie, która skupia się na rozgrywce. Jeśli jednak chcesz uspokoić sytuację, oto kilka porad, które mogą okazać się przydatne:
- Nigdy nie odnoś się agresywnie do atakującej osoby - to tylko zaogni sytuację. Stanowczo poproś o uspokojenie się i skupienie na grze.
- Możesz spróbować ująć się za obrażanym graczem. Częstokroć okazanie braku przyzwolenia na negatywne zachowanie uspokaja sytuację.
- Ignoruj wszelkie zaczepki i negatywne komentarze na Twój temat (chyba, że jest to konstruktywna krytyka). Nie pozwól wciągnąć się do kłótni.
- Jeśli pomimo Twoich prób sytuacja się nie uspokaja, poproś resztę Twoich sojuszników, by wyciszyli na chacie gracza prowokującego kłótnię.
Co natomiast zrobić, jeśli widzisz flame w drużynie przeciwnej? Najlepiej nic - masz wtedy większe szanse na zwycięstwo :).
0
- League of Legends - poradnik do gry
- League of Legends - graj jak pro - poradnik do gry
- Pięć elementów zdobywania przewagi
- Po pierwsze - Skuteczna gra na linii | Pięć elementów zdobywania przewagi w LoL
- Po drugie - Totemy i map awarness | Pięć elementów zdobywania przewagi w LoL
- Po trzecie - Komunikacja | Pięć elementów zdobywania przewagi w LoL
- Po czwarte - Cele drugorzędne | Pięć elementów zdobywania przewagi w LoL
- Po piąte - Walki drużynowe | Pięć elementów zdobywania przewagi w LoL
- Pięć elementów zdobywania przewagi
- League of Legends - graj jak pro - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany979205 Junior
Męczy cię pobyt w "elohell"? Mamy na to radę!
Masz dosyć elo hell ?
Cchesz wybić się do dywizji na której ci zależy?
Zapraszamy do naszej oferty [link]
Oferujemy profesjonalny boosting na wysokim poziomie.
Serdecznie zapraszamy!
czopor Konsul
Dlaczego Polacy tutaj mają kupować abonament, żeby zobaczyć te poradniki, a te same poradniki po angielsku za darmo udostępniacie na http://guides.gamepressure.com/ ?
zanonimizowany425280 Legend
Jak patrzę na te niektóre guidy to aż się dziwię że wam nie wstyd takie coś publikować. Miałem coś popisać parę miesięcy temu, ale w końcu wyszło że się z tym nie pozbierałem.
Wgl ktoś kto ma o tej grze jakiekolwiek pojęcie zaglądał i sprawdzał te poradniki? Z takich kwiatków to choćby Nasus z dwoma itemami z Sheenem w finalbuildze + masterki 21/9, agresywny laner grający z 3xLSQ(lol, w jaki sposób zwiększając swój sustain i zmniejszając dmg zwiększasz swoją agresywność? jedno albo drugie, ten setup był(nie jest już aktualny bo wartosci run zmienily sie kilka patchow temu) dobry na adc ponieważ supporty z sustainem nie byly w mecie i na kilku topach jak Jax czy Aatrox aby zwiekszyc ich sustain w early i pomóc im osiągnać powerspike spokojniej), bardzo prymitywne buildy i zupełnie niedziałające np. Xin Zhao z toną wbudowanego dmg i 0 attack speedu, pomijam już to że jego statystyki bazowe są stosunkowo niskie i wystarczyłby jeden hard cecek żeby go rozjechali w lacie zanim byt dotarł do któregokolwiek z carry. Nie chce mi się nawet dalej tego przeglądać, a jestem pewien że jeszcze trochę bym tego znalazł.
Napiszcie do mnie na email: [email protected] żeby to jakoś ugadać i ew. potem się przerzucić na jakiegoś gadugadu żeby łatwiej poszło.
yadin Legend
Gry na DC kosztowaly ponad 250zl (House of Dead 2, Crazy Taxi) a mozna je bylo ukonczyc w jakies 40min. Oczywiscie sa gry rpg starczajace na kilkadziesiat godzin tak jak napisales. Tak samo jak mozesz kupic serial za 300zl i bawic sie ogladajac bite 40 godzin
mruczek42 Junior
Potrzebujesz RP? Zgarnij je w łatwy sposób:
nagroportal.pl/lolrp/1inxtw5/3
PS: Naprawdę dobre poradniki :)
Hypnotic Junior
Wspaniała gra drużynowa dzięki której można nauczyć się pracy w grupie. Jednak często przyjemność z gry psują toksyczni gracze.
Zapraszam na oddshoty z lola i innych gier, miłego oglądania. :)
[link]
zanonimizowany1128162 Pretorianin
Zajrzalem na Wasza strone, a ze nic ciekawego do przeczytania nie znalazłem trafilem tutaj. Z postaci które polecacie na start lepiej znam jedynie Warwicka (gram glownie jungle – top ) Wchodze czytam i okazuje się ze chyba jest jakiś inny Warwick niż tym którym gram:) Przede wszystkim to nie jest jungler dla poczatkujaych, dobry ww szuka 1vs1 na 3lvl, co często wiaze się z wchodzeniem do wrogiego lasu. Z jednej strony zazwyczaj ma swietne 2 vs 2 na topie ale na bocie ze względu na zestaw umiejetnosci ganki sa ryzykowne, co może zabolec. Ww chciałby mieć 1,5k przy pierwszym powrocie także od początku masz presje, bo trzeba dzialac. Itemizacja również wymaga znajomości gry i jest mocno zalezna od tego czy jesteś do przodu w zlocie oraz od rozpoznania silnych momentow kluczowych przeciwnikow. Co by się nie rozpisywać -> moim zdaniem bzdury piszecie. Az sobie przeczytam opisy innych postaci:)
Luna Belle Junior
Gram w osu od około miesiąca. Naprawde super gra! Warto kupic tablet XP-Pen Star G430S ( www.xp-pen.com/product/52.html ) . pióro jest lekkie a chęci do gry mi nie brakuje .
ligowiec radek 69 Junior
nie dziala na i4 z kolegami poniewaz tusk istnieje
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
