Umiejętności | Yasuo | League of Legends

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Czary Przywoływacza/Summoner Spells

Błysk (Flash)

Bariera (Barrier)

Opis

1 - Umiejętności | Yasuo | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Bez Błysku nie obejdzie się żaden bohater - Umiejętności | Yasuo | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Bez Błysku nie obejdzie się żaden bohater. Przydaje się on do szybkiej ucieczki, bądź do dogonienia przeciwnika. Pamiętaj, że możesz użyć tej umiejętności, by przedostać się przez małą przeszkodę (np. wąski mur).

Bariera brana jest głównie przez ADC (choć została ostatnio zastąpiona uzdrowieniem), lecz ty także powinieneś ją wziąć. Powód jest bardzo prosty, gdyż jako że Yasuo jest postacią walczącą w zwarciu, bardzo często będziesz narażony na zaczepki wrogów lub po użyciu swojego ultimate'a skończysz pod wrogą wieżą - Bariera może uratować ci wtedy życie.

Jeśli bardzo chcesz, możesz zamienić Barierę na Podpalenie (Ignite), jeśli pragniesz dysponować jeszcze większym burstem. Jeśli wroga drużyna dysponuje dużą ilością CC, możesz rozważyć wzięcie Oczyszczenia (Cleanse) zamiast Bariery.

Przydzielanie punktów umiejętności

2 - Umiejętności | Yasuo | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Opis Umiejętności

Droga Wędrowca / Way of the Wanderer

Umiejętność Pasywna - Umiejętności | Yasuo | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Umiejętność Pasywna.

Zamiar: Szansa na trafienie krytyczne zostaje podwojona, ale obrażenia krytyczne zostają zmniejszone o 10%.

Determinacja: Yasuo zyskuje Płynność podczas poruszania się - im szybciej to robi, tym szybciej zapełnia się wskaźnik Płynności. Gdy zostanie napełniony, Yasuo osłoni się na 1.5 sekundy tarczą wynoszącą 60 / 65 / 70 / 75 / 80 / 90 / 100 / 110 / 125 / 140 / 160 / 185 / 215 / 250 / 290 / 340 / 400 / 470, w momencie otrzymania obrażeń od wrogiego bohatera lub potwora.

Wyjaśnienie:

Jeden z najmocniejszych pasywów występujących w grze. Składa się z dwóch części - Zamiaru i Determinacji. Pierwsza z nich podwaja twoją szansę na trafienie krytyczne (zmniejszając niestety wartość trafienia krytycznego o 10%), co pozwoli ci otrzymać 90% szansę na trafienie krytyczne dzięki dwóm tylko przedmiotom (Ostrze Nieskończoności i Kosa Statikka), gdzie inne postacie potrzebują 3-4 przedmiotów, by osiągnąć tą wartość. Pozwoli ci to na budowanie bardziej defensywnych i/lub sytuacyjnych przedmiotów, niż typowy ADC.

Druga część pasywa pozwala ci magazynować Płynność podczas ruchu, co ukazane jest wskaźnikiem pod twoim paskiem zdrowia. Napełnia się on tym szybciej, im szybciej się poruszasz, a w momencie otrzymania obrażeń od wrogiego bohatera lub stwora zapas Płynności zostaje wykorzystany, by osłonić cię tarczą.

Pamiętaj, że pasek musi być zapełniony w 100%, by tarcza została aktywowana i że nie zostanie ona aktywowana w momencie trafienia cię przez wieżę wroga. Niestety, w związku z tym, że stan tarczy widoczny jest dla przeciwnika, może on po prostu aktywować ją zwykłym atakiem, przeczekać efekt ochronny i po nim rozpocząć natarcie. Nie zapomnij też, że pasek Płynności zostaje zapełniony w momencie aktywacji twojego ultimate'a.

Wykorzystaj tą umiejętność do harassowania wroga - tarcza, którą otrzymasz pozwoli ci pochłonąć część obrażeń, a każdy przedmiot zwiększający twoją szansę na trafienie krytyczne gigantycznie zwiększy twoje obrażenia.

Nawałnica Stali / Steel Tempest

Pierwsze użycie: Yasuo pcha swój miecz do przodu, zadając obrażenia wszystkim przeciwnikom w zasięgu 475 jednostek - Umiejętności | Yasuo | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Pierwsze użycie: Yasuo pcha swój miecz do przodu, zadając obrażenia wszystkim przeciwnikom w zasięgu 475 jednostek. Umiejętność można aktywować jeszcze dwukrotnie w ciągu 10 sekund.

Drugie użycie: Tak samo jak pierwsze użycie.

Trzecie użycie: Yasuo wymachuje swoim mieczem do przodu tworząc wir powietrzny zadający obrażenia oraz wyrzucający w powietrze wszystkich przeciwników w linii o zasięgu ok. 900. Te użycie zamyka kombinację.

Jeżeli Yasuo użyje Nawałnicy Stali podczas Zamaszystego Cięcia, uderzy ono we wszystkich wrogów dookoła niego. Obrażenia z Nawałnicy Stali mogą być krytycznymi oraz nakładają efekty przy trafieniu na wszystkich trafionych wrogów.

Czas odnowienia nie podlega normalnej redukcji lecz jest zależny od wysokości premii do prędkości ataku. Czas odnowy zmniejsza się o 1% za każdy 1,72% premii do prędkości ataku.

Obrażenia krytyczne zadają dodatkowo obrażenia równe 50% obrażeń ataku Yasuo.

Obrażenia fizyczne: 20 / 40 / 60 / 80 / 100 (+100% obrażeń ataku)

Czas odnowienia: 5 / 4.75 / 4.50 / 4.25 / 4 sekund

Wyjaśnienie:

Bardzo mocna umiejętność, którą opanować musisz jak najszybciej, jeśli chcesz być skuteczny grając Yasuo. Umiejętność tę można opisać po prostu jako "dodatkowy autoatak, o zwiększonym zasięgu i zadawanych obrażeniach". Każde użycie umiejętności daje Yasuo specjalny "ładunek".

Nawałnica Stali posiada "trzy fazy" - pierwsze dwie to zwykły atak, który ma jednak znacznie większy zasięg niż podstawowy. Po dwukrotnym trafieniu wroga za pomocą tej umiejętności (czyli w momencie, gdy masz naładowane dwa ładunki - specjalna animacja wokół postaci to zasygnalizuje), trzeci atak pozwoli ci wystrzelić tornado. Wir leci w linii prostej, zadaje takie same obrażenia (i jak każda "faza" nakłada efekty przy trafieniu) jak wcześniej i wyrzuca wszystkich wrogów w powietrze. Podrzut jest o tyle ważny, że pozwoli ci użyć twojego ultimate'a, by kontynuować natarcie.

Jeśli użyjesz Nawałnicy Stali podczas Zamaszystego Cięcia, Yasuo uderzy we wszystkich wrogów dookoła niego - jeśli zrobisz to mając dwa ładunki, pozwoli ci to wyrzucić w powietrze wszystkich wrogów, umożliwiając wykorzystanie twojego ultimate'a.

Umiejętność tą maksujesz jako pierwszą (oczywiście po ultimate). Dodatkowym atutem jest fakt, że czas odnowienia skraca się wraz ze wzrostem szybkości ataku Yasuo, co w late game pozwala ci używać go dosłownie co sekundę. Korzystaj z tej umiejętności by ułatwić sobie last hitowanie, a także by harassować wroga - pamiętaj, że umiejętność ta jest darmowa i posiada znacznie większy zasięg niż normalny atak.

Ściana Wichru / Wind Wall

Bierna: Yasuo generuje procent swojej maksymalnej Płynności po każdym użyciu Zamaszystego Cięcia - Umiejętności | Yasuo | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Bierna: Yasuo generuje procent swojej maksymalnej Płynności po każdym użyciu Zamaszystego Cięcia.

Aktywna: Yasuo tworzy ścianę wichru, która powoli przemieszcza się do przodu przez kilka sekund. Ściana blokuje wszystkie wrogie pociski. Ściana utrzymuje się przez 3.75 sekundy.

Wartość generowanej Płynności : 3 / 6 / 9 / 12 / 15 %

Szerokość ściany : 300 / 350 / 400 / 450 / 500

Czas odnowienia: 26 / 24 / 22 / 20 / 18

Zasięg: 400

Wyjaśnienie:

Umiejętność, która, odpowiednio wykorzystana, może przechylić losy każdej, nawet potencjalnie przegranej, batalii na waszą korzyść. Po użyciu Yasuo tworzy ścianę wiatru, która przez krótki czas blokuje wszystkie wrogie ataki dystansowe, a także sporą część umiejętności - jedynie te, które atakują z góry (np. ultimate Ziggsa czy Karthusa) nie są blokowane. Oznacza to, że używając jej w odpowiedni sposób (np. przed salwą umiejętności wrogiej drużyny, np. ultimate Miss Fortune czy Luciana), możesz zniwelować znaczą część obrażeń.

Umiejętność posiada także część pasywną - pozwala ci generować procent twojej maksymalnej Płynności po każdym użyciu Zamaszystego Cięcia, co znacznie skraca czas ładowania tarczy. Umiejętność ta posiada bardzo długi czas odnowienia i raczej mało prawdopodobnym jest, iż uda ci się skorzystać z niej dwukrotnie podczas jednego starcia. Dlatego też, ważnym jest, byś używał jej z rozwagą. Pamiętaj też, że możesz z niej korzystać, by blokować wrogie ataki, gdy ten próbuje last hitować.

Wsadź punkt w tą umiejętność na 3 lub 4 poziomie i rozwiń ją jako ostatnią, gdyż dodatkowe generowanie Płynności przyda ci się dopiero w late game, a pakowanie kolejnych poziomów skraca jedynie czas odnowienia.

Zamaszyste Cięcie / Sweeping Blade

Yasuo doskakuje na określoną odległość przed przeciwnika, zadając mu obrażenia i oznaczając go na chwilę - Umiejętności | Yasuo | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Yasuo doskakuje na określoną odległość przed przeciwnika, zadając mu obrażenia i oznaczając go na chwilę. Yasuo nie może użyć Zamaszystego Cięcia na przeciwniku, który został już oznaczony.

Jeżeli Yasuo skorzysta z Zamaszystego Cięcia kilka razy z rzędu, umiejętność zada dodatkowe obrażenia aż do określonej wartości.

Czas trwania oznaczenia : 10 / 9 / 8 / 7 / 6 sekund

Obrażenia magiczne : 70/ 90 / 110 / 130 / 150 (+60% mocy umiejętności)

Maksymalne obrażenia: 140 / 180 / 220 / 260 / 300 (+60% mocy umiejętności)

Czas odnowienia: 0.5 / 0.4 / 0.3 / 0.2 / 0.1 sekundy

Zasięg: 475

Wyjaśnienie:

Umiejętność, której Yasuo zawdzięcza swoją mobilność. Pozwala mu ona "przeskoczyć przez wroga", zadając obrażenia magiczne - jeśli w czasie lotu użyjesz Nawałnicy Stali, Yasuo wykona atak dookoła niego. Z każdym użyciem Zamaszystego Cięcia rosną możliwe do zadania obrażenia - każdy skok zwiększa je o 25%, do maksymalnej wartości 100%. Oznacza to, że najlepiej jest używać tej umiejętności na wrogim bohaterze, przeskakując wcześniej przez 4 inne cele, by zmaksymalizować zadane obrażenia.

Pamiętaj, iż po użyciu umiejętności wrogi cel zostanie na kilka sekund oznaczony, co uniemożliwi ci powtórne uderzenie go tą umiejętnością, póki oznaczenie nie zniknie. Używaj jej do nękania wroga (doskok, atak, Nawałnica Stali, atak i odskok na inny cel), a także do last hitowania.

Zainwestuj punkt na 2 poziomie, i rozwiń tą umiejętność jako przedostatnią, by skrócić czas działania oznaczenia na wrogu i zwiększyć zadawane obrażenia.

Ostatnie Tchnienie / Last Breath

Yasuo teleportuje się do pobliskiego przeciwnika wyrzuconego w powietrze, unieruchamiając go i wszystkich pobliskich (wrogów w zasięgu 400 od głównego celu) znajdujących się w powietrzu na 1 sekundę i zadaje im obrażenia - Umiejętności | Yasuo | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Yasuo teleportuje się do pobliskiego przeciwnika wyrzuconego w powietrze, unieruchamiając go i wszystkich pobliskich (wrogów w zasięgu 400 od głównego celu) znajdujących się w powietrzu na 1 sekundę i zadaje im obrażenia.

Gdy Yasuo wyląduje, zyskuje przebicie pancerza wynoszące 50% na 15 sekund przeciw dodatkowemu pancerzowi przeciwnika.

Obrażenia fizyczne : 200 / 300 / 400 (+150% premii od obrażeń ataku)

Czas odnowienia: 80 / 50 / 30 sekund

Zasięg: 1200

Wyjaśnienie:

Ultimate Yasuo to jedna najmocniejszych umiejętności w grze. Po wyrzuceniu wroga w powietrze (czy to dzięki wirowi z Nawałnicy Stali, czy umiejętności sojusznika) możesz ją aktywować, by Yasuo doskoczył do wroga (lub wrogów, jeśli są blisko) i zadał im spore obrażenia fizyczne. Po wylądowaniu (jeśli z celu cokolwiek zostało), na 15 sekund zyskasz dodatkowe, 50% przebicie dodatkowego wrogiego pancerza, co pozwoli ci niszczyć nawet najtwardszych tanków.

Pamiętaj o dwóch rzeczach - po pierwsze, umiejętność posiada bardzo krótki czas odnowienia, więc nie lękaj się jej używać, nawet jeśli nie jesteś pewny zabicia wroga, gdyż wykurzenie go z alejki też jest sukcesem. Po powrocie wroga na linię umiejętność będzie prawie gotowa. Po drugie - pamiętaj, że każdy bohater dysponujący podrzuceniem może umożliwić ci aktywowanie twojego ultimate'a.

Inwestuj punkty w tą umiejętność na 6, 11 i 16 poziomie doświadczenia.

Przykładowe postacie, które umożliwią ci aktywacje tej umiejętności to : Janna (jej Q i R), Alistar, Vi, Lulu (jej ultimate, gdy któryś z wrogów będzie blisko trafionego nim celu), Thresh, Malphite, Singed, Lee Sin, Wukong, Ziggs, Nami, Blitzcrank, Volibear, Orianna, Zyra, . Nie jest to oczywiście pełna lista bohaterów umożliwiających ci użycie swojego ultimate'a.

Podobało się?

0

League of Legends

6 października 2009

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2013-10-16
14:32

kwiść Generał

kwiść
😊

Słowniczek uzupełniony o nowe pojęcia :)

Komentarz: kwiść
2014-02-24
14:52

zanonimizowany979205 Junior

Męczy cię pobyt w "elohell"? Mamy na to radę!
Masz dosyć elo hell ?
Cchesz wybić się do dywizji na której ci zależy?
Zapraszamy do naszej oferty [link]
Oferujemy profesjonalny boosting na wysokim poziomie.
Serdecznie zapraszamy!

Komentarz: zanonimizowany979205
2014-05-30
15:01

czopor Konsul

Dlaczego Polacy tutaj mają kupować abonament, żeby zobaczyć te poradniki, a te same poradniki po angielsku za darmo udostępniacie na http://guides.gamepressure.com/ ?

Komentarz: czopor
2014-06-21
14:47

zanonimizowany425280 Legend

Jak patrzę na te niektóre guidy to aż się dziwię że wam nie wstyd takie coś publikować. Miałem coś popisać parę miesięcy temu, ale w końcu wyszło że się z tym nie pozbierałem.

Wgl ktoś kto ma o tej grze jakiekolwiek pojęcie zaglądał i sprawdzał te poradniki? Z takich kwiatków to choćby Nasus z dwoma itemami z Sheenem w finalbuildze + masterki 21/9, agresywny laner grający z 3xLSQ(lol, w jaki sposób zwiększając swój sustain i zmniejszając dmg zwiększasz swoją agresywność? jedno albo drugie, ten setup był(nie jest już aktualny bo wartosci run zmienily sie kilka patchow temu) dobry na adc ponieważ supporty z sustainem nie byly w mecie i na kilku topach jak Jax czy Aatrox aby zwiekszyc ich sustain w early i pomóc im osiągnać powerspike spokojniej), bardzo prymitywne buildy i zupełnie niedziałające np. Xin Zhao z toną wbudowanego dmg i 0 attack speedu, pomijam już to że jego statystyki bazowe są stosunkowo niskie i wystarczyłby jeden hard cecek żeby go rozjechali w lacie zanim byt dotarł do któregokolwiek z carry. Nie chce mi się nawet dalej tego przeglądać, a jestem pewien że jeszcze trochę bym tego znalazł.

Napiszcie do mnie na email: [email protected] żeby to jakoś ugadać i ew. potem się przerzucić na jakiegoś gadugadu żeby łatwiej poszło.

Komentarz: zanonimizowany425280
2014-10-23
00:44

yadin Legend

yadin

Gry na DC kosztowaly ponad 250zl (House of Dead 2, Crazy Taxi) a mozna je bylo ukonczyc w jakies 40min. Oczywiscie sa gry rpg starczajace na kilkadziesiat godzin tak jak napisales. Tak samo jak mozesz kupic serial za 300zl i bawic sie ogladajac bite 40 godzin

Komentarz: yadin
2016-07-12
08:51

mruczek42 Junior

😊

Potrzebujesz RP? Zgarnij je w łatwy sposób:
nagroportal.pl/lolrp/1inxtw5/3

PS: Naprawdę dobre poradniki :)

Komentarz: mruczek42
2016-09-07
22:41

Hypnotic Junior

Wspaniała gra drużynowa dzięki której można nauczyć się pracy w grupie. Jednak często przyjemność z gry psują toksyczni gracze.

Zapraszam na oddshoty z lola i innych gier, miłego oglądania. :)
[link]

Komentarz: Hypnotic
2020-10-27
12:54

zanonimizowany1128162 Pretorianin

Zajrzalem na Wasza strone, a ze nic ciekawego do przeczytania nie znalazłem trafilem tutaj. Z postaci które polecacie na start lepiej znam jedynie Warwicka (gram glownie jungle – top ) Wchodze czytam i okazuje się ze chyba jest jakiś inny Warwick niż tym którym gram:) Przede wszystkim to nie jest jungler dla poczatkujaych, dobry ww szuka 1vs1 na 3lvl, co często wiaze się z wchodzeniem do wrogiego lasu. Z jednej strony zazwyczaj ma swietne 2 vs 2 na topie ale na bocie ze względu na zestaw umiejetnosci ganki sa ryzykowne, co może zabolec. Ww chciałby mieć 1,5k przy pierwszym powrocie także od początku masz presje, bo trzeba dzialac. Itemizacja również wymaga znajomości gry i jest mocno zalezna od tego czy jesteś do przodu w zlocie oraz od rozpoznania silnych momentow kluczowych przeciwnikow. Co by się nie rozpisywać -> moim zdaniem bzdury piszecie. Az sobie przeczytam opisy innych postaci:)

Komentarz: zanonimizowany1128162
2020-12-30
03:36

Luna Belle Junior

📄

Gram w osu od około miesiąca. Naprawde super gra! Warto kupic tablet XP-Pen Star G430S ( www.xp-pen.com/product/52.html ) . pióro jest lekkie a chęci do gry mi nie brakuje .

Komentarz: Luna Belle
2022-12-25
19:45

ligowiec radek 69 Junior

nie dziala na i4 z kolegami poniewaz tusk istnieje

Komentarz: ligowiec radek 69

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl