League of Legends: Umiejętności
Aktualizacja:
Czary przywoływacza - jungler
Błysk (Flash) | Porażenie (Smite) | Opis |
![]() | ![]() | Błysk i Porażenie to standardowy wybór dla większości junglerów. Błysk pomoże ci sprawić, że twój gank będzie skuteczny, lub uratuje cię w przypadku podbramkowej sytuacji. Porażenie przyspieszy czyszczenie dżungli i dobije smoka, Barona czy buffy, co pozwoli ci się upewnić, że to twoja drużyna je zdobędzie. |
Czary przywoływacza - górna aleja
Błysk (Flash) | Wyczerpanie (Exhaust) | Opis |
![]() | ![]() | Błysk nie jest odkrywczym wyborem; ten czar sprawdza się u każdej postaci, w tym przypadku pomoże ci zarówno w inicjacji walki, jak i w ucieczce. Wyczerpanie jest pomocne z uwagi na to, że Shyvana nie posiada żadnego CC. Rzucenie tego zaklęcia na gankującego junglera drużyny przeciwnej może uratować ci życie, lub nawet zapewnić zdobycie zabójstwa. Ta samo dotyczy twojego przeciwnika na linii. Shyvana jest w stanie zadać bardzo dużo obrażeń, ale potrzebuje do tego czasu, nim przeciwnik zdąży uciec pod swoją wieżę. Ten czas może zapewnić ci właśnie wyczerpanie. Nie wahaj się go też użyć przy inicjacji twojego przeciwnika, ponieważ oprócz obniżenia prędkości ruchu, zmniejsza również obrażenia zadawane przez cel. |
Kolejność Rozwoju - jungler

Grając na dżungli zacznij od W. Nie tylko pomoże ci to czyścić kolejne obozowiska stworów, ale w przypadku wczesnego starcia z przeciwnym junglerem będziesz w stanie zadać mu bardzo dużo obrażeń lub uciec z nieciekawej dla ciebie sytuacji. Drugie maksuj E, ze względu na lepszy efekt dla zadawanych obrażeń niż Q, w którym wystarczy ci 1 punkt.
Kolejność Rozwoju - górna aleja

Wybierając topa, E pomoże ci przetrwać wczesny okres, w którym Shyvana nie ma jeszcze wszystkich umiejętności. Nie korzystasz z many, więc będziesz mógł spokojnie używać zdolności kiedy tylko się odnowi (zarówno do lasthitowania, jak i harassowania). Na trzecim poziomie powinieneś mieć już wszystkie dostępne umiejętności, aby skutecznie wchodzić w wymiany z przeciwnikiem. Jeżeli wiesz, że będziesz miał przewagę na linii już od początku, możesz zacząć od W, co pomoże ci w szybszym uzyskaniu drugiego poziomu niż twój przeciwnik. Jest to jednak o tyle ryzykowne, że wypchniesz w ten sposób linię i będziesz wystawiony na ganki. Maksuj W, zwiększy to wyraźnie zadawane przez ciebie obrażenia. Wyjątkiem jest linia, na której będziesz musiał trzymać się z dala od przeciwnika obawiając się wymian - wtedy maksuj E.
Córa Smoków/Dragonborn
![]() | Shyvana otrzymuje 5/10/15/20 pkt. pancerza i odporności na magię. Bonus ten podwaja się, kiedy przybiera postać smoka. |
Zaawansowane:
Przyjemny bonus, który w późniejszej fazie gry znacznie utrudnia zabicie tej postaci. Ta właśnie umiejętność sprawia, że Shyvana jest naturalnie twardsza od większości bohaterów, bo pomaga jej zarówno w walce z pojedynczym przeciwnikiem jak i w inicjacji teamfightów.
Podwójne Ugryzienie/Twin Bite
![]() | Koszt: brak Cd: 10/9/8/7/6 sec Przy następnym ataku Shyvana uderzy dwa razy. Dodatkowe obrażenia równe są 80/85/90/95/100% obrażeń od ataku Shyvany. Podstawowe ataki skracają czas odnowienia Podwójnego Ugryzieniao 0,5 sek. Postać Smoka: Podwójne Ugryzienie zadaje obrażenia wszystkim celom znajdującym się przed Shyvaną. |
Zaawansowane:
Umiejętność ofensywna, która dobrze współgra z wszystkimi przedmiotami nakładającymi specjalne efekty na twój atak, ponieważ dodatkowy atak przenosi je wszystkie. Q idealnie łączy się z pozostałymi umiejętnościami Shyvany, ponieważ wszystkie one są wspomagane przez wyprowadzane przez nią ataki. Używaj tej umiejętności kiedy tylko jest dostępna lub to łatwiejszego lasthitowania stworów. W postaci smoka staraj się ustawić tak, aby w zasięgu twojego ataku znalazło się jak najwięcej przeciwnych bohaterów.
Wypalenie/Burnout
![]() | Koszt: brak Zasięg: 325 Cd: 12 sec. Shyvana zadaje 20/35/50/65/80 (+20% dodatkowych obrażeń od ataku) obrażeń magicznych na sekundę pobliskim wrogom i porusza się o 30/35/40/45/50% szybciej przez 3 sek. Premia do prędkości ruchu z czasem spada. Podstawowe ataki przedłużają Wypalenie o sekundę do maksymalnie 4 sekund.<br>Postać Smoka: Wypalenie sprawia, że ziemia zajmuje się ogniem, a znajdujący się na niej wrogowie otrzymują obrażenia. |
Zaawansowane:
Umiejętność, która pozwala na szybkie czyszczenie fal stworów oraz dżungli. Zadając magiczne obrażenia skaluje się jednocześnie z obrażeń ataku co sprawia, że Shyvana jest trudnym przeciwnikiem na linii - twój przeciwnik będzie potrzebował zarówno pancerza, jak i odporności na magię żeby zniwelować zadawane przez Shyvanę obrażenia. Umiejętność ta podnosi również twoją prędkość ruchu, co może się przydać do zwiększenia lub zmniejszenia dystansu między tobą i przeciwnikiem. Pamiętaj jednak, że aby zmaksymalizować czas trwania, a jednocześnie obrażenia wypalenia, musisz w trakcie wyprowadzać kolejne ataki. W początkowej fazie gry ta umiejętność będzie twoim głównym źródłem obrażeń. W postaci smoka wypalenie nie działa tylko wokół ciebie, ale zostawia za Shyvaną ognisty ślad, co może być zgubne dla goniących cię przeciwników.
Ognisty Oddech/Flame Breath
![]() | Koszt: brak Zasięg: 925 Cd: 12/11/10/9/8 sec. Shyvana wypuszcza kulę ognia, która zadaje 60/100/140/180/220 (+60% Mocy umiejętności) obrażeń magicznych wszystkim wrogów, przez których przeniknie, osłabiając ich na 5 sekund. Podstawowe ataki przeciwko osłabionym celom zadają im obrażenia magiczne równe 2% ich maksymalnego zdrowia. (Maks.:<br>100 przeciwko potworom). Postać Smoka: Ognisty podmuch pochłania wszystkie jednostki znajdujące się przed nią. |
Zaawansowane:
Jedyna umiejętność zasięgowa Shyvany. Używaj jej do lasthitowania stworów, jeżeli obawiasz się zbliżyć się do przeciwnika. Jeżeli to przeciwnik nie chce podejść do ciebie, zaczepiaj go przy użyciu tej umiejętności, kiedy tylko się odnowi. Zadawane przez nią obrażenia nie są duże, ale brak kosztu sprawia, że możesz sobie pozwolić na ciągłe wywieranie w ten sposób presji. Pamiętaj, żeby przed wejściem w wymianę ciosów z przeciwnikiem oznaczyć go najpierw używając E. To zwiększy obrażenia, jakie otrzyma od twoich ataków. W postaci smoka staraj się objąć stożkiem ognia jak największą liczbę przeciwników.
Smoczy Atak/Dragon's Descent
![]() | Koszt: 5 pkt furii na sec, użycie wymaga 100 pkt furii Zasięg: 1000 Użycie: Shyvana przekształca się w smoka i leci na wskazane miejsce. Wrogowie na jej drodze otrzymują 175/300/425 (+70% Moc umiejętności) pkt. obrażeń magicznych i zostają zepchnięci w kierunku jej celu. Biernie: Shyvana otrzymuje 1/2/3 pkt. Furii co 1,5 sek. Podstawowe ataki dają 2 pkt. Furii. |
Zaawansowane:
Przekształcenie się w smoka nie tylko sprawia, że ciężej zabić twoją postać. Obrażenia zadawane przez umiejętności Shyvany w tej formie obejmują jeszcze większy obszar. Twoja obecność w samym sercu walki przez dłuższy czas sprawi, że przeciwnicy zaczną zastanawiać się, gdzie podziały się ich punkty życia. Używaj tej zdolności do inicjacji teamfightów, przesunięcia przeciwnika w pożądanym kierunku lub po prostu do ucieczki. Zasięg tej umiejętności pozwoli ci na przeskoczenia KAŻDEJ przeszkody w grze (może oprócz Nexusa), pamiętaj o tym. Możesz zaskoczyć przeciwników wyskakując zza ściany, lub uciec przez przeszkodę, utrudniając oponentom pogoń.<br>
- League of Legends - poradnik do gry
- League of Legends: Wojownicy
- League of Legends: Shyvana - build i poradnik
- League of Legends: Shyvana - build i poradnik
- League of Legends: Opis bohatera
- League of Legends: Szybki start
- League of Legends: Specjalizacje/Masteries
- League of Legends: Shyvana Nowe Runy - sezon 8
- League of Legends: Umiejętności
- League of Legends: Przedmioty
- League of Legends: Sposób gry
- League of Legends: Jak grać przeciwko Shyvanie?
- League of Legends: Przeciwnicy na linii
- League of Legends: Shyvana - build i poradnik
- League of Legends: Wojownicy
Komentarze czytelników
nie dziala na i4 z kolegami poniewaz tusk istnieje
Gram w osu od około miesiąca. Naprawde super gra! Warto kupic tablet XP-Pen Star G430S ( www.xp-pen.com/product/52.html ) . pióro jest lekkie a chęci do gry mi nie brakuje .
Zajrzalem na Wasza strone, a ze nic ciekawego do przeczytania nie znalazłem trafilem tutaj. Z postaci które polecacie na start lepiej znam jedynie Warwicka (gram glownie jungle – top ) Wchodze czytam i okazuje się ze chyba jest jakiś inny Warwick niż tym którym gram:) Przede wszystkim to nie jest jungler dla poczatkujaych, dobry ww szuka 1vs1 na 3lvl, co często wiaze się z wchodzeniem do wrogiego lasu. Z jednej strony zazwyczaj ma swietne 2 vs 2 na topie ale na bocie ze względu na zestaw umiejetnosci ganki sa ryzykowne, co może zabolec. Ww chciałby mieć 1,5k przy pierwszym powrocie także od początku masz presje, bo trzeba dzialac. Itemizacja również wymaga znajomości gry i jest mocno zalezna od tego czy jesteś do przodu w zlocie oraz od rozpoznania silnych momentow kluczowych przeciwnikow. Co by się nie rozpisywać -> moim zdaniem bzdury piszecie. Az sobie przeczytam opisy innych postaci:)
Wspaniała gra drużynowa dzięki której można nauczyć się pracy w grupie. Jednak często przyjemność z gry psują toksyczni gracze.
Zapraszam na oddshoty z lola i innych gier, miłego oglądania. :)
[link]
Potrzebujesz RP? Zgarnij je w łatwy sposób:
nagroportal.pl/lolrp/1inxtw5/3
PS: Naprawdę dobre poradniki :)
Nie dajcie się zwieść ta strona TO JEDNE WIELKIE ZDZIERSTWO
Gry na DC kosztowaly ponad 250zl (House of Dead 2, Crazy Taxi) a mozna je bylo ukonczyc w jakies 40min. Oczywiscie sa gry rpg starczajace na kilkadziesiat godzin tak jak napisales. Tak samo jak mozesz kupic serial za 300zl i bawic sie ogladajac bite 40 godzin
Jak patrzę na te niektóre guidy to aż się dziwię że wam nie wstyd takie coś publikować. Miałem coś popisać parę miesięcy temu, ale w końcu wyszło że się z tym nie pozbierałem.
Wgl ktoś kto ma o tej grze jakiekolwiek pojęcie zaglądał i sprawdzał te poradniki? Z takich kwiatków to choćby Nasus z dwoma itemami z Sheenem w finalbuildze + masterki 21/9, agresywny laner grający z 3xLSQ(lol, w jaki sposób zwiększając swój sustain i zmniejszając dmg zwiększasz swoją agresywność? jedno albo drugie, ten setup był(nie jest już aktualny bo wartosci run zmienily sie kilka patchow temu) dobry na adc ponieważ supporty z sustainem nie byly w mecie i na kilku topach jak Jax czy Aatrox aby zwiekszyc ich sustain w early i pomóc im osiągnać powerspike spokojniej), bardzo prymitywne buildy i zupełnie niedziałające np. Xin Zhao z toną wbudowanego dmg i 0 attack speedu, pomijam już to że jego statystyki bazowe są stosunkowo niskie i wystarczyłby jeden hard cecek żeby go rozjechali w lacie zanim byt dotarł do któregokolwiek z carry. Nie chce mi się nawet dalej tego przeglądać, a jestem pewien że jeszcze trochę bym tego znalazł.
Napiszcie do mnie na email: [email protected] żeby to jakoś ugadać i ew. potem się przerzucić na jakiegoś gadugadu żeby łatwiej poszło.
Dlaczego Polacy tutaj mają kupować abonament, żeby zobaczyć te poradniki, a te same poradniki po angielsku za darmo udostępniacie na http://guides.gamepressure.com/ ?
Męczy cię pobyt w "elohell"? Mamy na to radę!
Masz dosyć elo hell ?
Cchesz wybić się do dywizji na której ci zależy?
Zapraszamy do naszej oferty [link]
Oferujemy profesjonalny boosting na wysokim poziomie.
Serdecznie zapraszamy!
Uzupełnijcie słowniczek o skróty, które pojawiają się dość często na czasie typu: re, oom, bd/backdoor, pull, taunt etc. Nowi mogą nie wiedzieć o co chodzi
"Lane – Linia, alejka, których na mapie znajdują się trzy. Na liniach są rozmieszczone wierze (Turrety)"- błagam poprawcie tą wiarę bo aż kłuje w oczy...
Wpadłem przeczytać komentarze bo założyłem się sam ze sobą, że na bank będzie przynajmniej jeden, że dota2 jest dla pro a lol dla casual-i i wygrałem bo oczywiście znalazł się jakiś ślepy fanboj [8] , któremu nie szkoda czasu na takie bzdety - gratuluje :D
A co do LoL-a - fajna gra tylko czat trzeba wyłączyć bo po 5 minutach nic innego nie robisz tylko się wyzywasz - zresztą nikt normalny nie gra na East EU bo tam tylko gimbusy i reszta frustratów :]
Jak w taki chłam można grać?
Jaki sens jest robienie pvradnikow do tak banalnej gry jak LoL? Gracze w tej grze to na prawde dno i wodorosty. Nic dziwnego ze jak lolki ida grac w dote2 to potrafią feedowac pierwsze 50 gier bez jakiekokolwiek rozeznania w swiecie moba
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.









