Kolejność rozwoju | Twisted Fate | League of Legends
Aktualizacja:

Twisted Fate, we wczesnej fazie gry, używa tylko jednej umiejętności. Jest to nasze W i praktycznie wyłącznie niebieska karta. Jesteśmy postacią zależną od przedmiotów i jeśli szybko nie zdobędziemy złota na nie, będziemy mieli poważne braki w obrażeniach. Ponieważ nasza niebieska karta, zadaje zwiększone obrażenia (największe z 3 kart), ułatwia nam dobijanie potworków. Wybieramy W jako pierwsze, również ze względu na możliwość ochrony przed wczesnym gankiem. No dobrze, skoro Karciarz używa tylko jednej umiejętności, to, po co maksować Q? Już odpowiadam, nasze Q służy do szybkiego przepchnięcia linii i zadawania jak największych obrażeń. Używamy go przed planowanym gankiem, a także zaraz po użyciu ogłuszenia oraz do obijania przeciwników w fazie grupowania się przed walką. Następnie ulepszamy do 5 poziomu nasze W. Priorytet przed wszystkimi innymi umiejętnościami, ma oczywiście nasze R, które ulepszamy na 6,11 i 16 poziomie. Ostatnie maksujemy E, ze względu na fakt, że największy potencjał ta umiejętność zyskuje i tak dopiero w późnej fazie gry.
Pasywna - Sprzyjające Szczęście
![]() | Po zabiciu jednostki, Twisted Fate rzuca kośćmi, otrzymując od 1 do 6 dodatkowego złota. Oczywiście, Twisted Fate ma większą szanse otrzymać wyższy wynik. |
Zaawansowane:
Dobra umiejętność pasywna, zwiększająca nasz przyrost złota. Przy wyrównanym wyniku zabitych stworków, zawsze będziemy o krok przed przeciwnikiem w ilości zdobytego złota.

Q - Jokery
![]() | Czas: 6 sek. Koszt: 60 / 70 / 80 / 90 / 100 many Aktywna: Twisted Fate rzuca trzy karty, które zadają obrażenia każdemu przeciwnikowi, przez którego przelecą. Zasięg: 1450 Obrażenia magiczne: 60 / 110 / 160 / 210 / 260 (+65% mocy umiejętności) |
Zaawansowane:
Twoje główne źródło obrażeń. Nie oznacza to jednak, że będziemy tą umiejętnością rzucali na prawo i lewo, a na pewno nie w fazie walk w alejkach. Kosztuje sporo many, którą na początku ciężko odrobić przy użyciu naszego W, które przecież też trochę kosztuje prawda? Najważniejsze zastosowanie dla tej umiejętności, to odpuszowywanie linii, kiedy szykujemy się do zgankowania innej alejki. Ponadto obijanie przeciwnej drużyny podczas przygotowań do walk drużynowych, lub obrony pod własną wieżą. Zwłaszcza w tym drugim przypadku, ta umiejętność jest rewelacyjna, a wraz z naszą czerwoną kartą, właściwie nie pozwala przeciwnej drużynie podejść do naszej struktury obronnej bez narażenia się na jej atak.

W - Wybierz Kartę
![]() | Aktywna: Po pierwszym użyciu, nad głową Twisted Fate'a przez 6 sekund wyświetlają się karty w kolejności: niebieska, czerwona, złota. Ponowne użycie umiejętności wybiera aktualnie widoczną kartę oraz dodaje jest specjalne efekty do następnego ataku podstawowego wykonanego w ciągu 6 sekund. Ten atak nie może być trafieniem krytycznym ani chybić. Czas: 6 sek. Koszt: 40 / 55 / 70 / 85 / 100 many |
![]() | Niebieska Karta zadaje obrażenia magiczne, przywracając manę (65% podstawowych obrażeń, nie uwzględnia MU). Obrażenia magiczne: 40 / 60 / 80 / 100 / 120 (+100% obrażeń ataku) (+50% mocy umiejętności) Przywrócona mana: 50 / 75 / 100 / 125 / 150 |
![]() | Czerwona Karta zadaje obrażenia magiczne jednostkom i spowalnia je na 2.5 sek. w zasięgu 100 od celu. Obrażenia magiczne: 30 / 45 / 60 / 75 / 90 (+100% obrażeń ataku) (+50% mocy umiejętności) Spowolnienie: 35 / 40 / 45 / 50% |
![]() | Złota Karta zadaje obrażenia magiczne oraz ogłusza cel. Obrażenia magiczne: 15 / 22,5 / 30 / 37,5 / 45 (+100% obrażeń ataku) (+50% mocy umiejętności) Czas ogłuszenia: 1 / 1,25 / 1,5 / 1,75 / 2 |
Zaawansowane:
Unikalna mechanika tej umiejętności, sprawia, że naprawdę ciężko jest nauczyć się używać jej perfekcyjnie. Podczas walk w alejce powinniśmy skupić się wyłącznie na niebieskiej karcie. Żółta przydaje się nam do ucieczek przed wrogim junglerem, lub podczas pomocy ze strony naszego, do ogłuszenia przeciwnego bohatera. W miarę rozwoju tej umiejętności, zwiększa się czas ogłuszenia, a zmniejsza czas odnowienia. Żółta karta jest też tą, którą chcemy najbardziej trzymać w łapce przed teleportacja na inną linię lub w środek walki drużynowej. Ponieważ obecnie czas wybierania karty i jej utrzymywania został zmniejszony, musimy zastosować sztuczkę. Wymaga ona wprawy, ale przy odpowiednim użyciu niemal gwarantuje naszej drużynie zabójstwo wrogiego bohatera. Mianowicie, wybieramy nasze W i pozwalamy kartom losować się. Następnie przesuwamy mapę w miejsce gdzie chcemy się teleportować i patrząc na pasek umiejętności wybieramy żółtą kartę, a następnie natychmiast wybieramy dwukrotnie nasze R, aby teleportować się i ogłuszyć przeciwnika.
Najmniej do napisania jest o naszej, zdecydowanie najsłabszej karcie, a więc czerwonej. Właściwie używamy jej tylko do czyszczenia fali stworków w jak najszybszy sposób. Okazjonalnie, ale bardzo rzadko do spowalniania przeciwników. Ta umiejętność wygląda dobrze na papierze, obszarowe spowolnienie, które dodatkowo zadaje obrażenia brzmi super. W rzeczywistości alternatywa dla czerwonej karty jest zbyt duża. Ogłuszenie jest lepsze niż spowolnienie, natomiast obrażenia czerwonej karty są mierne w porównaniu z obrażeniami niebieskiej, jako że raczej zawsze skupiamy się na jednym celu.

E - As z Rękawa
![]() | Bierne: Co 4 ataki Twisted Fate zadaje dodatkowe obrażenia. Ponadto zwiększa się jego prędkość ataku Obrażenia magiczne: 55 / 80 / 105 / 130 / 155 (+50% mocy umiejętności) Bonusowa prędkość ataku:10 / 15 / 20 / 25 / 30% |
Zaawansowane:
Miła umiejętność zwiększająca nasze obrażenia, co czwarty podstawowy atak. Ze względu na to, że naszym najważniejszym przedmiotem jest Zmora Lisza, możemy przy odpowiednich obliczeniach zwiększyć nasze obrażenia. Należy obserwować licznik uderzeń nad paskiem umiejętności i kiedy będziemy przed 4 atakiem, wybrać kartę i spróbować zaatakować przeciwnika. Nasze obrażenia zwiększą się o wartość obrażeń z E, a także pasywną umiejętność Zmory Lisza i sprawią, że nasze karty będą ranić naprawdę głęboko.

R - Przeznaczenie/Brama
![]() | Czas: 180 / 150 / 120 sek. Koszt: 150 / 125 / 100 many Aktywna: Twisted Fate przewiduje przyszłość dzięki czemu ujawnia ich lokalizacje na mapie oraz pozwala na użycie Bramy, co umożliwia mu teleportację w wybrane miejsce. Zasięg: Cała mapa |
![]() | Aktywna:Po 1.5 sek, Twisted Fate teleportuje się w wybrane miejsce. Zasięg: 5500 |
Zaawansowane:
Przeznaczenie - wizytówka karciarza. Ta umiejętność jest jak Rekwiem Karthusa, każdy mówiąc TF, myśli Przeznaczenie. To być albo nie być tej postaci. Jeśli nie potrafimy dobrze wykorzystywać ogromnej mocy, jaką niesie, prawdopodobnie będziemy mieć duże problemy w grze Mistrzem Kart. Przede wszystkim, należy odrzucić przekonanie jakoby jej użycie było jednoznaczne z użyciem Bramy (a więc teleportacji). Można porównać to do syndromu Lee Sina. Pewni gracz po udanym trafieniu z Q, muszą użyć tej umiejętności ponownie, aby doskoczyć, niezależnie od sytuacji na mapie (często kończy się to samobójstwem). Przeznaczenia można używać, aby odkrywać przeciwników na mapie, np. jeśli spodziewamy się, że wroga drużyna przymierza się (lub nawet już się zdecydowała) do walki z Baronem Nashorem. Najważniejszym zastosowaniem tej umiejętności jest jednak możliwość wspierania innych linii. W błyskawiczny sposób możemy znaleźć się na górnej lub dolnej alejce, co w połączeniu z naszą żółtą kartą, prawie na 100% zapewni nam zabójstwo, asystę lub zmusi przeciwnika do powrotu/defensywnej gry.
0
- League of Legends - poradnik do gry
- Magowie
- Twisted Fate - build i poradnik - LoL
- Twisted Fate - build i poradnik - LoL | Twisted Fate | League of Legends
- Opis Bohatera | Twisted Fate | League of Legends
- Szybki start | Twisted Fate | League of Legends
- Specjalizacje/Masteries | Twisted Fate | League of Legends
- Twisted Fate Nowe Runy - sezon 8 | League of Legends
- Umiejętności | Twisted Fate | League of Legends
- Kolejność rozwoju | Twisted Fate | League of Legends
- Tips & Tricks | Twisted Fate | League of Legends
- Przedmioty | Twisted Fate | League of Legends
- Sposób Gry | Twisted Fate | League of Legends
- Jak grać przeciwko Twisted Fate? | Twisted Fate | League of Legends
- Przeciwnicy (nie tylko) na linii | Twisted Fate | League of Legends
- Twisted Fate - build i poradnik - LoL
- Magowie
Komentarze czytelników
zanonimizowany979205 Junior
Męczy cię pobyt w "elohell"? Mamy na to radę!
Masz dosyć elo hell ?
Cchesz wybić się do dywizji na której ci zależy?
Zapraszamy do naszej oferty [link]
Oferujemy profesjonalny boosting na wysokim poziomie.
Serdecznie zapraszamy!
czopor Konsul
Dlaczego Polacy tutaj mają kupować abonament, żeby zobaczyć te poradniki, a te same poradniki po angielsku za darmo udostępniacie na http://guides.gamepressure.com/ ?
zanonimizowany425280 Legend
Jak patrzę na te niektóre guidy to aż się dziwię że wam nie wstyd takie coś publikować. Miałem coś popisać parę miesięcy temu, ale w końcu wyszło że się z tym nie pozbierałem.
Wgl ktoś kto ma o tej grze jakiekolwiek pojęcie zaglądał i sprawdzał te poradniki? Z takich kwiatków to choćby Nasus z dwoma itemami z Sheenem w finalbuildze + masterki 21/9, agresywny laner grający z 3xLSQ(lol, w jaki sposób zwiększając swój sustain i zmniejszając dmg zwiększasz swoją agresywność? jedno albo drugie, ten setup był(nie jest już aktualny bo wartosci run zmienily sie kilka patchow temu) dobry na adc ponieważ supporty z sustainem nie byly w mecie i na kilku topach jak Jax czy Aatrox aby zwiekszyc ich sustain w early i pomóc im osiągnać powerspike spokojniej), bardzo prymitywne buildy i zupełnie niedziałające np. Xin Zhao z toną wbudowanego dmg i 0 attack speedu, pomijam już to że jego statystyki bazowe są stosunkowo niskie i wystarczyłby jeden hard cecek żeby go rozjechali w lacie zanim byt dotarł do któregokolwiek z carry. Nie chce mi się nawet dalej tego przeglądać, a jestem pewien że jeszcze trochę bym tego znalazł.
Napiszcie do mnie na email: [email protected] żeby to jakoś ugadać i ew. potem się przerzucić na jakiegoś gadugadu żeby łatwiej poszło.
yadin Legend
Gry na DC kosztowaly ponad 250zl (House of Dead 2, Crazy Taxi) a mozna je bylo ukonczyc w jakies 40min. Oczywiscie sa gry rpg starczajace na kilkadziesiat godzin tak jak napisales. Tak samo jak mozesz kupic serial za 300zl i bawic sie ogladajac bite 40 godzin
mruczek42 Junior
Potrzebujesz RP? Zgarnij je w łatwy sposób:
nagroportal.pl/lolrp/1inxtw5/3
PS: Naprawdę dobre poradniki :)
Hypnotic Junior
Wspaniała gra drużynowa dzięki której można nauczyć się pracy w grupie. Jednak często przyjemność z gry psują toksyczni gracze.
Zapraszam na oddshoty z lola i innych gier, miłego oglądania. :)
[link]
zanonimizowany1128162 Pretorianin
Zajrzalem na Wasza strone, a ze nic ciekawego do przeczytania nie znalazłem trafilem tutaj. Z postaci które polecacie na start lepiej znam jedynie Warwicka (gram glownie jungle – top ) Wchodze czytam i okazuje się ze chyba jest jakiś inny Warwick niż tym którym gram:) Przede wszystkim to nie jest jungler dla poczatkujaych, dobry ww szuka 1vs1 na 3lvl, co często wiaze się z wchodzeniem do wrogiego lasu. Z jednej strony zazwyczaj ma swietne 2 vs 2 na topie ale na bocie ze względu na zestaw umiejetnosci ganki sa ryzykowne, co może zabolec. Ww chciałby mieć 1,5k przy pierwszym powrocie także od początku masz presje, bo trzeba dzialac. Itemizacja również wymaga znajomości gry i jest mocno zalezna od tego czy jesteś do przodu w zlocie oraz od rozpoznania silnych momentow kluczowych przeciwnikow. Co by się nie rozpisywać -> moim zdaniem bzdury piszecie. Az sobie przeczytam opisy innych postaci:)
Luna Belle Junior
Gram w osu od około miesiąca. Naprawde super gra! Warto kupic tablet XP-Pen Star G430S ( www.xp-pen.com/product/52.html ) . pióro jest lekkie a chęci do gry mi nie brakuje .
ligowiec radek 69 Junior
nie dziala na i4 z kolegami poniewaz tusk istnieje
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.









