Umiejętności | Lucian | League of Legends
Aktualizacja:
Umiejętności Przywoływacza/Summoner Spells
Bariera (Barrier) | Błysk (Flash) | Opis |
![]() | ![]() | Najbardziej standardowy zestaw umiejętności przywoływacza dla ADC. Błysk ma szerokie zastosowanie zarówno ofensywne jak i defensywne. Bariera natomiast czasami pozwoli ci wyjść żywo z sytuacji potencjalnie śmiertelnych. Można ją też wykorzystać do próby prowokacji żądnego krwi przeciwnika. |
Oczyszczenie (Cleanse) | Błysk (Flash) | Opis |
![]() | ![]() | Ta kombinacja umiejętności przywoływacza przeznaczona jest na sytuacje, gdy przeciwna drużyna ma bardzo dużo CC, wobec których Oczyszczenie jest w stanie dać ci więcej niż Bariera. Uwaga: Oczyszczenie nie przerywa działania przygwożdżeń takich jak Bezkresna Niewola Warwicka czy Uścisk Piekieł Malzahara. |
Kolejność rozwoju

Miotacz Światła/Lightslinger
| Za każdym razem, gdy Lucian użyje umiejętności, jego następny atak będzie podwójny. |
To właśnie umiejętność pasywna sprawia, że Lucian jest taki skuteczny w wymianie ciosów we wczesnej fazie gry. Po każdej użytej umiejętności strzela on dwa razy, co oznacza, że przy starciu jesteś w stanie przy szybkiej rotacji Q + dwa strzały + W + dwa strzały + E (+ ewentualnie kolejne dwa strzały w zależności czy Bezwzględny Pościg został użyty do skrócenia czy zwiększenia dystansu między tobą i przeciwnikiem) jeżeli nie zabić, to przynajmniej zmusić przeciwnika do odwrotu.
Przebijające Światło/Piercing Light
| Strzela promieniem przebijającego światła przez wybraną jednostkę, zadając wrogom w linii 80/110/140/170/200 (60/75/90/105/120% premii do obrażeń od ataku) pkt. obrażeń fizycznych. Zadaje 75% obrażeń stworom. |
Przebijające Światło jest twoim podstawowym narzędziem gry agresywnej, na nim opierać się będą twoje zaczepki i wymiany ciosów na linii. Staraj się również używać go do dobijania stworów , które są poza zasięgiem twojego podstawowego ataku, jak również drażnić przeciwnika darmową zaczepką. Rozwiń go jako pierwszy.

Płomienny Wybuch/Ardent Blaze
| Wystrzeliwuje pocisk, który po trafieniu we wroga lub osiągnięciu maksymalnego zasięgu wybucha. Eksplozja zadaje 60/100/140/180/220 (+90% Moc umiejętności)(+60% dodatkowe obrażenia od ataku) pkt. obrażeń magicznych i oznacza przeciwników na 6 sekundy.Trafienie w oznaczone cele zwiększa prędkość ruchu Luciana o 40 pkt. na 2 sekundy. |
Płomienny Wybuch jest twoją drugą umiejętnością zadającą obrażenia. We wczesnej fazie gry będziesz jej używał tylko po to, żeby odpalić Miotacza Światła, lecz gdy zaczniesz rozwijać tą umiejętność jej potencjalne obrażenia się zwiększą. Warto też użyć Wybuchu podczas odwrotu, ponieważ odwrócenie się, użycie umiejętności i oddanie podstawowego ataku może zadecydować o tym, czy wyjdziesz z sytuacji cało.
Bezwzględny Pościg/Relentless Pursuit
| Podbiega na krótki dystans i usuwa efekty spowolnienia. Jeśli Lucian zabije wroga podczas Rzezi, zeruje się czas odnowienia Bezwzględnego Pościgu. |
Bezwzględnego Pościgu najczęściej będziesz używał do skrócenia bądź zwiększenia dystansu między tobą i przeciwnikiem, unikania skillshotów i korygowania twojego położenia podczas Rzezi. Pamiętaj, że możesz nim przeskoczyć przez przeszkody takie jak drzewa w dżungli, uskoki terenu, czy nawet ścianę powstałą w wyniku Krystalizacji Anivii. Możesz w ten sposób łatwo zdezorientować wroga w teamfighcie czy uciec w bezpieczne miejsce, jeśli czujesz się zagrożony. Pamiętaj również o możliwości pozbycia się niewygodnych spowolnień ruchu, między innymi tych najbardziej dokuczliwych jak:
- Uwiąd Nasusa,
- Prześmiewczy Okrzyk Tryndamere'a,
- Pudło Thresha(Uwaga: Jeżeli zdetonujesz ścianę Pudła w trakcie Bezwzględnego Pościgu spowolnienie ruchu nie zostanie znegowane!),
Przykładowe zastosowanie:

Nami i Thresh, chcąc wykorzystać sytuację dwóch na jednego, postanawiają wkroczyć do akcji i zaatakować Luciana zaczynając od Wodnego Więzienia. On jednak z łatwością unika umiejętności swoim Bezwzględnym Pościgiem, pozostawiając Nami w bardzo niewygodnym położeniu, które ostatecznie kończy się zabójstwem dla Luciana i pozostawieniem Thresha z pustymi rękami.
Rzeź/The Culling
| Lucian porusza się i strzela w jednym kierunku przez 3 sek. Strzały trafiają pierwszego wroga na swej drodze i zadają po 40/50/60 (+10% Moc umiejętności) (+25% dodatkowe obrażenia od ataku) pkt. obrażeń fizycznych. Ilość strzałów zależy od prędkości ataku. Rzeź zadaje 400% obrażeń stworom.W trakcie Rzeźi Lucian może użyć Bezwzględnego Pościgu. Aby przerwać umiejętność, użyj Rzeźi ponownie. |
Wśród graczy LoLa krąży błędna opinia, że Rzeź jest jednym ze słabszych ulti w grze. Przypomina w wielu aspektach Czas na Ostrzał Miss Fortune, jednak Rzeź pozostawia Lucianowi ograniczoną (ale wciąż wyższą niż Miss) mobilność. Ponadto Rzeź ma dużo mniejszy czas odnowienia niż Czas na Ostrzał, dzięki czemu możesz sobie pozwolić na ewentualne wyczyszczenie fali stworów, jeżeli zagraża ona twojej wieży. Minusem jest jednak fakt, że po użyciu umiejętności kierunek ostrzału zostaje zablokowany, co może utrudnić dobicie przeciwnika jeżeli ten bardzo upiera się, by nie przyjmować pocisków osobiście. Mimo tego pamiętaj, że w trakcie prowadzenia Rzezi możesz używać umiejętności jak Bezwzględny Pościg czy Błysk, które pomogą Ci ustabilizować ostrzał. Fakt, że cooldown Pościgu jest resetowany po zabiciu przeciwnika w wielu sytuacjach jest niesamowicie przydatny, jednak ciężko o to, aby ostatni cios przed zabójstwem zadała akurat twoja Rzeź. Wciąż, jeżeli uda ci się trafić każdy pojedynczy pocisk w przeciwnika to nawet najtwardszy obrońca boleśnie odczuje twój ostrzał.

Na pierwszym obrazku widać, że Udyr miał ponad połowę życia, zanim Lucian użył Rzezi. Podczas ucieczki jednak Udyr użył Ducha i zaczął zostawiać Luciana z tyłu, przez co pociski przestały trafiać, jak widać na drugim obrazku. Jednak szybkie użycie Bezwzględnego Pościgu pozwala mu doścignąć szamana, którego dobicie po skończeniu Rzezi zostało jedynie kwestią jednego podstawowego ataku.
0
- League of Legends - poradnik do gry
- Strzelcy
- Lucian - build i poradnik - LoL
- Lucian - build i poradnik - LoL | Lucian
- Opis bohatera | Lucian | League of Legends
- Szybki start | Lucian | League of Legends
- Specjalizacje/Masteries | Lucian | League of Legends
- Nowe Runy - sezon 8 | Lucian | League of Legends
- Umiejętności | Lucian | League of Legends
- Przedmioty | Lucian | League of Legends
- Sposób gry i jak grać przeciwko | Lucian | League of Legends
- Przeciwnicy na linii | Lucian | League of Legends
- Polecane supporty | Lucian | League of Legends
- Lucian - build i poradnik - LoL
- Strzelcy
Komentarze czytelników
zanonimizowany979205 Junior
Męczy cię pobyt w "elohell"? Mamy na to radę!
Masz dosyć elo hell ?
Cchesz wybić się do dywizji na której ci zależy?
Zapraszamy do naszej oferty [link]
Oferujemy profesjonalny boosting na wysokim poziomie.
Serdecznie zapraszamy!
czopor Konsul
Dlaczego Polacy tutaj mają kupować abonament, żeby zobaczyć te poradniki, a te same poradniki po angielsku za darmo udostępniacie na http://guides.gamepressure.com/ ?
zanonimizowany425280 Legend
Jak patrzę na te niektóre guidy to aż się dziwię że wam nie wstyd takie coś publikować. Miałem coś popisać parę miesięcy temu, ale w końcu wyszło że się z tym nie pozbierałem.
Wgl ktoś kto ma o tej grze jakiekolwiek pojęcie zaglądał i sprawdzał te poradniki? Z takich kwiatków to choćby Nasus z dwoma itemami z Sheenem w finalbuildze + masterki 21/9, agresywny laner grający z 3xLSQ(lol, w jaki sposób zwiększając swój sustain i zmniejszając dmg zwiększasz swoją agresywność? jedno albo drugie, ten setup był(nie jest już aktualny bo wartosci run zmienily sie kilka patchow temu) dobry na adc ponieważ supporty z sustainem nie byly w mecie i na kilku topach jak Jax czy Aatrox aby zwiekszyc ich sustain w early i pomóc im osiągnać powerspike spokojniej), bardzo prymitywne buildy i zupełnie niedziałające np. Xin Zhao z toną wbudowanego dmg i 0 attack speedu, pomijam już to że jego statystyki bazowe są stosunkowo niskie i wystarczyłby jeden hard cecek żeby go rozjechali w lacie zanim byt dotarł do któregokolwiek z carry. Nie chce mi się nawet dalej tego przeglądać, a jestem pewien że jeszcze trochę bym tego znalazł.
Napiszcie do mnie na email: [email protected] żeby to jakoś ugadać i ew. potem się przerzucić na jakiegoś gadugadu żeby łatwiej poszło.
yadin Legend
Gry na DC kosztowaly ponad 250zl (House of Dead 2, Crazy Taxi) a mozna je bylo ukonczyc w jakies 40min. Oczywiscie sa gry rpg starczajace na kilkadziesiat godzin tak jak napisales. Tak samo jak mozesz kupic serial za 300zl i bawic sie ogladajac bite 40 godzin
mruczek42 Junior
Potrzebujesz RP? Zgarnij je w łatwy sposób:
nagroportal.pl/lolrp/1inxtw5/3
PS: Naprawdę dobre poradniki :)
Hypnotic Junior
Wspaniała gra drużynowa dzięki której można nauczyć się pracy w grupie. Jednak często przyjemność z gry psują toksyczni gracze.
Zapraszam na oddshoty z lola i innych gier, miłego oglądania. :)
[link]
zanonimizowany1128162 Pretorianin
Zajrzalem na Wasza strone, a ze nic ciekawego do przeczytania nie znalazłem trafilem tutaj. Z postaci które polecacie na start lepiej znam jedynie Warwicka (gram glownie jungle – top ) Wchodze czytam i okazuje się ze chyba jest jakiś inny Warwick niż tym którym gram:) Przede wszystkim to nie jest jungler dla poczatkujaych, dobry ww szuka 1vs1 na 3lvl, co często wiaze się z wchodzeniem do wrogiego lasu. Z jednej strony zazwyczaj ma swietne 2 vs 2 na topie ale na bocie ze względu na zestaw umiejetnosci ganki sa ryzykowne, co może zabolec. Ww chciałby mieć 1,5k przy pierwszym powrocie także od początku masz presje, bo trzeba dzialac. Itemizacja również wymaga znajomości gry i jest mocno zalezna od tego czy jesteś do przodu w zlocie oraz od rozpoznania silnych momentow kluczowych przeciwnikow. Co by się nie rozpisywać -> moim zdaniem bzdury piszecie. Az sobie przeczytam opisy innych postaci:)
Luna Belle Junior
Gram w osu od około miesiąca. Naprawde super gra! Warto kupic tablet XP-Pen Star G430S ( www.xp-pen.com/product/52.html ) . pióro jest lekkie a chęci do gry mi nie brakuje .
ligowiec radek 69 Junior
nie dziala na i4 z kolegami poniewaz tusk istnieje
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.









