Umiejętności | Janna | League of Legends
Aktualizacja:
Umiejętności Przywoływacza/Summoner Spells
Błysk (Flash) | Wyczerpanie (Exhaust) | Opis |
![]() | ![]() | Błysk przyda się Jannie do szybkiej ucieczki, jeśli wszystko inne zawiedzie, a w niektórych sytuacjach pozwoli zaasekurować zabójstwo na korzyść drużyny. Wyczerpanie pozwoli na uratowanie sojusznika w krytycznej sytuacji. Ten czar naprawdę skutecznie uciszy wroga i sprawi, że nie będzie zadawał prawie żadnych obrażeń. |
Kolejność rozwoju

Pomyślne Wiatry/Tailwind
![]() | Janna zwiększa prędkość poruszania się pobliskich sojuszników, którzy idą w jej kierunku. |
Zaawansowane:
Dobra umiejętność pasywna, która zapewnia sojusznikom dodatkową szybkość ruchu podczas ucieczki czy pościgu (jeśli Janna mu przewodzi).
Wyjąca Wichura/Howling Gale
![]() | Cena: 90/105/120/135/150 pkt. many Zasięg: 1700 Cooldown: 14/13/12/11/10 Manipulując ciśnieniem i temperaturą w wybranym miejscu, Janna potrafi stworzyć małą burzę, która następnie zaczyna rozwijać się. Kolejna aktywacja zaklęcia uwalnia burzę, po czym zaczyna ona przemieszczać się w kierunku, w którym została rzucona, zadając obrażenia i podrzucając przeciwników w powietrze. Janna przywołuje potężną trąbę powietrzną, zadającą 60/85/110/135/160 (+35% Mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych celom na jej drodze. Ponadto, atak ten wyrzuca przeciwników w powietrze. Za każdą sekundę poświęconą uprzednio na przygotowanie tej umiejętności (do maksymalnie 3 sekund), trąba przemieszcza się dalej, zadaje 15/20/25/30/35 (+10% Mocy umiejętności) dodatkowych pkt. obrażeń i wyżej podrzuca przeciwników. Ponowna aktywacja aktywuje trąbę powietrzną szybciej. |
Zaawansowane:
Pierwsza z bardzo użytecznych umiejętności Janny. Doskonale sprawdza się w czasie inicjowania walki, jak i w trakcie odwrotu. Dobrze wycelowana trąba powietrzna może momentalnie uciszyć szarżującego wroga lub podbić w powietrzę uciekającego przeciwnika i ułatwić jego likwidację. Warto pamiętać, że tornado można wypuścić w dowolnym momencie poprzez ponownie użycie umiejętności. Wyjąca Wichura przechodzi przez wszystkie cele na swojej drodze.
Zefir/Zephyr
![]() | Cena: 40/50/60/70/80 pkt. many Zasięg: 600 Cooldown: 12 Janna przywołuje żywiołaka powietrza, który biernie zwiększa jej prędkość ruchu i pozwala na przenikanie przez jednostki. Może też aktywować tę umiejętność, aby zadać obrażenia i spowolnić przeciwnika. Bierna część umiejętności nie działa, gdy ta się odnawia. Biernie: Zwiększa prędkość ruchu Janny o 9/11/13/15/17% (+ 2% za każde 100 Mocy umiejętności) oraz pozwala na przenikanie przez jednostki. Użycie: Zadaje 60/115/170/225/280 (+50% Moc umiejętności) pkt. obrażeń magicznych przeciwnikom i zmniejsza ich prędkość ruchu o 24/28/32/36/40% (+6% za każde 100 Mocy umiejętności) na 3 sek. Kiedy Zefir się odnawia, bohaterka nie otrzymuje biernych premii z tej umiejętności. |
Zaawansowane:
Kolejna przydatna umiejętność za pomocą której Janna może zadać nawet niezłe obrażenia, a do tego spowolnić przeciwnika. Dzięki kombinacji W->AA można skutecznie harassować przeciwnika i utrudnić mu farmę. Bonus w postaci szybkości ruchu bywa niezastąpiony, gdy trzeba szybko przemieścić się z miejsca na miejsce.
Oko Cyklonu/Eye Of The Storm
![]() | Cena: 70/80/90/100/110 pkt. many Zasięg: 800 Cooldown: 10 Janna przywołuje ochronną wichurę, która osłania sojuszniczego bohatera bądź wieżę i zwiększa obrażenia od ataku celu. Janna osłania sojuszniczego bohatera bądź wieżę przez 5 sek. Osłona pochłania 80/120/160/200/240 (+90% Moc umiejętności) pkt. obrażeń i zapewnia premię 10/17,5/25/32,5/40 pkt. obrażeń do ataku, dopóki nie zniknie. |
Zaawansowane:
Najważniejsza i podstawowa umiejętność Janny, którą zawsze powinno rozwijać się jako pierwszą. To właśnie od poprawnego używania Oka Cyklonu zależy użyteczność Janny na linii. Podstawową sprawą jest wyczucie odpowiedniego momentu kiedy użyć tarczy, a kiedy jeszcze się wstrzymać. Jeśli pewne jest, że ADC otrzyma obrażenia spowodowane którąś z umiejętności przeciwnika lub zwykłymi atakami, należy natychmiast ochronić go tarczą. Jeśli się zawahasz, tarcza na nic się zda bo przeciwnik po prostu ją przeczeka. To samo dotyczy sytuacji kiedy tarczę rzucisz za wcześnie, przeciwnik po prostu zacznie atakować, gdy zniknie ona z ADC.
Oko Cyklonu zapewnia również dodatkowe AD, co naprawdę potrafi zrobić różnicę w trakcie wymiany ciosów. Zdolność ta rewelacyjnie łączy się z Ognistym Trybularzem, który powinniśmy kupić dla Janny jak najszybciej. Tak wzmocniony ADC potrafi być prawdziwym potworem podczas walki.
Monsun/Monsoon
![]() | Cena: 100/150/200 pkt. Many Zasięg: 725 Cooldown: 150/135/120 Janna rozpętuje wokół siebie magiczną burzę, odpychając przeciwników. Po uspokojeniu się nawałnicy, kiedy umiejętność jest aktywna, kojące wiatry leczą pobliskich sojuszników przez pewien czas lub dopóki nie zostaną przerwane. Janna rozpętuje potężną wichurę, odrzucającą okolicznych wrogów. Ponadto, co sekundę przez 4 sekundy, przywraca 50/75/100 (+25% moc Umiejętności) pkt. zdrowia pobliskim sojusznikom. |
Zaawansowane:
Kolejna z umiejętności Janny, która doskonale sprawdza się w starciach drużynowych. Można użyć jej ofensywnie, żeby np. wepchnąć przeciwnika pod wieżę, aby otrzymał dodatkowe obrażenia lub defensywnie żeby odepchnąć przeciwników od własnej drużyny i umożliwić im ucieczkę. Poprawne użycie Monsunu wymaga praktyki i odpowiedniego pozycjonowania dlatego czasem ciężko jest przewidzieć efekt końcowy takiego działania. Należy pamiętać, że dzięki tej umiejętności można również błyskawicznie pozbyć się zagrożenia ze strony AoE ulti przeciwników, jak np. Fiddlesticka lub Katariny. Gdy wskoczą w środek walki można ich szybko odepchnąć i zniwelować do zera otrzymane obrażenia. Za pomocą Monsunu można również przerzucić przeciwnika za mniejsze ściany lub przeszkody.
0
- League of Legends - poradnik do gry
- Wsparcie
- Janna - build i poradnik - LoL
- League of Legends - Janna - build i poradnik | Janna
- Opis bohatera | Janna | League of Legends
- Szybki start - runy, przedmioty, specjalizacje | Janna | League of Legends
- Nowe Runy - sezon 8 | Janna | League of Legends
- Umiejętności | Janna | League of Legends
- Przedmioty | Janna | League of Legends
- Sposób gry | Janna | League of Legends
- Jak grać przeciwko Jannie? | Janna | League of Legends
- Przeciwnicy na linii | Janna | League of Legends
- Skórki / Skiny | Janna | League of Legends
- Janna - build i poradnik - LoL
- Wsparcie
Komentarze czytelników
zanonimizowany979205 Junior
Męczy cię pobyt w "elohell"? Mamy na to radę!
Masz dosyć elo hell ?
Cchesz wybić się do dywizji na której ci zależy?
Zapraszamy do naszej oferty [link]
Oferujemy profesjonalny boosting na wysokim poziomie.
Serdecznie zapraszamy!
czopor Konsul
Dlaczego Polacy tutaj mają kupować abonament, żeby zobaczyć te poradniki, a te same poradniki po angielsku za darmo udostępniacie na http://guides.gamepressure.com/ ?
zanonimizowany425280 Legend
Jak patrzę na te niektóre guidy to aż się dziwię że wam nie wstyd takie coś publikować. Miałem coś popisać parę miesięcy temu, ale w końcu wyszło że się z tym nie pozbierałem.
Wgl ktoś kto ma o tej grze jakiekolwiek pojęcie zaglądał i sprawdzał te poradniki? Z takich kwiatków to choćby Nasus z dwoma itemami z Sheenem w finalbuildze + masterki 21/9, agresywny laner grający z 3xLSQ(lol, w jaki sposób zwiększając swój sustain i zmniejszając dmg zwiększasz swoją agresywność? jedno albo drugie, ten setup był(nie jest już aktualny bo wartosci run zmienily sie kilka patchow temu) dobry na adc ponieważ supporty z sustainem nie byly w mecie i na kilku topach jak Jax czy Aatrox aby zwiekszyc ich sustain w early i pomóc im osiągnać powerspike spokojniej), bardzo prymitywne buildy i zupełnie niedziałające np. Xin Zhao z toną wbudowanego dmg i 0 attack speedu, pomijam już to że jego statystyki bazowe są stosunkowo niskie i wystarczyłby jeden hard cecek żeby go rozjechali w lacie zanim byt dotarł do któregokolwiek z carry. Nie chce mi się nawet dalej tego przeglądać, a jestem pewien że jeszcze trochę bym tego znalazł.
Napiszcie do mnie na email: [email protected] żeby to jakoś ugadać i ew. potem się przerzucić na jakiegoś gadugadu żeby łatwiej poszło.
yadin Legend
Gry na DC kosztowaly ponad 250zl (House of Dead 2, Crazy Taxi) a mozna je bylo ukonczyc w jakies 40min. Oczywiscie sa gry rpg starczajace na kilkadziesiat godzin tak jak napisales. Tak samo jak mozesz kupic serial za 300zl i bawic sie ogladajac bite 40 godzin
mruczek42 Junior
Potrzebujesz RP? Zgarnij je w łatwy sposób:
nagroportal.pl/lolrp/1inxtw5/3
PS: Naprawdę dobre poradniki :)
Hypnotic Junior
Wspaniała gra drużynowa dzięki której można nauczyć się pracy w grupie. Jednak często przyjemność z gry psują toksyczni gracze.
Zapraszam na oddshoty z lola i innych gier, miłego oglądania. :)
[link]
zanonimizowany1128162 Pretorianin
Zajrzalem na Wasza strone, a ze nic ciekawego do przeczytania nie znalazłem trafilem tutaj. Z postaci które polecacie na start lepiej znam jedynie Warwicka (gram glownie jungle – top ) Wchodze czytam i okazuje się ze chyba jest jakiś inny Warwick niż tym którym gram:) Przede wszystkim to nie jest jungler dla poczatkujaych, dobry ww szuka 1vs1 na 3lvl, co często wiaze się z wchodzeniem do wrogiego lasu. Z jednej strony zazwyczaj ma swietne 2 vs 2 na topie ale na bocie ze względu na zestaw umiejetnosci ganki sa ryzykowne, co może zabolec. Ww chciałby mieć 1,5k przy pierwszym powrocie także od początku masz presje, bo trzeba dzialac. Itemizacja również wymaga znajomości gry i jest mocno zalezna od tego czy jesteś do przodu w zlocie oraz od rozpoznania silnych momentow kluczowych przeciwnikow. Co by się nie rozpisywać -> moim zdaniem bzdury piszecie. Az sobie przeczytam opisy innych postaci:)
Luna Belle Junior
Gram w osu od około miesiąca. Naprawde super gra! Warto kupic tablet XP-Pen Star G430S ( www.xp-pen.com/product/52.html ) . pióro jest lekkie a chęci do gry mi nie brakuje .
ligowiec radek 69 Junior
nie dziala na i4 z kolegami poniewaz tusk istnieje
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.







