Umiejętności | Malphite | League of Legends

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Czary Przywoływacza/Summoner Spells - Jungle

Błysk / Flash

Porażenie / Smite

Opis

1 - Umiejętności | Malphite | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Jak w przypadku większości bohaterów, pierwszym czarem przywoływacza powinien być Błysk - Umiejętności | Malphite | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Jak w przypadku większości bohaterów, pierwszym czarem przywoływacza powinien być Błysk. W połączeniu z ultimatem Malphite'a pozwoli ci na błyskawiczne inicjowanie walk i łapanie wrogów na złym pozycjonowaniu. Warto używać go także do ucieczki, gdy sytuacja jest beznadziejna - lepiej spalić czar niż dać się zabić.

Porażenie bierzesz grając każdym junglerem - przydaje się to zarówno w początkowej rozgrywce, by zwiększyć zadawane przez ciebie obrażenia i skrócić czas czyszczenia jungli, jak i w late game, gdyż możesz za jego pomocą ukraść smoka / barona.

Czary Przywoływacza/Summoner Spells - Top

Błysk / Flash

Teleport

Opis

2 - Umiejętności | Malphite | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Podobnie jak w powyższym ustawieniu, podstawowym czarem powinien być Błysk - przyda się do ucieczki i do inicjowania walk - Umiejętności | Malphite | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Podobnie jak w powyższym ustawieniu, podstawowym czarem powinien być Błysk - przyda się do ucieczki i do inicjowania walk.

Teleport jest czarem bardzo często branym przez bohaterów, którzy grają na górnej alejce. Powód jest jeden - alejka ta znajduje się daleko od innych miejsc akcji (takich jak dolna alejka, która jest celem ganków wrogiej drużyny, bądź Smok), przez co dotarcie do nich w "normalny" sposób zajmie sporo czasu. Czar ten przydaje się także do szybkiego powrotu na linię - jeśli masz sporo odłożonego złota, a przy tym czar jest gotowy, warto się wrócić, zrobić zakupy i teleportować się z powrotem na alejkę. Pamiętaj, by w miarę możliwości teleportować się na sojusznicze wieże - zmniejsza to znacznie czas odnowienia czaru.

Przydzielanie punktów umiejętności

3 - Umiejętności | Malphite | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Opis Umiejętności

Granitowa Tarcza

Pokrywa Malphitea warstwą skał, która pochłania obrażenia równe 10% jego maksymalnego zdrowia - Umiejętności | Malphite | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Pokrywa Malphite'a warstwą skał, która pochłania obrażenia równe 10% jego maksymalnego zdrowia.

Tarcza odnawia się automatycznie jeśli Malphite nie otrzyma obrażeń przez 10 / 8 / 6 sekund.

Wyjaśnienie:

Bardzo dobra zdolność pasywna, która przydaje się zarówno podczas walk w dżungli, jak i na alejce - jest ona użyteczna przez cały okres trwania rozgrywki, gdyż wraz z biegiem czasu Malphite zyskuje dodatkowe punkty zdrowia, przez co tarcza pochłania więcej obrażeń. Warto pamiętać, że skuteczność tarczy rośnie dodatkowo wraz ze wzrostem odporności na magię i pancerza bohatera - będzie ona w stanie pochłonąć znacznie więcej obrażeń, niż wskazują to same liczby.

Podczas rozgrywki na alejce warto poczekać, aż tarcza się zregeneruje, tym bardziej, że Malphite jest bohaterem walczącym w zwarciu i by dobijać stwory potrzebuje się do nich zbliżyć, co wystawia go na ataki wrogiego bohatera. Pilnowanie by tarcza była gotowa za każdym razem, gdy może dojść do starcia pozwoli ci znacznie zmniejszyć obrażenia otrzymywane od wroga - przy odpowiednim doborze przedmiotów jest szansa, że wróg nawet jej nie przebije, a ty będziesz w stanie zadać trochę darmowych obrażeń.

Używanie tarczy w dżungli jest równie ważne i należy pilnować, by zdążyła się ona zregenerować przed rozpoczęciem czyszczenia każdego nowego obozowiska - wydłuża to nieco czas czyszczenia dżungli, jednak pozwoli ci nie odnieść praktycznie żadnych obrażeń.

Sejsmiczny Odłamek

Malphite wystrzeliwuje odłamek skały w kierunku wybranego przeciwnika, zadając mu obrażenia magiczne i kradnąc procent prędkości poruszania się - Umiejętności | Malphite | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Malphite wystrzeliwuje odłamek skały w kierunku wybranego przeciwnika, zadając mu obrażenia magiczne i kradnąc procent prędkości poruszania się.

Obrażenia: 70 / 120 / 170 / 220 / 270 (+60% mocy umiejętności) punktów obrażeń magicznych.

Skradziona prędkość poruszania się: 14 / 17 / 20 / 23 / 26 %

Czas odnowienia : 8 sekund

Koszt many: 70 / 75 / 80 / 85 / 90

Zasięg: 625

Wyjaśnienie

Ciekawa umiejętność, która nie działa jak typowe spowolnienie - nie tyle zmniejsza prędkość poruszania się wroga, a kradnie jego prędkość, przez co jeszcze łatwiej będzie ci go dogonić. W czasie walk drużynowych warto wykorzystywać ją na bardzo mobilnym wrogu (jak Hecarim czy Rammus), przez co otrzymasz olbrzymią premię do szybkości poruszania się.

Umiejętność ta nie zadaje spektakularnych obrażeń, dlatego nie warto jej nadużywać (tym bardziej, że posiada dość spory koszt many). Podczas gry na górnej alejce wykorzystaj ją do tego, by spowolnić wroga, gdy na twojej alejce znajdzie się twój sojusznik, bądź do tego, by po prostu spowolnić, czy dobić wroga uciekającego z niewielką ilością zdrowia. Podczas gankowania jako jungler możesz wykorzystać ją na dwa sposoby - możesz trafić nią we wrogiego bohatera by go spowolnić, zwiększając szansę na zabójstwo, bądź trafić nią w miniona na alejce, przez co zwiększysz szybkość poruszania się i łatwiej ci będzie dosięgnąć wroga, by np. trafić go za pomocą ultimate'a.

Umiejętność ta przydaje się głównie ze względu na efekt kradzieży ruchu, a nawet na pierwszym poziomie pozwala na solidne spowolnienie, dlatego weź ją na 4 poziomie i zmaksuj jako ostatnią - dodatkowe spowolnienie nie zmienia już tak wiele, a sama umiejętność zyskuje tylko na zadawanych obrażeniach, gdyż czas odnowienia się nie zmienia.

Brutalne Uderzenie

Pasywna: Malphite atakuje z taką siłą, że jego ataki ranią pobliskich wrogów, zadając procent jego obrażeń fizycznych - Umiejętności | Malphite | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Pasywna: Malphite atakuje z taką siłą, że jego ataki ranią pobliskich wrogów, zadając procent jego obrażeń fizycznych.

Aktywna: Malphite na 6 znacznie wzmacnia swój pancerz i obrażenia fizyczne.

Obrażenia obszarowe: 30 / 38 / 46 / 54 / 62% obrażeń ataku

Dodatkowy pancerz i obrażenia fizyczne: 20 / 25 / 30 / 35 / 40%

Czas odnowienia : 14 sekund

Koszt many: 25

Wyjaśnienie

Jedna z najbardziej przegiętych umiejętności typu "steroid" (zwiększająca skuteczność bohatera na krótki czas) w grze. Oferuje potężną premię do obrażeń fizycznych i przede wszystkim pancerza (dzięki niej Malphite bez problemu przebije próg 400 punktów pancerza), przez co wrogowie będą zadać ci znikome obrażenia fizyczne, chyba że będą posiadać sporo przedmiotów z przebiciem pancerza. Dodatkowym atutem jest znikomy koszt many, który nie zmienia się wraz z poziomami - można bez większych problemów nadużywać tą umiejętność.

Część pasywna nie jest tak skuteczna na alejce, jednak w dżungli znacznie skraca czas czyszczenia obozowisk - wystarczy skupić się na atakowaniu "głównego" potwora, a obrażenia obszarowe wykończą jego przydupasów. Przydaje się ona także podczas walk drużynowych - bez większych problemów będziesz w stanie atakować kilku wrogich bohaterów na raz. Nie są to może jakieś niewyobrażalne obrażenia, jednak atakując wrażliwe cele (jak ADC czy APC) możesz mieć pewność, że je oni poczują.

Umiejętność należy wziąć na drugim poziomie i zmaksować ją jako drugą, tuż po Wstrząśnieniu Ziemi. Wraz z kolejnymi poziomami znacznie zwiększają się premie do pancerza i zadawanych obrażeń, a także ponad dwukrotnie (porównując 1 i 5 poziom umiejętności) zwiększa się procent obrażeń obszarowych.

Wstrząśnienie Ziemi

Malphite uderza w ziemie, wytwarzając dookoła niego falę uderzeniową, która zadaje obrażenia magiczne i spowalnia prędkość ataku trafionych wrogów na 3 sekundy - Umiejętności | Malphite | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Malphite uderza w ziemie, wytwarzając dookoła niego falę uderzeniową, która zadaje obrażenia magiczne i spowalnia prędkość ataku trafionych wrogów na 3 sekundy.

Obrażenia: 60 / 100 / 140 / 180 / 220 (+30% pancerza) (+20% mocy umiejętności) obrażeń magicznych.

Zmniejszenie prędkości ataku: 30 / 35 / 40 / 45 / 50%

Czas odnowienia : 7 sekund

Koszt many: 50 / 55 / 60 / 65 / 70

Wyjaśnienie

Potężna umiejętność i zmora każdego bohatera, który wykorzystuje szybkość ataku i podstawowe ataki do zadawania obrażeń. Wszyscy trafieni nią wrogowie otrzymują spore zmniejszenie prędkości ataku - na 5 poziomie spadnie ona o połowę! Dodać do tego należy aurę z Mroźnego Serca, która zmniejsza prędkość ataku o 15%, a także zdolność pasywną Omenu Randuina, która powoduje, że wrogowie, którzy zaatakują Malphite'a otrzymają kolejne 15% zmniejszenie prędkości - wszystko, wraz z efektem nałożonym przez Wstrząśnienie Ziemi zmniejszy prędkość ataku wrogiego bohatera o 70% (!). Jak wielka jest to wartość nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć - w połączeniu z olbrzymią ilością pancerza i punktów zdrowia sprawi, że wróg nie będzie w stanie zadawać ci żadnych obrażeń.

Nie mniej ważnym elementem są obrażenia zadawane przez tą umiejętność. Patrząc na ich ilość "na papierze" wydawać by się mogło, że nie są wielkie - 220 punktów obrażeń na 5 poziomie to niewiele. Warto zwrócić jednak uwagę na to, że umiejętność dostaje bonus z całkowitego pancerza Malphite'a - w late game, gdzie pancerz twojego bohatera bez problemu przebije próg 400 punktów, umiejętność będzie w stanie zadawać praktycznie 400 punktów obrażeń. Warto przed jej użyciem włączyć Brutalne Uderzenia - zwiększając pancerz zwiększysz dodatkowo skuteczność Wstrząśnienia Ziemi.

Umiejętność weź na 1 poziomie i rozwiń ją jako pierwszą - mimo braku zmniejszenia czasu odnowienia warto to zrobić, gdyż znacznie zwiększa się efekt spowolnienia ataku i same obrażenia umiejętności.

Niepowstrzymana Siła

Malphite szarżuje w wybrane miejsce, zadając obrażenia magiczne i wyrzucając wszystkich trafionych przeciwników na 1 - Umiejętności | Malphite | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Malphite szarżuje w wybrane miejsce, zadając obrażenia magiczne i wyrzucając wszystkich trafionych przeciwników na 1.5 sekundy.

Obrażenia: 200 / 300 / 400 (+100% mocy umiejętności) punktów obrażeń magicznych.

Czas odnowienia : 130 / 115 / 100 sekund

Koszt many: 100

Zasięg: 1000

Średnica działania: 600

Wyjaśnienie

Jedna z najlepszych umiejętności inicjacyjnych w grze. Odpowiednie wykorzystanie pozwoli ci wyłączyć nawet całą wrogą drużynę z gry na 1.5 sekundy. Ważnym elementem umiejętności jest fakt, iż nie ogłusza ona wrogów, a wyrzuca ich w powietrze - na długość efektu kontroli tłumu nie mają więc wpływu przedmioty takie jak Obuwie Merkurego, czy zdolności skracające efekty CC.

Oprócz samego efektu kontroli tłumu, umiejętność zadaje też dość spore obrażenia magiczne. Dodatkowo, można ją wykorzystać w podobny sposób co czar Błysk - do ucieczki, gdy sytuacja jest niekorzystna, czy do błyskawicznego pokonania przeszkody terenowej. Można (i trzeba) połączyć ją także z czarem Błysk, co skutkuje błyskawicznymi inicjacjami "znikąd" - wróg będzie miał dosłownie ułamek sekundy na reakcję.

Umiejętność należy oczywiście brać na 6, 11 i 16 poziomie doświadczenia bohatera. Zyskuje ona bardzo na redukcji czasu odnowienia, przez co przy 40% i na 3 poziomie będziesz w stanie korzystać z niej przy każdym starciu druzynowym.

Podobało się?

0

League of Legends

6 października 2009

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2013-10-16
14:32

kwiść Generał

kwiść
😊

Słowniczek uzupełniony o nowe pojęcia :)

Komentarz: kwiść
2014-02-24
14:52

zanonimizowany979205 Junior

Męczy cię pobyt w "elohell"? Mamy na to radę!
Masz dosyć elo hell ?
Cchesz wybić się do dywizji na której ci zależy?
Zapraszamy do naszej oferty [link]
Oferujemy profesjonalny boosting na wysokim poziomie.
Serdecznie zapraszamy!

Komentarz: zanonimizowany979205
2014-05-30
15:01

czopor Konsul

Dlaczego Polacy tutaj mają kupować abonament, żeby zobaczyć te poradniki, a te same poradniki po angielsku za darmo udostępniacie na http://guides.gamepressure.com/ ?

Komentarz: czopor
2014-06-21
14:47

zanonimizowany425280 Legend

Jak patrzę na te niektóre guidy to aż się dziwię że wam nie wstyd takie coś publikować. Miałem coś popisać parę miesięcy temu, ale w końcu wyszło że się z tym nie pozbierałem.

Wgl ktoś kto ma o tej grze jakiekolwiek pojęcie zaglądał i sprawdzał te poradniki? Z takich kwiatków to choćby Nasus z dwoma itemami z Sheenem w finalbuildze + masterki 21/9, agresywny laner grający z 3xLSQ(lol, w jaki sposób zwiększając swój sustain i zmniejszając dmg zwiększasz swoją agresywność? jedno albo drugie, ten setup był(nie jest już aktualny bo wartosci run zmienily sie kilka patchow temu) dobry na adc ponieważ supporty z sustainem nie byly w mecie i na kilku topach jak Jax czy Aatrox aby zwiekszyc ich sustain w early i pomóc im osiągnać powerspike spokojniej), bardzo prymitywne buildy i zupełnie niedziałające np. Xin Zhao z toną wbudowanego dmg i 0 attack speedu, pomijam już to że jego statystyki bazowe są stosunkowo niskie i wystarczyłby jeden hard cecek żeby go rozjechali w lacie zanim byt dotarł do któregokolwiek z carry. Nie chce mi się nawet dalej tego przeglądać, a jestem pewien że jeszcze trochę bym tego znalazł.

Napiszcie do mnie na email: [email protected] żeby to jakoś ugadać i ew. potem się przerzucić na jakiegoś gadugadu żeby łatwiej poszło.

Komentarz: zanonimizowany425280
2014-10-23
00:44

yadin Legend

yadin

Gry na DC kosztowaly ponad 250zl (House of Dead 2, Crazy Taxi) a mozna je bylo ukonczyc w jakies 40min. Oczywiscie sa gry rpg starczajace na kilkadziesiat godzin tak jak napisales. Tak samo jak mozesz kupic serial za 300zl i bawic sie ogladajac bite 40 godzin

Komentarz: yadin
2016-07-12
08:51

mruczek42 Junior

😊

Potrzebujesz RP? Zgarnij je w łatwy sposób:
nagroportal.pl/lolrp/1inxtw5/3

PS: Naprawdę dobre poradniki :)

Komentarz: mruczek42
2016-09-07
22:41

Hypnotic Junior

Wspaniała gra drużynowa dzięki której można nauczyć się pracy w grupie. Jednak często przyjemność z gry psują toksyczni gracze.

Zapraszam na oddshoty z lola i innych gier, miłego oglądania. :)
[link]

Komentarz: Hypnotic
2020-10-27
12:54

zanonimizowany1128162 Pretorianin

Zajrzalem na Wasza strone, a ze nic ciekawego do przeczytania nie znalazłem trafilem tutaj. Z postaci które polecacie na start lepiej znam jedynie Warwicka (gram glownie jungle – top ) Wchodze czytam i okazuje się ze chyba jest jakiś inny Warwick niż tym którym gram:) Przede wszystkim to nie jest jungler dla poczatkujaych, dobry ww szuka 1vs1 na 3lvl, co często wiaze się z wchodzeniem do wrogiego lasu. Z jednej strony zazwyczaj ma swietne 2 vs 2 na topie ale na bocie ze względu na zestaw umiejetnosci ganki sa ryzykowne, co może zabolec. Ww chciałby mieć 1,5k przy pierwszym powrocie także od początku masz presje, bo trzeba dzialac. Itemizacja również wymaga znajomości gry i jest mocno zalezna od tego czy jesteś do przodu w zlocie oraz od rozpoznania silnych momentow kluczowych przeciwnikow. Co by się nie rozpisywać -> moim zdaniem bzdury piszecie. Az sobie przeczytam opisy innych postaci:)

Komentarz: zanonimizowany1128162
2020-12-30
03:36

Luna Belle Junior

📄

Gram w osu od około miesiąca. Naprawde super gra! Warto kupic tablet XP-Pen Star G430S ( www.xp-pen.com/product/52.html ) . pióro jest lekkie a chęci do gry mi nie brakuje .

Komentarz: Luna Belle
2022-12-25
19:45

ligowiec radek 69 Junior

nie dziala na i4 z kolegami poniewaz tusk istnieje

Komentarz: ligowiec radek 69

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl