League of Legends: Umiejętności
Aktualizacja:
Czary Przywoływacza/Summoner Spells- opcja pierwsza
Błysk (Flash) | Uzdrowienie (Heal) | Opis |
![]() | ![]() | Błysk jest obowiązkowym wyborem dla każdego ADC. Uzdrowienie ułatwi utrzymanie się na linii, a także w krytycznej sytuacji może uratować życie. Dodatkowo usuwa wszelkie efekty zmniejszające skuteczność uzdrawiania. |
Czary Przywoływacza/Summoner Spells- opcja druga
Błysk (Flash) | Oczyszczenie (Cleanse) | Opis |
![]() | ![]() | Na taką kompozycję czarów warto się zdecydować, gdy przeciwnicy dysponują dużą ilością ogłuszeń, przestraszeń, spowolnień itd. Umiejętność ta jest szczególnie przydatna gdy musisz zmagać się z Threshem lub Leoną. |
Kolejność rozwoju

Zaczynamy z W ponieważ zwiększy to nasze szanse na skuteczną farmę i pozwoli trzymać przeciwników na dystans. Następnie drugi punkt można zainwestować w Q, aby w razie potrzeby móc nadążyć w pościgu za przeciwnikiem. W trakcie wczesnych ganków Q może być bardzo przydatne i często zdarzy się tak, że zmusisz przeciwnika do spalenia Flasha. Na 3 poziomie dodajemy kolejny punkt w W. Poziom 4 jest opcjonalny (E jeśli nie czujesz się bezpiecznie na linii lub W jeśli świetnie kontrolujesz przebieg rozgrywki). W pierwszej kolejności maksujemy W, następnie Q, a na samym końcu E. Oczywiście, na 6/11/16 poziomie należy pamiętać o rozwijaniu ulti.
Opis umiejętności
Lodowy Strzał
![]() | Bierna: Ataki Ashe spowalniają trafione cele o 5?/?11?/?17?/?23?/?29?/?35% na 2 sekundy, oraz sprawiają, że zadaje im dzięki temu zwiększone obrażenia. Obrażenia ataków podstawowych Ashe są zawsze krytyczne, gdy ich celem są cele spowolnione, lecz nie mogą one zostać w żaden inny sposób osiągnięte. Szansa na trafienie krytyczne zwiększa zadawane obrażenia krytyczne. |
Zaawansowane:
Umiejętność pasywna, które jest bardzo przydatna na linii. Dzięki spowolnieniu przeciwnika w trakcie ucieczki masz możliwość bezkarnego atakowania go w plecy przez co często zostanie on zmuszony do skorzystania z Flasha. Spowolnione cele otrzymują od Ashe zwiększone obrażenia.
Skupienie Tropicielki
![]() | Koszt: 50 pkt. many Ashe generuje Skupienie podczas atakowania. Po aktywowaniu, Skupienie Tropicielki zużywa wszystkie ładunki Skupienia i zwiększa prędkość ataku Ashe oraz siłę spowolnienia Lodowego Strzału na czas działania umiejętności. Jeżeli zużyto wystarczającą ilość ładunków Skupienia, jej podstawowe ataki zamienią się w grad strzał na czas trwania umiejętności. Bierne: Nakładanie efektu Lodowej Strzały generuje Skupienie na 4 sek., kumulując się do 5 razy. Aktywne: Ashe zużywa wszystkie ładunki Skupienia, aby zwiększyć prędkość ataku o 20/25/30/35/40% oraz zwiększyć efekt spowolnienia Lodowego Strzału o 20% na 4 sek. Jeżeli zużytych zostanie 5 ładunków, podstawowe ataki Ashe zamieniają się w grad 5 strzał, który zadaje 115?/?120?/?125?/?130?/?135% obrażeń fizycznych. |
Zaawansowane:
Możliwość zwiększenia szybkości ataku jest bardzo przydatne w trakcie prowadzenia wymiany z przeciwnikiem. Co więcej, przeciwnik będący pod efektem Skupienia Tropicielki jest jeszcze bardziej spowolniony przez co bardzo ciężko będzie mu trzymać Ashe na dystans. Skorzystanie z gradu strzał może być bardzo pomocne w trakcie farmienia lub przy walkach drużynowych.
Salwa
![]() | Koszt: 50 pkt. many Zasięg: 1200 Ashe wystrzeliwuje 9 strzał na obszarze w kształcie stożka. Zadają one większe obrażenia. Nakładają również efekt Lodowego Strzału. Ashe wystrzeliwuje strzały na obszar w kształcie stożka, zadając 40/50/60/70/80 (+100% obrażeń od ataku) pkt. obrażeń fizycznych. |
Zaawansowane:
Umiejętność ta świetnie sprawdza się w trakcie zmagań na linii lub w czasie team fightów. Salwa zadaje spore obrażenia AoE, a do tego spowalnia trafione cele. Trzeba mieć na uwadze, że Salwa może zostać zablokowana np. przez Tanka lub Supporta, aby nie dosięgnęła celu więc wymaga odpowiedniego pozycjonowania postaci przed użyciem skilla.
Sokole Oko
![]() | Koszt: Umiejętność darmowa Zasięg: 25000 Ashe może wysłać ducha sokoła do dowolnego miejsca na mapie, w celu rozpoznania terenu. Duch Sokoła pokazuje teren podczas lotu do dowolnego miejsca na mapie. Daje wizję na 5 sekund. Ashe może przechowywać do 2 ładunków Sokolego Oka. |
Zaawansowane:
Umiejętność dzięki której możesz poczuć się choć trochę bezpieczniej na linii chociaż równie dobrze sprawdza się do rozpoznania terenu przed planowanym team fightem. Jeśli przeciwnicy zaczynają przesuwać się w Twoją stronę sprawdź pobliskie krzaki czy przypadkiem nie czai się tam wsparcie.
Zaczarowana Kryształowa Strzała
![]() | Koszt: 100 pkt. many Zasięg: 20000 Ashe wystrzeliwuje lodową strzałę w linii prostej, która może przelecieć przez całą mapę. Jeżeli trafi ona wrogiego bohatera, zada obrażenia i ogłuszy go do 3,5 sekundy, bazując na przebytym dystansie. Dodatkowo pobliskie jednostki otrzymają obrażenia i zostaną spowolnione. Ashe wystrzeliwuje lodowy pocisk, który ogłusza wrogiego bohatera, zadając mu 250/425/600 (+100% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych. Im dalej zaleci strzała, tym dłuższy będzie czas ogłuszenia - nawet do 3.5 sek. Okoliczni wrogowie doznają o połowę mniejsze obrażenia. |
Zaawansowane:
Umiejętność dzięki której możesz odmienić los starcia drużynowego! Dobrze wymierzona strzała wystrzelona z odpowiedniej odległości może ogłuszyć trafione cele nawet na 3,5 sekundy co jest wystarczającym czasem, aby sojusznicy mogli wyeliminować zestunowany cel. Kryształowa Strzała świetnie sprawdza się również do dobijania uciekającego przeciwnika lub w trakcie wymiany na linii (cel zestunowany nawet na 1-1,5 sekundy może być łatwym celem lub czas ten może przydać się Supportowi do podjęcia odpowiedniego działania).
- League of Legends - poradnik do gry
- League of Legends: Strzelcy
- League of Legends: Ashe - build i poradnik
- League of Legends: Ashe - build i poradnik
- League of Legends: Opis bohatera
- League of Legends: Szybki start
- League of Legends: Specjalizacje/Masteries
- League of Legends: Nowe Runy - sezon 8
- League of Legends: Umiejętności
- League of Legends: Przedmioty
- League of Legends: Sposób gry
- League of Legends: Jak grać przeciwko Ashe?
- League of Legends: Przeciwnicy na linii
- League of Legends: Polecane Supporty
- League of Legends: Ashe - build i poradnik
- League of Legends: Strzelcy
Komentarze czytelników
zanonimizowany979205 Junior
Męczy cię pobyt w "elohell"? Mamy na to radę!
Masz dosyć elo hell ?
Cchesz wybić się do dywizji na której ci zależy?
Zapraszamy do naszej oferty [link]
Oferujemy profesjonalny boosting na wysokim poziomie.
Serdecznie zapraszamy!
czopor Konsul
Dlaczego Polacy tutaj mają kupować abonament, żeby zobaczyć te poradniki, a te same poradniki po angielsku za darmo udostępniacie na http://guides.gamepressure.com/ ?
zanonimizowany425280 Legend
Jak patrzę na te niektóre guidy to aż się dziwię że wam nie wstyd takie coś publikować. Miałem coś popisać parę miesięcy temu, ale w końcu wyszło że się z tym nie pozbierałem.
Wgl ktoś kto ma o tej grze jakiekolwiek pojęcie zaglądał i sprawdzał te poradniki? Z takich kwiatków to choćby Nasus z dwoma itemami z Sheenem w finalbuildze + masterki 21/9, agresywny laner grający z 3xLSQ(lol, w jaki sposób zwiększając swój sustain i zmniejszając dmg zwiększasz swoją agresywność? jedno albo drugie, ten setup był(nie jest już aktualny bo wartosci run zmienily sie kilka patchow temu) dobry na adc ponieważ supporty z sustainem nie byly w mecie i na kilku topach jak Jax czy Aatrox aby zwiekszyc ich sustain w early i pomóc im osiągnać powerspike spokojniej), bardzo prymitywne buildy i zupełnie niedziałające np. Xin Zhao z toną wbudowanego dmg i 0 attack speedu, pomijam już to że jego statystyki bazowe są stosunkowo niskie i wystarczyłby jeden hard cecek żeby go rozjechali w lacie zanim byt dotarł do któregokolwiek z carry. Nie chce mi się nawet dalej tego przeglądać, a jestem pewien że jeszcze trochę bym tego znalazł.
Napiszcie do mnie na email: [email protected] żeby to jakoś ugadać i ew. potem się przerzucić na jakiegoś gadugadu żeby łatwiej poszło.
yadin Legend
Gry na DC kosztowaly ponad 250zl (House of Dead 2, Crazy Taxi) a mozna je bylo ukonczyc w jakies 40min. Oczywiscie sa gry rpg starczajace na kilkadziesiat godzin tak jak napisales. Tak samo jak mozesz kupic serial za 300zl i bawic sie ogladajac bite 40 godzin
mruczek42 Junior
Potrzebujesz RP? Zgarnij je w łatwy sposób:
nagroportal.pl/lolrp/1inxtw5/3
PS: Naprawdę dobre poradniki :)
Hypnotic Junior
Wspaniała gra drużynowa dzięki której można nauczyć się pracy w grupie. Jednak często przyjemność z gry psują toksyczni gracze.
Zapraszam na oddshoty z lola i innych gier, miłego oglądania. :)
[link]
zanonimizowany1128162 Pretorianin
Zajrzalem na Wasza strone, a ze nic ciekawego do przeczytania nie znalazłem trafilem tutaj. Z postaci które polecacie na start lepiej znam jedynie Warwicka (gram glownie jungle – top ) Wchodze czytam i okazuje się ze chyba jest jakiś inny Warwick niż tym którym gram:) Przede wszystkim to nie jest jungler dla poczatkujaych, dobry ww szuka 1vs1 na 3lvl, co często wiaze się z wchodzeniem do wrogiego lasu. Z jednej strony zazwyczaj ma swietne 2 vs 2 na topie ale na bocie ze względu na zestaw umiejetnosci ganki sa ryzykowne, co może zabolec. Ww chciałby mieć 1,5k przy pierwszym powrocie także od początku masz presje, bo trzeba dzialac. Itemizacja również wymaga znajomości gry i jest mocno zalezna od tego czy jesteś do przodu w zlocie oraz od rozpoznania silnych momentow kluczowych przeciwnikow. Co by się nie rozpisywać -> moim zdaniem bzdury piszecie. Az sobie przeczytam opisy innych postaci:)
Luna Belle Junior
Gram w osu od około miesiąca. Naprawde super gra! Warto kupic tablet XP-Pen Star G430S ( www.xp-pen.com/product/52.html ) . pióro jest lekkie a chęci do gry mi nie brakuje .
ligowiec radek 69 Junior
nie dziala na i4 z kolegami poniewaz tusk istnieje
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.









