League of Legends: Umiejętności
Aktualizacja:
Czary Przywoływacza/Summoner Spells - opcja pierwsza
Błysk (Flash) | Podpalenie (Ignite) | Opis |
![]() | ![]() | Standardowy zestaw dla APC. W większości przypadków właśnie z takimi Czarami Przywoływacza będziesz grał. Flash pozwoli Ci uciec z trudnej sytuacji czy też dogonić przeciwnika. Ignite znacząco zwiększy Twój potencjał do zdobywania zabójstw jak i zabezpieczy kille w niektórych sytuacjach. |
Czary Przywoływacza/Summoner Spells - opcja druga
Błysk (Flash) | Teleportacja (Teleport) | Opis |
![]() | ![]() | Warto zamienić Podpalenie na Teleportacje w sytuacji, gdy przeciwnik posiada bardzo mobilną postać jak Ahri czy Kassadin. Będziesz w stanie szybko przemieścić się na inną linię i wspomóc towarzyszy. Dodatkowo możesz zaskoczyć przeciwników i zgarnąć łatwe fragi. |
Czary Przywoływacza/Summoner Spells - opcja trzecia
Błysk (Flash) | Bariera (Barrier) | Opis |
![]() | ![]() | Jeżeli obawiasz się wczesnych ganków lub masz za przeciwnika postać z ogromnym burstem jak Veigar/Syndra możesz wybrać Barierę. Jest to opcja bardzo defensywna i raczej ciężko będzie Ci zdobyć zabójstwo w pojedynkę jednak staniesz się mniej podatny na obrażenia i dzięki temu będziesz w stanie spokojnie farmić. |
Kolejność rozwoju

Wyjaśnienie
Jak na prawie każdej postaci dodajesz punkty do Ulti, kiedy jest to tylko możliwe. Z podstawowych umiejętności najbardziej opłacalnym wyjściem jest maksowanie Q. Umiejętność ta posiada najkrótszy czas odnowienia oraz zadaje spore obrażenia obszarowe. Jest to Twoje główne źródło obrażeń i narzędzie do farmienia. Kolejnym etapem jest dodawanie punktów do, W, które z każdym kolejnym poziomem zwiększy swoje obrażenia, a co ważniejsze skróci czas odnowienia oraz wydłuży czas działania zatrzymania na trafionych przeciwnikach. Na końcu dodaj punkty do pozostałej umiejętności, czyli E. Na papierze mogłoby się wydawać, że maksowanie tej umiejętności przed W daje więcej korzyści jednak w samej grze lepszą opcją jest zostawienie jej na koniec. Jest ona bardzo wolna, więc może być łatwo uniknięta przez wrogów. Levelując tą umiejętność otrzymasz większe obrażenia oraz znacznie skrócony czas odnowienia tej umiejętności.
Opis umiejętności
Córa Lodu
![]() | Bierna: Co każde 18 sek., następna umiejętność Lissandry nie kosztuje many. Trafienie wroga czarem utrudniającym poruszanie się zmniejsza czas odnowienia Córy Lodu o 1 sek. |
Zaawansowane:
Bardzo dobry pasyw dla postaci walczącej na linii. Trochę gorzej sprawdza się w końcowej fazie gry i w walkach drużynowych jednak znacząco pomaga w początkowej/środkowej fazie gry. W trakcie trwania rozgrywki musisz opanować czas, w którym będziesz mógł rzucić czar za darmo. Warto wykorzystywać pasyw, kiedy tylko to możliwe czy to na minionach czy na wrogu. Musisz mieć również na uwadze, że ta umiejętność bierna skróci swój CD za każdym razem, gdy nałożysz na wrogów efekt utrudniający ruch (działa również na minionach!). Pamiętaj jednak, że wliczają się tu jedynie Twoje czary. Czas odnowienia nie skróci się po spowolnieniu wroga przez przedmioty.
Odłamek Lodu
![]() | Aktywna: Lissandra ciska lodową włócznią, która rozbija się, trafiając w pierwszego wroga, zadając obrażenia i spowalniając go. Wrogowie, znajdujący się za celem także otrzymują obrażenia. Zasięg: 725 Obrażenia magiczne: 75 / 110 / 145 / 180 / 215 (+65% mocy umiejętności) Spowolnienie: 16 / 19 / 22 / 25 / 28% Czas: 6 / 5,5 / 5 / 4,5 / 4 sek. Koszt: 85 many |
Zaawansowane:
Główne źródło obrażeń Lissandry. Posiada bardzo krótki czas odnowienia, przez co jest idealnym narzędziem do przepychania linii czy harrasowaniu przeciwnika. Gdy przeciwnik chowa się za minionami możesz po prostu w nie strzelić, aby rozprysk zadał mu obrażenia. Dodatkowo pierwszy trafiony przeciwnik zostaje spowolniony. Może, więc również posłużyć jako dobre narzędzie do łapania przeciwników lub zniechęcania ich do dalszej pogoni.
Pierścień Mrozu
![]()
| Aktywna: Lissandra zamraża obszar dookoła, zadając obrażenia wrogom i unieruchamiając ich. Obrażenia magiczne: 70 / 110 / 150 / 190 / 230 (+60% mocy umiejętności) Czas trwania unieruchomienia: 1,1 / 1,2 / 1,3 / 1,4 / 1,5 Czas: 14 / 13 / 12 / 11 / 10 sec. Koszt: 50 many |
Zaawansowane:
Spore obrażenia oraz efekt unieruchamiający pobliskich wrogów nakładany natychmiastowo. Czar nie posiada animacji rzucania, przez co możesz go użyć w biegu, aby zatrzymać uciekających wrogów. Świetny czar do gankowania innych linii czy też zatrzymania wroga podczas ganku Twojego junglera. Posiada on jednak bardzo mały zasięg, więc dobre opanowanie obszaru, w jakim łapie on wrogów będzie kluczowe.
Ścieżka Lodowca
![]()
| Aktywna: Lissandra ciska powolnym, długodystansowym lodowym pazurem, zadającym obrażenia wrogom na swojej drodze. Ponowne użycie Ścieżki Lodowca teleportuje Lissandrę do aktualnego położenia pazura. Zasięg: 1050 Obrażenia magiczne: 70 / 115 / 160 / 205 / 250 (+60% mocy umiejętności) Czas: 14 / 13 / 12 / 11 / 10 sec. Koszt: 50 many |
Zaawansowane:
Narzędzie do inicjowania walk oraz do ucieczki z trudnych sytuacji. Używając tej umiejętności jesteś w stanie przeskoczyć przez każdą ścianę na mapie. Przy używaniu tej umiejętności w sposób defensywny musisz pamiętać, aby odpalać ją w miarę możliwości po zużyciu przez wrogów swoich CC, które mogą zablokować Ci powtórne użycie czaru. W celu zmylenia wroga możesz rzucić czar, w jedną stronę, po czym przemieścić się w całkiem innym kierunku, aby jeszcze bardziej oddalić się od zagrożenia (powinieneś zdecydować czy warto się teleportować czy może przeciwnik zmierza w kierunku miejsca teleportacji i dalej uciekać w innym kierunku).
Lodowy Grobowiec
![]() | Aktywna - w przypadku rzucenia na wroga: Lissandra zamraża wrogiego bohatera, zadając mu obrażenia i ogłuszając go na 1,5 sekundy. Z celu emanuje Mroczny Lód, zadając obrażenia i spowalniając pobliskich wrogów. Aktywna - w przypadku rzucenia na siebie: Lissandra otacza się lodem, unieruchamiając się na 2,5 sekundy i sprawiając, że staje się niezniszczalna i nie może być celem umiejętności. Emanuje od niej Mroczny Lód, zadając obrażenia i spowalniając pobliskich wrogów. Obrażenia magiczne: 150 / 250 / 350 (+70% mocy umiejętności) Spowolnienie: 20 / 30 / 40% Czas: 130 / 105 / 80 sek. Koszt: 100 many |
Zaawansowane:
Ultimate o wielu zastosowaniach. Używając na sobie posłuży Ci, jako wbudowana Zhonya, z którą unikniesz obrażeń przez 2,5 sekundy. Możesz zastosować je również na przeciwnym Carry, aby uniemożliwić mu ucieczkę. Ponad to będziesz w stanie obronić swojego ADC używając Ulti na przeciwnikach na niego nacierających. Niezależnie od celu ta umiejętność zawsze zada obrażenia obszarowe oraz spowolni trafionych wrogów.
- League of Legends - poradnik do gry
- League of Legends: Magowie
- League of Legends: Lissandra - build i poradnik
- League of Legends: Lissandra - build i poradnik
- League of Legends: Opis bohatera
- League of Legends: Szybki start
- League of Legends: Specjalizacje/Masteries
- League of Legends: Nowe Runy - sezon 8
- League of Legends: Umiejętności
- League of Legends: Przedmioty
- League of Legends: Sposób gry
- League of Legends: Przeciwnicy na linii
- League of Legends: Jak grać przeciwko Lissandrze?
- League of Legends: Lissandra - build i poradnik
- League of Legends: Magowie
Komentarze czytelników
nie dziala na i4 z kolegami poniewaz tusk istnieje
Gram w osu od około miesiąca. Naprawde super gra! Warto kupic tablet XP-Pen Star G430S ( www.xp-pen.com/product/52.html ) . pióro jest lekkie a chęci do gry mi nie brakuje .
Zajrzalem na Wasza strone, a ze nic ciekawego do przeczytania nie znalazłem trafilem tutaj. Z postaci które polecacie na start lepiej znam jedynie Warwicka (gram glownie jungle – top ) Wchodze czytam i okazuje się ze chyba jest jakiś inny Warwick niż tym którym gram:) Przede wszystkim to nie jest jungler dla poczatkujaych, dobry ww szuka 1vs1 na 3lvl, co często wiaze się z wchodzeniem do wrogiego lasu. Z jednej strony zazwyczaj ma swietne 2 vs 2 na topie ale na bocie ze względu na zestaw umiejetnosci ganki sa ryzykowne, co może zabolec. Ww chciałby mieć 1,5k przy pierwszym powrocie także od początku masz presje, bo trzeba dzialac. Itemizacja również wymaga znajomości gry i jest mocno zalezna od tego czy jesteś do przodu w zlocie oraz od rozpoznania silnych momentow kluczowych przeciwnikow. Co by się nie rozpisywać -> moim zdaniem bzdury piszecie. Az sobie przeczytam opisy innych postaci:)
Wspaniała gra drużynowa dzięki której można nauczyć się pracy w grupie. Jednak często przyjemność z gry psują toksyczni gracze.
Zapraszam na oddshoty z lola i innych gier, miłego oglądania. :)
[link]
Potrzebujesz RP? Zgarnij je w łatwy sposób:
nagroportal.pl/lolrp/1inxtw5/3
PS: Naprawdę dobre poradniki :)
Nie dajcie się zwieść ta strona TO JEDNE WIELKIE ZDZIERSTWO
Gry na DC kosztowaly ponad 250zl (House of Dead 2, Crazy Taxi) a mozna je bylo ukonczyc w jakies 40min. Oczywiscie sa gry rpg starczajace na kilkadziesiat godzin tak jak napisales. Tak samo jak mozesz kupic serial za 300zl i bawic sie ogladajac bite 40 godzin
Jak patrzę na te niektóre guidy to aż się dziwię że wam nie wstyd takie coś publikować. Miałem coś popisać parę miesięcy temu, ale w końcu wyszło że się z tym nie pozbierałem.
Wgl ktoś kto ma o tej grze jakiekolwiek pojęcie zaglądał i sprawdzał te poradniki? Z takich kwiatków to choćby Nasus z dwoma itemami z Sheenem w finalbuildze + masterki 21/9, agresywny laner grający z 3xLSQ(lol, w jaki sposób zwiększając swój sustain i zmniejszając dmg zwiększasz swoją agresywność? jedno albo drugie, ten setup był(nie jest już aktualny bo wartosci run zmienily sie kilka patchow temu) dobry na adc ponieważ supporty z sustainem nie byly w mecie i na kilku topach jak Jax czy Aatrox aby zwiekszyc ich sustain w early i pomóc im osiągnać powerspike spokojniej), bardzo prymitywne buildy i zupełnie niedziałające np. Xin Zhao z toną wbudowanego dmg i 0 attack speedu, pomijam już to że jego statystyki bazowe są stosunkowo niskie i wystarczyłby jeden hard cecek żeby go rozjechali w lacie zanim byt dotarł do któregokolwiek z carry. Nie chce mi się nawet dalej tego przeglądać, a jestem pewien że jeszcze trochę bym tego znalazł.
Napiszcie do mnie na email: [email protected] żeby to jakoś ugadać i ew. potem się przerzucić na jakiegoś gadugadu żeby łatwiej poszło.
Dlaczego Polacy tutaj mają kupować abonament, żeby zobaczyć te poradniki, a te same poradniki po angielsku za darmo udostępniacie na http://guides.gamepressure.com/ ?
Męczy cię pobyt w "elohell"? Mamy na to radę!
Masz dosyć elo hell ?
Cchesz wybić się do dywizji na której ci zależy?
Zapraszamy do naszej oferty [link]
Oferujemy profesjonalny boosting na wysokim poziomie.
Serdecznie zapraszamy!
Uzupełnijcie słowniczek o skróty, które pojawiają się dość często na czasie typu: re, oom, bd/backdoor, pull, taunt etc. Nowi mogą nie wiedzieć o co chodzi
"Lane – Linia, alejka, których na mapie znajdują się trzy. Na liniach są rozmieszczone wierze (Turrety)"- błagam poprawcie tą wiarę bo aż kłuje w oczy...
Wpadłem przeczytać komentarze bo założyłem się sam ze sobą, że na bank będzie przynajmniej jeden, że dota2 jest dla pro a lol dla casual-i i wygrałem bo oczywiście znalazł się jakiś ślepy fanboj [8] , któremu nie szkoda czasu na takie bzdety - gratuluje :D
A co do LoL-a - fajna gra tylko czat trzeba wyłączyć bo po 5 minutach nic innego nie robisz tylko się wyzywasz - zresztą nikt normalny nie gra na East EU bo tam tylko gimbusy i reszta frustratów :]
Jak w taki chłam można grać?
Jaki sens jest robienie pvradnikow do tak banalnej gry jak LoL? Gracze w tej grze to na prawde dno i wodorosty. Nic dziwnego ze jak lolki ida grac w dote2 to potrafią feedowac pierwsze 50 gier bez jakiekokolwiek rozeznania w swiecie moba
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.











