League of Legends: ADC (Attack Damage Carry)
Aktualizacja:
ADC (Attack Damage Carry)
Głównym zadaniem takich postaci jest skupianie się na likwidowaniu ustalonych celów. Swoją siłę czerpią z przedmiotów zwiększających obrażenia zadawane podstawowymi atakami. Ponieważ atakują z dystansu, w czasie walki zawsze muszą dbać o odpowiednie pozycjonowanie, aby nie znaleźć się nagle na głównej linii ognia. Na początku rozgrywki ADC muszą być niesieni na barkach swojej drużyny, aby mogli spokojnie zbierać złoto na niezbędne przedmioty. Gdy to się stanie role całkowicie się odwracają i to ADC potrafi ponieść drużynę na zwycięstwa (stąd nazwa Carry - nieść, dźwigać).
Farma
Jedną z najważniejszych rzeczy do opanowania przez ADC jest umiejętność skutecznego farmienia. Chodzi tutaj o zdobywanie złota poprzez zadawanie ostatniego ciosu minionom lub stworom neutralnym. Złoto zdobyte w ten sposób jest znacznie ważniejsze od tego, które dostaje się za zabójstwa innych graczy. Nie można powiedzieć, że zabójstwa nie są potrzebne, ale są raczej miłym dodatkiem do regularnej farmy, która określana jest poprzez CS (Creep Score - ilość zabitych minionów i potworów neutralnych). Dobry ADC nie przepuści ani jednego stworka, choćby miał użyć do tego jednej ze swoich umiejętności. Wymaga to dużej praktyki i znajomości danej postaci.
DPS
Kolejną istotną sprawą jest DPS (Damage Per Second) ponieważ w późniejszej fazie rozgrywki ADC są zdolni do zadawania ogromnych obrażeń. Jeśli zginą, drużyna traci swoją siłę przebicia dlatego potrzebują bezustannej ochrony Tanków, Fighterów i Supportów. Z zza linii obrony mogą bezpiecznie skupić się na utrzymaniu się przy życiu i jednoczesnym eliminowaniu najważniejszychi najgroźniejszych celów: AD/AP Carry. Grając tego typu postacią warto wykształcić w sobie swego rodzaju szósty zmysł, który ostrzega przed zbliżającym się niebezpieczeństwem. Pomyśl, zanim zaatakujesz, aby samemu nie zginąć. Czasem lepiej jest odpuścić pogoń za przeciwnikiem z małą ilością zdrowia niż znaleźć się w sytuacji 1 na 3 na terenie wroga. Bezpieczeństwo przede wszystkim!
Dostosowywanie przedmiotów do sytuacji
Każdy zakup powinien być przemyślany, ale szczególnie dotyczy to ADC. Część przedmiotów pomoże w dalszej farmie i utrzymaniu się na linii (jak np. Wampiryczny Kostur), a inne (Zapał, Kilof, Wielki miecz) mogą mieć ogromny wpływ na przebieg walki drużynowej jeśli akurat przeciwnicy chcą zdobyć smoka. Ważną kwestią jest dostosowywanie własnej itemizacji do aktualnej sytuacji. Przykładowo, jeśli przeciwnicy kupili przedmioty dodające pancerz (jak np. Kamizelka Kolcza, Lodowcowy Całun) to warto rozważyć zainwestowanie złota w Ostatni Szept, aby nadal być w stanie zadawać spore obrażenia. Jeśli przeciwnicy ciągle skupiają się na ADC warto wtedy pomyśleć nad kupnem Anioła Stróża, aby pozostać w walce choćby trochę dłużej i zwiększyć szansę na wygraną. Równie istotną sprawą jest posiadanie chociażby jednego przedmiotu zapewniającego kradzież życia (jak np. Krwiopijec) ponieważ bez tego strasznie trudno jest utrzymać się przy życiu.
Współpraca z Supportem
Najlepszym przyjacielem każdego ADC jest Support. Miejscem tego duetu jest zazwyczaj dolna alejka ze względu na umiejscowienie smoka na mapie. Mając dodatkowych dwóch bohaterów w jego pobliżu znacznie łatwiej jest kontrolować ten obszar i reagować w razie potrzeby, jeśli np. przeciwna drużyna próbuje zdobyć przewagę poprzez zabicie smoka. ADC z Supportem powinni działać jako jedność, dobrze się rozumieć i uzupełniać. Support nie jest przysłowiową niańką, ale bardzo ważnym członkiem drużyny bez którego ADC mógłby nie przetrwać potyczek na linii. Szanuj swojego Supporta, a na pewno odwdzięczy się tym samym. Pamiętaj - w większości przypadków tylko na taką pomoc możesz liczyć.
Typowi ADC
Są to bohaterowie, którzy znaczną część obrażeń zadają poprzez podstawowy atak. Dysponują oczywiście umiejętnościami, ale używanie ich nie jest niezbędne, aby być skutecznym w walce. Przykładowi bohaterowie tego typu:

Casters ADC
Grupa championów, która w większej mierze korzysta z umiejętności jako podstawowego źródła obrażeń. Opanowanie ich mechaniki wymaga większej wprawy ze względu na konieczność wycelowania daną umiejętnością. Dobrym przykładem są:

Komentarze czytelników
zanonimizowany979205 Junior
Męczy cię pobyt w "elohell"? Mamy na to radę!
Masz dosyć elo hell ?
Cchesz wybić się do dywizji na której ci zależy?
Zapraszamy do naszej oferty [link]
Oferujemy profesjonalny boosting na wysokim poziomie.
Serdecznie zapraszamy!
czopor Konsul
Dlaczego Polacy tutaj mają kupować abonament, żeby zobaczyć te poradniki, a te same poradniki po angielsku za darmo udostępniacie na http://guides.gamepressure.com/ ?
zanonimizowany425280 Legend
Jak patrzę na te niektóre guidy to aż się dziwię że wam nie wstyd takie coś publikować. Miałem coś popisać parę miesięcy temu, ale w końcu wyszło że się z tym nie pozbierałem.
Wgl ktoś kto ma o tej grze jakiekolwiek pojęcie zaglądał i sprawdzał te poradniki? Z takich kwiatków to choćby Nasus z dwoma itemami z Sheenem w finalbuildze + masterki 21/9, agresywny laner grający z 3xLSQ(lol, w jaki sposób zwiększając swój sustain i zmniejszając dmg zwiększasz swoją agresywność? jedno albo drugie, ten setup był(nie jest już aktualny bo wartosci run zmienily sie kilka patchow temu) dobry na adc ponieważ supporty z sustainem nie byly w mecie i na kilku topach jak Jax czy Aatrox aby zwiekszyc ich sustain w early i pomóc im osiągnać powerspike spokojniej), bardzo prymitywne buildy i zupełnie niedziałające np. Xin Zhao z toną wbudowanego dmg i 0 attack speedu, pomijam już to że jego statystyki bazowe są stosunkowo niskie i wystarczyłby jeden hard cecek żeby go rozjechali w lacie zanim byt dotarł do któregokolwiek z carry. Nie chce mi się nawet dalej tego przeglądać, a jestem pewien że jeszcze trochę bym tego znalazł.
Napiszcie do mnie na email: [email protected] żeby to jakoś ugadać i ew. potem się przerzucić na jakiegoś gadugadu żeby łatwiej poszło.
yadin Legend
Gry na DC kosztowaly ponad 250zl (House of Dead 2, Crazy Taxi) a mozna je bylo ukonczyc w jakies 40min. Oczywiscie sa gry rpg starczajace na kilkadziesiat godzin tak jak napisales. Tak samo jak mozesz kupic serial za 300zl i bawic sie ogladajac bite 40 godzin
mruczek42 Junior
Potrzebujesz RP? Zgarnij je w łatwy sposób:
nagroportal.pl/lolrp/1inxtw5/3
PS: Naprawdę dobre poradniki :)
Hypnotic Junior
Wspaniała gra drużynowa dzięki której można nauczyć się pracy w grupie. Jednak często przyjemność z gry psują toksyczni gracze.
Zapraszam na oddshoty z lola i innych gier, miłego oglądania. :)
[link]
zanonimizowany1128162 Pretorianin
Zajrzalem na Wasza strone, a ze nic ciekawego do przeczytania nie znalazłem trafilem tutaj. Z postaci które polecacie na start lepiej znam jedynie Warwicka (gram glownie jungle – top ) Wchodze czytam i okazuje się ze chyba jest jakiś inny Warwick niż tym którym gram:) Przede wszystkim to nie jest jungler dla poczatkujaych, dobry ww szuka 1vs1 na 3lvl, co często wiaze się z wchodzeniem do wrogiego lasu. Z jednej strony zazwyczaj ma swietne 2 vs 2 na topie ale na bocie ze względu na zestaw umiejetnosci ganki sa ryzykowne, co może zabolec. Ww chciałby mieć 1,5k przy pierwszym powrocie także od początku masz presje, bo trzeba dzialac. Itemizacja również wymaga znajomości gry i jest mocno zalezna od tego czy jesteś do przodu w zlocie oraz od rozpoznania silnych momentow kluczowych przeciwnikow. Co by się nie rozpisywać -> moim zdaniem bzdury piszecie. Az sobie przeczytam opisy innych postaci:)
Luna Belle Junior
Gram w osu od około miesiąca. Naprawde super gra! Warto kupic tablet XP-Pen Star G430S ( www.xp-pen.com/product/52.html ) . pióro jest lekkie a chęci do gry mi nie brakuje .
ligowiec radek 69 Junior
nie dziala na i4 z kolegami poniewaz tusk istnieje
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
