Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych | Rozdział 23 - Przejście

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Reach Polis and report your findings about the Reds (Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych)

Pełną kontrolę nad Artemem odzyskasz dopiero gdy położy on Cienia na ziemi - Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych | Rozdział 23 - Przejście - Metro: Last Light - poradnik do gry

Pełną kontrolę nad Artemem odzyskasz dopiero gdy położy on Cienia na ziemi. Zacznij od zbadania najbliższej okolicy w poszukiwaniu zwłok. W dalszej części tego rozdziału również warto się dobrze rozglądać, chyba że nie dysponujesz komfortowym zapasem filtrów i przez to nie możesz sobie pozwolić na długie przestoje.

Skieruj się w stronę schodów, a po zeskoczeniu na niższy poziom skręć w prawo - Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych | Rozdział 23 - Przejście - Metro: Last Light - poradnik do gry

Skieruj się w stronę schodów, a po zeskoczeniu na niższy poziom skręć w prawo. Pilnuj się, bo po drodze będziesz często atakowany przez mutanty, których jak zwykle najlepiej pozbywać się z pomocą strzelby, dwururki lub granatów. Cień wkrótce zmodyfikuje na kilka chwil Twój wizjer, dzięki czemu w łatwy sposób będziesz mógł namierzyć i zlikwidować okoliczne potwory.

Przejdź przez przewrócony wagon i kontynuuj liniowy przemarsz - Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych | Rozdział 23 - Przejście - Metro: Last Light - poradnik do gry

Przejdź przez przewrócony wagon i kontynuuj liniowy przemarsz. Tuż po zejściu na dół skręć w lewo, wybierając ścieżkę prowadzącą w stronę wody. Podobnie jak w przypadku etapu rozgrywanego na bagnach unikaj kontaktu z wodą, tak by nie zacząć tonąć i nie odnieść poważnych obrażeń. Co więcej, zbliżanie się do zbiorników wodnych może zaowocować pojawianiem się krewetek, zmuszając Cię do staczania dodatkowych (i niepotrzebnych) walk.

Przemieszczaj się prosto, najlepiej trzymając się blisko zlokalizowanych po prawej stronie murków - Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych | Rozdział 23 - Przejście - Metro: Last Light - poradnik do gry

Przemieszczaj się prosto, najlepiej trzymając się blisko zlokalizowanych po prawej stronie murków. Nie przejmuj się zbytnio rozpadającą się pokrywą lodową, ale z kolei pilnuj się, bo niemal pewne jest to, że na Twojej drodze stanie co najmniej jedna krewetka. Dobrą wiadomością jest to, że wkrótce oddalisz się na pewien czas od wody.

1 - Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych | Rozdział 23 - Przejście - Metro: Last Light - poradnik do gry
Skręć przy najbliższej okazji w prawo, przystępując do eksploracji pokazanego na screenie 1 opcjonalnego obszaru - Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych | Rozdział 23 - Przejście - Metro: Last Light - poradnik do gry

Skręć przy najbliższej okazji w prawo, przystępując do eksploracji pokazanego na screenie 1 opcjonalnego obszaru. Zlokalizuj pokazane na screenie 2 zwłoki i podnieś leżącą przy nich ukrytą stronę dziennika Artema. Zachowaj jednak ostrożność, bo pozyskanie sekretu doprowadzi do pojawienia się w okolicy kilku nowych mutantów, z którymi należy się szybko rozprawić.

Powróć do rozwidlenia i tym razem wybierz lewe schody prowadzące na wyższy poziom - Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych | Rozdział 23 - Przejście - Metro: Last Light - poradnik do gry

Powróć do rozwidlenia i tym razem wybierz lewe schody prowadzące na wyższy poziom. Skieruj się tu od razu do wejścia do prawego budynku.

W trakcie przemierzania nowego budynku rozglądaj się w dalszym ciągu za kolejnymi zwłokami z cennymi zapasami - Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych | Rozdział 23 - Przejście - Metro: Last Light - poradnik do gry

W trakcie przemierzania nowego budynku rozglądaj się w dalszym ciągu za kolejnymi zwłokami z cennymi zapasami. Nasłuchuj jednocześnie odgłosów otoczenia, dzięki czemu będziesz przygotowany na atak kilku nowych mutantów (rozstaw w okolicy miny jeśli chcesz ułatwić sobie odniesienie zwycięstwa).

Ruszaj dalej, otwierając bramkę prowadzącą do klatki schodowej - Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych | Rozdział 23 - Przejście - Metro: Last Light - poradnik do gry

Ruszaj dalej, otwierając bramkę prowadzącą do klatki schodowej. Zabij tu nowego mutanta. Przed wyruszeniem na górne piętra sprawdź obszar pod schodami, tak by pozyskać kolejne zapasy. Dopiero teraz skorzystaj ze schodów, docierając docelowo do wyjścia z budynku.

Skręć w prawo i wkrocz do nowych zniszczonych wagonów, rozpoczynając kolejny liniowy przemarsz - Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych | Rozdział 23 - Przejście - Metro: Last Light - poradnik do gry

Skręć w prawo i wkrocz do nowych zniszczonych wagonów, rozpoczynając kolejny liniowy przemarsz. Przed Tobą scenka przerywnikowa z ataku demona, po zakończeniu której znajdziesz się z powrotem przy wodzie.

Zanim wyruszysz dalej dobrze byłoby zająć się zamordowaniem demona, który przeszkodził ci w przeprawie przez wagoniki - Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych | Rozdział 23 - Przejście - Metro: Last Light - poradnik do gry

Zanim wyruszysz dalej dobrze byłoby zająć się zamordowaniem demona, który przeszkodził ci w przeprawie przez wagoniki. Staraj się strzelać do potwora dłuższymi seriami z karabinu lub innej dobrej broni, uniemożliwiając mu podlecenie do Artema (nie możesz się niestety nigdzie schronić). W trakcie prowadzenia ostrzału unikaj też podchodzenia do wody, tak by nie zostać równolegle zaatakowanym przez kolejne krewetki.

2 - Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych | Rozdział 23 - Przejście - Metro: Last Light - poradnik do gry
Na wyruszenie w stronę aktualnego celu misji zdecyduj się dopiero po zestrzeleniu demona - Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych | Rozdział 23 - Przejście - Metro: Last Light - poradnik do gry

Na wyruszenie w stronę aktualnego celu misji zdecyduj się dopiero po zestrzeleniu demona. Uważaj na wspomniane już wcześniej krewetki, przy czym eliminuj tylko te potwory, które wyraźnie staną ci na drodze. Po dotarciu do pokazanego na screenie 1 wraku okrętu wybierz prawą ścieżkę. Dotrzyj na pokład okrętu i odszukaj pokazaną na screenie 2 ukrytą stronę dziennika Artema (możesz tu też podmienić maskę przeciwgazową jeśli Twoja aktualna jest już mocno zniszczona).

Radzę szybko opuścić to miejsce, bo nad okolicą zaczął latać nowy demon - Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych | Rozdział 23 - Przejście - Metro: Last Light - poradnik do gry

Radzę szybko opuścić to miejsce, bo nad okolicą zaczął latać nowy demon. Skieruj się mianowicie w stronę pokazanego na dołączonym screenie częściowo zatopionego wagonu. Skorzystaj z opcji sprintu, przeskakując na drugi wagon zlokalizowany po lewej stronie.

Zeskocz z drugiego wagonu, lądując na pokrywie lodowej - Dotrzyj do Polis i zamelduj o tym, czego dowiedziałeś się o Czerwonych | Rozdział 23 - Przejście - Metro: Last Light - poradnik do gry

Zeskocz z drugiego wagonu, lądując na pokrywie lodowej. Po raz kolejny musisz się pilnować, bo dość regularnie będziesz atakowany przez krewetki. Podążaj liniową ścieżką przy wodzie, docierając po kilku chwilach do drabiny. Skorzystanie z drabiny jest równoznaczne z zakończeniem tego etapu.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2013-06-01
13:10

tomzkat Konsul

Z dzisiejszego pktu widzenia -ta gra była tak krótka ,ze już ją dawno zapomniałem

Komentarz: tomzkat
2013-06-02
18:14

Hellboy08 Legionista

ile trwa przejście całej gry ???

Komentarz: Hellboy08
2013-06-05
20:05

Stranger. Senator

Stranger.

Zależy jaki wybierzesz poziom trudności i czy będziesz chciał się skradać bez zabijania innych osób. Jeśli się nie będziesz śpieszył to imo spokojnie wystarczy na 8-10 godzin.

Komentarz: Stranger.
2013-06-27
17:04

wimper Legionista

Jeśli komyuś walka z mamuśką sie nie rozpoczynie niech nie bierze nic ze zwlok przed mostkiem (1 spotkanie z nią).
U mnie pomgło

Gra ogólnie zje....dwabista:)
Szkoda że krótka:(

Komentarz: wimper
2015-02-08
12:48

zanonimizowany1069895 Junior

Kurde, właśnie skonczylem gre i miałem zle zakończenie. Czuje pewien niesmak, gdyż ksiazki obie przeczytałem i tam artem zyje, hajtnal się z Anną i nie było wybuchu :/

Komentarz: zanonimizowany1069895
2015-08-29
15:16

Elandiel Junior

A ja mam takie pytanie... bo chyba z 10 min pakowalem w tego Pawla cala amunicje zuzylem a on dalej siedzi na tym balkoniku,podchodzilem do tej bramy i nic wszystkich zolnierzy wybilem tez nic.Ze 3x na nowo zaczynalem i dalej to samo.. Jakies sugestie?

Komentarz: Elandiel
2015-08-31
18:40

legolas93 Konsul

legolas93

Musisz się przemieszczać, to cię zauważą i będą się pojawiać, wybij wszystkich aż w końcu otworzy się brama i zostanie ci sam Paweł, a w niego ładuj granatami i po sprawie.

Komentarz: legolas93
2015-09-01
16:15

Elandiel Junior

czyli dopoki nie rozwala bramy mam sie ciagle przemieszczac az sie beda pojawiac i brame rozwala? A zanim to nastapi w Pawla tylko granatami walic?

Komentarz: Elandiel
2015-09-13
14:41

legolas93 Konsul

legolas93

Chodzi o to, że musisz się im pokazywać to oni będą się pojawiać na dziedzińcu, wybijesz wszystkich to ci się otworzy przejście do Pawła, ta brama, wcześniej w Pawła nie wal niczym bo i tak go chyba nie widać z tego co pamiętam, jedynie go słychać. Za Pawła się weźmiesz dopiero jak wybijesz całą resztę żołnierzy, będziesz po schodach za nim gonił, i wtedy przy każdym winklu rzucaj granata i po sprawie.

Komentarz: legolas93
2025-04-02
13:58

Darth Kagris Junior

Jeśli ktoś tu jeszcze bywa proszę o infor.qcję jak się rozstawia miny claymore na konsoli ps4/ps5?

Komentarz: Darth Kagris

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl