Podążaj za Pawłem i unikaj wykrycia | Rozdział 3 - Paweł | Metro Last Light
Aktualizacja:
Follow Pavel and avoid detection (Podążaj za Pawłem i unikaj wykrycia)

Kontrolę nad Artemem odzyskasz dopiero po zamordowaniu wrogiego oficera. Zauważ jednocześnie, że od Pawła otrzymałeś nóż. Zaczekaj aż Twój sojusznik odblokuje dostęp do zsypu na śmieci i wskocz do środka, dzięki czemu wydostaniesz się z zamkniętego pomieszczenia.

Ruszaj za Pawłem. Na chwilę obecną nie dysponujesz żadną bronią palną, ale nie jest to poważny problem gdyż początkowa część tego rozdziału skupia się w całości na pozostawaniu w ukryciu. Zatrzymaj się po dotarciu do większego owalnego obszaru. Kucnij i zaczekaj na reakcję ze strony Pawła.

Trzymaj się blisko Pawła i nie wychodź z cienia, albowiem oznaczałoby to wykrycie i podniesienie alarmu. Jeśli nie zdążysz wykonać pierwszego ruchu to zaczekaj aż duży wentylator dostatecznie się obróci, dzięki czemu będziesz mógł bezproblemowo wybrać nieoświetloną chwilowo ścieżkę. Powtórz po chwili opisaną wyżej czynność, ponownie dążąc do tego żeby pozostawać w cieniu.

Wysłuchaj krótkiego przemówienia Pawła i podejdź do niego żeby go podsadzić. Zaczekaj aż sojusznik opuści dla Ciebie drabinę, z której musisz oczywiście skorzystać, docierając w ten sposób na górne metalowe balkoniki.

Upewnij się, że kucasz i podążaj powoli za Pawłem. Wysłuchuj poleceń sojusznika, zatrzymując się i wznawiając przemarsz zgodnie z jego wytycznymi. Po dotarciu na pokazane na screenie podwyższenie wysłuchaj kolejnej podpowiedzi sojusznika dotyczącej cichego pozbycia się prawego wartownika.

Obróć się w prawo, zeskocz na niższą kładkę i ostrożnie zbliż się do przeciwnika. Zaczekaj aż Paweł odwróci uwagę widocznego w oddali drugiego wartownika i dopiero wtedy przystąp do działania. Ustaw się mianowicie za plecami strażnika. Zauważ, że możesz dokonać wyboru czy chcesz go zabić czy jedynie ogłuszyć. Lepszy jest oczywiście ten drugi wariant, szczególnie jeśli dążysz do zdobycia osiągnięcia za ukończenie gry bez żadnych morderstw na koncie. Po udanej akcji nie zapomnij zbadać ciała wartownika (wrogowie pozostawiają często po sobie amunicję, naboje wojskowe i inne ciekawe rzeczy).

Pociągnij za dźwignię, przy której stał zneutralizowany przed chwilą wartownik, doprowadzając do opuszczenia schodów prowadzących na wyższy poziom badanej konstrukcji. Tu czeka na Ciebie bardzo prosta czynność. Musisz mianowicie umożliwić Pawłowi bezpieczne wejście do tunelu z nowym przeciwnikiem poprzez odkręcenie żarówki ze zlokalizowanego po prawej stronie reflektora.

Obróć się, zaczekaj aż widoczny w oddali wartownik uda się w lewo i dopiero wtedy przejdź po tutejszym rusztowaniu. Po zejściu z rusztowania skręć w lewo i rozpraw się w ulubiony sposób (morderstwo/ogłuszenie) ze wspomnianym strażnikiem.

Możesz już podejść do nowej drabiny, docierając po chwili do wejścia do wąskiego tunelu. Artem zacznie się tu automatycznie czołgać i warto oczywiście zatrzymywać się po drodze, wysłuchując rozmów przeciwników. Po dotarciu do wyjścia z tunelu główny bohater automatycznie zdobędzie pierwszy nóż do rzucania. Zbadaj ciało poległego sojusznika, pozyskując dwa kolejne noże.

Proponuję schować się teraz w jednym z nieoświetlonych miejsc, bo wkrótce zjawi się tu pojedynczy wartownik. Osoby tej dobrze byłoby się oczywiście pozbyć. Jeśli nie masz nic przeciwko zamordowaniu tej postaci to możesz użyć noży do rzucania. W przeciwnym wypadku najlepiej jest zajść ją od tyłu i ogłuszyć.

Pozostań w pomieszczeniu, w którym pozyskałeś noże i zająłeś się wartownikiem, albowiem na pokazanej na powyższym screenie skrzyni leży ukryta strona dziennika Artema. Sprawdź też przy okazji pobliski narożnik, odnajdując dodatkowy nóż do rzucania. Możesz już wybrać wąskie przejście, z którego wcześniej skorzystał wyeliminowany przez Ciebie strażnik.

Wyjdź po schodach na wyższy poziom i zaczekaj aż nad Tobą pojawi się Paweł. W zależności od upodobań możesz najpierw zbadać ciało zamordowanego przez niego wartownika lub od razu podejść do zlokalizowanego po prawej stronie przycisku.

Po wciśnięciu przycisku schowaj się szybko za pokazaną na dołączonym screenie skrzynią, albowiem tuż po otwarciu śluzy pojawi się tu nowy wartownik. Zaczekaj aż osoba tu skieruje się w lewo i zajdź ją od tyłu celem jej ogłuszenia lub zamordowania.

Możesz już wybrać nowo odblokowane przejście. Pociągnij za dźwignię celem zamknięcia śluzy i zaczekaj aż uzyskasz dostęp do nowego obszaru, otrzymując w międzyczasie od Pawła rewolwer oraz zegarek informującym o poziomie wykrycia (zapalenie się niebieskiej lampki na zegarku oznacza, że jesteś widoczny dla przeciwników).
0
Komentarze czytelników
Elandiel Junior
A ja mam takie pytanie... bo chyba z 10 min pakowalem w tego Pawla cala amunicje zuzylem a on dalej siedzi na tym balkoniku,podchodzilem do tej bramy i nic wszystkich zolnierzy wybilem tez nic.Ze 3x na nowo zaczynalem i dalej to samo.. Jakies sugestie?
legolas93 Konsul

Musisz się przemieszczać, to cię zauważą i będą się pojawiać, wybij wszystkich aż w końcu otworzy się brama i zostanie ci sam Paweł, a w niego ładuj granatami i po sprawie.
Elandiel Junior
czyli dopoki nie rozwala bramy mam sie ciagle przemieszczac az sie beda pojawiac i brame rozwala? A zanim to nastapi w Pawla tylko granatami walic?
legolas93 Konsul

Chodzi o to, że musisz się im pokazywać to oni będą się pojawiać na dziedzińcu, wybijesz wszystkich to ci się otworzy przejście do Pawła, ta brama, wcześniej w Pawła nie wal niczym bo i tak go chyba nie widać z tego co pamiętam, jedynie go słychać. Za Pawła się weźmiesz dopiero jak wybijesz całą resztę żołnierzy, będziesz po schodach za nim gonił, i wtedy przy każdym winklu rzucaj granata i po sprawie.
Darth Kagris Junior
Jeśli ktoś tu jeszcze bywa proszę o infor.qcję jak się rozstawia miny claymore na konsoli ps4/ps5?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.