Jednostki lądowe w Total War SHOGUN 2 | Tabele jednostek

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Jednostki lądowe

Wykaz skrótów:

AW - Atak wręcz

PSz - Premia do szarży

PvK - Premia vs konnicy

O - Obrona

P - Pancerz

M - Morale

Sz - Szybkość

Z - Zasięg

C - Celność

PRz - Przeładowanie

A - Amunicja

Konni włócznicy

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

AW

PSz

PvK

O

P

M

Sz

          

Wielka gwardia

1200

300

15

35

15

5

7

15

10

Wielka gwardia Takedów

1100

250

17

35

15

6

7

16

10

Lekka jazda

400

100

4

20

7

1

2

1

12

Lekka jazda Takedów

450

75

5

20

7

2

2

10

12

Jazda z yari

800

200

5

25

15

1

4

10

12

Jazda z yari Takedów

700

175

8

30

15

2

4

12

12

Konni łucznicy

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

AW

PSz

PvK

O

P

M

Sz

Z

C

PRz

A

              

Konni łucznicy

750

200

6

10

0

2

4

10

10

150

60

30

20

Konni łucznicy Takedów

650

175

7

11

0

3

4

12

10

150

65

35

20

Jazda z mieczami

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

AW

PSz

PvK

O

P

M

Sz

          

Jazda z katanami

950

200

18

15

0

6

7

12

10

Jazda Takedów z katanami

850

175

20

15

0

7

7

14

10

Generał

300

100

14

15

0

6

5

15

10

Piesi łucznicy

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

AW

PSz

PvK

O

P

M

Sz

Z

C

PRz

A

              

Łucznicy ashigaru

350

75

2

2

0

1

1

3

4

150

25

25

20

Łucznicy ashigaru Chosokabe

300

70

3

3

0

2

1

3

4

150

30

30

20

Garnizonowi łucznicy ashigaru

0

0

2

2

0

1

1

3

4

150

25

25

20

Łucznicy ashigaru Hattorich

400

100

2

2

0

1

1

3

4

150

25

25

20

Łucznicy ashigaru Odów

300

55

3

3

0

2

1

3

4

150

30

35

20

Bohater z łukiem

1650

250

8

10

0

6

7

40

4

200

80

70

40

Bohater Chosokabe z łukiem

1550

200

10

15

0

8

7

40

4

200

90

80

40

Samuraje łucznicy

750

150

5

5

0

2

4

8

4

150

40

40

20

Samuraje łucznicy Chosokabe

600

125

6

6

0

3

4

8

4

150

50

50

20

Samuraje łucznicy Hattorich

750

200

5

5

0

2

4

8

4

150

40

40

20

Mnisi wojownicy z łukami

1000

220

4

6

0

1

2

12

4

175

50

50

20

Mnisi Chosokabe z łukami

950

200

4

6

0

1

2

12

4

175

60

55

20

Mnisi Uesugi z łukami

950

200

4

6

0

1

2

13

4

175

50

55

20

Ciężka piechota

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

AW

PSz

PvK

O

P

M

Sz

          

Samuraje z naginatami

750

150

9

12

15

6

9

10

4

Samuraje Hattorich z naginatami

750

200

9

12

15

6

9

10

4

Mnisi wojownicy z naginatami

900

200

12

12

10

7

2

15

4

Garnizonowi mnisi z naginatami

0

0

12

12

10

7

2

15

4

Mnisi wojownicy Uesugi

800

175

14

15

10

6

2

15

4

Onna Bushi

0

0

16

16

10

6

6

10

4

Piechota z rusznicami

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

AW

PSz

PvK

O

P

M

Sz

Z

C

PRz

A

              

Ashigaru z rusznicami z importu

900

125

2

2

0

1

1

3

4

100

35

15

15

Ashigaru z rusznicami

300

100

2

2

0

1

1

3

4

100

30

10

15

Ashigari Hattorich z rusznicami

300

100

2

2

0

1

1

3

4

100

30

10

15

Ashigari Odów z rusznicami

250

75

3

3

0

2

1

3

4

100

35

15

15

Samuraje z rusznicami

700

150

6

6

0

2

4

8

4

100

50

20

15

Samuraje Hattorich z rusznicami

700

200

6

6

0

2

4

6

4

100

50

20

15

Mnisi wojownicy z rusznicami

750

250

4

6

0

2

2

12

4

100

60

30

15

Włócznicy

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

AW

PSz

PvK

O

P

M

Sz

          

Ashigaru z yari

250

75

4

1

20

3

2

5

4

Garnizonowi ashigaru z yari

0

0

4

1

20

3

2

5

4

Ashigaru Hattorich z yari

250

100

4

1

20

3

2

5

4

Ashigaru Odów z yari

200

50

5

1

20

4

2

5

4

Bohater z yari

1550

250

10

20

25

15

8

40

4

Ronin z yari

750

100

8

15

25

10

5

12

4

Samuraje z yari

700

150

6

15

25

8

5

10

4

Samuraje Hattori z yari

700

200

6

15

25

8

5

10

4

Piechota specjalna

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

AW

PSz

PvK

O

P

M

Sz

Z

C

PRz

A

              

Miotacze bomb

700

150

2

2

0

2

2

5

4

50

15

15

10

Miotacze bomb Hojo

650

125

2

2

0

2

2

5

4

50

25

20

10

Ninja kisho

800

275

14

20

0

8

3

12

5

50

40

60

2

Ninja kisho Hattorich

750

250

15

22

0

10

3

12

5

50

40

60

2

Ninja kisho Tokugawów

750

250

15

22

0

10

3

12

5

50

40

60

2

Piechota z mieczami

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

AW

PSz

PvK

O

P

M

Sz

          

Ashigaru z pożyczonym mieczem

400

50

9

10

0

2

2

5

4

Bohater z kataną

1600

250

25

28

0

10

9

40

4

Bohater Shimazu z kataną

1500

200

28

30

0

12

9

40

4

Ronin z katanami

800

150

14

15

0

6

5

12

4

Samuraje z katanami

750

150

12

15

0

4

5

10

4

Samuraje Hattori z katanami

750

200

12

15

0

4

5

10

4

Samuraje Shimazu z katanami

650

125

14

15

0

5

5

10

4

Samuraje z no-dachi

800

150

14

28

0

1

2

10

4

Samuraje z no-dachi Date

700

125

16

32

0

2

2

10

4

Samuraje z no-dachi Hattori

800

200

14

28

0

1

2

10

4

Świta samurajska

0

0

14

15

0

5

5

10

4

Jednostki oblężnicze

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

AW

PSz

PvK

O

P

M

Sz

Z

C

PRz

A

              

Rakiety zapalające

950

150

2

5

0

1

1

2

4

250

25

15

5

Rakiety zapalające Hojo

850

125

2

5

0

1

1

2

4

250

35

20

5

Armaty europejskie

900

100

2

5

0

1

1

2

4

500

55

20

10

Armaty europejskie

800

75

2

5

0

1

1

2

4

500

55

20

10

Mangonele ogniowe

800

100

2

5

0

1

1

2

4

450

55

25

10

Mangonele ogniowe Hojo

700

75

2

5

0

1

1

2

4

450

60

35

10

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2011-04-05
16:11

anymous Generał

Czemu to nie jest dostępne. Jeszcze 14 dni nie minęło. Wiem że niektóre poradniki są dostępne od razu za $. Ale te "niektóre" to wszystkie nowe.

Komentarz: anymous
2011-04-07
11:00

kwo Centurion

Nie ma w poradniku (przynajmniej w części "jawnej") dla jakiego poziomu trudności został opracowany. Gram na najtrudniejszym poziomie i niektóre uwagi zapisy wydają mi się śmieszne (np. "W żadnym wypadku nie powinniśmy wyłączać żadnej, nawet buntowniczej prowincji z opodatkowania – lepiej obniżyć nieco poziom podatków w całym państwie") albo przynajmniej zbyt uproszczone. Dla początkujących graczy powinna znaleźć się KLUCZOWA informacja po zdobyciu jakiej ilości prowincji wszyscy rzucają się na Ciebie. Moja strategia jest uniwersalna i elastyczna:
1. Elastyczna dyplomacja polegająca na stymulowaniu handlu, rozrodu dynastii i kupczeniu zakładnikami. Trudno to opisać dokładnie trzeba mocno i elastycznie myśleć.
2. Opanowanie faktorii flotą handlową (bez eskorty) - SI wydaje się nie rozpoznawać okrętów handlowych i wojennych i rzadko atakuje 10 okrętów zbitych w jedną "paczkę".
3. Po zdobyciu krytycznej ilości prowincji tworzenie bastionów które składają się z trzech miast położonych blisko siebie w których umieszczamy 3 armie które mogą się wspierać i wykrwawić wszystkie doborowe armie w całej Japonii i przy okazji łupić sąsiadującej miasta ("farmienie"). Polowanie flotą na pływające armie wrogów a najlepiej zblokowanie ich w portach (SI nie tworzy wtedy nowej armii i mamy spokój z przeciwnikiem) jest też bardzo pożądane.
Na najtrudniejszym poziomie SI robi desanty, plądrujące rajdy, zrywa sojusze i jest bardzo agresywna - poleganie więc na ekonomii może i pozwoli zdobyć shogunat ale nie zakończyć pomyślnie całą kampanię. Polecam więc strategię bastionów którą, w celu uniknięcia impasu, trzeba rozpocząć przy średnio rozwiniętej ekonomii Japonii tj. jak najwcześniej.

Komentarz: kwo
2011-04-07
11:31

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

kwo --> bardzo ciekawy komentarz. Przyznam że gra na najwyższym poziomie przerosła mnie, ale jak będę miał spokój w wakacje i nie będę musiał się nigdzie śpieszyć spróbuję jeszcze raz na wysokiej trudności i z pewnością skorzystam z twoich uwag.

Komentarz: Soulcatcher
2011-04-07
12:20

kwo Centurion

Tylko ostrzegam ;-) gra na poziomie "bardzo trudny" (a co dopiero legendarny gdzie zapisywanie rozgrywki jest ograniczone) jest bardzo żmudna i wyczerpująca umysłowo. Momenty kluczowych decyzji trzeba zapisywać i niejednokrotnie"odsejwowywać" w przypadku gdy SI nas przytłoczy. Są w tej grze elementy nieprzewidywalne które mogą zepsuć całą ofensywę np. kierunek i odległość wycofania się obcej armii i floty, zasadzki. Jest też mały ale upierdliwy bug z nawracaniem na inną wiarę - trzeba wielu mnichów i wiele tur żeby status obcej wiary zaczął spadać poniżej 100%. W takich prowincjach jednego dnia nastroje są +1 a drugiego bez żadnych ewidentnych przyczyn -4 - unikam więc chrześcijan jak ognia ;-)

Komentarz: kwo
2011-04-09
21:14

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Poradnik został napisany pod poziom "trudny", ale porady będą działać również na innych poziomach. Na najtrudniejszym nieszczególnie jest sens grać - to straszna mordęga :).

Komentarz: MiszczCzarny
2011-04-19
12:38

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Poradnik jest na głównej po raz pierwszy. Może mylisz z recenzją/betatestem/wszystko co wiemy/Sengoku :).

Komentarz: MiszczCzarny
2011-04-19
23:17

DarkStar Legend

DarkStar

Kilka spostrzeżeń po dwóch zaliczonych kampaniach:
1. Ciężkie jest pierwszych 10-15 kiedy komputer szybko rośnie w siłę i potrafi kontrolować po 10-15 prowincji. Niestety kiepsko sobie radzi z wyliczaniem ryżu, buduje duże zamki gdzie popadnie, prawdopodobnie tak, aby wyjść z jedzeniem w okolicach zera. Kiedy utraci kilka prowincji indeks pożywienia ma ujemny i całe imperia padają od buntów. Nowo powstałe klany odziedziczają cały bałagan i chwilę później pochłaniają je rebelie itd itp. Jest to słabe, bo zamiast epickich kampanii z molochami podbija się ciągle maleńkie klany.
2. Tak jak napisał kwo, 3-4 armie na wykrwawianie. Nie ma sensu utrzymywać mocnych oddziałów w odległych miastach, w przypadku desantu taniej jest taką prowincję odbić.
3. Dobra flota do powstrzymywania w/w desantów:)
4. Handel, handel i jeszcze raz handel. Przy dobrym kombinowaniu w dyplomacji można handlować niemal ze wszystkimi rodami. Zysk z handlu potrafi przewyższyć ten z podatków, ale musimy mieć w posiadaniu punkty handlowe ze sporą ilością statków kupieckich.
5. Jednostki dodatkowe to podstawa. W przypadku walki z silnym przeciwnikiem powstrzymywanie wrogich armii i wzniecanie buntów potrafią skutecznie opóźnić inwazję i zebrać siły na odparcie ataku.
6. Fajnym sposobem jest trenowanie agentów na zbuntowanych prowincjach.
7. Zbyt częste wykorzystywanie jednego generała daje kiepskiego perka -3 do honoru.
8. Dobrym mykiem jest wymaksowanie lojalności następcy tronu i skasowanie obecnego władcy. Duży honor daimio zapewnia mnóstwo fajnych bonusów w dyplomacji i dla generałów.
9. Markety opłaca się rozwijać w prowincjach, gdzie są bonusy do dochodów z wydobycia surowców. Większość prowincji 2-3 poziom, podstawowy market, gildia złodziei i świątynia dla zboostowania wynalazków. Dwie, trzy prowincje z maksymalną fortecą do budowania armii (+ mocne twierdze przy gorących granicach, niekoniecznie z budynkami wojskowymi), najlepiej ze zbrojmistrzem. Przy dobrej konfiguracji prowincji, zajęciu punktów handlowych i umowach z innymi klanami można wyciągać 20000 na sezon przy najniższych podatkach!

Komentarz: DarkStar
2011-04-20
11:33

kwo Centurion

Zagrałem sobie testowo na poziomie trudnym i muszę stwierdzić że jest kolosalna różnica między poziomem bardzo trudnym. Dla mnie jest za łatwo. "Trudna" SI jest zbyt mało agresywna - z łatwością wasalizujemy przeciwników, SI sama błaga o rozejm i umowy handlowe co jest nie do pomyślenia na poziomie bardzo trudnym. Gra na poziomie bardzo trudnym faktycznie rozpoczyna się po zdobyciu krytycznej ilości prowincji, wtedy pada handel i wszyscy (po pewnym czasie nawet sojusznicy nawet po rozwinięciu sztuk dyplomatycznych) rzucają się na Ciebie. Praktycznie gra się cały czas prawie na debecie i jeden plądrujący rajd lub desant ze strony SI i można szukać sejwa bo ściągnięcie z frontu armii nie jest możliwe a na nową nie ma kasy. Po za tym b.trudna SI nie wiadomo jakim sposobem produkuje armie a nawet grupy armii złożone z samych samurajów - to jest dopiero satysfakcja powstrzymać takie coś! Walczy się do ostatniej strzały próbując utrzymać fortece.. Bardzo przydają się samurajowie z katanami odporni na szok walczący do ostatniego żołnierza których przerzuca się na przełamane odcinki obrony niczym doborowe oddziały SS na froncie wschodnim II w.ś.
Podsumowując poziom bardzo trudny jest wyczerpujący ale za to satysfakcjonujący.

Komentarz: kwo
2012-03-22
16:07

zanonimizowany822007 Legionista

Ja czekam na poradnik do dodatku fall of the samurai

Komentarz: zanonimizowany822007
2018-07-03
13:17

Patrus799 Junior

Mam takie pytanie czemu ten uzupełniony poradnik nie jest dostępny do pobrania bo ten obecny ma 55 stron a uzupełniony 73??

Komentarz: Patrus799

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl