Interface w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Terenem naszych działań są trzy z czterech głównych wysp Japonii - największa Honsiu, znajdująca się na zachodzie Kiusiu oraz będąca na południu od Honsiu - Sikoku - Interface w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Terenem naszych działań są trzy z czterech głównych wysp Japonii - największa Honsiu, znajdująca się na zachodzie Kiusiu oraz będąca na południu od Honsiu - Sikoku.

Mapa kampanii jest podzielona na prowincje, z których każda składa się ze stolicy, pól, portu (jeśli jest dostęp do morza) oraz opcjonalnego budynku specjalnego (np - Interface w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Mapa kampanii jest podzielona na prowincje, z których każda składa się ze stolicy, pól, portu (jeśli jest dostęp do morza) oraz opcjonalnego budynku specjalnego (np. kuźnia, kopalnia złota). Na początku większość terenów jest spowita mgłą wojny - tutaj w postaci namalowanej na płótnie mapy. Na niej mamy zaznaczone nie tylko ukształtowanie terenu, ale również lokalizację poszczególnych stolic prowincji oraz zasoby jakimi dysponuje dana prowincja.

W prawym górnym rogu znajduje się minimapa, na której mamy zaznaczone nasze terytorium oraz jakie ziemie zajmują inne odkryte przez nas klany - Interface w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

W prawym górnym rogu znajduje się minimapa, na której mamy zaznaczone nasze terytorium oraz jakie ziemie zajmują inne odkryte przez nas klany. Dodatkowo znajduje się tutaj informacja, gdzie znajdują się punkty handlowe (żółtym kolorem są oznaczone te znajdujące się pod naszą kontrolą) oraz położenie Kioto - siedziby szoguna, której zdobycie jest głównym celem naszej kampanii.

Listy przydają się do nawigacji po mapie. - Interface w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Listy przydają się do nawigacji po mapie.

Pod minimapą znajdziemy rozwijane listy, są to kolejno:

  1. Komunikaty o wydarzeniach - powiadomienia, które otrzymaliśmy w danej turze. Są to np. informacje o wzniesionych budynkach, otrzymane misje czy raporty odnośnie działań agentów.
  2. Cele - tutaj możemy podejrzeć ile prowincji musimy jeszcze podbić by osiągnąć zwycięstwo oraz które z kluczowych prowincji zostały już przez nas zajęte. Dodatkowo tutaj mamy zebrane obecnie trwające misje, otrzymane w trakcie kampanii.
  3. Rody - odkryte przez nas frakcje, wraz z ich nastawieniem do nas, oznaczeniem z kim prowadzimy handel oraz jakie są nasze obecne stosunki dyplomatyczne.
  4. Armia - lista zgromadzonych przez nas wojsk lądowych, wraz liczebnością, ilością punktów ruchu oraz informacją który generał nimi dowodzi i jaka jest jego lojalność. Wskazuje też na minimapie lokalizacje armii.
  5. Flota - tutaj mamy podaną tylko ilość posiadanych okrętów i punkty ruchu, ponieważ w grze nie występują admirałowie. Wskazuje na minimapie lokalizacje flot.
  6. Prowincje - odkryte przez nas terytoria, informacje nastrojach panujących wśród ludności (jeśli są pod naszą kontrolą) bądź do jakiego klanu przynależą. Są tutaj też podane specjalności prowincji, zapasy żywności oraz ogólna zamożność. Po wybraniu tej listy na minimapie zaznaczone są lokalizacje zasobów.
  7. Agenci - lista działających dla nas agentów, łącznie z poziomem doświadczenia oraz liczbą posiadanych punktów ruchu.
W przy lewym górnym rogu minimapy znajdziemy aktualne czasowe współczynniki pod wpływem jakich znajduje się obecnie nasza frakcja - Interface w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

W przy lewym górnym rogu minimapy znajdziemy aktualne czasowe współczynniki pod wpływem jakich znajduje się obecnie nasza frakcja. Mogą one być nagrodą za misję, bądź efektem losowych wydarzeń. Więcej o tym w odpowiednim rozdziale poradnika.

W prawym dolnym rogu znajduje się przycisk końca tury, który dodatkowo informuje nas o aktualnej dacie, oraz porze roku - Interface w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

W prawym dolnym rogu znajduje się przycisk końca tury, który dodatkowo informuje nas o aktualnej dacie, oraz porze roku. wokół niego znajdziemy zaś skróty do okna finansów, drzewka technologii, dyplomacji oraz zarządzania rodem.

Poniżej mamy podany aktualny stan skarbca, nasz przychód na turę, oraz jakimi zapasami żywności obecnie dysponujemy - Interface w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Poniżej mamy podany aktualny stan skarbca, nasz przychód na turę, oraz jakimi zapasami żywności obecnie dysponujemy.

Po kliknięciu LPM na dowolną strukturę w naszej prowincji w lewym dolnym rogu rozwinie się jej panel - Interface w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Po kliknięciu LPM na dowolną strukturę w naszej prowincji w lewym dolnym rogu rozwinie się jej panel. Możemy tutaj wznosić i burzyć budynki, werbować nowe jednostki oraz sprawdzać ile naszych nie garnizonowych sił aktualnie przebywa w stolicy prowincji.

Zaznaczenie nie należącej do nas, ale widocznej prowincji da nam informacje odnośnie wybudowanych tam struktur - Interface w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Zaznaczenie nie należącej do nas, ale widocznej prowincji da nam informacje odnośnie wybudowanych tam struktur. Dodatkowo będziemy mogli sprawdzić jaka ilość jednostek tam stacjonuje, jednakże dokładniejsze informacje będą dostępne dopiero po przeprowadzeniu odpowiedniego wywiadu.

Oznaczenie naszej armii pozwoli nam zobaczyć z ilu jednostek się składa, jakie jest ich doświadczenie oraz stan liczebny. W przypadku zaznaczenia armii nie należącej do nas, ilość informacji, które otrzymamy jest, podobnie jak w przypadku wojsk stacjonujących w stolicy prowincji, uzależniona od naszego wywiadu.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2011-04-05
16:11

anymous Generał

Czemu to nie jest dostępne. Jeszcze 14 dni nie minęło. Wiem że niektóre poradniki są dostępne od razu za $. Ale te "niektóre" to wszystkie nowe.

Komentarz: anymous
2011-04-07
11:00

kwo Centurion

Nie ma w poradniku (przynajmniej w części "jawnej") dla jakiego poziomu trudności został opracowany. Gram na najtrudniejszym poziomie i niektóre uwagi zapisy wydają mi się śmieszne (np. "W żadnym wypadku nie powinniśmy wyłączać żadnej, nawet buntowniczej prowincji z opodatkowania – lepiej obniżyć nieco poziom podatków w całym państwie") albo przynajmniej zbyt uproszczone. Dla początkujących graczy powinna znaleźć się KLUCZOWA informacja po zdobyciu jakiej ilości prowincji wszyscy rzucają się na Ciebie. Moja strategia jest uniwersalna i elastyczna:
1. Elastyczna dyplomacja polegająca na stymulowaniu handlu, rozrodu dynastii i kupczeniu zakładnikami. Trudno to opisać dokładnie trzeba mocno i elastycznie myśleć.
2. Opanowanie faktorii flotą handlową (bez eskorty) - SI wydaje się nie rozpoznawać okrętów handlowych i wojennych i rzadko atakuje 10 okrętów zbitych w jedną "paczkę".
3. Po zdobyciu krytycznej ilości prowincji tworzenie bastionów które składają się z trzech miast położonych blisko siebie w których umieszczamy 3 armie które mogą się wspierać i wykrwawić wszystkie doborowe armie w całej Japonii i przy okazji łupić sąsiadującej miasta ("farmienie"). Polowanie flotą na pływające armie wrogów a najlepiej zblokowanie ich w portach (SI nie tworzy wtedy nowej armii i mamy spokój z przeciwnikiem) jest też bardzo pożądane.
Na najtrudniejszym poziomie SI robi desanty, plądrujące rajdy, zrywa sojusze i jest bardzo agresywna - poleganie więc na ekonomii może i pozwoli zdobyć shogunat ale nie zakończyć pomyślnie całą kampanię. Polecam więc strategię bastionów którą, w celu uniknięcia impasu, trzeba rozpocząć przy średnio rozwiniętej ekonomii Japonii tj. jak najwcześniej.

Komentarz: kwo
2011-04-07
11:31

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

kwo --> bardzo ciekawy komentarz. Przyznam że gra na najwyższym poziomie przerosła mnie, ale jak będę miał spokój w wakacje i nie będę musiał się nigdzie śpieszyć spróbuję jeszcze raz na wysokiej trudności i z pewnością skorzystam z twoich uwag.

Komentarz: Soulcatcher
2011-04-07
12:20

kwo Centurion

Tylko ostrzegam ;-) gra na poziomie "bardzo trudny" (a co dopiero legendarny gdzie zapisywanie rozgrywki jest ograniczone) jest bardzo żmudna i wyczerpująca umysłowo. Momenty kluczowych decyzji trzeba zapisywać i niejednokrotnie"odsejwowywać" w przypadku gdy SI nas przytłoczy. Są w tej grze elementy nieprzewidywalne które mogą zepsuć całą ofensywę np. kierunek i odległość wycofania się obcej armii i floty, zasadzki. Jest też mały ale upierdliwy bug z nawracaniem na inną wiarę - trzeba wielu mnichów i wiele tur żeby status obcej wiary zaczął spadać poniżej 100%. W takich prowincjach jednego dnia nastroje są +1 a drugiego bez żadnych ewidentnych przyczyn -4 - unikam więc chrześcijan jak ognia ;-)

Komentarz: kwo
2011-04-09
21:14

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Poradnik został napisany pod poziom "trudny", ale porady będą działać również na innych poziomach. Na najtrudniejszym nieszczególnie jest sens grać - to straszna mordęga :).

Komentarz: MiszczCzarny
2011-04-19
12:38

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Poradnik jest na głównej po raz pierwszy. Może mylisz z recenzją/betatestem/wszystko co wiemy/Sengoku :).

Komentarz: MiszczCzarny
2011-04-19
23:17

DarkStar Legend

DarkStar

Kilka spostrzeżeń po dwóch zaliczonych kampaniach:
1. Ciężkie jest pierwszych 10-15 kiedy komputer szybko rośnie w siłę i potrafi kontrolować po 10-15 prowincji. Niestety kiepsko sobie radzi z wyliczaniem ryżu, buduje duże zamki gdzie popadnie, prawdopodobnie tak, aby wyjść z jedzeniem w okolicach zera. Kiedy utraci kilka prowincji indeks pożywienia ma ujemny i całe imperia padają od buntów. Nowo powstałe klany odziedziczają cały bałagan i chwilę później pochłaniają je rebelie itd itp. Jest to słabe, bo zamiast epickich kampanii z molochami podbija się ciągle maleńkie klany.
2. Tak jak napisał kwo, 3-4 armie na wykrwawianie. Nie ma sensu utrzymywać mocnych oddziałów w odległych miastach, w przypadku desantu taniej jest taką prowincję odbić.
3. Dobra flota do powstrzymywania w/w desantów:)
4. Handel, handel i jeszcze raz handel. Przy dobrym kombinowaniu w dyplomacji można handlować niemal ze wszystkimi rodami. Zysk z handlu potrafi przewyższyć ten z podatków, ale musimy mieć w posiadaniu punkty handlowe ze sporą ilością statków kupieckich.
5. Jednostki dodatkowe to podstawa. W przypadku walki z silnym przeciwnikiem powstrzymywanie wrogich armii i wzniecanie buntów potrafią skutecznie opóźnić inwazję i zebrać siły na odparcie ataku.
6. Fajnym sposobem jest trenowanie agentów na zbuntowanych prowincjach.
7. Zbyt częste wykorzystywanie jednego generała daje kiepskiego perka -3 do honoru.
8. Dobrym mykiem jest wymaksowanie lojalności następcy tronu i skasowanie obecnego władcy. Duży honor daimio zapewnia mnóstwo fajnych bonusów w dyplomacji i dla generałów.
9. Markety opłaca się rozwijać w prowincjach, gdzie są bonusy do dochodów z wydobycia surowców. Większość prowincji 2-3 poziom, podstawowy market, gildia złodziei i świątynia dla zboostowania wynalazków. Dwie, trzy prowincje z maksymalną fortecą do budowania armii (+ mocne twierdze przy gorących granicach, niekoniecznie z budynkami wojskowymi), najlepiej ze zbrojmistrzem. Przy dobrej konfiguracji prowincji, zajęciu punktów handlowych i umowach z innymi klanami można wyciągać 20000 na sezon przy najniższych podatkach!

Komentarz: DarkStar
2011-04-20
11:33

kwo Centurion

Zagrałem sobie testowo na poziomie trudnym i muszę stwierdzić że jest kolosalna różnica między poziomem bardzo trudnym. Dla mnie jest za łatwo. "Trudna" SI jest zbyt mało agresywna - z łatwością wasalizujemy przeciwników, SI sama błaga o rozejm i umowy handlowe co jest nie do pomyślenia na poziomie bardzo trudnym. Gra na poziomie bardzo trudnym faktycznie rozpoczyna się po zdobyciu krytycznej ilości prowincji, wtedy pada handel i wszyscy (po pewnym czasie nawet sojusznicy nawet po rozwinięciu sztuk dyplomatycznych) rzucają się na Ciebie. Praktycznie gra się cały czas prawie na debecie i jeden plądrujący rajd lub desant ze strony SI i można szukać sejwa bo ściągnięcie z frontu armii nie jest możliwe a na nową nie ma kasy. Po za tym b.trudna SI nie wiadomo jakim sposobem produkuje armie a nawet grupy armii złożone z samych samurajów - to jest dopiero satysfakcja powstrzymać takie coś! Walczy się do ostatniej strzały próbując utrzymać fortece.. Bardzo przydają się samurajowie z katanami odporni na szok walczący do ostatniego żołnierza których przerzuca się na przełamane odcinki obrony niczym doborowe oddziały SS na froncie wschodnim II w.ś.
Podsumowując poziom bardzo trudny jest wyczerpujący ale za to satysfakcjonujący.

Komentarz: kwo
2012-03-22
16:07

zanonimizowany822007 Legionista

Ja czekam na poradnik do dodatku fall of the samurai

Komentarz: zanonimizowany822007
2018-07-03
13:17

Patrus799 Junior

Mam takie pytanie czemu ten uzupełniony poradnik nie jest dostępny do pobrania bo ten obecny ma 55 stron a uzupełniony 73??

Komentarz: Patrus799

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl