Brothers in Arms: Road to Hill 30 – „wrażenie uczestnictwa w Kompanii braci”. Najlepsze gry 2005 roku - Kratos Most Wanted

Dariusz Matusiak

41

Brothers in Arms: Road to Hill 30 – „wrażenie uczestnictwa w Kompanii braci”

Data premiery: 1 marca

Producent: Gearbox Software

Gatunek: strzelanka FPP

Platformy: PC Windows, Xbox, PlayStation 2

Brothers in Arms nie sprostało wymaganiom, co nie oznacza, że gra jest słaba. Po prostu oczekiwania były niewspółmiernie wysokie. Spodziewałem się rewolucji w wojennych FPS-ach, dostałem zaś grę bardzo dobrą i bardzo wciągającą, choć raczej na jeden raz. Ponowne przechodzenie jej, nawet na wyższym poziomie trudności, mija się z celem. Tak czy inaczej, kroczymy tą samą, wyznaczoną „na sztywno” ścieżką. Zagrać mimo wszystko warto. Bardzo przyjemnie jest mieć wrażenie uczestnictwa w Kompanii braci choćby przez kilkanaście godzin.

Recenzja gry Brothers in Arms: Road to Hill 30, „Click!” nr 05/2005, ocena: 4+/6

W czasach dominacji na arenie drugowojennych strzelanek dwóch tytułów – Medal of Honor i Call of DutyBrothers in Arms było czymś zupełnie innym, małym powiewem świeżości. Gra studia Gearbox nie skakała po wszystkich frontach drugiej wojny światowej, tylko koncentrowała się na jednym, małym, dodajmy jeszcze – autentycznym – epizodzie, który miał miejsce w trakcie inwazji na Normandię, na losach małego oddziału żołnierzy. A sama rozgrywka nie była zwykłym corridor shooterem, tylko skupiała się na taktyce.

W starciach brało udział zaledwie kilku przeciwników, których można było pokonać tylko poprzez stosowanie odpowiednich manewrów flankowania i osłanianie swoich ludzi ogniem zaporowym. W tym celu wydawaliśmy rozkazy kompanom, a mechanika ta była naprawdę bardzo intuicyjna. Mało tego, dopasowano do niej celność broni, która okazywała się praktycznie bezskuteczna, gdy próbowało się grać w stylu Call of Duty. Po części miało to wymuszać stosowanie odpowiedniej taktyki, a z drugiej strony symulowało rzeczywiste trudności używania broni w ogromnym stresie podczas walki.

Wszystkie te nowości przyjęto z otwartymi ramionami i Brothers in Arms: Road to Hill 30 odniosło niesamowity sukces, sprzedając się raptem w miesiąc w liczbie niemal 2 milionów kopii. Oceny również były wysokie, zwłaszcza wersji pecetowej. Dziś BiA uznawane jest za jedną z najlepszych gier o drugiej wojnie światowej i jedną z najlepszych strzelanek taktycznych, jakie kiedykolwiek powstały.

  1. Więcej o grze Brothers in Arms: Road to Hill 30
F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon

F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 18 października 2005
F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon - Encyklopedia Gier
8.3

GRYOnline

8.2

Gracze

9.4

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

Która premiera roku 2005 była najważniejsza?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl