Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 marca 2015, 15:55

autor: Draug

Wieści ze świata (Alien: Isolation, PhysX, Evolve, Worlds of Magic) 5/3/15

Dziś piszemy m.in. o domniemanym odejściu Phila Harrisona z Microsoftu, filmie prezentującym wczesną wersję gry Alien: Isolation z widokiem TPP, udostępnieniu za darmo technologii PhysX, wzbogaceniu Evolve o tryb obserwatora oraz przesiadce Worlds of Magic na silnik Unity 5. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Promocje Steama

Promocja dnia (do godziny 19:00 w czwartek, 5 marca):

Szaleństwo w środku tygodnia (do godziny 19:00 w piątek, 6 marca):

Oferty tygodniowe (do godziny 19:00 w poniedziałek, 9 marca) – obniżka cen 80 tytułów, WWW

SteamOS Sale (do godziny 19:00 w poniedziałek, 9 marca) – przecena na gry, które wyszły lub wyjdą na system SteamOS, WWW

Microsoft

GamesIndustry.biz podaje, że Phil Harrison zamierza opuścić firmę Microsoft. Serwis dowiedział się tego od anonimowych źródeł podczas targów GDC 2015, ale najważniejsi oficjele – jak np. Phil Spencer – odmówili komentarza w tej sprawie. Harrison dołączył do spółki w 2012 roku, obejmując fotel wiceprezydenta w dziale Interactive Entertainment Business.

Phil Harrison. - Wieści ze świata (Alien: Isolation, PhysX, Evolve, Worlds of Magic) 5/3/15 - wiadomość - 2015-03-05
Phil Harrison.

Alien: Isolation

W sieci pojawił się filmik prezentujący rozgrywkę z wczesnej wersji gry Alien: Isolation (widoczny poniżej). Jak się okazuje, studio Creative Assembly pierwotnie planowało swoją produkcję jako survival horror z widokiem trzecioosobowym (zza pleców bohaterki).

PhysX

NVIDIA udostępniła pecetowym deweloperom za darmo kod źródłowy PhysX – technologii odpowiedzialnej za generowanie zaawansowanej fizyki w grach. Wkrótce związane z nią narzędzia deweloperskie zostaną wzbogacone o moduły odpowiedzialne za symulację tkanin (PhysX Clothing) i destrukcję (PhysX Destruction). Warto mieć na względzie, że funkjconalności PhysX są zaimplementowane w silnikach takich jak Unreal Engine 3 i 4, Unity, AnvilNext czy REDengine.

Evolve

Studio Turtle Rock zapowiedziało, że sieciowa strzelanka Evolve wkrótce otrzyma darmową aktualizację wzbogacającą grę o tryb obserwatora (ang. Observer Mode). Gracze będą mogli dołączać do trwających rozgrywek i oglądać je za pośrednictwem kamer towarzyszących każdej z pięciu postaci uczestniczących w zabawie. Nic nie stanie też na przeszkodzie, by streamować obserwowaną rozgrywkę i komentować ją na bieżąco. Omawiany tryb otrzyma specjalny interfejs, wyświetlający aktualne statystyki meczu i poszczególnych uczestników.

Worlds of Magic

Łódzkie studio Wastelands Interactive ogłosiło, że ich najnowsza produkcja – debiutująca 19 marca strategia 4X Worlds of Magic – została przeniesiona na wypuszczony niedawno silnik Unity 5. Mimo ogłoszenia złotego statusu prawie dwa tygodnie temu, deweloper postanowił wykorzystać nadarzającą się okazję i poświęcić czas, jaki został do premiery, na zmianę technologii. Worlds of Magic będzie pierwszą tak dużą produkcją opracowaną przy użyciu wspomnianego silnika. Dzięki niemu gra stała się nieco ładniejsza, jak również bardziej stabilna i wydajna. Zmiany możecie obejrzeć na świeżym zwiastunie z fragmentami rozgrywki (zamieszczonym poniżej). Warto jeszcze wspomnieć, że Worlds of Magic powstaje z myślą nie tylko o komputerach, ale również konsolach PlayStation 4 – produkcja w tej wersji trafi na rynek w trzecim kwartale 2015 roku.

Galeria obrazków

Polecamy Waszej uwadze najnowsze obrazki w galeriach...

Galeria filmów

...jak również najnowsze filmy z gier (i nie tylko):

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.