PhysX Ostatnie wiadomości

Jest szansa, że starsze gry, które wykorzystywały PhysX, znowu będą działać normalnie na RTX 50

Jest szansa, że starsze gry, które wykorzystywały PhysX, znowu będą działać normalnie na RTX 50

Jest jeszcze nadzieja dla RTX-ów 50 i 32-bitowego PhysX-a. Pierwszy raz w historii jako open source udostępniono kod źródłowy GPU dla SDK PhysX-a.

Tech

Zbigniew Woźnicki

7 kwietnia 2025

Jest szansa, że starsze gry, które wykorzystywały PhysX, znowu będą działać normalnie na RTX 50
Nvidia w pełni udostępniła kod źródłowy PhysX

Nvidia w pełni udostępniła kod źródłowy PhysX

Korporacja udostępniła pełen kod źródłowy dla swoich kluczowych technologii symulacji fizycznych, PhysX oraz Flow. Oznacza to dostęp do wcześniej zamkniętych fragmentów kodu odpowiedzialnych za akcelerację GPU. Materiały zostały opublikowane na platformie GitHub.

Tech

Krystian Łukasik

6 kwietnia 2025

Nvidia w pełni udostępniła kod źródłowy PhysX
Gracz musiał dokupić starą kartę graficzną, bo RTX 5090 nie radził sobie w klasycznych tytułach

Gracz musiał dokupić starą kartę graficzną, bo RTX 5090 nie radził sobie w klasycznych tytułach

Starsze, 32-bitowe gry korzystające z efektów fizyki PhysX, stwarzają problemy dla posiadaczy najnowszych kart graficznych serii GeForce RTX 50. Z powodu wycofania wsparcia dla 32-bitowego CUDA, obliczenia PhysX obciążają procesor, powodując znaczne spadki wydajności.

Tech

Krystian Łukasik

25 lutego 2025

Gracz musiał dokupić starą kartę graficzną, bo RTX 5090 nie radził sobie w klasycznych tytułach
Starsze gry cierpią na RTX 50, bo nie wspierają 32-bitowego PhysX-a. Internauci stworzyli listę dotkniętych gier

Starsze gry cierpią na RTX 50, bo nie wspierają 32-bitowego PhysX-a. Internauci stworzyli listę dotkniętych gier

RTX-y 50 nie oferują wsparcia dla 32-bitowego PhysX-a. W efekcie starsze gry korzystające z tej technologii mogą działać gorzej. Gracze przygotowali obszerne zestawienie tytułów.

Tech

Zbigniew Woźnicki

21 lutego 2025

Starsze gry cierpią na RTX 50, bo nie wspierają 32-bitowego PhysX-a. Internauci stworzyli listę dotkniętych gier
RTX 50 bez wsparcia dla starszych tytułów; Nvidia rezygnuje z PhysX w grach 32-bitowych

RTX 50 bez wsparcia dla starszych tytułów; Nvidia rezygnuje z PhysX w grach 32-bitowych

Nvidia podjęła decyzję, która w oczach graczy może być kontrowersyjna. RTX-y 50 nie będą obsługiwać 32-bitowej biblioteki PhysX, co negatywnie wpłynie na wydajność starszych gier.

Tech

Zbigniew Woźnicki

19 lutego 2025

RTX 50 bez wsparcia dla starszych tytułów; Nvidia rezygnuje z PhysX w grach 32-bitowych

Debiut Operacji Wind Bastion w R6 Siege, PhysX oprogramowaniem open source i inne wieści

Dziś piszemy o darmowym udostępnieniu przez firmę Nvidia silnika fizycznego PhysX, nowej wersji sterowników GeForce oraz premierze Operacji Wind Bastion w grze Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Miłosz Szubert

4 grudnia 2018

Debiut Operacji Wind Bastion w R6 Siege, PhysX oprogramowaniem open source i inne wieści

Wieści ze świata (Alien: Isolation, PhysX, Evolve, Worlds of Magic) 5/3/15

Dziś piszemy m.in. o domniemanym odejściu Phila Harrisona z Microsoftu, filmie prezentującym wczesną wersję gry Alien: Isolation z widokiem TPP, udostępnieniu za darmo technologii PhysX, wzbogaceniu Evolve o tryb obserwatora oraz przesiadce Worlds of Magic na silnik Unity 5. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Krzysztof Mysiak

5 marca 2015

Wieści ze świata (Alien: Isolation, PhysX, Evolve, Worlds of Magic) 5/3/15

Project CARS wykorzysta w pełni DirectX 11, Nvidia PhysX i APEX Turbulence

Project CARS, czyli gra wyścigowa, której twórcy kładą nacisk na piękną oprawę graficzną i realistyczny model jazdy, wykorzysta w pełni DirectX 11, Nvidia PhysX i APEX Turbulence. Premiera gry na różne platformy – PC, Xbox 360, PlayStation 3 i Wii U – w przyszłym roku.

gry

Adam Zechenter

18 października 2013

Project CARS wykorzysta w pełni DirectX 11, Nvidia PhysX i APEX Turbulence

Nvidia Flex, czyli fizyka nowej generacji

Koncern Nvidia ujawnił dzisiaj podczas wydarzenia dla dziennikarzy w Montrealu nową technologię Nvidia PhysX – Flex, która wykorzysta moc wielu kart graficznych. Co to w praktyce oznacza? Przede wszystkim należy spodziewać się bardziej złożonej technologii symulującej fizykę płynów, ciał miękkich czy ubrań.

Tech

Bartosz Woldański

17 października 2013

Nvidia Flex, czyli fizyka nowej generacji

PlayStation 4 ze wsparciem technologii PhysX i APEX

Nvidia ogłosiła, że konsola PlayStation 4 będzie wpierała popularne technologie PhysX oraz APEX, które opracowane zostały przez tego producenta układów graficznych.

Tech

Michał Kułakowski

7 marca 2013

PlayStation 4 ze wsparciem technologii PhysX i APEX

Wiedźmin 3: Dziki Gon z obsługą technologii PhysX i DirectX 11

Redaktorzy serwisu PC Games Hardware dowiedzieli się, że gra Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie wspierać technologię PhysX oraz biblioteki DirectX 11. Nie jest to wielką niespodzianką, jako że produkcja studia CD Projekt RED ukaże się na PC i nowej generacji konsol, więc trzymanie się starszych rozwiązań byłoby nie na miejscu.

gry

Marcin Skierski

3 marca 2013

Wiedźmin 3: Dziki Gon z obsługą technologii PhysX i DirectX 11

Borderlands 2 - zobacz grę ze wsparciem silnika PhysX

Studio Gearbox Software opublikowało film, przedstawiający grafikę w Borderlands 2 z wykorzystaniem silnika PhysX. W celu porównania efektów wizualnych na filmie zaprezentowano również fragmenty gry bez użycia wspomnianej technologii.

gry

Michał Kowalski

17 sierpnia 2012

Borderlands 2 - zobacz grę ze wsparciem silnika PhysX

NVIDIA prezentuje możliwości najnowszych czipów graficznych, technologii PhysX oraz silnika Unreal Engine

Serwis Gametrailers opublikował kilpy wiedo z prezentacji firmy NVIDIA, na których możemy zobaczyć potencjalne możliwości najnowszych kart graficznych, stworzonych przez tego producenta, a także nowe rozwiązania dla technologii PhysX oraz sinika Unreal Engine.

Tech

Michał Kułakowski

11 marca 2012

NVIDIA prezentuje możliwości najnowszych czipów graficznych, technologii PhysX oraz silnika Unreal Engine

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl