Jest jeszcze nadzieja dla RTX-ów 50 i 32-bitowego PhysX-a. Pierwszy raz w historii jako open source udostępniono kod źródłowy GPU dla SDK PhysX-a.
Tech
Zbigniew Woźnicki
7 kwietnia 2025
Korporacja udostępniła pełen kod źródłowy dla swoich kluczowych technologii symulacji fizycznych, PhysX oraz Flow. Oznacza to dostęp do wcześniej zamkniętych fragmentów kodu odpowiedzialnych za akcelerację GPU. Materiały zostały opublikowane na platformie GitHub.
Tech
Krystian Łukasik
6 kwietnia 2025
Starsze, 32-bitowe gry korzystające z efektów fizyki PhysX, stwarzają problemy dla posiadaczy najnowszych kart graficznych serii GeForce RTX 50. Z powodu wycofania wsparcia dla 32-bitowego CUDA, obliczenia PhysX obciążają procesor, powodując znaczne spadki wydajności.
Tech
Krystian Łukasik
25 lutego 2025
RTX-y 50 nie oferują wsparcia dla 32-bitowego PhysX-a. W efekcie starsze gry korzystające z tej technologii mogą działać gorzej. Gracze przygotowali obszerne zestawienie tytułów.
Tech
Zbigniew Woźnicki
21 lutego 2025
Nvidia podjęła decyzję, która w oczach graczy może być kontrowersyjna. RTX-y 50 nie będą obsługiwać 32-bitowej biblioteki PhysX, co negatywnie wpłynie na wydajność starszych gier.
Tech
Zbigniew Woźnicki
19 lutego 2025
Dziś piszemy o darmowym udostępnieniu przez firmę Nvidia silnika fizycznego PhysX, nowej wersji sterowników GeForce oraz premierze Operacji Wind Bastion w grze Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
4 grudnia 2018
Dziś piszemy m.in. o domniemanym odejściu Phila Harrisona z Microsoftu, filmie prezentującym wczesną wersję gry Alien: Isolation z widokiem TPP, udostępnieniu za darmo technologii PhysX, wzbogaceniu Evolve o tryb obserwatora oraz przesiadce Worlds of Magic na silnik Unity 5. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
5 marca 2015
Project CARS, czyli gra wyścigowa, której twórcy kładą nacisk na piękną oprawę graficzną i realistyczny model jazdy, wykorzysta w pełni DirectX 11, Nvidia PhysX i APEX Turbulence. Premiera gry na różne platformy – PC, Xbox 360, PlayStation 3 i Wii U – w przyszłym roku.
gry
Adam Zechenter
18 października 2013
Koncern Nvidia ujawnił dzisiaj podczas wydarzenia dla dziennikarzy w Montrealu nową technologię Nvidia PhysX – Flex, która wykorzysta moc wielu kart graficznych. Co to w praktyce oznacza? Przede wszystkim należy spodziewać się bardziej złożonej technologii symulującej fizykę płynów, ciał miękkich czy ubrań.
Tech
Bartosz Woldański
17 października 2013
Nvidia ogłosiła, że konsola PlayStation 4 będzie wpierała popularne technologie PhysX oraz APEX, które opracowane zostały przez tego producenta układów graficznych.
Tech
Michał Kułakowski
7 marca 2013
Redaktorzy serwisu PC Games Hardware dowiedzieli się, że gra Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie wspierać technologię PhysX oraz biblioteki DirectX 11. Nie jest to wielką niespodzianką, jako że produkcja studia CD Projekt RED ukaże się na PC i nowej generacji konsol, więc trzymanie się starszych rozwiązań byłoby nie na miejscu.
gry
Marcin Skierski
3 marca 2013
Studio Gearbox Software opublikowało film, przedstawiający grafikę w Borderlands 2 z wykorzystaniem silnika PhysX. W celu porównania efektów wizualnych na filmie zaprezentowano również fragmenty gry bez użycia wspomnianej technologii.
gry
Michał Kowalski
17 sierpnia 2012
Serwis Gametrailers opublikował kilpy wiedo z prezentacji firmy NVIDIA, na których możemy zobaczyć potencjalne możliwości najnowszych kart graficznych, stworzonych przez tego producenta, a także nowe rozwiązania dla technologii PhysX oraz sinika Unreal Engine.
Tech
Michał Kułakowski
11 marca 2012