Wiedźmin 3: Dziki Gon z obsługą technologii PhysX i DirectX 11
Redaktorzy serwisu PC Games Hardware dowiedzieli się, że gra Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie wspierać technologię PhysX oraz biblioteki DirectX 11. Nie jest to wielką niespodzianką, jako że produkcja studia CD Projekt RED ukaże się na PC i nowej generacji konsol, więc trzymanie się starszych rozwiązań byłoby nie na miejscu.
Marcin Skierski
Niemiecki serwis PC Games Hardware ujawnił kilka technicznych szczegółów na temat gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Redaktorzy zza naszej zachodniej granicy dowiedzieli się, że produkcja polskiego studia CD Projekt RED wesprze m.in. technologię PhysX oraz biblioteki DirectX 11.
Szczególnie interesująca jest wieść o obsłudze PhysX. Jest to technologia dedykowana pecetom wyposażonym we wspierające tę technologię karty Nvidia GeForce. Pozwala ona na realistyczne odwzorowanie fizyki, eksplozji, czy wody w grach wideo. Do tej pory rodzimy deweloper korzystał z silnika Havok, który zdaje się być jednak mniej rozbudowany i w tych czasach już dość przestarzały.
Na dole tej wiadomości umieszczamy również materiał filmowy serwisu PC Games Hardware, stanowiący porównanie technologii wykorzystanej w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon z tą zaimplementowaną w The Elder Scrolls V: Skyrim. Film udostępniamy w formie ciekawostki, bo został zrealizowany w języku niemieckim.
Wsparcie dla bibliotek DirectX 11 oznacza wzbogacenie warstwy technicznej gry o obsługę teselacji, techniki MSAA (ang. Multisample Anti-Aliasing), czy HDAO (High Definition Ambient Occlusion). Nie jest to wielka niespodzianka, jako że Wiedźmin 3: Dziki Gon został zapowiedziany nie tylko na PC, ale też konsole nowej generacji. Jednocześnie warto przypomnieć, że dotychczas ujawnione screeny prezentują wczesną wersję gry, działającą jeszcze na „starej” technologii Wiedźmina 2, wspierającej biblioteki DirectX 9. Na ujrzenie oprawy graficznej trzeciej części w pełnej krasie musimy więc jeszcze poczekać.
Wiedźmin 3: Dziki Gon to trzecia odsłona popularnej serii gier cRPG opartych na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Za przygotowanie tego tytułu odpowiedzialne jest polskie studio CD Projekt RED, które ma na koncie również poprzednie części cyklu. Produkcja otrzyma sporo zmian i nowości względem poprzedniczek – możecie o nich przeczytać w poprzednich wiadomościach. Premiera odbędzie się w 2014 roku na PC i konsolach nowej generacji.

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- DirectX 11
- CD Projekt RED
- PhysX
- gry RPG
- Wiedźmin (marka)
- PC
- PS4
Komentarze czytelników
Asasyn363 Senator

To może Euphoria ? W TFU fajnie się sprawdzał, w GTA również.
wcogram Generał
Powód wykorzystanie PhysX jest bardzo prosty $ + wsparcie ze strony Nvidii. Havok niczym nie ustępuję PhysX teraz najnowszy silnik będzie robiony pod nowe konsole. Problem to cena za licencje oraz trudniejsze przystosowanie go. Kartę będę zmieniał po wakacjach to się zastanowię co kupić.
zanonimizowany307509 Legend
Właśnie przez takie podejście, miałem problemy z światła i cienie w grze Splinder Cell: Pandora Tomorrow. $!@$% Niestety jeszcze nie ma takiej rozwiązanie na tej problem. Oby więcej gier nie miały takiej podobne problemy.
pawex1005 Junior
moim zdaniem nie oplaca sie doplacac do karty od Nvidi tylko dla PhysX. Ok, zgadzam sie, jest to fajny bajer ale jak dla mnie, zbędny. Mimo to ciesze sie ze pojawi się on w nowym Wieśku, zawsze bedzie o jeden element wiecej do pochwalenia. Tak samo z TressFX. Dlaczego nie mialo by go być w nowych grach? Nawet jesli moja karta nie potrafi mu sprostac to i tak lepiej zeby gra go wspierala. Nie rozumeim waszych komentarzy w stylu "oby tress fx nie pojawil sie". Co sie tyczy Havoka, to jest to rowniez bardzo dobry silnik fizyczny, ktory mniej obciaza komputer. Dlaczego jednak tworcy wybrali PhysX? Bo stwierdzili że lepiej sie sprawdzi a jak bedzie w zeczywistosci? zobaczymy :)
zanonimizowany307509 Legend
Piękna grafika jest dobra, ale większa kompatybilności z systemy jest O WIELE ważniejszy!