Firma Epic Games poinformowała, że począwszy od sezonu 10. w grze Fortnite zmienią się nieco wymagania sprzętowe. Deweloperzy kończą bowiem wsparcie dla kart graficznych nieobsługujących DirectX 11.
gry
Jakub Mirowski
22 czerwca 2019
Najnowsza wersja 3DMark w edycjach Advanced i Professional oferuje pierwszy na świecie test wydajności, dzięki któremu można porównać różnice między DirectX 12, DirectX 11 i AMD Mantle na swoim komputerze.
Tech
Michał Jodłowski
27 marca 2015
Podczas tegorocznego Computexu 2014 w Tajpeju AMD pokazało, jak sprawdza się nowa technologia Mantle w porównaniu z DirectX. Porównanie zaprezentowano na przykładzie benchmarku Star Swarm.
Tech
Jakub Mirowski
5 lipca 2014
Pojawiły się kolejne dowody na istnienie Grand Theft Auto V w wersji na komputery PC. Tym razem ich źródłem są dzienniki błędów różnych wersji gry, testowanych na przestrzeni czterech lat. Edycja pecetowa jest w nich wspomniana wiele razy, wraz z odwołaniami do efektów DirectX 11 i technologii 64-bitowej.
gry
Krzysztof Mysiak
20 stycznia 2014
Studio CCP ujawniło, że zapowiedziany na przyszły miesiąc dodatek Rubicon do gry EVE Online wprowadzi wsparcie dla bibliotek DirectX 11. Osoby, które nie dysponują podzespołami obsługującymi tę technologię, będą w dalszym ciągu korzystały z dobrodziejstw DirectX 9.
gry
Krzysztof Mysiak
10 października 2013
Firma AMD ujawniła nowe gry, które wejdą w skład programu partnerskiego AMD Gaming Evolved. Wśród nich są między innymi Battlefield 4, Need for Speed Rivals oraz Final Fantasy: A Realm Reborn. Koncern zapewnił też, że szykuje wsparcie dla bibliotek DirectX 11.2.
gry
Szymon Liebert
27 sierpnia 2013
Studio EA DICE ujawniło, że Battlefield 4 skorzysta z dobrodziejstw bibliotek DirectX 11.1 na wyłączność systemu operacyjnego Windows 8. Twórcy zastanawiają się również nad kwestią wprowadzenia opcji przenoszenia statystyk graczy pomiędzy konsolami z różnych generacji.
gry
Bartosz Woldański
27 lipca 2013
Redaktorzy serwisu PC Games Hardware dowiedzieli się, że gra Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie wspierać technologię PhysX oraz biblioteki DirectX 11. Nie jest to wielką niespodzianką, jako że produkcja studia CD Projekt RED ukaże się na PC i nowej generacji konsol, więc trzymanie się starszych rozwiązań byłoby nie na miejscu.
gry
Marcin Skierski
3 marca 2013
W sieci pojawiła się nowa wersja benchmarka Heaven od firmy Unigine Corp. Narzędzie mające pokazywać pełny potencjał kart graficznych obsługujących biblioteki DirectX 11 jest dostępne do ściągnięcia za darmo z oficjalnej strony internetowej.
Tech
Marcin Skierski
13 lutego 2013
W sieci pojawiła się lista dodatkowych efektów graficznych, jakie dostaniemy w pecetowej wersji nadchodzącej gry Tomb Raider. Produkcja studia Crystal Dynamics otrzyma wsparcie dla bibliotek DirectX 11 oraz zoptymalizowane sterowanie.
gry
Marcin Skierski
4 lutego 2013
Na oficjalnym profilu facebookowym gry Company of Heroes 2 udostępniono screen przedstawiający produkcję studia Relic Entertainment z aktywowaną obsługą DirectX 11. Wsparcie dla najnowszych bibliotek wzbogaci oprawę graficzną o dodatkowe efekty.
gry
Marcin Skierski
20 grudnia 2012
Cevat Yerli potwierdził, że do uruchomienia pecetowej wersji gry Crysis 3 będziemy potrzebować karty graficznej obsługującej biblioteki DirectX 11. Posiadacze starszych podzespołów obejdą się smakiem.
gry
Marcin Skierski
19 grudnia 2012
Firma Microsoft ogłosiła, że pewne funkcje bibliotek DirectX 11.1 są dostępne także dla użytkowników systemu operacyjnego Windows 7. Tym samym niedawne doniesienia na temat rzekomej ekskluzywności DirectX 11.1 dla Windows 8 nie były do końca prawdziwe.
Tech
Marcin Skierski
15 listopada 2012
Podczas rozmowy z fanami twórcy Assassin’s Creed III ujawnili kilka konkretów na temat nachodzącej wersji pecetowej. Wśród nich znalazły się m.in. informacje o wsparciu dla DirectX 11 oraz lepszych teksturach.
gry
Adrian Werner
14 listopada 2012
Nowa wersja bibliotek graficznych DirectX będzie dostępna ekskluzywnie na Windows 8. Pracownik firmy Microsoft przyznał, że na razie nie ma planów przeniesienia DirectX 11.1 na starszą wersję systemu (Windows 7). To może oznaczać, że jego użytkownicy zostaną pozbawieni nowinek wizualnych.
pozostałe
Szymon Liebert
12 listopada 2012
Jeden z twórców gry Crysis 3 zamieścił na swoim blogu screeny z nadchodzącej strzelanki studia Crytek. Ukazują one wysoką jakość oświetlenia w czasie rzeczywistym.
gry
Grzegorz Ferenc
23 lipca 2012
Przedstawiciel firmy Ubisoft na imprezie Comic-Con zapowiedział wsparcie dla bibliotek DirectX 11 oraz omówił kwestię ewentualnych zabezpieczeń DRM w pecetowej wersji gry Assassin's Creed III. Kilka dni temu jej premiera została opóźniona względem konsolowych edycji.
gry
Marcin Skierski
16 lipca 2012
Chińskie studio Giant IronHorse udostępniło benchmark z gry Passion Leads Army (PLA). Prezentuje on możliwości zmodyfikowanego silnika Unreal Engine 3, wzbogaconego o obsługę efektów wspieranych przez biblioteki DirectX 11.
Tech
Marcin Skierski
28 czerwca 2012
Na tydzień przed premierą najnowszej gry studia Rockstar, twórcy Max Payne 3 zaktualizowali wymagania sprzętowe wersji na PC. Zgodnie z ich zapowiedziami, tytuł zaoferuje szeroką gamę możliwych ustawień graficznych.
gry
Grzegorz Ferenc
25 maja 2012
Konsolowe wersje gry Crysis 2 odbiegały graficznie od tego, co oferowała pecetowa edycja z włączonym wsparciem dla bibliotek DirectX 11. W przypadku trzeciej odsłony serii twórcy chcą zmniejszyć tę różnicę i zaimplementować pewne efekty, które teoretycznie byłyby niemożliwe do uzyskania na PlayStation 3 oraz Xboksie 360.
gry
Marcin Skierski
25 kwietnia 2012