Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

DirectX 11 - sprzęt i technologie

Wkrótce posiadacze starszych kart graficznych nie zagrają w Fortnite
Wkrótce posiadacze starszych kart graficznych nie zagrają w Fortnite

Jakub Mirowski, 22 czerwca 2019, 08:51

Firma Epic Games poinformowała, że począwszy od sezonu 10. w grze Fortnite zmienią się nieco wymagania sprzętowe. Deweloperzy kończą bowiem wsparcie dla kart graficznych nieobsługujących DirectX 11.

3DMark oferuje pierwszy benchmark porównawczy z DirectX 12
3DMark oferuje pierwszy benchmark porównawczy z DirectX 12

Michał Jodłowski, 27 marca 2015, 17:00

Najnowsza wersja 3DMark w edycjach Advanced i Professional oferuje pierwszy na świecie test wydajności, dzięki któremu można porównać różnice między DirectX 12, DirectX 11 i AMD Mantle na swoim komputerze.

AMD zaprezentowało różnice między Mantle i DirectX
AMD zaprezentowało różnice między Mantle i DirectX

Jakub Mirowski, 5 lipca 2014, 12:40

Podczas tegorocznego Computexu 2014 w Tajpeju AMD pokazało, jak sprawdza się nowa technologia Mantle w porównaniu z DirectX. Porównanie zaprezentowano na przykładzie benchmarku Star Swarm.

Grand Theft Auto V na PC odnotowane w dziennikach błędów wczesnych wersji gry
Grand Theft Auto V na PC odnotowane w dziennikach błędów wczesnych wersji gry

Krzysztof Mysiak, 20 stycznia 2014, 10:04

Pojawiły się kolejne dowody na istnienie Grand Theft Auto V w wersji na komputery PC. Tym razem ich źródłem są dzienniki błędów różnych wersji gry, testowanych na przestrzeni czterech lat. Edycja pecetowa jest w nich wspomniana wiele razy, wraz z odwołaniami do efektów DirectX 11 i technologii 64-bitowej.

EVE Online – dodatek Rubicon wprowadzi wsparcie dla DirectX 11
EVE Online – dodatek Rubicon wprowadzi wsparcie dla DirectX 11

Krzysztof Mysiak, 10 października 2013, 08:45

Studio CCP ujawniło, że zapowiedziany na przyszły miesiąc dodatek Rubicon do gry EVE Online wprowadzi wsparcie dla bibliotek DirectX 11. Osoby, które nie dysponują podzespołami obsługującymi tę technologię, będą w dalszym ciągu korzystały z dobrodziejstw DirectX 9.

AMD ze wsparciem DirectX 11.2. Nowe gry w programie AMD Gaming Evolved
AMD ze wsparciem DirectX 11.2. Nowe gry w programie AMD Gaming Evolved

Szymon Liebert, 27 sierpnia 2013, 13:15

Firma AMD ujawniła nowe gry, które wejdą w skład programu partnerskiego AMD Gaming Evolved. Wśród nich są między innymi Battlefield 4, Need for Speed Rivals oraz Final Fantasy: A Realm Reborn. Koncern zapewnił też, że szykuje wsparcie dla bibliotek DirectX 11.2.

Battlefield 4 – wsparcie DirectX 11.1 oraz szansa na transfer statystyk pomiędzy konsolami
Battlefield 4 – wsparcie DirectX 11.1 oraz szansa na transfer statystyk pomiędzy konsolami

Bartosz Woldański, 27 lipca 2013, 12:45

Studio EA DICE ujawniło, że Battlefield 4 skorzysta z dobrodziejstw bibliotek DirectX 11.1 na wyłączność systemu operacyjnego Windows 8. Twórcy zastanawiają się również nad kwestią wprowadzenia opcji przenoszenia statystyk graczy pomiędzy konsolami z różnych generacji.

Wiedźmin 3: Dziki Gon z obsługą technologii PhysX i DirectX 11
Wiedźmin 3: Dziki Gon z obsługą technologii PhysX i DirectX 11

Marcin Skierski, 3 marca 2013, 10:00

Redaktorzy serwisu PC Games Hardware dowiedzieli się, że gra Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie wspierać technologię PhysX oraz biblioteki DirectX 11. Nie jest to wielką niespodzianką, jako że produkcja studia CD Projekt RED ukaże się na PC i nowej generacji konsol, więc trzymanie się starszych rozwiązań byłoby nie na miejscu.

Sprawdź nową wersję benchmarka Heaven z obsługą DirectX 11
Sprawdź nową wersję benchmarka Heaven z obsługą DirectX 11

Marcin Skierski, 13 lutego 2013, 14:00

W sieci pojawiła się nowa wersja benchmarka Heaven od firmy Unigine Corp. Narzędzie mające pokazywać pełny potencjał kart graficznych obsługujących biblioteki DirectX 11 jest dostępne do ściągnięcia za darmo z oficjalnej strony internetowej.

Tomb Raider na PC z dodatkowymi efektami dzięki wsparciu DirectX 11
Tomb Raider na PC z dodatkowymi efektami dzięki wsparciu DirectX 11

Marcin Skierski, 4 lutego 2013, 11:05

W sieci pojawiła się lista dodatkowych efektów graficznych, jakie dostaniemy w pecetowej wersji nadchodzącej gry Tomb Raider. Produkcja studia Crystal Dynamics otrzyma wsparcie dla bibliotek DirectX 11 oraz zoptymalizowane sterowanie.

Zobacz screen prezentujący Company of Heroes 2 z obsługą DirectX 11
Zobacz screen prezentujący Company of Heroes 2 z obsługą DirectX 11

Marcin Skierski, 20 grudnia 2012, 10:50

Na oficjalnym profilu facebookowym gry Company of Heroes 2 udostępniono screen przedstawiający produkcję studia Relic Entertainment z aktywowaną obsługą DirectX 11. Wsparcie dla najnowszych bibliotek wzbogaci oprawę graficzną o dodatkowe efekty.

Crytek potwierdza, że Crysis 3 na PC będzie wymagać DirectX 11
Crytek potwierdza, że Crysis 3 na PC będzie wymagać DirectX 11

Marcin Skierski, 19 grudnia 2012, 12:55

Cevat Yerli potwierdził, że do uruchomienia pecetowej wersji gry Crysis 3 będziemy potrzebować karty graficznej obsługującej biblioteki DirectX 11. Posiadacze starszych podzespołów obejdą się smakiem.

Część funkcji DirectX 11.1 także dla użytkowników Windows 7
Część funkcji DirectX 11.1 także dla użytkowników Windows 7

Marcin Skierski, 15 listopada 2012, 11:00

Firma Microsoft ogłosiła, że pewne funkcje bibliotek DirectX 11.1 są dostępne także dla użytkowników systemu operacyjnego Windows 7. Tym samym niedawne doniesienia na temat rzekomej ekskluzywności DirectX 11.1 dla Windows 8 nie były do końca prawdziwe.

Pecetowe Assassin’s Creed III  z obsługą DirectX 11 i lepszymi teksturami
Pecetowe Assassin’s Creed III z obsługą DirectX 11 i lepszymi teksturami

Adrian Werner, 14 listopada 2012, 11:35

Podczas rozmowy z fanami twórcy Assassin’s Creed III ujawnili kilka konkretów na temat nachodzącej wersji pecetowej. Wśród nich znalazły się m.in. informacje o wsparciu dla DirectX 11 oraz lepszych teksturach.

DirectX 11.1 tylko dla Windows 8 – użytkownicy Windows 7 nie dostaną nowych bibliotek
DirectX 11.1 tylko dla Windows 8 – użytkownicy Windows 7 nie dostaną nowych bibliotek

Szymon Liebert, 12 listopada 2012, 09:13

Nowa wersja bibliotek graficznych DirectX będzie dostępna ekskluzywnie na Windows 8. Pracownik firmy Microsoft przyznał, że na razie nie ma planów przeniesienia DirectX 11.1 na starszą wersję systemu (Windows 7). To może oznaczać, że jego użytkownicy zostaną pozbawieni nowinek wizualnych.

Nowe screeny z gry Crysis 3
Nowe screeny z gry Crysis 3

Grzegorz Ferenc, 23 lipca 2012, 10:30

Jeden z twórców gry Crysis 3 zamieścił na swoim blogu screeny z nadchodzącej strzelanki studia Crytek. Ukazują one wysoką jakość oświetlenia w czasie rzeczywistym.

O wsparciu dla DirectX 11 i systemach DRM w Assassin’s Creed III na PC
O wsparciu dla DirectX 11 i systemach DRM w Assassin’s Creed III na PC

Marcin Skierski, 16 lipca 2012, 11:30

Przedstawiciel firmy Ubisoft na imprezie Comic-Con zapowiedział wsparcie dla bibliotek DirectX 11 oraz omówił kwestię ewentualnych zabezpieczeń DRM w pecetowej wersji gry Assassin's Creed III. Kilka dni temu jej premiera została opóźniona względem konsolowych edycji.

Sprawdź benchmark wykorzystujący Unreal Engine 3 z obsługą DirectX 11
Sprawdź benchmark wykorzystujący Unreal Engine 3 z obsługą DirectX 11

Marcin Skierski, 28 czerwca 2012, 10:25

Chińskie studio Giant IronHorse udostępniło benchmark z gry Passion Leads Army (PLA). Prezentuje on możliwości zmodyfikowanego silnika Unreal Engine 3, wzbogaconego o obsługę efektów wspieranych przez biblioteki DirectX 11.

Studio Rockstar doprecyzowało wymagania sprzętowe gry Max Payne 3 na PC
Studio Rockstar doprecyzowało wymagania sprzętowe gry Max Payne 3 na PC

Grzegorz Ferenc, 25 maja 2012, 20:58

Na tydzień przed premierą najnowszej gry studia Rockstar, twórcy Max Payne 3 zaktualizowali wymagania sprzętowe wersji na PC. Zgodnie z ich zapowiedziami, tytuł zaoferuje szeroką gamę możliwych ustawień graficznych.

Studio Crytek chce przenieść efekty graficzne DirectX 11 do konsolowych edycji gry Crysis 3
Studio Crytek chce przenieść efekty graficzne DirectX 11 do konsolowych edycji gry Crysis 3

Marcin Skierski, 25 kwietnia 2012, 11:35

Konsolowe wersje gry Crysis 2 odbiegały graficznie od tego, co oferowała pecetowa edycja z włączonym wsparciem dla bibliotek DirectX 11. W przypadku trzeciej odsłony serii twórcy chcą zmniejszyć tę różnicę i zaimplementować pewne efekty, które teoretycznie byłyby niemożliwe do uzyskania na PlayStation 3 oraz Xboksie 360.

Unreal Engine i DirectX 11 czynią cuda
Unreal Engine i DirectX 11 czynią cuda

Mateusz Kądziołka, 8 marca 2012, 12:35

Firma Epic Games podczas tegorocznego Game Developers Conference pokazała ciekawy materiał filmowy prezentujący szeroki wachlarz możliwości silnika Unreal Engine 3.

Pecetowa wersja gry Syndicate bez wsparcia dla DirectX 10/11
Pecetowa wersja gry Syndicate bez wsparcia dla DirectX 10/11

Marcin Skierski, 20 stycznia 2012, 14:45

Jeden z twórców gry Syndicate zdradził w wywiadzie dla serwisu PC Games Hardware, że pecetowa wersja gry Syndicate nie zaoferuje wsparcia dla bibliotek DirectX 10/11. Zamiast tego gracze będą musieli zadowolić się obsługą dziewiątej edycji DirectX.

Batman: Arkham City na PC z obsługą DirectX 11, PhysX oraz NVIDIA 3D Vision
Batman: Arkham City na PC z obsługą DirectX 11, PhysX oraz NVIDIA 3D Vision

Marcin Skierski, 28 września 2011, 12:12

Zespół RockSteady Studios wynagrodzi pecetowym graczom dłuższy czas oczekiwania na premierę gry Batman: Arkham City. Komputerowa wersja zaoferuje wsparcie dla DirectX 11, PhysX oraz stereoskopowego 3D.

Chwila prawdy – Crysis 2 w wersji DirectX 11

Szymon Liebert, 28 czerwca 2011, 10:56

Wczoraj firma Crytek wypuściła oczekiwaną aktualizację do komputerowej wersji Crysisa 2, która wprowadza obsługę DirectX 11. Pecetowi fani serii mogą wreszcie sprawdzić jak prezentuje się jedna z ładniejszych gier ostatnich miesięcy w podrasowanej wersji. W sieci pojawiły się obrazki prezentujące nowe efekty oraz rozwiązania technologiczne.

Pecetowy Crysis 2 od dziś z obsługą bibliotek DirectX 11

Aleksander Kaczmarek, 27 czerwca 2011, 21:16

Zgodnie z ubiegłotygodniową zapowiedzią firma Crytek udostępniła dziś aktualizację dla pecetowej wersji gry Crysis 2. Patch Crysis 2 Ultra Upgrade wprowadza wyczekiwaną przez wielu graczy obsługę bibliotek DirectX 11. Według zapewnień dewelopera, dzięki nowej łatce odznaczająca się znakomitą oprawą wizualną gra prezentuje się jeszcze lepiej.

Crysis 2 skorzysta z DirectX 11 w przyszłym tygodniu

Szymon Liebert, 23 czerwca 2011, 13:37

Na stronie MyCrysis pojawiła się data wydania oczekiwanej łatki wprowadzającej wsparcie dla DirectX 11 do pecetowej wersji Crysis 2. Aktualizacja zostanie wydana w najbliższy poniedziałek (27 czerwca) i przyniesie poważne zmiany graficzne. Twórcy opublikowali pełną listę nowości i dodatków, które powinny uczynić grę znacznie ładniejszą.

Crysis 2 za kilka dni z obsługą DirectX 11?

Marcin Skierski, 22 czerwca 2011, 11:10

Wielu pecetowych graczy cierpliwie wypatruje dodania wsparcia dla DirectX 11 w Crysis 2. Na początku miesiąca zapewniano nas, że na stosowną łatkę nie będziemy musieli czekać zbyt długo. Wygląda na to, że od publikacji patcha dzieli nas już tylko kilka dni.

Wsparcie dla DirectX 11 w Crysis 2 już niedługo

Marcin Skierski, 1 czerwca 2011, 10:35

Na dodanie wsparcia dla DirectX 11 w pecetowej edycji Crysisa 2 gracze czekają od kilkunastu tygodni. Jeden z przedstawicieli firmy NVIDIA zapewnia jednak, że wkrótce ten czas dobiegnie końca.

Deus Ex: Bunt Ludzkości na PC z obsługą 3D i DirectX 11

Marcin Skierski, 6 maja 2011, 12:10

Kontynuujemy tydzień z pecetową wersją Deus Ex: Bunt Ludzkości. Dzisiaj prezentujemy Wam kilka szczegółów na temat technicznych aspektów portu tworzonego we współpracy z zespołem Nixxes, a także najnowszy materiał filmowy poświęcony tej kwestii.