Wkrótce posiadacze starszych kart graficznych nie zagrają w Fortnite

Firma Epic Games poinformowała, że począwszy od sezonu 10. w grze Fortnite zmienią się nieco wymagania sprzętowe. Deweloperzy kończą bowiem wsparcie dla kart graficznych nieobsługujących DirectX 11.

Jakub Mirowski

Do rozpoczęcia 10. sezonu Fortnite co prawda pozostało jeszcze trochę czasu – ruszy on dopiero na początku sierpnia – ale już teraz poznaliśmy jedną zmianę, którą wprowadzą przy jego okazji deweloperzy. Firma Epic Games poinformowała, że wkrótce skończy wsparcie dla kart graficznych nieobsługujących bibliotek DirectX 11. Deweloperzy twierdzą, że decyzja ta powodowana jest chęcią dania sobie większych możliwości testowania i optymalizacji gry.

Posiadacze komputerów osobistych z kartami graficznymi z poprzedniej dekady od sierpnia nie zagrają w Fortnite’a. - Wkrótce posiadacze starszych kart graficznych nie zagrają w Fortnite - wiadomość - 2019-06-22
Posiadacze komputerów osobistych z kartami graficznymi z poprzedniej dekady od sierpnia nie zagrają w Fortnite’a.

W oficjalnych wymaganiach sprzętowych Fortnite’a DirectX 11 co prawda i tak zawsze był wymagany – twórcy postanowili jednak wesprzeć posiadaczy starszego sprzętu i poszerzyć tym samym potencjalne grono odbiorców. Ogłoszona teraz rezygnacja z tego wsparcia nie dotknie natomiast zbyt wielu graczy, bo praktycznie każda karta graficzna, która pojawiła się na rynku od czasu premiery Windowsa 7 w październiku 2009 roku, posiada wsparcie dla wprowadzonych wraz z tym systemem operacyjnym bibliotek. O ile więc Wasze podzespoły nie mają na karku dekady, możecie spać spokojnie. A jeśli jesteście wśród tej niewielkiej grupy, która przez ostatnie lata nie usprawniała sprzętu – nadal macie ponad miesiąc, by coś na to poradzić.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Fortnite
Fortnite

Fortnite

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 26 września 2017

Informacje o Grze
5.6

GRYOnline

2.0

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

53

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2019-06-24
11:40

hinson Generał

😁

Crysis to i dzisiaj ma problemy z dzialaniem nawet na GTXach 1070-1080. W rodzielczosci Full HD w ustawieniach maksymalnych mozna osiagnac okolo 70-100 klatek w zwyz zaleznosci od skomplikowania sceny a w 1440p to ma sie 60-80 fps.
2160p w Crysisie to juz nie lada wyzwanie i nawet na GTX 1080 potrafi chrupnac ponizej 60 fps.
A wszystko dlatego ze Crysis nigdy nie wpsieral procesorow wielordzeniowych.
Dlatego do Crysisa nawet dzisiaj trzeba miec procesor taktowany minimum 3 Ghz. Ale najlepsze wyniki osiaga sie majac proc taktowany 4Ghz.

Komentarz: hinson
2019-06-24
06:01

mysticwaver Centurion

Ktoś tu pisze, że gdyby nie rynek konsol to pc by wolniej się rozwijało... Wierutną bzdura to jest. Ponadto w sprawie tych starych kart a'la 8800 to kiedyś najważniejsza była czysta wydajność zegara plus szybkie kanały pamięci, jak odpalimy grę gdzie jest mało shaderow i innych renderowanych bajerów plus włożymy procek nowej generacji by udźwignął deko obciążenie dodatkowo na siebie to nie ma co się dziwić że stare karty dają radę w ... Starych stosunkowo technologicznie grach i kompletnie nie mam tu na myśli odczudc wizualnych a sam fakt zastosowanych technologii

Komentarz: mysticwaver
2019-06-24
00:35

Tyrolek14 Junior

😂

Dobrze tak graczą komputerowym

Komentarz: Tyrolek14
2019-06-23
16:51

Klblaz Centurion

Klblaz

Unreal Engine obsługuje OpenGL, także pod Windowsem, ale normalnie kompiluje dla DirectX. Zakładam że Epic chce wykorzystać lepiej zoptymalizowany kod pod DX11 i nie chce wspierać dwóch API na raz.

Komentarz: Klblaz
2019-06-23
00:23

ReznoR666 Generał

ReznoR666

Wszystkie te karty miały bardzo zbliżone do siebie wyniki, raz mniejsze raz większe, w zależności od testu i gry. O żadnej "sporej" uśrednionej różnicy nie można jednoznacznie stwierdzić. W wielu grach prowadziły znacznie GTXy, w innych prowadziły znacznie HD4850. Tak już jest z kartami obu producentów nawet do dziś.

Komentarz: ReznoR666

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl