AMD zaprezentowało różnice między Mantle i DirectX
Podczas tegorocznego Computexu 2014 w Tajpeju AMD pokazało, jak sprawdza się nowa technologia Mantle w porównaniu z DirectX. Porównanie zaprezentowano na przykładzie benchmarku Star Swarm.
O Mantle – nowym API, czyli interfejsie do programowania aplikacji – usłyszeliśmy jeszcze we wrześniu ubiegłego roku. Technologia opracowywana przez AMD ma być sposobem na pełne wykorzystanie sprzętu w grach, stanowiąc kuszącą alternatywę dla DirectX czy OpenGL. Do tej pory nie mieliśmy jednak szansy zobaczyć, jak różnice pomiędzy tymi interfejsami sprawdzają się w praktyce. Podczas tegorocznego Computexu w Tajpeju na przykładzie Star Swarm mogliśmy zobaczyć, jak Mantle wypada w porównaniu do DirectX .
Filmik porównujący oba interfejsy możecie zobaczyć powyżej. Oba dema działają na dokładnie tej samej specyfikacji, z ośmiordzeniowym procesorem AMD FX-8350 oraz kartą graficzną Radeon R9 290X, na której DirectX 11 zapewnia bardzo niską (w niektórych momentach 2-4 FPS) liczbę wyświetlanych klatek na sekundę, Mantle z kolei działa płynnie (50-55 FPS). Trzeba jednak wziąć poprawkę na to, że Star Swarm – benchmark autorstwa studia Oxide Games, prezentujący możliwości silnika Nitrous – był tworzony z myślą o technologii Mantle i efektywnie wykorzystuje jego niskopoziomowość. W przypadku tytułów o diametralnie innej architekturze ten sam interfejs będzie działał znacznie gorzej.
Technologia Mantle została ujawniona przez AMD we wrześniu ubiegłego roku. Ma ona w pełni wykorzystywać możliwości kart graficznych o architekturze Graphics Core Next i ułatwić deweloperom tworzenie multiplatformowych gier nowej generacji.
Więcej:RTX 5090 zepsuł się po raz drugi, ale tym razem winna nie była tylko karta graficzna
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
BOLOYOO Generał

Tak, ale procesory od AMD same w sobie nie są złe, ale mają niską wydajność w grach i wysoki pobór prądu. Z Mantle opłacałoby się brać procesor od AMD z kartą od AMD bo byłby mniejszy narzut obciążenia na procesor. Tak więc ja tutaj wciąż widzę większą konkurencję dla Intela niż nVidii.
zanonimizowany307509 Legend
@BOLOYOO -> Mylisz się. Intel procesor CPU jest do podstawowy obliczenie różnych zadań. Mantle jest raczej konkurencyjna wersja DirectX w celu "lepsze współpracy gry a sprzęty PC w imię wydajności". Tutaj jest skrócony opis o Mantle:
http://www.amd.com/pl-pl/innovations/software-technologies/mantle#przegld
Procesor CPU (Intel lub AMD) zawsze stanowi "serca" dla PC i nigdy nie zostanie zastąpiony przez jakaś karta graficzna z procesor GPU jako "pomocnik".
BOLOYOO Generał

@Dreamy
Mogę się mylić, ale Mantle to głównie konkurent dla Intela :)
zanonimizowany943726 Generał
Mocno im kibicuję i liczę że już niedługo zmiotą NV
Na szczęście za marzenia nie karzą ;D
dj_sasek Legend

Przy realnej rozgrywce w BF4 i Thief się nie sprawdziło. Przy obrazkach porównawczych widać, gdzie potrzebne były cięcia graficzne, aby to w ogóle poprawnie funkcjonowało.