Jak donosi serwis AnandTech, firma AMD oficjalnie zaprzestała dalszej optymalizacji swojego niskopoziomowego API Mantle.
gry
Michał Jodłowski
6 lipca 2015 11:30
Najnowsza wersja 3DMark w edycjach Advanced i Professional oferuje pierwszy na świecie test wydajności, dzięki któremu można porównać różnice między DirectX 12, DirectX 11 i AMD Mantle na swoim komputerze.
Tech
Michał Jodłowski
27 marca 2015 17:00
W dyskusji o nowych API (m.in. DirectX 12), jaka rozgorzała na forum GameDev.net, pojawiła się ciekawa wypowiedź byłego pracownika firmy Nvidia. Stwierdził on, że prawie wszystkie gry AAA wychodzą „zepsute”, i wyjaśnił genezę wypuszczania przez producentów kart grafiki sterowników dla poszczególnych produkcji w czasie ich debiutów.
gry
Krzysztof Mysiak
10 marca 2015 15:35
Firma AMD w osobie jednego ze swoich wiceprezesów zachęca deweloperów do skupiania się na DirectX 12 i Vulkan zamiast Mantle. Zastrzega jednak, że nie zaprzestaje wsparcia dla swojego API.
Tech
Michał Jodłowski
3 marca 2015 16:10
Serwis AnandTech przeprowadził wczesny test bibliotek DirectX 12, korzystając z dema technologicznego Star Swarm oraz różnych kart grafiki firm NVIDIA i AMD. Na wszystkich zanotowano ogromny skok wydajności względem DirectX 11, choć w przypadku Radeonów technologia Mantle okazała się minimalnie bardziej sprawna.
Tech
Krzysztof Mysiak
10 lutego 2015 10:40
W rozmowie z magazynem Maximum PC przedstawiciele Nvidii odnieśli się do opracowywanej przez AMD technologii Mantle. Jak można się było spodziewać, firma nie ma zamiaru wspierać swojego największego konkurenta, jednocześnie podważając korzyści płynące z korzystania z nowego API.
Tech
Jakub Mirowski
27 lipca 2014 16:36
Serwis VideoCardz.com podzielił się niepotwierdzoną oficjalnie informacją o kolejnych studiach, które nawiązały współpracę z firmą AMD. Mogłoby to oznaczać wsparcie dla technologii Mantle ze strony takich tytułów jak Grand Theft Auto V, Call of Duty: Advanced Warfare, Alien: Isolation, Rise of the Tomb Raider czy Dying Light.
gry
Krzysztof Mysiak
10 lipca 2014 15:08
Podczas tegorocznego Computexu 2014 w Tajpeju AMD pokazało, jak sprawdza się nowa technologia Mantle w porównaniu z DirectX. Porównanie zaprezentowano na przykładzie benchmarku Star Swarm.
Tech
Jakub Mirowski
5 lipca 2014 12:40
Jak wynika z informacji podanych przez przedstawiciela firmy AMD, Battlefield Hardline, Dragon Age: Inkwizycja oraz Plants vs Zombies: Garden Warfare będą wspierać niskopoziomowe API AMD Mantle.
gry
Michał Jodłowski
12 czerwca 2014 12:15
Cevat Yerli, szef studia Crytek, ujawnił, że silnik CryEngine „wkrótce” zaoferuje wsparcie dla stworzonej przez firmę AMD technologii Mantle. Do zapowiedzi doszło podczas imprezy GDC 2014 (mającej miejsce w marcu tego roku), więc wieści na temat efektów współpracy między obiema spółkami możemy oczekiwać już w najbliższej przyszłości.
Tech
Krzysztof Mysiak
19 kwietnia 2014 16:13
Mantle to graficzne API o niskim narzucie wydajnościowym, które zapewnia graczom lepszą płynność animacji poprzez efektywne wykorzystanie wielordzeniowych procesorów, uproszczenie wykonywania kodu gry, praktyczną eliminację wąskich gardeł aplikacji i uwolnienie całego potencjału karty graficznej.
press release
Advanced Micro Devices, Inc. Press Release
16 kwietnia 2014 10:59
Nowe sterowniki do kart grafiki firmy NVIDIA mają zapewnić znaczny wzrost wydajności w aplikacjach pracujących pod DirectX 11. Testy wewnętrzne pokazały, że GeForce GTX 780Ti z najnowszym (nadchodzącym) oprogramowaniem może przebić Radeona R9 290X pracującego na API AMD Mantle.
Tech
Michał Jodłowski
24 marca 2014 12:45
Obiecany patch dodający wsparcie dla technologii Mantle i TrueAudio do gry Thief ukaże się już dzisiaj. Obie nowinki firmy AMD celują w poprawę wydajności skradanki studia Eidos Montreal, dzięki lepszemu wykorzystaniu możliwości kart grafiki i odciążeniu procesora.
gry
Łukasz Szliselman
18 marca 2014 09:02
Gra Thief na PC nie zaoferuje wsparcia dla Mantle i TrueAudio w dniu premiery. Aktualizacja dodająca obsługę obu technologii firmy AMD pojawi się nieco później, w marcu. Kolejna odsłona słynnego cyklu skradanek zadebiutuje już jutro.
gry
Łukasz Szliselman
24 lutego 2014 09:51
Redaktorzy serwisu AnandTech przeprowadzili testy technologii Mantle, z których wynika, że na bardzo mocnym komputerze, z topową kartą firmy AMD, gra Battlefield 4 uzyskuje lepszą wydajność (wzrost od 7 do nawet 30%). Należy jednak pamiętać, że Mantle powstało przy wsparciu studia DICE, którego strzelanka jest na razie jedyną produkcją korzystającą z nowego rozwiązania.
gry
Kamil Zwijacz
2 lutego 2014 12:08
Studio Oxide Games wypuściło na serwisie Steam demo Star Swarm, czyli benchmark ukazujący możliwości silnika Nitrous. Zoptymalizowano go pod kątem technologii Mantle firmy AMD, ale program ruszy też na podzespołach innych korporacji.
gry
Adrian Werner
31 stycznia 2014 09:44
Studio DICE, deweloper gry Battlefield 4, poinformowało, że patch dodający obsługę technologii Mantle jest już gotowy do pobrania. Niestety trzeba jeszcze poczekać na aktualizację sterowników, ale w międzyczasie można zapoznać się z przeprowadzonymi testami wydajnościowymi.
gry
Kamil Zwijacz
30 stycznia 2014 16:00
Firma AMD ogłosiła w czasie konferencji na targach CES, że Battlefield 4 z obsługą Mantle będzie działał nawet o 45% szybciej niż na tym samym komputerze z najnowszymi bibliotekami DirectX. Patch wprowadzający obsługę Mantle w strzelaninie studia EA DICE zostanie udostępniony w tym miesiącu.
gry
Marcin Skierski
7 stycznia 2014 10:50
Studio EA DICE wciąż zmaga się z błędami wykrytymi w grze Battlefield 4. W związku z tym opóźniono premierę łatki mającej wprowadzić obsługę technologii AMD Mantle.
gry
Marcin Skierski
31 grudnia 2013 12:00
Chociaż Mantle to technologia opracowana przez firmę AMD, okazuje się, że aby cieszyć się jej możliwościami, nie będziemy musieli posiadać karty grafiki Radeon opartej na nowoczesnej architekturze GCN.
Tech
Krzysztof Mysiak
14 listopada 2013 12:30