Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

AMD Mantle Najnowsze wiadomości i informacje

Koniec Mantle? AMD zaprzestaje dalszej optymalizacji swojego API
Koniec Mantle? AMD zaprzestaje dalszej optymalizacji swojego API

Meehow, 6 lipca 2015, 11:30

Jak donosi serwis AnandTech, firma AMD oficjalnie zaprzestała dalszej optymalizacji swojego niskopoziomowego API Mantle.

3DMark oferuje pierwszy benchmark porównawczy z DirectX 12
3DMark oferuje pierwszy benchmark porównawczy z DirectX 12

Meehow, 27 marca 2015, 17:00

Najnowsza wersja 3DMark w edycjach Advanced i Professional oferuje pierwszy na świecie test wydajności, dzięki któremu można porównać różnice między DirectX 12, DirectX 11 i AMD Mantle na swoim komputerze.

„Prawie wszystkie nowe gry AAA są zepsute” twierdzi były pracownik Nvidii
„Prawie wszystkie nowe gry AAA są zepsute” twierdzi były pracownik Nvidii

Draug, 10 marca 2015, 15:35

W dyskusji o nowych API (m.in. DirectX 12), jaka rozgorzała na forum GameDev.net, pojawiła się ciekawa wypowiedź byłego pracownika firmy Nvidia. Stwierdził on, że prawie wszystkie gry AAA wychodzą „zepsute”, i wyjaśnił genezę wypuszczania przez producentów kart grafiki sterowników dla poszczególnych produkcji w czasie ich debiutów.

AMD zachęca deweloperów do skupienia się na DirectX 12 i Vulkan; Mantle odchodzi w cień
AMD zachęca deweloperów do skupienia się na DirectX 12 i Vulkan; Mantle odchodzi w cień

Meehow, 3 marca 2015, 16:10

Firma AMD w osobie jednego ze swoich wiceprezesów zachęca deweloperów do skupiania się na DirectX 12 i Vulkan zamiast Mantle. Zastrzega jednak, że nie zaprzestaje wsparcia dla swojego API.

Testy DirectX 12 pokazują imponujący skok wydajności
Testy DirectX 12 pokazują imponujący skok wydajności

Draug, 10 lutego 2015, 10:40

Serwis AnandTech przeprowadził wczesny test bibliotek DirectX 12, korzystając z dema technologicznego Star Swarm oraz różnych kart grafiki firm NVIDIA i AMD. Na wszystkich zanotowano ogromny skok wydajności względem DirectX 11, choć w przypadku Radeonów technologia Mantle okazała się minimalnie bardziej sprawna.

Nvidia wreszcie wypowiada się na temat technologii Mantle
Nvidia wreszcie wypowiada się na temat technologii Mantle

Jakub Mirowski, 27 lipca 2014, 16:36

W rozmowie z magazynem Maximum PC przedstawiciele Nvidii odnieśli się do opracowywanej przez AMD technologii Mantle. Jak można się było spodziewać, firma nie ma zamiaru wspierać swojego największego konkurenta, jednocześnie podważając korzyści płynące z korzystania z nowego API.

AMD Mantle prawdopodobnie ze wsparciem Rockstar Games, Creative Assembly, Treyarch i innych

Draug, 10 lipca 2014, 15:08

Serwis VideoCardz.com podzielił się niepotwierdzoną oficjalnie informacją o kolejnych studiach, które nawiązały współpracę z firmą AMD. Mogłoby to oznaczać wsparcie dla technologii Mantle ze strony takich tytułów jak Grand Theft Auto V, Call of Duty: Advanced Warfare, Alien: Isolation, Rise of the Tomb Raider czy Dying Light.

AMD zaprezentowało różnice między Mantle i DirectX
AMD zaprezentowało różnice między Mantle i DirectX

Jakub Mirowski, 5 lipca 2014, 12:40

Podczas tegorocznego Computexu 2014 w Tajpeju AMD pokazało, jak sprawdza się nowa technologia Mantle w porównaniu z DirectX. Porównanie zaprezentowano na przykładzie benchmarku Star Swarm.

Battlefield Hardline, Dragon Age: Inkwizycja i Plants vs Zombies:  Garden Warfare będą wspierać AMD Mantle
Battlefield Hardline, Dragon Age: Inkwizycja i Plants vs Zombies: Garden Warfare będą wspierać AMD Mantle

Meehow, 12 czerwca 2014, 12:15

Jak wynika z informacji podanych przez przedstawiciela firmy AMD, Battlefield Hardline, Dragon Age: Inkwizycja oraz Plants vs Zombies: Garden Warfare będą wspierać niskopoziomowe API AMD Mantle.

CryEngine będzie wspierał technologię AMD Mantle
CryEngine będzie wspierał technologię AMD Mantle

Draug, 19 kwietnia 2014, 16:13

Cevat Yerli, szef studia Crytek, ujawnił, że silnik CryEngine „wkrótce” zaoferuje wsparcie dla stworzonej przez firmę AMD technologii Mantle. Do zapowiedzi doszło podczas imprezy GDC 2014 (mającej miejsce w marcu tego roku), więc wieści na temat efektów współpracy między obiema spółkami możemy oczekiwać już w najbliższej przyszłości.

Technologia Mantle wyrusza do gwiazd wraz z grą,Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth
Technologia Mantle wyrusza do gwiazd wraz z grą,Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth

Advanced Micro Devices, Inc. Press Release, 16 kwietnia 2014, 10:59

Nowe sterowniki GeForce ze znacznym wzrostem wydajności w DX11; Mantle pobite?
Nowe sterowniki GeForce ze znacznym wzrostem wydajności w DX11; Mantle pobite?

Meehow, 24 marca 2014, 12:45

Nowe sterowniki do kart grafiki firmy NVIDIA mają zapewnić znaczny wzrost wydajności w aplikacjach pracujących pod DirectX 11. Testy wewnętrzne pokazały, że GeForce GTX 780Ti z najnowszym (nadchodzącym) oprogramowaniem może przebić Radeona R9 290X pracującego na API AMD Mantle.

Thief od dziś z obsługą Mantle
Thief od dziś z obsługą Mantle

luckie, 18 marca 2014, 09:02

Obiecany patch dodający wsparcie dla technologii Mantle i TrueAudio do gry Thief ukaże się już dzisiaj. Obie nowinki firmy AMD celują w poprawę wydajności skradanki studia Eidos Montreal, dzięki lepszemu wykorzystaniu możliwości kart grafiki i odciążeniu procesora.

Thief bez wsparcia dla Mantle na starcie
Thief bez wsparcia dla Mantle na starcie

luckie, 24 lutego 2014, 09:51

Gra Thief na PC nie zaoferuje wsparcia dla Mantle i TrueAudio w dniu premiery. Aktualizacja dodająca obsługę obu technologii firmy AMD pojawi się nieco później, w marcu. Kolejna odsłona słynnego cyklu skradanek zadebiutuje już jutro.

Battlefield 4 - zobacz wyniki niezależnych testów technologii Mantle
Battlefield 4 - zobacz wyniki niezależnych testów technologii Mantle

Góral, 2 lutego 2014, 12:08

Redaktorzy serwisu AnandTech przeprowadzili testy technologii Mantle, z których wynika, że na bardzo mocnym komputerze, z topową kartą firmy AMD, gra Battlefield 4 uzyskuje lepszą wydajność (wzrost od 7 do nawet 30%). Należy jednak pamiętać, że Mantle powstało przy wsparciu studia DICE, którego strzelanka jest na razie jedyną produkcją korzystającą z nowego rozwiązania.

Premiera Star Swarm - imponujący benchmark studia Oxide Games zadebiutował na Steam
Premiera Star Swarm - imponujący benchmark studia Oxide Games zadebiutował na Steam

Adrian Werner, 31 stycznia 2014, 09:44

Studio Oxide Games wypuściło na serwisie Steam demo Star Swarm, czyli benchmark ukazujący możliwości silnika Nitrous. Zoptymalizowano go pod kątem technologii Mantle firmy AMD, ale program ruszy też na podzespołach innych korporacji.

Battlefield 4 - aktualizacja dodająca obsługę Mantle już dostępna
Battlefield 4 - aktualizacja dodająca obsługę Mantle już dostępna

Góral, 30 stycznia 2014, 16:00

Studio DICE, deweloper gry Battlefield 4, poinformowało, że patch dodający obsługę technologii Mantle jest już gotowy do pobrania. Niestety trzeba jeszcze poczekać na aktualizację sterowników, ale w międzyczasie można zapoznać się z przeprowadzonymi testami wydajnościowymi.

Battlefield 4 z obsługą Mantle nawet o 45% szybszy niż z DirectX
Battlefield 4 z obsługą Mantle nawet o 45% szybszy niż z DirectX

Sarge, 7 stycznia 2014, 10:50

Firma AMD ogłosiła w czasie konferencji na targach CES, że Battlefield 4 z obsługą Mantle będzie działał nawet o 45% szybciej niż na tym samym komputerze z najnowszymi bibliotekami DirectX. Patch wprowadzający obsługę Mantle w strzelaninie studia EA DICE zostanie udostępniony w tym miesiącu.

Battlefield 4 nadal z problemami. Obsługa AMD Mantle dopiero w styczniu
Battlefield 4 nadal z problemami. Obsługa AMD Mantle dopiero w styczniu

Sarge, 31 grudnia 2013, 12:00

Studio EA DICE wciąż zmaga się z błędami wykrytymi w grze Battlefield 4. W związku z tym opóźniono premierę łatki mającej wprowadzić obsługę technologii AMD Mantle.

Technologia Mantle nie będzie wymagała kart grafiki AMD opartych na architekturze GCN
Technologia Mantle nie będzie wymagała kart grafiki AMD opartych na architekturze GCN

Draug, 14 listopada 2013, 12:30

Chociaż Mantle to technologia opracowana przez firmę AMD, okazuje się, że aby cieszyć się jej możliwościami, nie będziemy musieli posiadać karty grafiki Radeon opartej na nowoczesnej architekturze GCN.

Thief, Star Citizen i silnik graficzny Nitrous z obsługą technologii AMD Mantle
Thief, Star Citizen i silnik graficzny Nitrous z obsługą technologii AMD Mantle

Advanced Micro Devices, Inc. Press Release, 5 listopada 2013, 09:38