Battlefield 4 z obsługą Mantle nawet o 45% szybszy niż z DirectX
Firma AMD ogłosiła w czasie konferencji na targach CES, że Battlefield 4 z obsługą Mantle będzie działał nawet o 45% szybciej niż na tym samym komputerze z najnowszymi bibliotekami DirectX. Patch wprowadzający obsługę Mantle w strzelaninie studia EA DICE zostanie udostępniony w tym miesiącu.
Marcin Skierski
Na forum NeoGAF pojawiły się zdjęcia z prezentacji firmy AMD podczas targów CES. Amerykański producent pochwalił się na swojej konferencji, że nadchodzący patch wprowadzający obsługę technologii Mantle w grze Battlefield 4 zaoferuje wzrost wydajności nawet o 45%.
Krótki fragment prezentacji Battlefielda 4 działającego z rozwiązaniem Mantle znajdziecie w filmie widocznym w tej wiadomości. Trudno jednak cokolwiek na tej podstawie oceniać, jako że materiał wideo jest niskiej jakości i dotyczy to nie tylko obrazu, ale też jego płynności. Przedstawiciel firmy AMD zarzeka się jednak, że Battlefield 4 będzie działał nawet o 45% szybciej na pececie wyposażonym w Mantle niż na tym samym komputerze z najnowszymi bibliotekami DirectX.
Niewątpliwie te dane wyglądają bardzo obiecująco, ale należy do nich podchodzić z rezerwą. Przede wszystkim nie mamy możliwości jeszcze tego przetestować, a poza tym różnice będą odpowiednio mniejsze w zależności od posiadanej konfiguracji sprzętowej. Przypomnijmy, że łatka wprowadzająca obsługę Mantle w grze Battlefield 4 zostanie wypuszczona w styczniu.
Mantle ma być otwartym, niskopoziomowym środowiskiem zastępującym DirectX, pozwalającym na dziewięciokrotnie szybsze renderowanie w produkcjach komputerowych i konsolowych. Rozwiązanie to ma ułatwić tworzenie multiplatformowych tytułów. Co ważne, standardem tym będą mogli cieszyć się również posiadacze kart graficznych firmy Nvidia, a nie tylko AMD.
Więcej:Miesiąc miodowy Battlefielda 6 właśnie się skończył. Złote skiny i małe mapy psują klimat wojny

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- EA DICE
- EA / Electronic Arts
- AMD
- strzelanki FPP (FPS)
- DirectX
- AMD Mantle
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany902208 Pretorianin
Tu macie screena przedstawiającego MANTLE w akcji. Tak dokładnie jest to specjalny zestaw tekstur do BF4 poprawiający prędkość o 45% ------>
Lutz Legend
[15] gdyby komputer skladal sie wylacznie z karty graficznej to idiotyzm ktory napisales mialby jeszcze szanse powodzenia.
Siwyak Centurion
[14]
To co piszesz przeczy logice. Mantle jest stworzone by odciążyć procesor ze zbyt dużego narzutu api i sterownika. Największy narzut jest na najwydajniejszych kartach graficznych, przez co w topie obserwujemy to mityczne "ograniczenie karty graficznej przez procesor" - po to m.in. podkręcasz procesor i z tego też powodu widzisz potem więcej FPS. Dziwne więc, by właśnie w topie był tak mały przyrost, skoro grafa niejako może wreszcie rozwinąć skrzydła przez zmniejszenie ograniczenia jej osiągów przez niedomaganie CPU.
Co do tych 10 FPS i 14,5 FPS - jak masz ~40 FPS to z tym wzrostem 45% masz już 60 FPS, a więc wartość zgodna z odświeżeniem większości monitorów.
zanonimizowany381002 Junior
Ktos sie orientuje jak bedzie wygladac przejscie na mantle? tzn czy sam patch wszystko zalatwi czy trzeba jeszcze bedzie gdzies cos pozmieniac?
Nie rozumiem jeczenia niektorych, dostajecie calkowicie ze free przyrost wydajnosci i placzecie. chcecie inaczej to zalatwcie sobie przyrost wydajnosci za 1500-2000(procesor, grafika czy co tam chcecie) i przestancie narzekac ze ktos chce dla was dobrze nawet te glupie 5-10% jesli bedzie za free i dzialac to bedzie dobrze a jak faktycznie przy niektorych konfiguracjach bedzie 45% to rewelacja i to za FREE.
A teraz ladnei prosze o odpowiedz na moje pytanie :)
pozdrawiam
Laston Generał

[19] Na 99% patch, odpowiednia wersja sterownika (nie wiem czy wyjdzie nowy na tą okazje czy w tych aktualnych jest już Mantle) no i oczywiście Radeon z serii 7000 wzwyż.