Intel wycofał się ze wsparcia bibliotek DirectX9 dla swoich dedykowanych oraz zintegrowanych układów graficznych. Zamiast nich, przedsiębiorstwo przygotowuje emulację opartą na DirectX12.
Tech
Kamil Cuber
15 sierpnia 2022
Deweloperzy ze studia Grinding Gear Games poinformowali we wpisie na swoim forum, że wraz z kolejną aktualizacją hack’n’slash Path of Exile przestanie wspierać systemy operacyjne Windows XP i Windows Vista oraz API graficzne DirectX 9.
gry
Bartosz Świątek
29 stycznia 2019
Kolejna zmiana w procesie produkcji ogromnego symulatora kosmicznego Star Citizen. Microsoftowska technologia DirectX zostanie zastąpiona przez Vulkan, najnowsze API od twórców OpenGL.
gry
Krzysztof Sobiepan
20 marca 2017
Studio Croteam zapowiedziało rezygnację ze wsparcia bibliotek DirectX9 w grach z serii Serious Sam na rzecz technologii Vulkan. Zmiana będzie jedną z wielu nowości, które odświeżą pierwsze trzy odsłony. Ponadto zapewniono, że wciąż trwają prace nad czwartą częścią cyklu.
gry
Jakub Błażewicz
13 lutego 2017
Firma AMD ogłosiła w czasie konferencji na targach CES, że Battlefield 4 z obsługą Mantle będzie działał nawet o 45% szybciej niż na tym samym komputerze z najnowszymi bibliotekami DirectX. Patch wprowadzający obsługę Mantle w strzelaninie studia EA DICE zostanie udostępniony w tym miesiącu.
gry
Marcin Skierski
7 stycznia 2014
Amerykański koncern Microsoft ujawnił szczegóły dotyczące bibliotek DirectX 11.2. Ich najnowsza wersja ma być wyposażona w technologie tiled resources, która umożliwiać będzie kartom grafiki korzystanie z zasobów systemowej pamięci RAM.
Tech
Michał Marian
27 czerwca 2013
Wiceszef działu sprzedaży AMD stwierdził, że jego firma nie spodziewa się, by w przewidywalnej przyszłości Microsoft zdecydował się na udostępnienie bibliotek DirectX 12. Tak więc, poza dotychczasowymi wersjami DirectX, kolejne generacje kart graficznych AMD będą wspierać także zupełnie nowe technologie.
Tech
Michał Kułakowski
6 kwietnia 2013
XNA, zbiór narzędzi do tworzenia gier przeznaczonych dla systemu Windows, konsoli Xbox 360 i urządzeń mobilnych opartych o Windows Phone, nie będzie dalej rozwijane. Podobny los nie ma spotkać DirectX.
pozostałe
Marcin Pietruszewski
3 lutego 2013