Microsoft nie planuje przyszłych wersji narzędzi XNA, nie będzie wycofywał się z DirectX

XNA, zbiór narzędzi do tworzenia gier przeznaczonych dla systemu Windows, konsoli Xbox 360 i urządzeń mobilnych opartych o Windows Phone, nie będzie dalej rozwijane. Podobny los nie ma spotkać DirectX.

Marcin Pietruszewski

6
Czy rezygnacja z prac nad XNA spowoduje brak nowych gier indie na Xboksa 360? - Microsoft nie planuje przyszłych wersji narzędzi XNA, nie będzie wycofywał się z DirectX - wiadomość - 2013-02-03
Czy rezygnacja z prac nad XNA spowoduje brak nowych gier indie na Xboksa 360?

Rzecznik giganta z Redmond poinformował o braku planów dalszego rozwoju narzędzi XNA, przydatnym dla deweloperów gier na system Windows, konsolę Xbox 360 i mobilne platformy działające pod kontrolą Windows Phone. Jednocześnie zdementowane zostały plotki dotyczące końca DirectX.

Zestaw narzędzi XNA wykorzystywany jest często przez twórców niezależnych gier, ponieważ znacznie ułatwia i przyspiesza przebieg prac. Przy jego pomocy powstały m.in. takie tytuły, jak Bastion, Fez, Skulls of the Shogun czy Dust: An Elysian Tail. Czy wycofanie się Microsoftu z rozwoju XNA jest pierwszym zwiastunem końca gier indie na Xbox Live? Tak właśnie twierdzą deweloperzy, których opinie zebrał w artykule serwis CVG.

Tak może wyglądać praca przy użyciu narzędzi XNA. - Microsoft nie planuje przyszłych wersji narzędzi XNA, nie będzie wycofywał się z DirectX - wiadomość - 2013-02-03
Tak może wyglądać praca przy użyciu narzędzi XNA.

Microsoft zaprzeczył również plotkom, że zakończenie rozwijania XNA jest równoznaczne z porzuceniem prac nad DirectX. Jeden z przedstawicieli twórców Windowsa powiedział w rozmowie z serwisem Polygon, że ten popularny zestaw bibliotek wciąż ewoluuje, a firma nie przestanie w niego inwestować.

Jak wygląda praca z XNA możecie sprawdzić na dostępnych w sieci filmikach. Tu przedstawiamy przykładową instrukcję stworzenia prostej gry, udostępnionej przez użytkownika o nicku TheDarkJoker094:

Mass Effect 3 – przeciek informacji o zawartości nowego DLC w najnowszym patchu?

Następny
Mass Effect 3 – przeciek informacji o zawartości nowego DLC w najnowszym patchu?

Dzięki Minecraftowi studio Mojang miało ponad 237 mln dolarów przychodu w 2012 roku

Poprzedni
Dzięki Minecraftowi studio Mojang miało ponad 237 mln dolarów przychodu w 2012 roku

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl