Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 lutego 2014, 09:51

autor: luckie

Thief bez wsparcia dla Mantle na starcie

Gra Thief na PC nie zaoferuje wsparcia dla Mantle i TrueAudio w dniu premiery. Aktualizacja dodająca obsługę obu technologii firmy AMD pojawi się nieco później, w marcu. Kolejna odsłona słynnego cyklu skradanek zadebiutuje już jutro.

Thief ma być drugą grą oferującą wsparcie dla Mantle - Thief bez wsparcia dla Mantle na starcie - wiadomość - 2014-02-24
Thief ma być drugą grą oferującą wsparcie dla Mantle

Na dzień przed debiutem kolejnej odsłony jednej z najsłynniejszych serii skradanek, twórcy wyjawili, że Thief w wersji PC nie zaoferuje wsparcia dla technologii Mantle w momencie premiery. Studio Eidos Montreal wyjaśniło na oficjalnym blogu, że łatka wprowadzająca integrację z nowym środowiskiem deweloperskim od firmy AMD pojawi się w marcu. To samo dotyczy obsługi AMD TrueAudio, mającej zapewnić realistyczne doznania dźwiękowe. Aby pocieszyć posiadaczy podzespołów z obozu „czerwonych”, zapewniono, że takie technologie, jak AMD CrossFire (lepsza współpraca dwóch lub więcej kart grafiki) czy AMD Eyefinity (wyświetlanie obrazu na kilku ekranach), będą dostępne od razu na starcie – 25 lutego. W tym dniu Thief ukaże się nie tylko na PC, lecz także na konsolach PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation 4 oraz Xbox One.

  1. Thief – wymagania sprzętowe wersji PC
Thief a technologie od AMD
  1. Wsparcie dla Mantle oraz TrueAudio pojawi się w marcowej aktualizacji
  2. CrossFire i Eyefinity dostępne w dniu premiery

Thief ma być drugim, po Battlefield 4, tytułem, który skorzysta z dobrodziejstw technologii od AMD. Póki co trudno jednoznacznie stwierdzić, czy Mantle faktycznie zrewolucjonizuje granie na PC, ale wyniki osiągnięte w produkcji studia DICE pozwalają żywić nadzieję, że tak się stanie. Na najmocniejszym sprzęcie testowym (Core i7-3970X Extreme 3,5 GHz, 2x AMD Radeon R9 290X 4 GB) Battlefield 4 działał nawet o 58% szybciej z Mantle, niż gdy korzystał z bibliotek DirectX. Wzrost wydajności (choć nie tak imponujący) wykazały również niezależne testy. Zobaczymy, czy w nowym Thiefie Mantle sprawdzi się równie dobrze. Więcej na temat samej technologii możecie przeczytać w tym miejscu.

Eidos Montreal udostępnił także informacje o wszystkich opcjach wyświetlania i ustawieniach grafiki w pecetowej wersji Thiefa. Jako ciekawostkę, warto nadmienić, że grając na PC będzie się dało zapisywać i wczytywać stan gry w dowolnym momencie. Szczegóły na ten temat znajdziecie pod tym adresem.

  1. Powrót króla skradanek - test świetnie zapowiadającej się gry Thief 
  2. Oficjalna strona internetowa gry Thief