Nvidia wreszcie wypowiada się na temat technologii Mantle
W rozmowie z magazynem Maximum PC przedstawiciele Nvidii odnieśli się do opracowywanej przez AMD technologii Mantle. Jak można się było spodziewać, firma nie ma zamiaru wspierać swojego największego konkurenta, jednocześnie podważając korzyści płynące z korzystania z nowego API.
Choć AMD zaprezentowało swoją technologię Mantle już prawie rok temu i od tamtego czasu zdołało przynajmniej raz udowodnić, że warto zwrócić uwagę na ich nowe API (interfejs do programowania aplikacji), do tej pory przedstawiciele Nvidii nie wypowiadali się na temat innowacji wprowadzanych na rynek przez ich głównego konkurenta. Pierwszy komentarz zdołali uzyskać dopiero redaktorzy magazynu Maximum PC, którzy poruszyli kwestię Mantle w rozmowie z Tomem Petersenem oraz Revem Lebaradianem.
Całą rozmowę możecie zobaczyć powyżej, jeśli jednak nie macie chęci poświęcać prawie dwóch godzin na obejrzenie całości, fragment z Mantle rozpoczyna się już od 16 minuty. Przedstawiciele Nvidii oświadczyli że to, co robi AMD jest ich sprawą i jeśli widzą potencjał w nowym interfejsie, powinni się nim zająć, ponieważ „najważniejszym celem jest korzyść gracza”. Nvidia nie ma jednak zamiaru wspierać tej technologii, ponieważ nie widzi w niej dużych korzyści. Wręcz przeciwnie – według pytanych Mantle wymusi na deweloperach dodatkową pracę w zamian za stosunkowo niewielki skok wydajnościowy, a przejście na niskopoziomowy interfejs wykluczy wykorzystywanie niektórych poprzednio używanych rozwiązań.

Jednocześnie dosłownie kilkadziesiąt sekund później Rev Lebaradian przyznał, że nadchodzący DirectX 12 także będzie posiadał wiele cech niskopoziomowego API. Jeden z prowadzących wywiad redaktorów skwitował to stwierdzeniem, że zarówno Nvidia, jak i AMD próbuje stworzyć podobną technologię, nie wspierając przy tym swojego konkurenta, na czym cierpią gracze. Odpowiedź chyba podsumowuje dobrze całą rywalizację dwóch największych producentów kart graficznych – czy możemy oczekiwać od BMW, żeby oddało swoje wynalazki Mercedesowi?
Przypomnijmy, że Mantle w założeniu ma dzięki swojej niskopoziomowości ułatwić deweloperom tworzenie gier nowej generacji, a także w pełni wykorzystywać możliwości kart graficznych o architekturze Graphics Core Next. W pracach nad nową technologią AMD brali udział programiści z EA DICE, zaś od września wsparcie dla Mantle zapewniły takie tytuły jak Battlefield 4 czy Thief.
- Oficjalna strona internetowa Nvidii
- Oficjalna strona internetowa AMD
- Oficjalna strona internetowa magazynu Maximum PC
Więcej:„Intel miał misję żeby nas zabić” według Jensan Huanga; teraz zbuduje dla NVIDII 2 mikroprocesory
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
wwad Generał
Mentle to świetna sprawa dla osób mniej zamożnych których nie stać dać 1300 zł na procesor a złóżmy na to 400 - 500zł co dla wielu osób jest już sporą kwotą. A jak dla mnie to znaczący zysk dla klienta. Ogólnie producenci gier powolutku nas naciągają na coraz to droższy sprzęt a sami coraz mniej się do tworzonej gry przykładają właśnie pod względem optymalizacji CPU. Dawniej gry potrafiły prezentować znacznie większą złożoność na 1 rdzeniowych procesorach 2GHz za które płaciło się 500zł i drugie tyle za kartę grafiki wszystko chodziło perfekt a teraz sprzęt 3x taki cena 3x taka a gry chodzą jak im się chce. Gdzie jest postęp ja się pytam ? Każda inicjatywa która jest w stanie choć trochę zmienić taki stan sprawy ma odemnie duży +. Zawsze ktoś na tym może zyskać a przy odrobinie szczęścia klienci NV na tym nie stracą bo mentle nie ma wpływu na tryb DX w przeciwieństwie do PhysiX które jest gniotem w niektórych grach dla użytkowników AMD.
zanonimizowany714315 Legend
No przecież nie powiedzą, że konkurencja jest lepsza i ruszyła tyłek gdy ci (NV) gówno zrobili, a jak tylko wyszło mantle to nagle poprawili wydajność sterów i na 2 rdzeniach już nie ma nawet tragedii
I ty w to wierzysz? Jednymi nowymi sterami ot tak poprawili to co NIBY od dawna kulało? Haha śmieszny jesteś.
Mam 2 rdzeniowy proc, mam też GF. Wszystko chodzi od ponad roku tak jak POWINNO
Przykładem tego są gry Ubisoftu, które działają tragicznie na radeonach
One działają tragicznie na każdych kartach. Brak wzrostu wydajności w twoim przypadku spowodowany jest zbyt słabym procesorem. To właśnie od niego najwięcej wymaga WD, a to, że sterowniki AMD NIECO bardziej obciążają proca to nie ich wina ;)
Cziczaki Legend

Jezu, a u mnie świetnie się sprawuje AMD+AMD, zarówno procesor od AMD jak i karta AMD działają tak samo dobrze jakbym miał procesor Intela i kartę GeForce. Cała magia tkwi w tym jak zaprogramują grę. :)
Jak kolega wspomniał "Grzeją się, pobierają dużo prądu, hałasują" Jak drugi kolega wspomniał ma Radeona 6670, a z plusów w testach karta ma
"Bardzo niski pobór energii w trybach 3D i 3D"
"Stosunkowo cicha praca chłodzenia w trybie 3D"
"Niskie temperatury"
A takie bajery można zobaczyć również u Nvidii, więc argument kolegi o grzaniu, pobieraniu dużej ilości prądu i hałasie śmiga na wózku inwalidzkim. Są słabe karty i dobre, i zarówno słabe i dobre można spotkać u zielonych jak i u czerwonych.
zanonimizowany307509 Legend
@Irek22 -> Ty ATI+AMD, a ja wolę Intel+NVIDIA. :) Mnie to nie przeszkadza, bo takie jest wolności wybory. ;) Intel+NVIDIA do tej pory dobrze mi służą. Pozdrawiam.
BOLOYOO Generał

@XyrteC
Nie mogę się zgodzić z przegrzewaniem, skąd masz takie informacje? Moja poczciwa karta HD 6770 NIGDY nie miała więcej jak 60*C (choć nawet to jest rzadkością w chwili obecnej ma 40*C a w tle ładuje mi się właśnie druga rundka w lol'a) a mam ją zamkniętą w jakiejś gównianej obudowie I-BOX.