Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 lipca 2013, 12:45

autor: qjin

Battlefield 4 – wsparcie DirectX 11.1 oraz szansa na transfer statystyk pomiędzy konsolami

Studio EA DICE ujawniło, że Battlefield 4 skorzysta z dobrodziejstw bibliotek DirectX 11.1 na wyłączność systemu operacyjnego Windows 8. Twórcy zastanawiają się również nad kwestią wprowadzenia opcji przenoszenia statystyk graczy pomiędzy konsolami z różnych generacji.

Battlefield 4 otrzyma wsparcie bibliotek DirectX 11.1, ale tylko na wybranych komputerach - Battlefield 4 – wsparcie DirectX 11.1 oraz szansa na transfer statystyk pomiędzy konsolami - wiadomość - 2013-07-27
Battlefield 4 otrzyma wsparcie bibliotek DirectX 11.1, ale tylko na wybranych komputerach
Battlefield 4 w skrócie:
  • Wsparcie DirectX 11.1 tylko na systemie Windows 8
  • Szansa na opcję przenoszenia danych pomiędzy konsolami różnej generacji
  • Premiera gry na PC, PS i X360 odbędzie się 31 października 2013 roku; na PS4 i XONE nastąpi ona jeszcze w tym roku

Mimo że wymagania sprzętowe udostępnione na stronie internetowej sklepu firmy Ubisoft okazały się nieprawdziwe, to studio EA DICE potwierdziło, że Battlefield 4 w wersji pecetowej skorzysta z najnowszych bibliotek DirectX 11.1, które miały być dostępne tylko na systemach operacyjnych Windows 8 i 8.1, ale w ostateczności niektóre funkcje zostały wprowadzone także na „siódemce”. Jednakże producent zaznaczył, że na najlepszą optymalizację mogą liczyć posiadacze najnowszego systemu koncernu Microsoft oraz kart grafiki Radeon HD z serii 7000, które jako jedyne w pełni wspierają dobrodziejstwa DirectX 11.1. Według słów Johana Anderssona, dyrektora technicznego szwedzkiego zespołu deweloperskiego, takie rozwiązanie przyniesie przyrost wydajności procesora w renderingu.

Inna świeżą ciekawostką związaną z Battlefieldem 4 jest możliwość przenoszenia statystyk i postępów graczy pomiędzy konsolami obecnej i nadchodzącej generacji. Do twórców dotarły słuchy, że są osoby, które chętnie widziałyby taką opcję w grze – poinformowano na oficjalnym profilu Twitter. Na razie zbyt wcześnie na szczegóły – studio EA DICE na razie rozpatruje tę możliwość. Wprowadzenie opcji transferu danych jest jednak bardzo prawdopodobne – podobne rozwiązanie zostanie bowiem zastosowane w FIF-ie 14, w której graczy będą mogli przenieść składy w trybie Ultimate Team pomiędzy konsolami dwóch generacji, ale tylko w ramach tej samej rodziny (z PlayStation 3 na 4 oraz z Xboksa 360 na One).

Przenoszenie danych pomiędzy konsolami wydaje się dobra opcją dla tych graczy, którzy chcą zacząć przygodę z Battlefieldem 4 na PlayStation 3 lub Xboksie 360, a kontynuować – z tymi samymi statystykami – na ich następcach - Battlefield 4 – wsparcie DirectX 11.1 oraz szansa na transfer statystyk pomiędzy konsolami - wiadomość - 2013-07-27
Przenoszenie danych pomiędzy konsolami wydaje się dobra opcją dla tych graczy, którzy chcą zacząć przygodę z Battlefieldem 4 na PlayStation 3 lub Xboksie 360, a kontynuować – z tymi samymi statystykami – na ich następcach

O czwartej części wojennych strzelanin, która powstaje na silniku Frostbite 3, jest ostatnimi czasy coraz głośniej. Październikowa premiera wydaje się jeszcze dość odległa, ale nie przeszkadza to koncernowi Electronic Arts w stopniowym udostępnianiu nowych informacji na temat gry. Zaledwie przedwczoraj przedstawiono nową wersję Battleloga, a nieco wcześniej zdradzono pierwsze szczegóły dotyczące warstwy fabularnej kampanii dla pojedynczego gracza. Jednakże, jak od początku serii, największy nacisk twórcy kładą na zmagania wieloosobowe, które zaprezentowano na tegorocznych targach E3 w Los Angeles.

Battlefield 4 ukaże się 31 października 2013 roku na PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360, a także w jeszcze nieokreślonym terminie na konsolach nowej generacji. Tytuł zadebiutuje w naszym kraju w pełnej polskiej wersji językowej na wszystkich zapowiedzianych platformach sprzętowych.