AMD ze wsparciem DirectX 11.2. Nowe gry w programie AMD Gaming Evolved
Firma AMD ujawniła nowe gry, które wejdą w skład programu partnerskiego AMD Gaming Evolved. Wśród nich są między innymi Battlefield 4, Need for Speed Rivals oraz Final Fantasy: A Realm Reborn. Koncern zapewnił też, że szykuje wsparcie dla bibliotek DirectX 11.2.
Szymon Liebert

Koncern AMD poinformował na targach Gamescom o rozpoczęciu współpracy z firmami Deep Silver, Square Enix, Electronic Arts oraz Red5. Dzięki temu programem partnerskim AMD Gaming Evolved zostaną objęte gry Battlefield 4, The Sims 4, Firefall, Saints Row IV, Need for Speed Rivals, FIFA 14, Final Fantasy XIV: A Realm Reborn oraz Murdered: Soul Suspect. W lipcu tego roku AMD wzięło pod swoje skrzydła także Thiefa czy pecetową wersję Castlevania: Lords of Shadow.
W trakcie targów producent sprzętu skomentował też kwestię obsługi bibliotek DirectX przez karty Radeon. AMD zapewniło, że produkty z serii Radeon HD 7000 będą obsługiwały DirectX 11.2, o ile będą działały ze sterownikiem, który uruchamia tę funkcję. Taka wersja oprogramowania zostanie wypuszczona najprawdopodobniej w październiku wraz z premierą Windows 8.1, aktualizacji zawierającej oficjalne wsparcie dla DirectX 11.2.
Koncern przypomina też, że jest „jedynym producentem kart graficznych, który oferuje pełną obsługę DirectX 11.1”, a wraz z nią funkcjonalność Tiled Resource Tier-2. Jak wiemy, jest to nowa metoda radzenia sobie z tak zwanymi megateksturami, umożliwiająca zachowanie dużej szczegółowości tekstur przy stosunkowo niewielkim obciążeniu sprzętu. Po więcej szczegółów na temat tej technologii odsyłamy na stronę oficjalną producenta.

Na Gamescomie firma AMD była obecna na jednej z hal wraz z paroma swoimi technologiami. Producent prezentował między innymi standard AMD Eyefinity, który umożliwia uruchomienie gry na kilku połączonych ze sobą monitorach. Na stoisku AMD można było zagrać także w parę nowych produkcji, w tym Battlefield 4. Wspomniany program AMD Gaming Evolved koncentruje się na optymalizacji gier pod kątem produktów AMD – procesorów oraz kart grafiki.
Więcej:RTX 5090 zepsuł się po raz drugi, ale tym razem winna nie była tylko karta graficzna
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
jaalboja Generał
Przecież to zwykłe naciąganie na hajs. Prawda jest inna. Sprzęt prześcigną twórców i obecnie karty sprzed 2 lat starczyłyby do wyświetlenia najnowszych grafik. Dlaczego nie wystarczają? Ponieważ biznes musi się kręcić, więc zamiast optymalizować gry by działały na starszych kartach leci się pod te najnowsze. I takim sposobem za kilka lat gry będą wymagały 10 gb pamieci graficznej a wyglądały będą o 2% lepiej niż obecnie(2% wzięte z dupy ale to dla ukazania zerowej praktycznie różnicy).
laki2217 Generał
Moim zdaniem jedynie faktyczne zmiany wchodzące w otoczenie w grach to efekty physX. Nowy DX jest najbardziej widoczny na benchmarkach niż grach. W rzeczywistości tesalacja była już możliwa na DX 8, ale ze względu na słabsze katy graficzne nie zostały wykorzystane. Może gdyby były wcześniej dostępne, grafika wyglądała by zupełnie inaczej?
Elessar1984 Generał

Przecież to jest "pic na wodę". Czy naprawdę jest ktoś aż tak głupi, żeby zmienić kartę graficzną tylko i wyłącznie dla dx 11.2 ? Już nawet nie chodzi o to że gry na dx 11 można policzyć na jednej ręce, tylko o to że kompletnie nie widać żadnej różnicy po włączeniu tych "MEGA" bajerów.
zanonimizowany792388 Generał
Ostatnie wersje driverow NVIDII - R326.29 Beta i stabilnie R326.77 dodaly do OpenGL, to co ma byc w DX11.2, w dodatku nie potrzeba do tego nowego systemu. Drivery dodajace to samo dla Radeonow pojawia sie w przeciagu kilku tygodni.
laki2217 Generał
Moim zdaniem ten nowy DX 11.1 to po prostu śmiechu warte. Wymusić zmiany kart graficznych bo nowy DX wyszedł. Jeżeli tylko na najnowszych kartach graficznych to prawdopodobnie zrobione jest to na sprawdzanie numeru karty. Powiedzmy, że starsze też obsługują tą technologię, ale dla zysku udostępnimy na najdroższe karty graficzne. Oczywiście też tylko na aktualizacje windows 8.