Project CARS, czyli gra wyścigowa, której twórcy kładą nacisk na piękną oprawę graficzną i realistyczny model jazdy, wykorzysta w pełni DirectX 11, Nvidia PhysX i APEX Turbulence. Premiera gry na różne platformy – PC, Xbox 360, PlayStation 3 i Wii U – w przyszłym roku.

Project CARS to produkcja doświadczonego w grach wyścigowych studia Slightly Mad Studios, znanego m.in. z serii Need for Speed: Shift. Na konferencji koncernu Nvidia w Montrealu ujawniono, że nowa gra będzie wykorzystywała możliwości, jakie daje DirectX 11 i technologia Nvidia PhysX. Zaimplementowany zostanie także system APEX Turbulence. Chociaż nie podano więcej szczegółów, wiadomo, że Slightly Mad Studios poszukiwało nowych możliwości poprawienia techniki prezentowania wyścigów w grze – wysoki realizm ma być wszak jedną z cech charakterystycznych produkcji.
Gra Project CARS będzie realistyczną grą wyścigową, w której gracze otrzymają do wyboru wiele prawdziwych samochodów i torów wyścigowych, a także dziesięć trybów gry, w tym karierę. W powstawaniu tytułu aktywnie pomaga społeczność fanowska, która w znacznej mierze sfinansowała prace. Społeczność ta zogniskowana jest wokół platformy World of Mass Development, która skupia graczy z całego świata, dając im możliwość testowania wczesnej wersji gry, a potem zgłaszania własnych pomysłów i sugestii. Nie obyło się też bez niewielkich trudności. Jak pisaliśmy w lipcu, Slightly Mad Studios musiało zawrzeć ugodę z niedużą grupą graczy, niezadowolonych ze sposobu tworzenia gry, i zwrócić im wyłożone pieniądze.
Premiery Project CARS należy spodziewać się w przyszłym roku. Gra wyjdzie na konsole Xbox 360, PlayStation 3 i Wii U, a także komputery PC.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Adam Zechenter
W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 do 2025 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego; szefował też działowi wideo i prowadził podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.