Project CARS wykorzysta w pełni DirectX 11, Nvidia PhysX i APEX Turbulence

Project CARS, czyli gra wyścigowa, której twórcy kładą nacisk na piękną oprawę graficzną i realistyczny model jazdy, wykorzysta w pełni DirectX 11, Nvidia PhysX i APEX Turbulence. Premiera gry na różne platformy – PC, Xbox 360, PlayStation 3 i Wii U – w przyszłym roku.

Adam Zechenter

4
Prezentacja twórców Project CARS na konferencji koncernu Nvidia. Zdjęcie z portalu DSOGaming. - Project CARS wykorzysta w pełni DirectX 11, Nvidia PhysX i APEX Turbulence - wiadomość - 2013-10-18
Prezentacja twórców Project CARS na konferencji koncernu Nvidia. Zdjęcie z portalu DSOGaming.
W SKRÓCIE:
  • Project CARS to realistyczny symulator wyścigów.
  • Gra będzie wykorzystywać technologie DirectX 11 i Nvidia PhysX.
  • Produkcja powstaje przy dużym wsparciu społeczności graczy.

Project CARS to produkcja doświadczonego w grach wyścigowych studia Slightly Mad Studios, znanego m.in. z serii Need for Speed: Shift. Na konferencji koncernu Nvidia w Montrealu ujawniono, że nowa gra będzie wykorzystywała możliwości, jakie daje DirectX 11 i technologia Nvidia PhysX. Zaimplementowany zostanie także system APEX Turbulence. Chociaż nie podano więcej szczegółów, wiadomo, że Slightly Mad Studios poszukiwało nowych możliwości poprawienia techniki prezentowania wyścigów w grze – wysoki realizm ma być wszak jedną z cech charakterystycznych produkcji.

Gra Project CARS będzie realistyczną grą wyścigową, w której gracze otrzymają do wyboru wiele prawdziwych samochodów i torów wyścigowych, a także dziesięć trybów gry, w tym karierę. W powstawaniu tytułu aktywnie pomaga społeczność fanowska, która w znacznej mierze sfinansowała prace. Społeczność ta zogniskowana jest wokół platformy World of Mass Development, która skupia graczy z całego świata, dając im możliwość testowania wczesnej wersji gry, a potem zgłaszania własnych pomysłów i sugestii. Nie obyło się też bez niewielkich trudności. Jak pisaliśmy w lipcu, Slightly Mad Studios musiało zawrzeć ugodę z niedużą grupą graczy, niezadowolonych ze sposobu tworzenia gry, i zwrócić im wyłożone pieniądze.

Premiery Project CARS należy spodziewać się w przyszłym roku. Gra wyjdzie na konsole Xbox 360, PlayStation 3 i Wii U, a także komputery PC.

Project CARS

Project CARS

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 7 maja 2015
Project CARS - Encyklopedia Gier
8.3

GRYOnline

7.1

Gracze

7.9

Steam

8.0

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Adam Zechenter

Autor: Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 do 2025 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego; szefował też działowi wideo i prowadził podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

Pojawiły się pierwsze wyniki oficjalnych testów karty grafiki Radeon R9 290X

Następny
Pojawiły się pierwsze wyniki oficjalnych testów karty grafiki Radeon R9 290X

Globalne oświetlenie i efekty ognia - zobacz przyszłość gier okiem Nvidii

Poprzedni
Globalne oświetlenie i efekty ognia - zobacz przyszłość gier okiem Nvidii

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl